Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**** Maalismasujen perjantai ****

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta tässä päivässä on se, että nyt alkaa loma. kyllä tätä jo ollaan odotettukin.

väsymys vaan pahenee. tai ainakin eilinen oli melkoisen kamala. puolentoista tunnin nokoset, puoli tuntia hereillä ja sit yöunille. kuinkahan kauan tätä väsymystä mahtaa vielä jatkua.

Vierailija
2/18 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo ihan normaali.Hieman rintoja kiristää=)

Mutta kyllä pahatolot vielä ehtii alkaa...

Ammattigalluppiin voisin vastata että parturi-kampaaja,mutta kotona ollut yli 9v.

Perhosia on vatsassa ja jännitykseltäni tunnen itseni aivan ensikertalaiseksi=)Aina yht' ä ihmeellistä ja hämmästyttävää!

Omanapaisen viestin osasin vain nyt alkuun tehdä,palailen varmaan jossain välissä!

Aurinkoa kaikkien päivään!

Leanna+5 ja huikeat rv 4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taitaa tulla huono päivä.

Nyt tuntuu jo sellaista inhottavaa ellotusta, jotta saa nähdä miten tämä päivä tästä suttaantuu. Koitan koko ajan napostella jotain, mutta silti on sellainen inha olotila. Inhottavaa olla töissä, mutta kun on oltava niin on oltava.. eipä tää vielä oo sellanen tila, että vois poiskaan lähtee. Maanantaina tosin olin kahden vaiheilla että lähtisinkö vai en, mutta sain sinniteltyä puol neljään ja lähdin sitten puoli tuntia aiemmin.

Toistaiseksi en ole oksennellut, mutta saa nähdä mihinkä suuntaan tää olotila tästä näiden viikkojen aikana lähtee.. meikäläinen kun jostain syystä vielä kammoaa oksentamista (on mullakin pelon aihe).

Pikkusen reilun viikon kun jaksan tässä vielä ihmetellä, niin olisi se ultra. Vihdoin ja viimein. Toivottavasti kaikki olisi kunnossa.

Masuli oli aika vaikeiden kysymysten äärellä tuon uuden työpaikan suhteen. Olet siis jo päässyt uuteen työhön, vai?

Lain mukaanhan ei raskaudesta kait tarvitse kertoa, mutta onhan se tietysti vähän kakspiippunen juttu. Jos olet jo saanut sen työn, niin voithan pienen valkoisen valheen heittää ettet tiennyt vielä tuolloin odottavasi..?

Eihän sitä voi töitä olla hakematta vain sen perusteella, että jos mä nyt tästä tulenkin raskaaksi, koska sitähän ei koskaan tiedä milloin se tapahtuu tai tapahtuuko lainkaan.

Eipä tässä nyt kummempia.

Jatkan surffailua ja tulen kommentoimaan myöhemmin lisää, jos nyt sattuu jotain asiaa olemaan. =)

-viivi rv 6+2

Vierailija
4/18 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viivi; voi, mä olisi melkein onnellinen sun oireista kun itse olen niin kovin oireeton (mieli tosin voisi muuttua muutaman pvän kuluttua :) ), ainoa oire mulla on oikeestaan rintojen kipeys ja niiden turpoaminen, ja välillä nippailee alamasussa, ja nenä vuotaa kaiken aikaa. Muuta ei sitten olekaan. Ei etomista eikä muutakaan..

Branco; kerroit jotain kipuilusta? Millaista? Itselläni on pieni (tai aika isokin) huoli öisestä kipuilusta kun en ymmärrä mistä johtuu.

Muutamana yönä olen herännyt menkkamaiseen jomotukseen joka on kovaa ja kestää ja kestää...viimeöinen jomo kesti yli 5 minuuttia, ja se on todellakin kovaa jomotusta, yritin kävellä jos helpottaisi mutta ei, pikkuhiljaa sitten laimeni ja katosi. Päivällä tulevat jomot on iahn vaan puolen minuutin pätkiä ja ihan siedettäviä - öiset ei ole, nostavat pelon ja tuskanhien otsalle. Mistä se voisi johtua? Miten kovat kivut on " normaalia" alkuraskaudessa? Ja millaiset kivut?

Olen ihan hukassa näiden asioiden kanssa kun ensimmäistäni odottelen...mistään en mitään tiedä, ja kun en oikein haluaisi kertoa kenellekään vielä niin ei ole ketään jolta täällä kyselisi. Sen puoleen joudutte kärsimään mun kyselyistä..anteeksi siitä.

Tappert 6+4

Vierailija
5/18 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin Tappertille: mulla oli ainakin ekassa raskaudessa tosi kovia kipuja ja paljon. Nimenomaan sellaista kuukautiskivut kertaa 10 -luokkaa ja koko ajan tuntui että menkat sieltä tulee tai siis kesken menee. Mutta niin vaan oli että ne kivut hellitti hiljalleen tai oikeastaan muuttivat muotoaan raskauden edetessä. Sitten alkaa sellaiset repäisevät kivut, joita mulla on ainakin jo nyt. Eli jos nousen yhtäkkiä ylös tai käännän kylkeä sängyssä, tai esim aivastus, niistäminen aiheuttaa sen että vihlaisee alavatsan molemmin puolin todella terävästi. Sanoisin niin että yritä vaan ajatella että kohtusi kasvaa nyt ekaa kertaa joten kipuja pitääkin vähän olla. Jos vuotoa ei tule tms, niin älä sure tai pelkää keskenmenoa. Itselläni elämäni eka raskaushan päättyi keskenmenoon ja oli hyvä esimerkki siitä, että mulla ei ollut MITÄÄN keskenmenoo viittaavia oireita, ainoastaan todella voimakkaita raskausoireita, voin todella pahoin, rinnat kasvoivat heti jne ja silti rv9 todettiin ettei sykettä enää näkynyt .

Esikoisen raskaus taas oli melkoisen oireeton, esim. rinnat eivät kasvaneet juuri yhtään, en voinut huonosti ollenkaan ja vain mahan kasvukivut olivat oire. Lisäksi mulla on pientä vuotoa varmaan 3krt raskauden aikana, joista runsaasti tuli verta rv 28. Silloinkin kaikki oli hyvin. Nyt olen jotenkin levollisemmin mielin tätä toista odottaessa. Ajattelen niin, että mitään en voi jos keskenmeno tulee, sitä ei voi tietää eikä voi itseään syyttää, joten nautin jokaisesta päivästä kun olen raskaana ja sitten surraan jos on sen aika!

Omaa napaa: mulla on alkanut nyt sama kuin esikoista odottaessa. En oksentanut silloin kertaakaan, mutta alkuraskaudessa vatsa oli aamuisin aina ihan sekaisin kuin pahimmassa mahataudissa.... Nyt jo kolmena aamuna saa juosta vessaan kun on ihan sekaisin maha. Ja heikottaa.... Eilen illalla minä taas kauhistelin pallomahaani, mutta aamuisin turvotus aina laskee ja pallo ilmestyy aina iltaa kohden. Vielä 3 päivää ja sitten ultraan. Huh. Kukas se olikaan jolla oli ultra eilen, toivottavasti tulee pian kertomaan hyviä uutisia?!

Vierailija
6/18 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi oire lisää; väsymys. Parina päivänä on pakko ollut nukkua edes pikkuset päikkärit ja eilen aamuna laatta lensi. Nytkin on sellanen hutero olo. Silti pelko nostaa päätään, ettei masussa olekaan ketään.

Leanna: samalla alalla ollaan tai itse en ehtinyt kuin valmistua, kun tulinkin raskaaksi. Kotona olen sukulaisia ja kavereita laitellut. Lisäksi teen rakennekynsiä, joten onpahan pikkasen lisätuloja sitten äippälomalle.

Pikkasen pelottaa mitä tulevassa työpaikassa sanotaan kun raskaudesta kerron, mutta niinhän se on ettei sitä voi koskaan tietää mitä elämä tuo tullessaan. Ja onhan toi kiertokin ollut joskus parhaimmillaan 50 pv, joten kaikki raskaudet on kyllä olleet kuin taivaan lahjoja.

-m- rv 6+2

Vierailija
7/18 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan minulla käänteiset oireet :P kun yleisipiin oireisiin vertaa, niin minulla on aivan päinvastoin...

palelu -> minä taasen hikoilen

paha olo -> minulla ei ole

väsymys -> en saa öisin unta ja en nuku välttämättä edes päiväunia. Muuten olo on kyllä vetämätön.

rinnat arat -> minulla on vain joka toinen päivä (ja oikeestaan vaan oik. rinta on kipeä)

olenkohan ollenkaan raskaana... No sen kai sitten tietää vasta muutaman viikon päästä.

-anzq rv 6+2

Vierailija
8/18 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti tuli täksi illaksi ja huomiseksi hippahippa menoa ja jään ihan alkumetreillä kiinni läheisilleni=(

Miten ihmeessä selviän paljastumatta????

Koskaan en ole ns " normaalioloissa" sylkenyt lasiin ja jos kieltäydyn lasillisestakaan heti kysyvät odotanko...Saisinko siirrettyä täyden lasini aina miehelle=)

Testasin tänään varmuudeksi uudelleen.Tänään vasta olisi menkkojen pitänyt edes alkaa.

No plussahan se mutta hieman vaaleampi sillä ei ollut niin herkkä testi(apteekin oma)kuin ensimmäinen acon 10.

Leanna+5 ja rv4 edelleen=)

Vierailija
9/18 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leanna; miten olis antibiottikuuri? Johonkin vaivaan joka ei näy ulospäin...tai joku vatsan/suoliston lääkitys...joku minkä kanssa ei voi ottaa. Tai olet ottanut allergialääkettä aamulla jonka jälkeen ei voi 48 tuntiin juoda (onkohan sellaista edes)...tai sitten ostat itsellesi alkoholitonta ja pidät pullot piilossa...aina sitä jotain keksii..tsemppiä!

Tappert - taas

Vierailija
10/18 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ekassa raskaudessa koin tosi kovia vatsakipuja, jotka nosti ihan hien pintaan. Terkka sit kertoi, että kohtu supistelee kun havaitsee jonkin kiinnittyvän kohtuun. Tämä on yksi elimistön keino varmistua, että alkio on kiinnittymiskelpoinen. Ts. kroppa ei kai edes vielä tiedä mikä siihen aikoo kiinnittyä loisimaan ja yrittää poistaa sen. Viikon toista sitä jatkui.

anzq79:

Minä alan epäillä raskauttani, koska olen niin oireeton. Nälkä on vain useammin. Edellisessä raskaudessa se enteili pahoinvoinnin alkua. Mullakaan ei ole väsymystä, rintojen arkuutta tms.

Mutta mentävä on. Hyvää viikonloppua kaikille maaliksille!

Vierailija
11/18 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulista perjantaita!

Täällä öklöttää sitten teidän toistenkin puolesta! Ei ole pöntöllä tarvinnut käydä, muta kuvottaa isolla K:lla aamusta iltapäivään. Tuossa neljän maissa kun syömme lämpimän ruoan, niin helpottaa. Alkuilta on sitten parempi. Näin ainakin viimepäivät. Pojista en ole voinut näin pahoin. Kauhistuttaa, kun on vasta niin alkumetreillä, ja monta viikkoa pitäis vielä jaksaa tätä " krapulaa" . No sitäkin iloisempi on siitä aamusta, kun sitä ei tule..joskus viikkojen päästä :))

Kerroimme tämään vanhemmillemme, joska minä lörppäsuuna, en halunnut salata, halusin jakaa ilon läheisteni kanssa. Vanhempani olivat kuulemma jo odottaneet uutista :)) Varoittelin, kyllä, että meidän suunnalta tämä on viimeinen plussauutinen. Enää ei meille lapsia tämän jälkeen tule, saavat hätyyttää veljeni seuraavaksi näihin puuhiin :)

Miehellä alkaa tänään loma, ihanaa. Saataa olla etten niin paljoa ehdi kirjuutella tulevina lomaviikkoina, on aikast paljon menoa suunnitelmissa..jos äitee vaan jaksaa väsymykseltään :))

Mutta moikka; Caius rv 6+4

Vierailija
12/18 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aivan käsittämätöntä tämä väsymys. Tiesin kyllä että alkuraskaudessa saattaa väsy vaivata, mutta että näin. Tuntuu siltä että vois nukkua ihan koko ajan. Just heräilin parin tunnin päikkäreiltä. Kyllä tekivät hyvää. ;)

~Tuuli~

Vierailija
13/18 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans väsyttää ja varsinkin iltapäivisin. Ei oikeastaan paljon muita oireita. Ruoka maistuu. Sain tänään vähän siivottuakin. Monena päivänä on niin laiskuttanut... Jospas tämä tästä. Näyttää tuo väsymys olevan monen muunkin vaivana. Olen ollut tosi väsynyt alussa muitakin odottaessa. Vielä vajaa pari viikkoa ekaan neuvolaa ja silloin muuttuu tämä odotus todellisemmaksi. Ai niin, huomasin tuossa, että teillä oli menossa gallup. Eli olen asiakaspalvelussa palveluneuvojana. Syyskuun eka alkas työt. Sais nyt pidettyä siihen asti salassa, että voi itse pomolle kertoa raskaudesta. En kerkeä olla pitkään töissä, mutta ihan mukavalta tuntuu kuitenki kävästä. Jaksaa sitte jäädä uudestaan kotiin. Mutta viikonloppuja kaikille! Yritetään sinnitellä päivällä hereillä! Heh heh.....

äitiliini74 rv 6+4

Vierailija
14/18 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki maalismasut. Täällä huhuilee iloa jakamassa kolmatta odottava mamma :) Viikkoja on 4+6 (?), ensimmäinen neuvolakäynti vasta elokuun puolivälin jälkeen. Siihen saakka odotellaan ja ihmetellään.

Lapset ovat 4/00 ja 1/02, minä 31 v. ja mies 34v.

Huonoa oloa on sekä järjetön väsymys joka valtaa varsinkin iltaisin. Töiden jälkeen otan torkut sohvalla tai sängyllä jalat kohti kattoa. Minulla on kamala turvotus pohkeissa sekä nilkoissa. Lääkärin mukaan se johtuu tästä kuumuudesta sekä istumatyöstä. Turvotus alkoi heti kun menin loman jälkeen töihin joten viisi päivää illat tuskaa on takana. Aika hankalaa kun joudun istumaan lähes koko ajan ja heti ihmeteltiin miksi humppasen muualla kun en ollutkaan koneen äärellä.

Voimia ja kuulumisiin, toivottelee Zeldatar.

Vierailija
15/18 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan myös kuvotuksen kourissa, se tulee ja menee aaltoina. Syödäkään ei tekisi yhtään mieli, vaan täytyy välillä oikein pakottaa itsensä siihen puuhaan.

Niinhän siinä sitten kävi, että jo toinen antibioottikuuri alkoi, eli virtsatieinfektio uusi. Toivottavasti tämä olisi viimeinen!!!! Mulla ei koskaan ennen ole näitä ollut, joten tuntuu tosi ikävältä että nyt sitten heti raskauden alkuun kaksin kappalein. Inhottavinta on syödä lääkkeitä raskaana ollessa, mutta lääkäri oli sitä mieltä että pitää hoitaa vaikka on lähes oireeton.

Olen yrittänyt pakkailla tänään, kun ollaan huomenna lähdössä lomareissuun Suomenmaata kierrellen. Että voikin mennä pakkaamiseen näin paljon aikaa! Jotenkin ei järki luista yhtään kun miettii että mitä kaikkea sitä tarvitsee mukaan. Osa aikaa ollaan sukulaisissa, ja osa sitten vuokramökillä. Taidan olla siis melkein 2 viikkoa nettipimennossa. Jännityksellä odotan miten saa raskauden pidettyä salassa sukulaisilta. En haluaisi kuitenkaan näille vähän kaukaisemmille asiaa paljastaa kun ei omat ja miehen vanhemmatkaan vielä asiasta tiedä.

Vierailija
16/18 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin kuin pääsinkin tänään kirjottelee.. Olo on ollu koko päivän aivan järkky. Oon nukkunu suurimman osan päivästä. Nyt se paha olo on löytänyt minutkin täydellä voimalla.

Tappert: Ne mun mahakivut on välillä kyllä tosi tuskasia. Mulla kivut kestää maksimissaan varmaan puolisen minuuttia, mut sit voi heti alkaa uudestaan. Ja se tunne on just se, että nyt alko vuoto.. Oon kyllä kuullu, että monilla näitä kipuja on ollu ja kullakin vähän erilaisia. Ite oon aina aatellu, että sit jos alkaa vuotamaan, niin meen lääkäriin..

Jaahas.. jospa menis ettii jotain syötävää.

Branco rv 6+0 (näin se vaan viikko vaihtu taas... )

Vierailija
17/18 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei vaan!

täällä uusi, ymmyrkäisenä oleva ilmottautuu joukkoon tummaan. ;) kierron 40. päivänä, eli eilen aamulla tein testin ja kovasti se näytti positiiviselta.

nyt sitten totutellaan tähän ajatukseen. miehen kanssa jo pitemmän aikaa puhuttu, että tulee, jos on tullakseen. nyt sitten on kai tulossa. olisi vaan papunen valinnut vähän myöhäisemmän ajankohdan, niin ei tarttis sylkeä lasiin a) polttareissa ja b) häissään... ;) eli paljastunee tutuille viimeistään muutaman vkon kuluttua...

pitipä vielä tarttua tohon työhommaan... mulla ensi vkolla pitäisi olla haastattelu vakihommaan. tällä hetkellä teen vaan osa-aikaista ja sinnittelen. vähän ikävältä tuntuisi olla kertomatta omasta tilastaan, mutta ei kai sitä kuitenkaan tartte heti paljastaa?

t. sikkaralla 29v. sekä papunen masussa

Vierailija
18/18 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa hei, täälläkin ollaan siinä 7. rv tietämillä eli maalismasu ollaan. Kiva ollu lueskella teidän muiden samassa tilanteessa olevien juttuja.

Yllättävää, että niin monella on ollut jo oireita alkuraskauden suhteen,itselläni ei juuri mitään, treeneissä huomasin juostessa että rintoihin sattuu, kun niihin ei yleensä satu, joten kai ne on arat :). Kauhea nälkä yllättää myös tuon tuosta enkä ole sellaiseen tottunut, joten kai niitä voi pieniksi raskausoireiksi kutsua.

Onko täällä muita urheilijoita? Miten ylipäätään harrastatte liikuuntaa raskauden aikana? Itse harrastan lenkkeilyä sekä erästä itämaista kamppailulajia, ajattelin jatkaa sitä niin pitkälle kuin voin, tosin jättää lyönnit, potkut ja heitot vähän vähemmälle, tai siis informoida taisteluparia olemaan hellävaraisempi.

Onko täällä jossain joku lista minne olitte " ilmoittautuneet" tai laittaneet tietojanne ylös, sain noista aiemmista viesteistä jotenkin sellaisen käsityksen? Vastailkaahan tälle noviisille ja terveisiä kaikille!