Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aperger pienellä lapsella, mitä oireita?

Vierailija
09.07.2013 |

Meillä 3v poika, jolla olen alkanut epäillä aspergeria. Meillä on sitä ja muita autismin kirjon oireyhtymiä voimakkaasti suvussa, joten ei siinä mielessä olisi kaukaa haettua. Onko täällä palstalla ketään kenen lapsella asperger? Mikä sai teidät epäilemään sitä ja missä vaiheessa se on todettu?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis, ei ujo ole taidoton, vaan hänellä ei ole rohkeutta. Ujo lapsi osaa leikkiä tutun ja turvallisen leikkikaverin kanssa hyvin, aspergerlapsi taas ei.

Vierailija
22/27 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmille asseille on tosi iso helpotus saada selitys sille, miksi hän ei osaa olla niin kuin muut. Miksi kiusataan. Miksei ymmärrä, mitä toiset puhuu ja mille nauraa.

Yhtäkkiä kuulee, ettei olekaan mikään hullu friikki, vaan samanlaisia ihmisiä on paljon. Hyvinkin elämässään menestyneitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku ystävällisesti kertoa minulle asperger-lasten erikoisesta puheenkehityksestä, mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa?

Vierailija
24/27 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella oli pahimmat ongelmat juuri sosiaalisissa taidoissa, mutta kun olin kotiäiti, niin mulla oli aikaa paneutua lapsen ongelmiin. Asperger ei ollut muotidiagnoosi silloin, kun mun lapsi oli pieni. - 14

Vierailija
25/27 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen työssöni tavannut useiat syrjäytyneitä nuoria, jotka ovat kertoneet kärsineensä tutkimuksista ja diagnoosista/leimasta. Veikkaanpa että ilman leimaa ko. nuoret voisivat olla menestyneitä tutkijoita tai insinöörejä.

Vierailija
26/27 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheessä on 10 vuotias Asperger. Tutustuimme pojan ollessa 4 v, joten voin vain kertoa omasta näkökulmastani.

Poika ei ollut, eikä ole vieläkään yhtään kiinnostunut muista lapsista tai osaa leikkiä esim. roolileikkejä. Sai kauheita, siis aivan mielipuolisia raivareita lähes mitättömistä syistä, eikä äiti saanut häntä rauhoittumaan jopa useampaan tuntiin. Lapsi on aina ollut kova jumittamaan ja jankkaamaan. Toisaalta hän jaksaa keskittyä esim. tietokonepeleihin tavallista intensiivisemmin. Tällaista nyt tulee ainakin mieleen...Pojalla oli myös ylenpalttista kiinnostusta hämähäkkejä kohtaan. Poika on ollut psykiatrisella osastolla hoidossa ja hänellä on myös adhs lääkitys.

Vierailija
27/27 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 13:51"]

Mun lapsella oli pahimmat ongelmat juuri sosiaalisissa taidoissa, mutta kun olin kotiäiti, niin mulla oli aikaa paneutua lapsen ongelmiin. Asperger ei ollut muotidiagnoosi silloin, kun mun lapsi oli pieni. - 14

[/quote]

No, ilmeisimmin kuitenkaan ei as-tyyppisiä ongelmia.

-8-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi