Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raha tulee rahan luo

Vierailija
01.08.2020 |

Mitä kokemuksia teillä on tästä, että raha tulee rahan luo?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä mitään.

Vierailija
2/68 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen miljoonan teko on vaikeaa. Sitten helpottuu todella paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä meneekö tämä samaan kategoriaan, mutta sen olen huomannut että mitä enemmän on rahaa käytettävänä, sitä enemmän on mahdollista säästää.

Esim. varaan ulkomaanmatkat niin että bookkaan hotellit ja lennot erikseen, ei koskaan pakettimatkoja. Säästän satasia. Samoin latasin bussikortin koko vuodeksi, säästin siinäkin pari sataa. Mutta jos ei olisi varaa matkustella, tai ei olisi 395 euroa pistää bussikorttiin, niin ei olisi mahdollista säästää tuolla tavalla.

Vierailija
4/68 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kymppitonnilla osakkeita maaliskuun loppupuolella. Nyt osakesalkkuni arvo on yli 16 000 € ja olen myös saanut satojen eurojen arvosta osinkoja.

Vierailija
5/68 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wanha totuus ja näkyy tänäkin päivänä.

Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy entisestään.

Kaikki on niinkuin pitääkin.

Kysy vaikka Björn Wahlroosilta

Vierailija
6/68 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee välillä heikommin, mutta sitten yhtäkkiä PAM - joka paikasta tulee jotain. Nyt viimeisin esimerkki: odottelin työttömyyspäiväraharatkaisua pitkään, tuli karenssi, mutta sainkin työkokeilupaikan ja se menee karenssin "edelle", eli karenssista huolimatta maksetaan korvausta (netto 795 e/kk). Tämän lisäksi sain toisesta asuinmaasta veronpalautukset yli 800 e, työkokeilupaikan pomo ei usko ettei sen tarvitse maksaa mulle mitään, mutta maksaa silti palkkaa 100-300 e viikossa. Hänen sisko maksaa mulle 150 e / kk, että auttaisin talon viikkosiivouksessa. Asun siis työkokeilupaikassa ja olen täällä täydellä, ilmaisella ylläpidolla. Mummo soitti viime viikolla, että oli ajatellut mua ja oli laittanut 300 e mun säästötilille....

Vierailija
7/68 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä meneekö tämä samaan kategoriaan, mutta sen olen huomannut että mitä enemmän on rahaa käytettävänä, sitä enemmän on mahdollista säästää.

Esim. varaan ulkomaanmatkat niin että bookkaan hotellit ja lennot erikseen, ei koskaan pakettimatkoja. Säästän satasia. Samoin latasin bussikortin koko vuodeksi, säästin siinäkin pari sataa. Mutta jos ei olisi varaa matkustella, tai ei olisi 395 euroa pistää bussikorttiin, niin ei olisi mahdollista säästää tuolla tavalla.

Siinä säästäisi paljon enemmän, jos jättäisi ulkomaanmatkat kooknaan tekemättä ja liikkuisi bussin sijasta polkupyörällä.

Vierailija
8/68 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laitan uhkapelikoneeseen tai lottoon rahaa, niin ei kyllä tule raha rahan luo...

Vierailija
9/68 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa:

Pyöritetään miehen kanssa yhteisiä yrityksiä. Ne eivät ole kultakaivoksia, mutta ollaan pyritty hoitamaan niiden asiat hyvin. Ja omaisuutta yrityksiin ja meille on kertynyt jonkin verran, toki lainaskin on reilusti.

Viime vuosina ollaan huomattu, että ilmeisesti asioiden hyvin hoitaminen näkyy jossain, sillä meille tulee jatkuvasti investointitarjouksia, etuostotarjouksia ym. Emme siis mitenkään etsi näitä, vaan ne tulevat täysin pyytämättä. Kriteerimme täyttäviin tarjouksiin myös tartumme.

Vaatimattomista oloista tulevina olemme ihmeissämme, sillä emme tienneet, että näinkin se voi todella mennä, että raha tulee rahan luo. Emmekä tiedä mistä se johtuu, vaikka olemme itse asioiden keskiössä. Yksi syy ilmeisesti on se, että osa kilpailijoista ei saa enää lainaa investointeja varten.

Vierailija
10/68 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin rahastosijoittamisen viime keväänä ja olen nyt +12,6 % plussalla, vaikka kurssit on kyykännyt koronan takia aika ikävästi.

Vierailija
11/68 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin rahastosijoittamisen viime keväänä ja olen nyt +12,6 % plussalla, vaikka kurssit on kyykännyt koronan takia aika ikävästi.

Käytännössä olet siis vain menettänyt rahaa, niin kuin 99% sijoittajista, jotka pistävät joka kuukausi rahaa "sijiotuksiin".

Raha ei pörssissäkään häviä mihinkään, vaan näiden 99 prosentin rahat menevät sille yhdelle prosentille, joka oikeasti rikastuu sijoituksillaan.

Se sinun 12.6% on pelkkää jossittelua, jos olisit myynyt osakkeesi sekunti sitten, niin olisit saanut 12.6% miinus verot ja kulut, nyt ei kukaan tiedä paljonko niistä saa ja kuten kevät osoitti, saa olla tosi nopea, jos aikoo saada edes omansa pois.

Vierailija
12/68 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä olet siis vain menettänyt rahaa, niin kuin 99% sijoittajista, jotka pistävät joka kuukausi rahaa "sijiotuksiin".

Raha ei pörssissäkään häviä mihinkään, vaan näiden 99 prosentin rahat menevät sille yhdelle prosentille, joka oikeasti rikastuu sijoituksillaan.

Se sinun 12.6% on pelkkää jossittelua, jos olisit myynyt osakkeesi sekunti sitten, niin olisit saanut 12.6% miinus verot ja kulut, nyt ei kukaan tiedä paljonko niistä saa ja kuten kevät osoitti, saa olla tosi nopea, jos aikoo saada edes omansa pois.

Miten niin menettänyt rahaa? Selitäs vähän sitä matikkaa, jolla teet plussasta miinusta.

Vierailija
13/68 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa:

Pyöritetään miehen kanssa yhteisiä yrityksiä. Ne eivät ole kultakaivoksia, mutta ollaan pyritty hoitamaan niiden asiat hyvin. Ja omaisuutta yrityksiin ja meille on kertynyt jonkin verran, toki lainaskin on reilusti.

Viime vuosina ollaan huomattu, että ilmeisesti asioiden hyvin hoitaminen näkyy jossain, sillä meille tulee jatkuvasti investointitarjouksia, etuostotarjouksia ym. Emme siis mitenkään etsi näitä, vaan ne tulevat täysin pyytämättä. Kriteerimme täyttäviin tarjouksiin myös tartumme.

Vaatimattomista oloista tulevina olemme ihmeissämme, sillä emme tienneet, että näinkin se voi todella mennä, että raha tulee rahan luo. Emmekä tiedä mistä se johtuu, vaikka olemme itse asioiden keskiössä. Yksi syy ilmeisesti on se, että osa kilpailijoista ei saa enää lainaa investointeja varten.

Tietenkin ne tulee täysin pyytämättä. Eikä se ole mitään "raha tulee rahan luo", vaan "me huomataan, että teillä on rahaa, ja me halutaan teidän raha, joten houkutellaan teitä tarjouksilla jotka KUULLOSTAVAT hyvältä, mutta eivät sitä todellisuudessa ole".

Vierailija
14/68 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa:

Miten te olette luoneet kannattavan yrityksen, vaikka tulette vaatimattomista oloista?

Vierailija
15/68 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssi ei ole mitään nollasummapeliä, jossa yhden voitto on aina toisen häviö.

Otetaan esimerkiksi kuvitteellisen firman X osake.

1. Firma listautuu pörssiin, ja Pekka ostaa osakeannista yhden osakkeen hintaan 1 €.

2. Kurssit nousee, ja Matti ostaa Pekalta saman osakkeen hintaan 2 €. Kurssit nousee ja laskee, kunnes firma menee lopulta konkurssiin. Vuosien saatossa firma saavutti kuitenkin sen verran menestystä, että Matti ehti saada osakkeellaan 5 € arvosta osinkoja, kun inflaation vaikutus otetaan huomioon.

Sekä Pekka että Matti tienasi osakkeellaan. Kuka tässä mielestäsi hävisi rahaa ja millä perusteella?

Vierailija
16/68 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin menettänyt rahaa? Selitäs vähän sitä matikkaa, jolla teet plussasta miinusta.

Jos pistät tonnin kuussa rahastoon, niin sinun tililtä häviää 12000 euroa vuodessa ja tämä 12000 euroa siirtyy sille, joka oikeasti rikastuu pörssissä. 

Vierailija
17/68 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pistät tonnin kuussa rahastoon, niin sinun tililtä häviää 12000 euroa vuodessa ja tämä 12000 euroa siirtyy sille, joka oikeasti rikastuu pörssissä. 

Tietääkseni se 12000e + tuotto on hänellä sillä arvo-osuustilillä eikä ole hävinnyt minnekään. Mutta jos sillä rahalla olisi ostanut jotain niin omistaisi alle 12000e arvotonta rojua.

Vierailija
18/68 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssi ei ole mitään nollasummapeliä, jossa yhden voitto on aina toisen häviö.

Otetaan esimerkiksi kuvitteellisen firman X osake.

1. Firma listautuu pörssiin, ja Pekka ostaa osakeannista yhden osakkeen hintaan 1 €.

2. Kurssit nousee, ja Matti ostaa Pekalta saman osakkeen hintaan 2 €. Kurssit nousee ja laskee, kunnes firma menee lopulta konkurssiin. Vuosien saatossa firma saavutti kuitenkin sen verran menestystä, että Matti ehti saada osakkeellaan 5 € arvosta osinkoja, kun inflaation vaikutus otetaan huomioon.

Sekä Pekka että Matti tienasi osakkeellaan. Kuka tässä mielestäsi hävisi rahaa ja millä perusteella?

Huippuosingoillakin tuon rahamäärän saaminen kestää 50 vuotta ja vaikea kuvitella, että konkurssiin menossa oleva yritys pystyisi maksamaan tappiollisesta tuloksestaan huippuosinkoja.

Koska pörssillä ei ole omaa setelipainoa, niin ainoa tulonlähde on osingot ja toiset sijoittajat. Köyhät ja tyhmät sijoittajat maksavat rikkaiden voitot.

Vierailija
19/68 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti pakettimatka on edullisempi kuin itse valitut hotellit. Toki jos matkustat sinne, minne saat halvat lennot, tilanne voi olla eri. 

Vierailija
20/68 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkseni se 12000e + tuotto on hänellä sillä arvo-osuustilillä eikä ole hävinnyt minnekään. Mutta jos sillä rahalla olisi ostanut jotain niin omistaisi alle 12000e arvotonta rojua.

Ainoa oikea tapa laskea tuotto on vähentää maksetusta summasta saatu summa kuluineen. Jos rahaa ei tule, niin ei tuottokaan voi olla positiivinen.