Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka huolella pesette vihannekset ja hedelmät

Vierailija
09.07.2013 |

Riittääkö että huuhtoo juoksevan veden alla vai pitääkö hinkata kädellä tai harjalla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 12:44"]

Teen varmaan pahasti väärin, mutta mä vaan huuhtasen...

[/quote]

Älä huoli, minä teen vielä enemmän väärin, en edes huuhtaise. Ei jaksa. :D Paitsi perunat tms. missä on multaa.

Vierailija
2/9 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multaisista pesen enimmät jo ulkona ämpärissä, ja loput mullat keittiössä harjan kanssa. Oman kasvihuoneen ja kasvimaan vihannekset lähinnä huuhtaisen. Kaupasta ostetut saavat vähän perusteellisemman pesun. Ulkolaisia vihanneksia tai hedelmiä ei osteta. Oman pihan puista ja pensaista syödään ilman pesua sellaisenaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen varmaan pahasti väärin, mutta mä vaan huuhtasen...

Vierailija
4/9 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaan huuhtaisen nopeasti juoksevan veden alla. En tiedä ketään joka harjalla jynssäisi.

Vierailija
5/9 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä huuhtelua ja perunat tietenkin harjan kanssa.

Vierailija
6/9 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, kun aiemminkin vastanneilla

Vierailija
7/9 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes huuhtase. Paitsi perunat, porkkanat, purjot ja salaatit tms joissa on joskus multaa. Useimmitenhan kaupan salaattiakaan ei tarvii huuhtoa. Paprikat, omenat, rypäleet ynnä tomaatit jne menee ilman pesua

Vierailija
8/9 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhtelen. Joskus hankaan, vähän. Mut aika vaikeeta on hangata jotain vaik kirsikkatomaatteja.

Eräs tuttuni asui Afrikassa vuosia ja siellä joutui pesemään/kaikki länkkärit ainakin pesivät vihanneksensa kaupasta ostetulla "vihannestenpesuaineella", joka näytti ja haisi aivan astianpesuaineelta. Jonkun lääkärin mukaan se aine on "täysin turvallista". Juuh, tottakai...

Vierailija
9/9 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaiset vihannekset ja hedelmät tulee aina pestyä ensin kuumalla ja sitten kylmällä vedellä. Kotimaiset vain kylmällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme