Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä me nyt tehdään? Mies lomautetaan :(

Vierailija
10.07.2013 |

Mies lomautetaan syyskuun alusta eikä hän kuulu liittoon tai työttymyyskassaan. Onko nyt siis oikeasti niin, ettei mies saa ollenkaan ansiosidonnaista?!

Meillä on jo nyykyyän vaikeuksia pärjätä taloudellisesti, kun itse olen määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä ja syksyllä aloitan uudet opinnot. Mitä ihmettä me tehdään, jos mieskin saa päivärahaa vain 800e/kk miinus verot?

Täytyy kai toivoa, että mies saa nopeasti töitä. Hän ei vaan nyt näytä olevan ollenkaan kiinnostunut uuden työn hakemisesta, vaikka on aina ennen ollut hyvin työteliäs. Olen ihan ihmeissäni enkä tiedä, miten keskustella asiasta hänen kanssaan. Yritin äsken kysyä, että meinaako hän hakea ollenkaan töitä, mutta hän sivuutti kysymyksen täysin ja rupesi katselemaan kelan sivuja. Miten voisin nätisti sanoa, että hänen on PAKKO hakea töitä? Eihän me muuten pärjätä mitenkään :(

Älkääkä nyt pliis tulko sanomaan, että menkää laiskat paskat töihin. Minä olen vielä kuntoutuja ja olen jo niin hyvässä kunnossa, että toivottavasti kykenen opiskelemaan, mutta töihin en edes voi mennä ennen kuin kuntoutustuki loppuu vuoden lopussa. Ja sitä saatetaan myös jatkaa, sen päättää lopulta lääkäri. Ja mies on pitänyt huolta meidän pienestä perheestä (eli minusta) käymällä töissä, mutta nyt hän on jotenkin ihan lamaantunut enkä osaa sanoa, mitä hänen päässään liikkuu.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki ja prätkä ja rahat menee ulkona käymiseen ja vaatteisiin... Buhuu kuinka me nyt pärjätään.

Vierailija
22/31 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa ansiosidonnaista, miksi saisikaan, koska ei ole maksanut kassan maksuja? Liitto ei liity tähän mitenkään. En vaan ymmärrä miten joku voi ja uskaltaa elää ilman kassan kuulumista, ihan sama kuin ei olisi vakuutuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko viimeistään nyt liittyä työttömyyskassaan.

Tähän lomautukseen se ei tietenkään auta, mutta tuo turvaa tulevaisuuteen. Nykyään työtilanteet ovat niin epävarmoja, että uusi lomautus tai jopa työttömyys voi hyvinkin olla edessä myöhemmin.

Vierailija
24/31 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo velat on kyllä todella huono juttu. Jotkut ihmiset ei vaan ajattele kun velkaantuvat tuolla tavalla. Ne velat on maksettava vaikka ei tuloja olisikaan. Jos mies nyt saa töitä niin yrittäkään maksaa velat pois nopeammin yksi kerrallaan, niin on sitten helpompi tilanne jos uudestaan jotuu lomautetuksi.

Vierailija
25/31 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt repesin

Kelan sivuilta ei ole ennenkään työpaikkoja haettu, se on MOL 

http://www.mol.fi/etusivu/index.html

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 00:44"]

Taidat aika kevyin perustein päätellä, että mies ei ole kiinnostunut hakemaan töitä? miksi se sitten oli siellä Kelan sivuilla? Ehkä mies ei halua tehdä numeroa töiden hakemisesta, ettei herätä turhia toiveita?

[/quote]

Vierailija
26/31 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän työlista:

1. liittoon liittyminen, yksityinen riittää, halpa vuosimaksu

2. asunnon irtisanominen. Muutatte tilapäisesti vaikka mökille, mutta kalliista vuokra-asunnosta on hankala lähteä etsimään uutta. Vuokra-asunnot ovat lähes aina heti vapaana, eli helposti joutuu maksamaan tuplavuokran. Nykyiseenkään ei ole varaa.

3. Moottoripyörä myyntiin - heti ! Jos ei ole varaa maksaa laskuja, ei tälläisiä ylimääräisiä saa olla. Rahoilla lyhennetään lainoja.

