Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prisman pidetty työntekijä Pirjo, 78, joutui koko kevääksi pois töistä, lyttää hallituksen korona-toimet – "Siihen pystyvät hyvin kylmät ihmiset, joilla ei ole empatiaa"

Vierailija
01.08.2020 |

Pirjo Tiainen on palannut pitkän tauon jälkeen töihin Keravan Prismaan. Hallitukselle hän on suivaantunut.

– Tuntuu oudolta, että minun lapsenlapsen ikäiset, neljä nuorta naista, pystyvät ilmoittamaan, että "sinä et sitten mene töihin, etkä sinä hanki itse elantoasi", toteaa Pirjo Tiainen.
Eläkeläisillä tärkeä rooli työvoimapula-aloilla

Tiainen muistuttaa, että eläkeläisiä tarvitaan työvoimapulasta kärsivillä aloilla, oli koronaa tai ei, ja että asiasta on pidetty paljon ääntä.

– Esimerkiksi kaupan kassoilla on hyvin paljon eläkeläisiä.

Tiainen kulutti kevättä kävelemällä, kutomalla ja katsomalla elokuvia. Päättäjiä hän haluaa muistuttaa perustuslaista.

– Pykälässä 18 ihmisillä on oikeus ansaita toimeentulonsa työtä tekemällä ja vallan eli valtion tulee tukea sitä ja edistää. Eli tässä kohtaa mielestäni on mennyt aika pahasti pieleen, Tiainen sanoo työpaikallaan.
"Se on todella julmaa"

Hänellä ei riitä muutenkaan ymmärrystä hallituksen suhtautumiselle yli 70-vuotiaita kohtaan. Hän ottaa esimerkiksi kiellot nähdä muun muassa omaa puolisoaan.

– Joku saattoi olla 60 vuotta naimisissa ja lääkäri soittaa, että hän saattaa kuolla huomenna ja aviopuoliso ei pääse mukaan. Se ei ole pelkästään sydäntäsärkevää, vaan se on todella julmaa. Ja siihen pystyvät hyvin kylmät ihmiset, joilla ei ole minkään näköistä empatiaa. Sitä kaipaisin hallitukseen.

– Olisi hyvä, että päättämässä olisi sellaisia ihmisiä, joilla olisi elämänkokemusta, eikä mentäisi suoraan koulun penkiltä määräämään vanhojen ihmisten asioista, Tiainen toivoo.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/prisman-pidetty-tyontekija-pirjo-78…

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset ovat osoittautuneet todella itsekkäiksi koronan aikana.

IHANKOS TOTTA?????Äitini on palvelutalossa ,liikuntakyvytön,puolisokee ja kuuro.En ole päässyt häntä ollenkaan tervehtiin ,korona rajoitusten takia.Nyt on mahdollista vierailla omatmaskit,turvaväli1-2m lasiseinä välissä.Vierailusta on sovittava erikseen hoitsun kanssa.MITÄ ILOA PUOLIkuuro&sokee,ei lasiseinän takaa saa kontaktia.Vankilaankin on helpompi vierailu,kun vanhuksen luo,JOTA MUKA SUOJELLAAN!!!!!!Näin hallituksen määräys,ei inhimmillisyyttä !!!Hipoo jo vapaudenriistoa!!!!

Vierailija
82/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuu asiaa! aikamoista negaa täällä,ette taida ymmärtää minkälaista empatiaa on ihmisillä,jotka ovat olleet yhdessä 60vuotta ja heidät erotetaan.Nykyaikana ei edes osata olla yhdessä kuin pieni hetki.Kitiskää sitten kun omalle kohdallenne sattuu.On sydäntä raastavaa mennä hoivakotiin kun puoliso makaa liikuntakyvyttömänä ja et saa käydä rakkaasi luona edes pitämästä kädestä,yhteinen ollut elämä ja sitten erotetaan kylmästi.Julmaa on.

Tämä on juuri sellainen asia, jonka ymmärtämiseen tarvitaan sitä kuuluisaa elämänkokemusta. Ei voi ymmärtää millaista on olla rakkaastaan erossa, jos ei ole mitään kokemuspohjaa pitkästä liitosta..

Ja sitten kun mitään rajoituksia ei olis ollut ja se rakas (ja siinä sivussa moni muukin) olis saanut vierailijalta koronan ja kuollut niin olis syytetty tyttöhallitusta siitä että eivät rajoittaneet ja siten estäneet sen rakkaan kuolemaa. Teki mitä vaan niin ikinä ei kelpaa. Aina ollaan valittamassa.

Itse en tuossa tilanteessa missään nimessä olis halunnu ottaa riskiä, että veisin koronan sille liikuntakyvyttömälle rakkaalleni. Mutta ilmeisesti elämänkokemuksen myötä sillä rakkaalla ei ole niin väliä. Pääasia että MINÄ ITSE pääsen sinne hoitolaitokseen pitämään sitä rakasta kädestä silloin kun minä itse haluan. Kun minä en halua olla erossa ja minä sitä ja minä tätä. Rakas kuolkoot jos kuolee, mutta minä en halua rajoituksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saattohoitopotilaiden ja kriittisesti sairaden luona on saanut koko ajan vierailla.

Vierailija
84/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saattohoitopotilaiden ja kriittisesti sairaden luona on saanut koko ajan vierailla.

On riippunut paikkakunnasta. Käytännöt vaihdelleet eri puolilla Suomea.

Vierailija
85/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuu asiaa! aikamoista negaa täällä,ette taida ymmärtää minkälaista empatiaa on ihmisillä,jotka ovat olleet yhdessä 60vuotta ja heidät erotetaan.Nykyaikana ei edes osata olla yhdessä kuin pieni hetki.Kitiskää sitten kun omalle kohdallenne sattuu.On sydäntä raastavaa mennä hoivakotiin kun puoliso makaa liikuntakyvyttömänä ja et saa käydä rakkaasi luona edes pitämästä kädestä,yhteinen ollut elämä ja sitten erotetaan kylmästi.Julmaa on.

Mitäs se sitten on, että sen kädestä pitelyn seurauksena puolet hoivakodin asukkaista sairastuu ja kuolee? Heilläkin on puolisot ja omaiset, jotka ovat noudattaneet ohjeita yhteisen hyvän vuoksi.

Rajoitukset on tehty ihmishenkien pelastamiseksi, ei siksi että haluttaisiin kiusata ketään!

Eikä 60 vuoden liitto ole yhtään enemmän pyhä kuin 6 vuoden eikä tee kenestäkään tippaakaan parempaa ihmistä.

Ei voi näitä nykyajan suhteita edes liitoiksi kutsua. Erotaan jonninjoutavista syistä heti ensimmäisenä huonona päivänä. Ymmärrän, että on vaikea käsittää kuinka rakas oma puoliso voikaan olla. Minä en luopuisi ikinä omastani!

Voi olla niinkin että jonninjoutavista syistä erotaan mutta moni liitto päättyy syohin joita ilmeisesti et voi kuvitellakaan kun olet saanut hyvän puolison ja kestävän liiton. Miten paljon hirveätä kärsimystä moni mies/nainen/lapset joutuvatkaan kestämään ja usein aivan liian kauan. Jotkut jopa menettävät henkensä kun eivät lähde ajoissa tai vaikka lähtisivätkin. Ei kannata arvostella, tuomita ja yleistää kun ei tiedä mikä on totuus muiden elämästä.

Ole kiitollinen siitä mitä olet saanut mutta älä ylenkatso muita.

Valintakysymys. Suosittelen ottamaan sellaisen kumppanin, joka on hyvä, niin ei joudu kärsimyksiin.

Ja sulla piti olla sitä empatiaa?

Vierailija
86/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen paljon alapeukutuksia?

Onhan se hyvä, että suojellaan, mutta 70-vuotiaita on paljon eri kuntoisia. Tässä varotoimi kuitenkin paikallaan kun ei tiedetty viruksesta mitään.

