Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäkää ne lapsenne poissa metsistä!

Vierailija
01.08.2020 |

Jotkut haluaa rankan ja äänentäyteisen työviikon jälkeen tulla metsään rauhoittumaan. Ei onnistu, jos Pirjo-Annikki, hänen 5 pikkulastaan ja 5 ottolasta ovat "leiriytyneet" laavuun, ryhmittyneet nuotiopaikan ympärille niin, ettei kukaan muu pääse laittamaan ruokaa, ja pitävät sellaista meteliä, ettei kuule edes omia ajatuksiaan rauhoittavasta lintujen laulusta tai laineiden liplatuksesta huolimatta.

Ei, en tarjoa muurikkaletuistani ja tikkupullastani Onni-Annelille. En, vaikka hänelle tulisi kuinka paha mieli.

Ei, en anna vessapaperiani (jota on siis vain 5 palaa), jotta Pirkko-Nyyrikki pääsee huussiin.

Ei, en HALUA kuunnella huutoa tai itkua keskellä metsää, kun olen varannut itselleni rentoutumisaikaa luonnonhelmassa Lughnasadh-sapattina.

Prkl

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä, olen vienyt lapseni metsään ja veisin lapsenlapsenikin. Laavuja täällä ei silloin ollutkaan, joten ihan itse piti tehdä nuotiot tarvittaessa.

Toivottavasti kysyit maanomistajalta luvan tulentekoon.

Vierailija
22/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai kukaan luonnonrauhaa ja hiljaisuuttq haluava mene johonkin yleiselle luontopolulle ja laavulle?? Joku järki nyt oltava. Kai jokainen tajuaa, että nämä paikat on täynnä tikkupullaperheitä??

No tätä samaa olin tulossa sanomaan! En mene edes perheeni kanssa yleisille retkeilypaikoille. Onneksi en pelkää metsää ja osaan liikkua ilman rakennettuja polkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on tietenkin jossain ”muotipaikassa” marisemassa. Suomessahan ei mitään muuta olekaan kuin metsää ja tilaa joka puolella. On mahdotonta, että kenenkään lähiseudulla ei rauhallisia metsiä olisi. Tämän olemme viimeksi tänä kesänä todenneet pk-seudulla asuvana perheenä. Lääniä riittää täällä ja erityisesti muualla päin.

Tiedoksi, että nuotiota ei saa sytyttää kuin viralliselle paikalle. Virallisia paikkoja taas on vähän.

Tiedoksi sinulle, että nuotion saa sytyttää myös omassa metsässään. Ja tietyin ehdoin muuallakin, mutta pidetään tämä.

Vierailija
24/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on VELA, ja ne on uniikkeja lumihiutaleita joiden ympärillä universumi pyörii.

Nyt äkkiä kansalaisaloite että kaikki metsät ja ravintolat, leffateatterit ja kahvilat muutetaan VAIN ap:n yksityiskäyttöön ettei hänen korkeutensa nyt stressaannu.

Miten kukaan voi haluta olla apn kaltainen vela? Hyi ja yök mikä ihmisen kuvatus.

Vierailija
25/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä, olen vienyt lapseni metsään ja veisin lapsenlapsenikin. Laavuja täällä ei silloin ollutkaan, joten ihan itse piti tehdä nuotiot tarvittaessa.

Toivottavasti kysyit maanomistajalta luvan tulentekoon.

Kyllä, tai itse asiassa maanomistaja oli siinä mukana tekemässä tulia. Tietenkin metsässä voi retkeillä myös tekemättä nuotiota ja syödä repusta eväitä. Makkaran tai tikkupullan paistaminen trangialla ei oikein onnistu, joten metsäpalovaroitusten aikaan syödään jotain muuta.

Vierailija
26/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on tietenkin jossain ”muotipaikassa” marisemassa. Suomessahan ei mitään muuta olekaan kuin metsää ja tilaa joka puolella. On mahdotonta, että kenenkään lähiseudulla ei rauhallisia metsiä olisi. Tämän olemme viimeksi tänä kesänä todenneet pk-seudulla asuvana perheenä. Lääniä riittää täällä ja erityisesti muualla päin.

Tiedoksi, että nuotiota ei saa sytyttää kuin viralliselle paikalle. Virallisia paikkoja taas on vähän.

Tiedoksi sinulle, että nuotion saa sytyttää myös omassa metsässään. Ja tietyin ehdoin muuallakin, mutta pidetään tämä.

Kirjoitat nyt kaupunkilaiselle, jonka metsä on Nuuksio. Ei oma metsä tai muu metsä, johon on saanut luvan tehdä nuotion.

Vierailija
27/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää kuule, kun lapsilla on ihan tasan samat oikeudet olla siellä metsässä. Ap ei ole muita parempi ihminen vaikka harhaisesti kuvittelee olevansa.