4. Työn hakeminen

Nämä kaikki käy 10 minuutissa, helppo homma !

5. Varaat kirppispaikan ja käyt läpikaupassa hakemassa 10 banaanilaatikkoa. Täytät ne, tänään ja katkaiset samalla luottokortit halki ja soitat luottoyhtiöön että lopetat tilit.

Vierailija
27/31 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

''Nämä kaikki käy 10 minuutissa, helppo homma !''

Kas, kun ei kahdessa (2) minuutissa. Melkoinen pikakiitäjä se sinäkin olet. Kannattaisi harkita sprintterin uraa.

Vierailija
28/31 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan asuntoa sanota irti jos uutta ei ole tiedossa. Pöljät ohjeet sulla 27.

Luottokortteja ei missään nimessä katkaista tuossa tilanteessa.

Vuokra-asunnon irtisanominen tehdään kuukauden viimeisenä päivänä, koska kuitenkin seuraavan kuukauden vuokran joutuu maksamaan niin miksi sanoisi irti aiemmin.

Vierailija
29/31 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikkaan kyllä, että vaikka tuon10 minuuttia kätäsi pelkkään työnhakuun, ei tarvi töitä odottaa saavansa, puhumattakaan jos siihen yrittää mahduttaa vielä kaikkea muutakin sälää. Työnhakuun pitää oikeasti keskittyä ja käyttää aikaa ja vaivaa, jos haluaa paikan saada.

ei silti, hommaan on ryhdyttävä ja nimenomaan heti. Ja kustannuksia yritettävä pienentää. Asunnosta ei silti ihan ekana kannata luopua, moottoripyörästä kyllä. Ja itse en liittyisi työttömyyskassaan nyt enää (ellei lomautus ala vasta yli kuukauden päästä) vaan vasta välittömästi sitten kun saa jonkun seuraavan, edes lyhyen määräaikaisen työn. Nyt siitä ei enää ole kuin kuluja, mutta uraavat määräaipkaisetkin kasvattavat sitten työssäoloehdon täyttymis, vaikka olisivat lyhyitäkin, kunhan heti silloin liittyy jäseneksi.

Vierailija
30/31 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asunnon irtisanomisen sijasta oikea vaihtoehto on hakea asumistukea heti, ja jatkaa sitä halvemman asunnon jahtaamista.

Motska myyntiin, se on turhuutta. Ymmärsinkö että teillä on mökki? Myykää se, jos työttömyys pitkittyy ja muuttakaa asoon, niin vuokrakin hiukan laskee ja motskavelka/joku luottokortti tulee maksettua. Toinen vaihtoehto on vuokrata mökkiä muille. Mutta vuokrakin lasketaan tuloksi Kelassa ja vaikuttaa muihin tukiin, joten myynti lienee oikein vaihtoehto.

Muutenkin kaikki turhuus nyt minimiin. Luottokortit poikki, koroltaan halvin jätetään, muita lyhennetään. Kassaan en nyt tässä vaiheessa liittyisi (aikamoista tyhmyyttä kyllä että miehesi ei ole liittynyt).

Aina pitäisi pyrkiä laskemaan talous niin, että selviää tiukoista paikoista, eikä tee turhia velkoja. Pitää telää tulojensa mukaan, ja laskea siitäkin, että kaikki ei saisi mennä mikä tulee. Olen itse läksyni oppinut -90-luvulla.

terv. entinen ulosoton asiakas

Vierailija
31/31 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 09:40"]

Ei todellakaan asuntoa sanota irti jos uutta ei ole tiedossa. Pöljät ohjeet sulla 27.

Luottokortteja ei missään nimessä katkaista tuossa tilanteessa.

Vuokra-asunnon irtisanominen tehdään kuukauden viimeisenä päivänä, koska kuitenkin seuraavan kuukauden vuokran joutuu maksamaan niin miksi sanoisi irti aiemmin.

[/quote]

Miksi sitä irtisanomista pitäisi venyttää kuun viimeiseen päivään kun lopputulos on sama että ensi kuun lopussa pitää kämpän olla tyhjä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi