Karpit! Miten osaatte laskea eri ruoista hiilarimäärät?
Jos syöt palan vaaleaa leipää ja vähän pastaa, mistä tiedät paljonko syöt hiilareita?
Kommentit (5)
Sen kyllä tiedän nykyään katsomattakin, että puolikas palanen vaaleaa leipää vastaa n 30g hiilareita vähintään. Pastassa ei ihan niin paljon ole, mutta kyllä sellaisessa ison potun kokoisessa annoksessakin on 20-30g jo.
Leipäpaketeissa yleensä lukee minkä painoinen on 1 pala, jos on valmiita paloja. Jos ei lue, niin arvioin koko paketin painosta.
Karpit EIVÄT SYÖ vaaleaa leipää eikä pastaa.
Siinä sulle ravintoarvot!
Sen perusteella voisi laskea jos ehtisi ja jaksaisi. Mulla ei kyllä innostus riitä niin pitkälle, että punnitsisin joka suupalan ja laskisin hiilarit ja proteiinit.
vai 200g ja sitten katsot taulukosta kuinka paljon siinä on hiilareita. En käytä vaakaa tässä puuhassa ollenkaan.
Jos minä innostun puutarhanhoidosta niin menen kirjakauppaan ja hankin pinon opuksia puutarhanhoidosta. Jos innostun hevosista niin haen kasan ratsastusoppaita ja -videoita.
Eli te karppaajat toi ravintoaineiden laskenta on aivan PERUSJUTTU missä tahansa ruokavaliossa. Kasvissyöjän on osattava syödä niin että on tarpeeksi proteiineja, sama juttu karppaamisessa: sun pitää itse tietää mitä mikäkin ruoka-aine sisältää. Tosi hankalaa jos joudut jokaista suupalaa täällä netissä kysellä!!!!
Hanki tietoa, vaikka netistä kunnon opassivuilta. Googleta, kokeile etsintä sivu www . fi