Pitäkää ne lapsenne poissa metsistä!
Jotkut haluaa rankan ja äänentäyteisen työviikon jälkeen tulla metsään rauhoittumaan. Ei onnistu, jos Pirjo-Annikki, hänen 5 pikkulastaan ja 5 ottolasta ovat "leiriytyneet" laavuun, ryhmittyneet nuotiopaikan ympärille niin, ettei kukaan muu pääse laittamaan ruokaa, ja pitävät sellaista meteliä, ettei kuule edes omia ajatuksiaan rauhoittavasta lintujen laulusta tai laineiden liplatuksesta huolimatta.
Ei, en tarjoa muurikkaletuistani ja tikkupullastani Onni-Annelille. En, vaikka hänelle tulisi kuinka paha mieli.
Ei, en anna vessapaperiani (jota on siis vain 5 palaa), jotta Pirkko-Nyyrikki pääsee huussiin.
Ei, en HALUA kuunnella huutoa tai itkua keskellä metsää, kun olen varannut itselleni rentoutumisaikaa luonnonhelmassa Lughnasadh-sapattina.
Prkl
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En palkkaa yhtäkään velaa firmaani valittamaan ja kitisemään.
T. TyönantajaOnko joku pakottanut. Luonnollista että työnantaja saa itse valita työntekijät intuitionsa perusteella. Olen samaa mieltä että perheelliset otetaan etusijalla töihin.
Mä oikeasti jätän velat palkkaamatta sillä ne on ihan hirveitä valittajia. Keksivät kaikesta valitettavaa ja syyttelevät työnantajaa. Veloilla on aikaa ja he miettivät vain itseään js ”miltä musta tuntuu”, ja kai niitä epäkohtia löytyykin tuolla asenteella.
Perheelliset ei valita, ovat tottuneet kestämään epämukavuutta, paljon korkeampi resilienssi ja ennenkaikkea, eivät kaikessa ajattele itseään. Vaan osaavat nähdä muidenkin edun ja tarpeet, esim työnantajan.
No olipas melkoista satua. Et sitten parempia satuja keksinyt. Niiden poissaolot varmaakin ovat paikkaamassa palkattomat työharjoittelijat.
MIHIN NE PENNUT PITÄISI VIEDÄ TAI LAITTAA? Jos lapsen vie kauppaan, tulee valitusta päiväkotipäivästä väsyneen lapsen kitinästä ja huudosta. Jos lapsen vie ravintolaan, tulee valitusta lapsen käytöksestä, äänenkäytöstä ja nenän kaivuusta. Jos lapsen kanssa matkustaa julkisilla, tulee valitusta lapsen äänenkäytöstä. Jos lapsen vie rannalla, tulee valitusta rannalla ilakoivasta lapsesta. Jos lapsen vie metsään, tulee siitäkin valitusta! JA SITTEN VALITUSTA VASTA TULEEKIN, KUN PIRJO-PETTERI TULEE TEINI-IKÄÄN JA AIKUISEKSI JA KÄYTTÄYTYY KUIN MULKERO, KOSKA EI OLE OPPINUT SOSIAALISIA TAITOJA JA KÄYTTÄYTYMISNORMEJA!
HALAA PUUTA, SE HELPOTTAA! kirjoitti:
MIHIN NE PENNUT PITÄISI VIEDÄ TAI LAITTAA? Jos lapsen vie kauppaan, tulee valitusta päiväkotipäivästä väsyneen lapsen kitinästä ja huudosta. Jos lapsen vie ravintolaan, tulee valitusta lapsen käytöksestä, äänenkäytöstä ja nenän kaivuusta. Jos lapsen kanssa matkustaa julkisilla, tulee valitusta lapsen äänenkäytöstä. Jos lapsen vie rannalla, tulee valitusta rannalla ilakoivasta lapsesta. Jos lapsen vie metsään, tulee siitäkin valitusta! JA SITTEN VALITUSTA VASTA TULEEKIN, KUN PIRJO-PETTERI TULEE TEINI-IKÄÄN JA AIKUISEKSI JA KÄYTTÄYTYY KUIN MULKERO, KOSKA EI OLE OPPINUT SOSIAALISIA TAITOJA JA KÄYTTÄYTYMISNORMEJA!
Pidä kuria niille niin eivät käyttäydy törkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En palkkaa yhtäkään velaa firmaani valittamaan ja kitisemään.
T. TyönantajaOnko joku pakottanut. Luonnollista että työnantaja saa itse valita työntekijät intuitionsa perusteella. Olen samaa mieltä että perheelliset otetaan etusijalla töihin.
Mä oikeasti jätän velat palkkaamatta sillä ne on ihan hirveitä valittajia. Keksivät kaikesta valitettavaa ja syyttelevät työnantajaa. Veloilla on aikaa ja he miettivät vain itseään js ”miltä musta tuntuu”, ja kai niitä epäkohtia löytyykin tuolla asenteella.
Perheelliset ei valita, ovat tottuneet kestämään epämukavuutta, paljon korkeampi resilienssi ja ennenkaikkea, eivät kaikessa ajattele itseään. Vaan osaavat nähdä muidenkin edun ja tarpeet, esim työnantajan.Mä en lokeroi ihmisiä noin. Molemmissa ryhmissä on hyviä ja huonoja työntekijöitä. Kun taas työnantaja, joka asennoituu noin, on kyllä väärällä paikalla.
No en kyllä ole yhtään väärällä paikalla. Vaan ihan oikealla, sillä tarjoan monelle ihmiselle elannon. Mulla on oikeus valita menestyäkseni parhaat mahdolliset työntekijät. Velat ei kuulu siihen sakkiin.
Mä en lokeroi ihmisiä noin. Molemmissa ryhmissä on hyviä ja huonoja työntekijöitä. Kun taas työnantaja, joka asennoituu noin, on kyllä väärällä paikalla.