Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yliopistoon 37-vuotiaana?

Vierailija
01.08.2020 |

Kannattaako? Täytän ensi vuonna 37, joskin olen ikäistäni nuoremmassa kunnossa ja nuoremman näköinen (jos sillä nyt tässä on merkitystä).

Kyseessä olisi totaalinen alanvaihto (jos sinne pääsen). Olisi siinä useampi vuosikymmen työelämää kuitenkin vielä edessä. Haen varmasti työllistävälle alalle.

Haluaisin tehdä elämälläni jotain. Minulla ei ole lapsia eikä oikein mitään ja olen kaupan kassalla töissä koska liiketalouden tradenomin tutkinto ei työllistänytkään (heitä valmistui ihan liikaa).

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palaa. Eihän tässä ehkä edes pääse eläkkeelle paljoa ennen 70v syntymäpäivää joten ehdit tehdä uuttakin työtä ihan kyllästymiseen asti.

Mulla on 2 n.75 kollegaa töissä...

Vierailija
42/51 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂😂Hammaslääkikseen ton ikäsenä

Onnee vaan yritykseen. Varaa ainakin semmonen 5v sisäänpääsyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totaalisen työllistävä ala? Eli kyseessä on siis varhaiskasvatuksen opettaja, lääkäri, sosiaalityöntekijä tai logopedi?

Ja ei. En suosittele. Tai siis ethän sinä herranen aika edes pääse sisälle, koska nykyään valinnoissa suositaan vasta lukiosta valmistuneita junnuja. Ikävä fakta.

Ai, en tiennytkään että he voivat valita iän perusteella ja ottavat juuri lukiosta valmistuneita. Ikähän olisi myös hyväkin puoli elämänkokemuksen kannalta. Olen nyt toinen ihminen kuin lukiosta valmistuneena. 

Ap

Eivät valitse iän perusteella, mutta ensikertalaiskiintiö voi vaikuttaa opiskelupaikan saamiseen. Jos olet valmistunut yliopistosta tai ammattikorkeasta, voi olla vaikeampi päästä sisään. Se ei kuitenkaan tarkoita, ettei sinulla olisi mitään mahdollisuuksia.

Minä aloin opiskelemaan automaatioinsinööriksi monimuotokoulutuksessa, kun ajattelin, että siinä luulisi töitä tulevaisuudessakin riittävän. Monimuoto-opinnoissa suurin osa taitaa olla yli kolmikymppisiä.

Näinhän se on. Ja jos hammaslääkiksestä haaveilee, niin kyllä haaveeksi jää.

Vierailija
44/51 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totaalisen työllistävä ala? Eli kyseessä on siis varhaiskasvatuksen opettaja, lääkäri, sosiaalityöntekijä tai logopedi?

Ja ei. En suosittele. Tai siis ethän sinä herranen aika edes pääse sisälle, koska nykyään valinnoissa suositaan vasta lukiosta valmistuneita junnuja. Ikävä fakta.

Ai, en tiennytkään että he voivat valita iän perusteella ja ottavat juuri lukiosta valmistuneita. Ikähän olisi myös hyväkin puoli elämänkokemuksen kannalta. Olen nyt toinen ihminen kuin lukiosta valmistuneena. 

Ap

Käy uusimassa yo-kirjoitukset eli korota arvosanoja, todistusvalinta on tätä päivää.

Vierailija
45/51 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voit! Riippuen alasta, voit päästä sisään avoimen väylän kautta hyvinkin helposti. Joillekin aloille saattaa päästä pelkällä motivaatiokirjeellä.

Vierailija
46/51 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää, mutta ei-ensikertalaisella on tosiaan todella vaikea päästä sisälle.

Vierailija
47/51 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Mä oon 38 ja vielä yliopistossa asun.

Vierailija
48/51 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Käy uusimassa yo-kirjoitukset eli korota arvosanoja, todistusvalinta on tätä päivää.

Kaikki uusiksi? Kattooko ne sitä mitä vuonna arvosana on saatu. Kyllähän pääsykokeissa saa varmaan näyttää mihin pystyy. 

Reaalia en ole kirjoittanut ollenkaan, joten sen nyt ainakin kirjoitan. 

Ap

Vierailija
49/51 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: ilman muuta haet, jos siitä haaveilet. Et ole liian vanha yliopistoon missään nimessä. Kun valmistut sinulla on vielä yli 20 vuotta työelämää jäljellä. Aikuisena lukee pääsykokeisiinkin eri tavalla kuin nuorempana, nyt alat valmistautumaan, käyt valmennuskurssit jne., pääset varmasti sisään. Itse olen yliopistosta valmistunut, ei siellä ikää katsota. Lähdin myös jatko-opiskelemaan 37-vuotiaana, ja väittelin tekniikan tohtoriksi juuri ennen kuin täytin 41 v. Tutkinto mahdollisti uuden uran. En ole katunut. Jo pelkästään opiskeli vanhempana on mielekästä. Siskoni 43 v. aloitti viime vuonna opiskelun ja nauttii valtavasti opiskelusta.

Vierailija
50/51 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38 ja aion hakea yliopistoon. En uskonut itseeni aiemmin ja olen vasta nyt löytämässä itseni. Kiitos AP viestiketjusta sillä tämä antoi sen pienen sysäyksen uskaltaa toimia.

Vierailija
51/51 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 38 ja aion hakea yliopistoon. En uskonut itseeni aiemmin ja olen vasta nyt löytämässä itseni. Kiitos AP viestiketjusta sillä tämä antoi sen pienen sysäyksen uskaltaa toimia.

Naiset ovat juuri tällaisia. Vielä keski-ikäsenäkin he kuvittelevat, että jos he vain vielä 20 vuotta myöhemmin pääsevät yliopistoon, he ovat samalla viivalla kuin ne silloin 20 vuotta sitten yliopistoon päässeet. Hae vaan yliopistoon. Ei mitään huolta siitä, ettäkö sä sinne edes pääsisit.