Vierailija
28/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kummallista kun ei enää pääse metsäänkään rauhaan niin ettei ole korvan juuressa kiljuvaa kakaralaumaa. Ne on viety sinne korpeenkin jo kiljumaan, kun ennen vähän hiljaisempaa vaativien käskettiin mennä korpeen. 

Vierailija
29/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kummallista kun ei enää pääse metsäänkään rauhaan niin ettei ole korvan juuressa kiljuvaa kakaralaumaa. Ne on viety sinne korpeenkin jo kiljumaan, kun ennen vähän hiljaisempaa vaativien käskettiin mennä korpeen. 

Kaikissa näissä valitusketjuissa on yksi ainoa ongelmallinen ihminen ja se on se vela itse.

Vierailija
30/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Pirjo nimi on tehnyt paluun?

Vierailija
31/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palkkaa yhtäkään velaa firmaani valittamaan ja kitisemään.

T. Työnantaja

Vierailija
32/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää kuule, kun lapsilla on ihan tasan samat oikeudet olla siellä metsässä. Ap ei ole muita parempi ihminen vaikka harhaisesti kuvittelee olevansa.

Niillä on oikeus meluta joka paikassa. Mihinkä sitä melusaastetta enää pääsee pakoon jos ei edes korpeen. 

Vierailija
33/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa näissä valitusketjuissa on yksi ainoa ongelmallinen ihminen ja se on se vela itse.

Ei vaan toisnpäin, se kakaraperhe joka kuvittelee olevansa kuningas, kaiken hallitseva joka paikassa. Mikä ei kunnioita muita ihmisiä, eläimiä, metsää muita kuin itseään. Minä, minä ja vielä kerran minä. 

Vierailija
34/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä on oikeus meluta joka paikassa. Mihinkä sitä melusaastetta enää pääsee pakoon jos ei edes korpeen. 

Pikkumetsikkö kaupungin laidalla ei ole korpi. Korvessa saa olla rauhassa. Paitsi pankeista, hyttysiä, mäkäräisiltä, paarmoilta ja hirvikärpäsiltä. Vain hullu siellä haluaa tikkupullaa paistaa.

Vierailija
35/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa, maanomistajan luvalla, ellei voimassa ole metsäpalovaroitus. Metsäpalovaroituksen aikana ei saa sytyttää yhtään mihinkään, ei edes virallisille paikoille.

Vierailija
36/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene syvemmälle metsään.

Sieltä syvemmältä metsästä löytyy piparikakkutalo, joka vetää erityisesti lapsia puoleensa,

Vierailija
37/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Työnantaja

Onko joku pakottanut. Luonnollista että työnantaja saa itse valita työntekijät intuitionsa perusteella. Olen samaa mieltä että perheelliset otetaan etusijalla töihin. 

Vierailija
38/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun innoittamana lähden viiden lapseni kanssa nuuksioon oikein teltan kanssa ja heti kun näen Ap:n käsken lasten kiljua niin kovaa kuin keuhkoista lähtee. Tervetuloa rentoutumaan! Tarjoan kahvit!

Vierailija
39/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Työnantaja

Onko joku pakottanut. Luonnollista että työnantaja saa itse valita työntekijät intuitionsa perusteella. Olen samaa mieltä että perheelliset otetaan etusijalla töihin. 

Mä oikeasti jätän velat palkkaamatta sillä ne on ihan hirveitä valittajia. Keksivät kaikesta valitettavaa ja syyttelevät työnantajaa. Veloilla on aikaa ja he miettivät vain itseään js ”miltä musta tuntuu”, ja kai niitä epäkohtia löytyykin tuolla asenteella.

Perheelliset ei valita, ovat tottuneet kestämään epämukavuutta, paljon korkeampi resilienssi ja ennenkaikkea, eivät kaikessa ajattele itseään. Vaan osaavat nähdä muidenkin edun ja tarpeet, esim työnantajan.

Vierailija
40/45 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Työnantaja

Mä oikeasti jätän velat palkkaamatta sillä ne on ihan hirveitä valittajia. Keksivät kaikesta valitettavaa ja syyttelevät työnantajaa. Veloilla on aikaa ja he miettivät vain itseään js ”miltä musta tuntuu”, ja kai niitä epäkohtia löytyykin tuolla asenteella.

Perheelliset ei valita, ovat tottuneet kestämään epämukavuutta, paljon korkeampi resilienssi ja ennenkaikkea, eivät kaikessa ajattele itseään. Vaan osaavat nähdä muidenkin edun ja tarpeet, esim työnantajan.

Ennenkuin joku sit ehtii valittaa että kyselen perhesuunnitelmia: en kysele, velat ihan itse kovaan ääneen kertovat olevansa veloja. Sen jälkeen lopputulos on selvä.