Todennäköisyys raskauteen? Mielipiteitä!
Kuinka suuren todennäköisyyden antaisitte sille, että olisin tällä hetkellä raskaana?
Olen 26-vuotias, en polta enkä käytä alkoholia. En ole koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä. Elän melko terveellisesti, tosin herkkuja tulee syötyä melko paljon. Olen normaalipainoinen.
Mieheni on samaa ikäluokkaa. Urheilullinen. Ei käytä päihteitä. Syö melko terveellisesti, tosin hänellekki herkut maittaa.
Harrastimme seksiä ovulaation aikana.
Heittäkää prosentteja? Veikkauksia? :)
p.s. Tiedän.. TIEDÄN, että kukaan ei sitä voi tietää, muta olisi kiva kuulla veikkauksia :)
Kommentit (21)
Muistelen lukeneeni jostain, että kullakin kierrolla olisi noin 20 prosentin todennäköisyys tulla raskaaksi.
Oi, ihanaa! Onnea teille :) Miksi suosittelet raskausvitamiinia tai foolihappoa syömään jo yritys aikana? :)
Nro 19: Tarkkailitko ovistasi ja yritittekö juuri ovis päivinä?
Foolihappoa jo ennen raskautumista tästä syystä: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Raskautta+suunnittelevien+naisten+kannattaa+sy%C3%B6d%C3%A4+foolihappolis%C3%A4%C3%A4/1135247339942
Jenkeissä on tapana lisätä foolihappoa vähän joka toiseen tuotteeseen, jopa purukumiin, jotta naiset eivät kärsisi sen puutteesta raskautuessaan.
Onko se todella noin pieni mahdollisuus???? :(
Tsempatkaa!:( kertokaa, onko teillä tärpänny heti ekalla kerralla?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 20:23"]
[/quote]
No eikös se ole ihan hyvä mahku? Ja tuosta 20% todennäköisyydestä kun laskee, niin 6 kk päästä olet keskimäärin 75% todennäköisyydellä raskaana (1-0.8*0.8*0.8*0.8*0.8*0.8).
[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 20:23"]
[/quote]
On. Olin 22v. Tupakoin runsaasti, eläessäni en ole vitamiinin vitamiinia laittanut suuhuni, hormonaalisen ehkäisyn jätin taakse 2v sitten, käytin tetrasyksliiniä (antibiootti, joka haittavaikutuksenaan aiheuttaa sikiön epämuodostumia) ja kovia kipulääkkeitä iskiaskipuun ja olin juuri ottanut b-hepatiittirokotteen.
Tiedän tasan tarkkaan päivämäärän ja liki oikean kellonajan, kun lapsi sai alkunsa. Vaikkakin olin toisella kuulla jo kun testi näytti plussaa. Tupakki jäi. Lääkitykset jäi. Kävin ylimääräisissä ultrissa lääkekuurien ja hepa-rokotteen vuoksi. Tällä hetkellä jaloissa pyörii terveenä syntynyt, terveenä pysynyt 4,5 vuotias.
Että ei ne terveet elämäntavatkaan aina automaattisesti nosta onnistumisprosenttia ylöspäin, mutta jos itse olen huonoilla tottumuksillani saanut jotain näin ihanaa aikaiseksi, niin eiköhän sinun elämäntavoillasi tehdä jotain vielä parempaa.
Oliko tarpeeksi hyvä tsemppi?:)
Ihanaa, kiitos että jaoit oman kokemuksesi! Ja Onnea hurjasti pienestä elämän alusta (: On totta, ettei terveelliset elämäntavat automaattisesti paranne mahdollisuuksia, ehkä vain yritän itseeni sillä tsempata!
Kiitos :)
Onhan se mahdollista että olet nyt paksuna. Mutta omaa syytänne, kun ette käyttäneet ehkäisyä.
Tulin raskaaksi ensimmäisestä luomukierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen. Olen 28vuotta.Tupakoinnin lopetin joitain kuukausia ennenkin luovuin pillereistä. Olen ylipainoinen. Tsemppiä yritykseen! :)
Kiitos! :) Kovasti siis toivomme, että olisin raskaana.. Ja luonnollisesti kuvittelen itselleni kaikkia oireita...!
Ja kovinhan se sun hedelmällisyytesi laatu vaikuttaa, kuten miehen sperman tuotanto, teidän yhteensopivuus yms, mutta normaalioloissa veikkaisin, että puolen vuoden sisään olet raskaana.
Se on sitten 18 vuoden piina vähintään jos tulit raskaaksi. Todennäköisesti seurauksissa on kestämistä loppuikänne: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288580443230.html
Minäkin tulin raskaaksi ensimmäisestä kierrosta. Pillerit olin lopettanut viime vuoden toukokuussa, kun tämän vuoden helmikuussa tulin täytenä yllätyksenä raskaaksi. Pillereiden lopetuksen ja raskautumisen välissä käytimme ehkäisynä kondomia ja viime kuukausina ennen raskautumista pelkkää keskeytettyä yhdyntää, joka meillä näemmä toimi varsin mallikkaasti.
Kun sovimme, että aletaan yrittää raskautta, luulin sen kierron olleen jo menetetty ja ovulaation menneen. Vaan kuinkas kävikään, kun menkkoja ei alkanutkaan kuulua (minulla epäsäännöllinen ja pitkä kierto, jopa 40 päivää) ja eräs aamu tein testin sillä mielellä, että tiedänpähän ainakin jatkaa menkkojen odottelua. Aivan yllättäen plussa! Nyt mennään viikoilla 18+4 ja kasvatellaan masua. :) <3
Minulla ikää 21 vuotta ja ylipainoa löytyy, elämäntavatkaan eivät ole terveellisimmästä päästä. En tosin juo enkä polta eikä mieskään. Suosittelen, että alat syömään raskausmonivitamiinia tai foolihappoa jo yritysvaiheessa!
Kiitos linkistä! Täytyykin käydä ostamassa foolihappoa :)
Minä lopetin pillerit siten, että viimeinen tyhjennysvuoto oli kesäkuun alussa eikä ehtinyt tulla yhtiäkään luomumenkkoja ja olen siis nyt raskaana. Ensimmäinen lapsi, ikää minulla 28 vuotta ja ylipainoa lähes 10kg...
tsemppiä teille :(
Minä lopetin pillerit siten, että viimeinen tyhjennysvuoto oli kesäkuun alussa eikä ehtinyt tulla yhtiäkään luomumenkkoja ja olen siis nyt raskaana. Ensimmäinen lapsi, ikää minulla 28 vuotta ja ylipainoa lähes 10kg...
tsemppiä teille :(
Eikös se keskimääräinen onnistumisprosentti ole n. 25%. Siis jos kyseessä terve pariskunta, ei ehkäisyä ja ovulaatio sopivasti kohdalla. Silloin raskautuu n. 25% todennäköisyydellä.