Tuon mokan hallitus on myöntänyt, että sen olisi pitänyt järjestää näitä tapaamisia hoivalaitoksessa olevien puolisoiden kanssa, vaikka jossain erillisessä tilassa ja olisi annettu suojamaskit. Ainakin niille, joiden puoliso oli hyvin lähellä kuolla pois. Onhan se nyt aika raadollista, kun ihminen on kuolemassa kuitenkin, niin ei päästetä hyvästelemään. Ettei asukki saa koronaa? Aina olisu voinut järjestää jonkin erillisen tilan, missä olisivat voineet tavata.

Alkukesästä hommasivat sitten ne kontit, mutta eikö kellään välähtänyt tätä ennen mitään mahdollisuutta,?

Keväällä oli kiire. Hoitokodeissa oli varmaan lisääntyneen hygieniavaatimustason ja asukkaiden erilläänpitorajoitusten takia hitokseen hommaa, konttiasiakin on voinut vaikka välähtääkin, mutta sen järjestely on vienyt aikaa, ja onhan se silti lisäriski, joten vastuussa olevat ovat joutuneet tekemään kokonaisharkintaa.

Et taida muistaa, että keväällä oli maskeista hitonmoinen pula ihan välttämättömissä toimissakin. Siksi niitä ei ole voinut tarjota tapaamisiin.

Muistan hyvinkin, oli varmaan järjestettävää ja pulaa maskeista, mutta olisi viety vaikka sängyllä ulos tapaamaan tai pyörätuolilla. Kävihän näiden asukkaiden huoneessa kuitenkin hoitajiakin. Ei jatkuvasti, mutta edes sen kerran, jos tiedetään, että toinen vaikka voi kuolla. On varmasti erilaisia hoitolaitoksia ja johtoja, ja luulen,, että joissain paikoissa tuo on ehkä onnistunutkin. Se on totta, että aluksi kukaan tiennyt tästä viruksesta mitään, mutta kauan aikaa toimittiin hoitolaitoksissa alkuperäisten ohjeiden mukaan.

Ohjeistusta tietenkin ja niitä suojamaskeja olisi pitänyt saada aiemmin käyttöön laajemmin. Ymmärrän sen, ettei yksittäiset hoitajat voi tällaista vastuuta ottaa. Ap:n moite tarkoitettu päättäjille kuitenkin.

Minusta Pirjo oli nyt ihan reipas, kun kertoi omalla nimellään, että häntä otti päähän. Saahan sekin oman mielipiteensä kertoa, ja positiivista viestiä Vanhaselle, kun haluaa eläkeläiset töihin :)

Vierailija
87/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä perkeleen takia 15 vuotta sitten elkeiän ohittanut vie työpaikan nuoremmilta?

Minusta Pirjo ja kaltaisensa työhullut saisivat mieluusti puskea töitä hautaan asti. Kansalaispalkka meille muille, niin ei tarvitse väkisin tehdä töitä jos ei huvita.

Vierailija
88/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä perkeleen takia 15 vuotta sitten elkeiän ohittanut vie työpaikan nuoremmilta?

Sanopa muuta! Itse en kehtaisi eläkeiässä noin tehdä. Aina puhutaan että nuoret on nykyään niin minä-minä ihmisiä, itsekeskeisiä ja epäempaattisia, mutta kyllä minun kokemuksen mukaan sellaisia on just nämä suuret ikäluokat, vievät kaiken nuorempien suusta.

Vierailija
89/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opppsition valtiosetämiehillä alkaa olla eväät vähissä. Siksi turvaudutaan näiden pirjojen väkeviin ja elämämsmakuisiin todistuksiin, joihin kaikki varmasti samaistuvat... tirsk!

Vierailija
90/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirjo on kova työihminen. Nyt olisi Pirjon hyvä hetki keskittyä työntekoon ja lässyttää vähemmän mediassa.

Vierailija
91/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Pirjon ratkaisu ongelmaan olisi ollut että kaikki rajoitukset pois ja korona niittämään satoa.

Yllättäen ei ollut! Ratkaisu olisi ollut se, että jokainen saa itse päättää, altistuuko vai ei ja kaikki altistumista edistävät toimet (festarit, elokuvaesitykset, konsertit) olisi kielletty. Ravintolat olisi olleet auki, samoin kaupat.

Jokainen yli 60v tietää, että korona-aikana heitä ei hoideta mitenkään. Miksi siis ei saisi elää kuin viimeistä päivää ja olla töissä?

Vierailija
92/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirjo ei ole yksin asian kanssa. Moni muukin pääsi nauttimaan lomautuksista :)

Vierailija
93/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta Pirjo ja kaltaisensa työhullut saisivat mieluusti puskea töitä hautaan asti. Kansalaispalkka meille muille, niin ei tarvitse väkisin tehdä töitä jos ei huvita.

Jutussa kerrottiin vielä, että hän on pidetty henkilö asiakkaiden mielestä, niin hänhän on ikäänkuin tuon kaupan maskotti. Plus hyvää mainosta kaupalle.

Vierailija
94/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole Pirjon kanssa samaa mieltä rajoituksista, mutta ihmetyttää todella tämä asenne, että vanhat ihmiset pois työelämästä, ahneet riippakivet. Työttömyystilanne ei kyllä muutu suuntaan eikä toiseen siitä, onko muutama vanhempi ihminen vielä hyvässä kunnossa ja mukana työelämässä vai ei. Työttömyys on muutenkin siitä veikeä juttu, että samalla valitetaan työttömyyslukuja ja työvoimapulaa, jota pitäisi paikata tuomalla työntekijöitä muualta. Pirjoa ja kumppaneita en tuosta lähtisi syyttämään. Outo käsitys myös tuo, että Pirjon kaltaiset vanhemmat työntekijät polkisivat palkkoja. Miten ihmeessä? Oletan, että heille suomalaisina maksetaan ihan normaalia palkkaa ja osaavat pitää oikeuksistaan kiinni siinä missä nuoremmatkin.

Lisään vielä, että ei kauppojen kassoille mitään tunkua ole nuorempien taholta. :D Se on sellainen "paskaduuni", johon mennään, jos työkkäri käskee. Läheisessä marketissa vaihtuu nuoret työllistetyt jatkuvasti. Ainoat naamat, jotka pysyvät kaupan vakiovarustuksena, ovat ne vanhemmat myyjät.

Olisko niin että ne nuoret tekee noita myyjähommia suurimmaksi osaksi opiskeluiden ohella. Siksi vaihtuvuus on suurta, elämäntilanteet muuttuu. Vanhemmat työntekijät on siinä elämäntilanteessa, että pysyvät samassa työpaikassa. Nuoret muuttaa opiskelemaan muualle, siirtyvät tekemään oman alansa harjoitteluja ja töitä. Kauppa on vain yksi välivaihe heidän elämässään, eikä tarkoituskaan ole jäädä sinne pysyvästi. Ei suinkaan niin ettei nuoret halua tehdä töitä tai välttelevät kaupanalan hommia. Muistan itsekin, että mulla oli useampi opiskelukaveri jotka oli kaupassa hyllyttäjänä. Nykyisin ovat opettajia. Ei ne enää ehdi sinne kauppaan töihin kun niillä on työpaikka muualla.

Vierailija
95/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanopa muuta! Itse en kehtaisi eläkeiässä noin tehdä. Aina puhutaan että nuoret on nykyään niin minä-minä ihmisiä, itsekeskeisiä ja epäempaattisia, mutta kyllä minun kokemuksen mukaan sellaisia on just nämä suuret ikäluokat, vievät kaiken nuorempien suusta.

Nämä eläkeikäiset ovat siitä hyviä työntekijöitä, että pysyvät pidempään samassa paikkaa töissä :). Eivät vaihda työpaikkaa tai lähde opiskelemaan. Ei tarvitse koko ajan perehdyttää.

Eikä se ihan tuulesta temmattua ole, ettei kaikki työ kelpaa nuorille. Ulkomaailaisen työvoiman käytyöstä parjatut marjatilalliset ovat kertoneet, että suomalaiset nuoret ovat KARKAILLEET marjatiloilta, eivät viittineetkään sit :D

Mutta juu, tällaisena aikana työt pitäisi jättää nuorille ja onhan nuoret usein kuitenkin tehokkaampia kuin vanhat mammat. 

Vierailija
96/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Pirjon ratkaisu ongelmaan olisi ollut että kaikki rajoitukset pois ja korona niittämään satoa.

Yllättäen ei ollut! Ratkaisu olisi ollut se, että jokainen saa itse päättää, altistuuko vai ei ja kaikki altistumista edistävät toimet (festarit, elokuvaesitykset, konsertit) olisi kielletty. Ravintolat olisi olleet auki, samoin kaupat.

Jokainen yli 60v tietää, että korona-aikana heitä ei hoideta mitenkään. Miksi siis ei saisi elää kuin viimeistä päivää ja olla töissä?

Ei niitä 70v. kukaan ollut vahtimassa kotinsa ulko-ovella. Ihan saivat mennä jos mieli teki ja halus itse päättää altistuuko vai ei. Kyseessä oli suositus, ei pakko. Lopulta siis jokainen yli 70v. teki itse lopullisen päätöksen karanteenistaan. Prisman päätös lomauttaa Pirjo oli työnantajan oma päätös. Eivät halunneet riskeerata tämän henkeä. Huonoa mainostahan se olis ollutkin jos liki 80v. Pirjo olis koronan saanut töissä.

Vierailija
97/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole Pirjon kanssa samaa mieltä rajoituksista, mutta ihmetyttää todella tämä asenne, että vanhat ihmiset pois työelämästä, ahneet riippakivet. Työttömyystilanne ei kyllä muutu suuntaan eikä toiseen siitä, onko muutama vanhempi ihminen vielä hyvässä kunnossa ja mukana työelämässä vai ei. Työttömyys on muutenkin siitä veikeä juttu, että samalla valitetaan työttömyyslukuja ja työvoimapulaa, jota pitäisi paikata tuomalla työntekijöitä muualta. Pirjoa ja kumppaneita en tuosta lähtisi syyttämään. Outo käsitys myös tuo, että Pirjon kaltaiset vanhemmat työntekijät polkisivat palkkoja. Miten ihmeessä? Oletan, että heille suomalaisina maksetaan ihan normaalia palkkaa ja osaavat pitää oikeuksistaan kiinni siinä missä nuoremmatkin.

Lisään vielä, että ei kauppojen kassoille mitään tunkua ole nuorempien taholta. :D Se on sellainen "paskaduuni", johon mennään, jos työkkäri käskee. Läheisessä marketissa vaihtuu nuoret työllistetyt jatkuvasti. Ainoat naamat, jotka pysyvät kaupan vakiovarustuksena, ovat ne vanhemmat myyjät.

Olisko niin että ne nuoret tekee noita myyjähommia suurimmaksi osaksi opiskeluiden ohella. Siksi vaihtuvuus on suurta, elämäntilanteet muuttuu. Vanhemmat työntekijät on siinä elämäntilanteessa, että pysyvät samassa työpaikassa. Nuoret muuttaa opiskelemaan muualle, siirtyvät tekemään oman alansa harjoitteluja ja töitä. Kauppa on vain yksi välivaihe heidän elämässään, eikä tarkoituskaan ole jäädä sinne pysyvästi. Ei suinkaan niin ettei nuoret halua tehdä töitä tai välttelevät kaupanalan hommia. Muistan itsekin, että mulla oli useampi opiskelukaveri jotka oli kaupassa hyllyttäjänä. Nykyisin ovat opettajia. Ei ne enää ehdi sinne kauppaan töihin kun niillä on työpaikka muualla.

No totta kai. En väitä siinä olevan mitään pahaa, että nuoret siirtyvät parempiin hommiin sitä mukaa kun elämäntilanne muuttuu. Mutta väitän, että tarvitaan monenlaisia työntekijöitä - myös noita pysyviä ja kokeneita "vakionaamoja". Ei niin, että kaikkien pitäisi vain kiltisti väistyä vinhasti vaihtuvien nuorten tieltä, koska vanhuksia (eli ketään yli 60 v) ei työelämässä kaivata. Tosi harva nuori haluaa kaupassa työskentelystä mitään elämänuraa, ja näistä tuleekin sitten myymälähoitajia ja muuta. En koe, että nuorilta riistetään yhtään mitään, jos joku eläkeläinen jossain tekee mielellään jotain nuorempien halveksimaa "paskaduunia".

