Pitäkää ne lapsenne poissa metsistä!
Jotkut haluaa rankan ja äänentäyteisen työviikon jälkeen tulla metsään rauhoittumaan. Ei onnistu, jos Pirjo-Annikki, hänen 5 pikkulastaan ja 5 ottolasta ovat "leiriytyneet" laavuun, ryhmittyneet nuotiopaikan ympärille niin, ettei kukaan muu pääse laittamaan ruokaa, ja pitävät sellaista meteliä, ettei kuule edes omia ajatuksiaan rauhoittavasta lintujen laulusta tai laineiden liplatuksesta huolimatta.
Ei, en tarjoa muurikkaletuistani ja tikkupullastani Onni-Annelille. En, vaikka hänelle tulisi kuinka paha mieli.
Ei, en anna vessapaperiani (jota on siis vain 5 palaa), jotta Pirkko-Nyyrikki pääsee huussiin.
Ei, en HALUA kuunnella huutoa tai itkua keskellä metsää, kun olen varannut itselleni rentoutumisaikaa luonnonhelmassa Lughnasadh-sapattina.
Prkl
Kommentit (45)
Tikkupullakaupunkilainen metsässä!
No ei kai kukaan luonnonrauhaa ja hiljaisuuttq haluava mene johonkin yleiselle luontopolulle ja laavulle?? Joku järki nyt oltava. Kai jokainen tajuaa, että nämä paikat on täynnä tikkupullaperheitä??
Olen työtön yh. Käskettiin metsään ja yh:Na on pakko ottaa lapset mukaan.
Paljonko siis maksoi kun varasit koko metsän itsellesi?
Menet yleiselle laavulle ja valitat kun siellä on muitakin?
Etkö voi vetää pullaa ja lettua kotonasi?
Käyt jossain Nuuksiossa? Mene oikeaan metsään. Saat olla ihan rauhassa.
Oon ollut marjassa paljon.
Kerran lähelle tuli joku nuori hippi-iskä ja perässä neljä pientä mukulaa suut mustikassa.
Musta se oli tosi ihanaa :)
Jos on huoli lapsista niin voi tehdä lasun. Ammattilaisten jopa tulee tehdä lasu.
Ap on tietenkin jossain ”muotipaikassa” marisemassa. Suomessahan ei mitään muuta olekaan kuin metsää ja tilaa joka puolella. On mahdotonta, että kenenkään lähiseudulla ei rauhallisia metsiä olisi. Tämän olemme viimeksi tänä kesänä todenneet pk-seudulla asuvana perheenä. Lääniä riittää täällä ja erityisesti muualla päin.
Vierailija kirjoitti:
Ap on tietenkin jossain ”muotipaikassa” marisemassa. Suomessahan ei mitään muuta olekaan kuin metsää ja tilaa joka puolella. On mahdotonta, että kenenkään lähiseudulla ei rauhallisia metsiä olisi. Tämän olemme viimeksi tänä kesänä todenneet pk-seudulla asuvana perheenä. Lääniä riittää täällä ja erityisesti muualla päin.
Tiedoksi, että nuotiota ei saa sytyttää kuin viralliselle paikalle. Virallisia paikkoja taas on vähän.
Antaa lasten rämpiä näissä lähimetsissä. Mene sinä tarpeeksi isoon metsään hiljentymään. Ei nää pkseudun lähimetsät (nuuksio ja sipoon korpi) ole sua varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi, että nuotiota ei saa sytyttää kuin viralliselle paikalle. Virallisia paikkoja taas on vähän.
Trangia on ihan kätevä, jos haluaa syödä lämpimän ruuan metsässä ja kulkea omia polkujaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trangia on ihan kätevä, jos haluaa syödä lämpimän ruuan metsässä ja kulkea omia polkujaan.
Ei vastaa nuotiota muuten kuin siltä osin, että se tuottaa lämpöä.
Hetkinen ... mitä en nyt ymmärrä? Otsikossa hän kirjoittaa metsästä, mutta porukka riehuukin laavulla.
Siis vähän niin kuin ollaan "järvellä", mutta kuitenkin vain laiturilla.
Laavun olemassaolon tarkoitus on nimenomaan olla yleisessä käytössä, ikään kuin tori kaupungissa. Jos haluat olla metsässä, mene sitten METSÄÄN eli sinne, missä on vain puita eikä mitään muuta. Kun olisit siirtynyt laavulta noin 150 askelta mihin suuntaan tahansa, paitsi polkujen, olisit saanut olla ihan rauhassa.
Ja kyllä, olen vienyt lapseni metsään ja veisin lapsenlapsenikin. Laavuja täällä ei silloin ollutkaan, joten ihan itse piti tehdä nuotiot tarvittaessa.
Toi on kyllä itestä sietämätöntä, kun ollaan lasten kanssa lähdetty laavulle letun paistoon. Mulla on puolenlitran lettutaikina matkassa mukana, että oma porukka siitä saa letut per naama. Pieni taikina myös, etten vie nuotioaikaa muilta kävijöiltä liikaa..
Kyllähän siinä sitten pyörii aina jaloissa parkumassa täysin tuntemattomia lapsia, kun heille ei ole lettuja. Eräs mummo siinä tuuskahtikin, että jos tullaan julkiselle paikalle lettuja paistamaan, niin pitäisi olla kaikille.
Vastapallona kysäsin, että sullahan oli varmaan niitä makkaroita kaikille kävijöille varattuna? Alko tuhisemaan, ettäs kehtaan. Noin törkeetä kävijää ei ole ikinä tavannut.
Mä ymmärrän, että jossain erämetsissä välillä jaetaankin muiden vaeltajien kanssa.. Vaikka sielläkin tapahtuu moista harvoin. Lähinnä vanhemmat miehet kierrättävät pulloaan.
Pikkasen voisi tapoja opettaa kaikin puolin. Enhän rantsuunkaan lähde, että pakkaan koko rannalliselle pillimehut ja eväsleivät mukaan.
Hyvä se on lapsia metsään viedä. Itsekin olin lapsena metsässä... vanhemmat opettivat mulle miten suunnistetaan maamerkki avulla, mitä eläimiä siellä liikkuu , mitä sieniä voi syödä. Oma 2 vuotias oli jo kolmen tunnin lakkareissulla mukanani.
Mutta eipä noissa metsissä joissa liikumme paljon muita tuu vastaan. Ap taitaa kulkea jotain merkattuja luontopolkuja, kun on tuollainen ongelma.