Vierailija
98/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirjollakin vois ääni vähän muuttua kellossa jos itse joutuis hengityskoneeseen teholle koronan takia. Sitten siihenkin etsittäis syypäitä.

Mutta noin muuten respektit Pirjolle ahkeruudesta ja kovasta työmoraalista. Toivotaan Pirjolle vielä paljon tuottavia työvuosia.

Vierailija
99/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvää ikäsyrjintäähän se on, kun yli 70-vuotiaisiin kohdistettiin paljon rajumpia rajoituksia kuin muihin riskiryhmiin. Moni nuorempi riskiryhmäläinen oli vähintään yhtä suuressa vaarassa kuin hyväkuntoiset 70-vuotiaat, mutta heidän elämänsä ja työnsä jatkui kuten ennenkin.

Harva asia tässä koronassa on ihan selvä ja todistettu, ja yksi niistä on , että kuoleisuus tautiin kohoaa jyrkästi iän mukana. Vaikka kuinka monet  vanhukset kuvittelevat olevansa pirtstakoita maratooniinkin kykeneviä, niin biologinen ikä ei siitä muutu. Meidänkin koronaan kuolleista varmaan vain 20 on nuorempia lähes neljästäsadasta.

Kyllä sitten olisi älämölytys syntynyt, jos olisi annettu Ruotsin tapaan tuhansien vanhusten kuolla tautiin. Ja suurin osa vanhuksista tämän asian ymmärtääkin.

Harvoin kehun hallitusta, mutta kyllä tämä vanhuksille suositellut keinot olivat paikallaan. Tietysti vasta myöhemmin onnistuttiin ja ehdittiin tekemään turvallisia tapaamistilanteita vanhainkodeissa oleville, mutta jos nyt uusi epidemia leviää, niin ollaan jo paljon viisaampia.

Harva muistaa, että iäkkäiden kuolleisuus on korkea siksi, että heitä ei hoideta. Meillä olisi ihan vastaava tilanne missä tahansa muussa ikäryhmässä, jossa kaikenlainen koronahoito estetään ja tilalle tarjotaan morfiinia.

Vierailija
100/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri sellainen asia, jonka ymmärtämiseen tarvitaan sitä kuuluisaa elämänkokemusta. Ei voi ymmärtää millaista on olla rakkaastaan erossa, jos ei ole mitään kokemuspohjaa pitkästä liitosta..

Ja sitten kun mitään rajoituksia ei olis ollut ja se rakas (ja siinä sivussa moni muukin) olis saanut vierailijalta koronan ja kuollut niin olis syytetty tyttöhallitusta siitä että eivät rajoittaneet ja siten estäneet sen rakkaan kuolemaa. Teki mitä vaan niin ikinä ei kelpaa. Aina ollaan valittamassa.

Itse en tuossa tilanteessa missään nimessä olis halunnu ottaa riskiä, että veisin koronan sille liikuntakyvyttömälle rakkaalleni. Mutta ilmeisesti elämänkokemuksen myötä sillä rakkaalla ei ole niin väliä. Pääasia että MINÄ ITSE pääsen sinne hoitolaitokseen pitämään sitä rakasta kädestä silloin kun minä itse haluan. Kun minä en halua olla erossa ja minä sitä ja minä tätä. Rakas kuolkoot jos kuolee, mutta minä en halua rajoituksia.

Kukakohan tässä nyt onkaan se MINÄ MINÄ,KOKEMATON.Ymmärrykseesi ei kaiketi mahdu,että rajoitus on voimassa nytkin 2.8   ei viisikuukautta!Sinustako on kivempi,että vanhus masentuu,heikkenee,eikä enään itse syökkään.Odottelee turhaan läheisiään ja ihmettelee!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän