G. Minkä verran perheellänne on säästössä rahaa?
Vai jääkö mitään säästöön? Säästättekö johonkin erityiseen?
Kommentit (21)
n. 16 000. ei säästetä mihinkään erikoiseen.
Oma asunto on maksettu, ollaan 4kymppisiä, pari lasta.
Yksin asun, joten yhden tuloilla kaikki menee mikä tulee, jotta elämän saisi pidettyä mukavana. 10 000 euron vararahasto on puskurina säästössä. Joskus se hupenee joillain tonneilla ja joskus sinne kertyy joitain tuhansia enemmän.
Noin 10 000 euroa meilläkin, mutta kohta ei mitään kun se menee loma-asunnon (osa)maksuun. Tämä raha meillä on kyllä ollut tosi pitkään eli ollaan säästetty yli tuon ja käytetty johonkin ja taas säästetty jne.
Meillä on säästössä useampi kymppitonni, joka kuukausi jää säästöön, koska asunto on velaton. Haaveissa kuitenkin isompi koti, joten rahat tulevat menemään asuntoon / remonttiin.
2000000 kiinteistökaupoista, tilapäisesti pankkitilillä. Pitäisi löytää niille hyvä koti.
Itselläni on ehkä 15000 euroa. Miehellä on satoja tuhansia. Meillä on eri tilit, joten en edes tiedä tarkkaa määrää. Mies kyllä maksaa isoimmat menot.
Oliskohan joku 500€. Vaan toinen töissä ja palkka alle mediaanin. Ei varsinaisesti olla säästetty, kun ei pysty, mutta ainahan sitä jotain kertyy sukanvarteen itsestäänkin.
Miehellä noin 40000€, mulla ei mitään. Syystä että mies on ollut kauemmin työelämässä, mä vasta valmistuin ja maksan nyt opintolainaa pois. Pikkuhiljaa alan itsekin kartuttaa säästöjäni, toivottavasti.
11 jatkaa, asunto on tarkoitus piakkoin hankkia, eli siihen mies käyttää noita rahojaan, mä otan sitten enemmän lainaa.
Miinuksella mennään ja pahoin. Mutta pakastin on täynnä ruokaa.
Noin 25 000 euroa. Ei säästetä enempää vaan loput ylimääräiset menee asuntolainan maksuun. Kun se on kuitattu 5v päästä niin alkaa kertyä noin 2500 euroa kuussa sukanvarteen lisää. Ei säästetä erityiseen, vaan ns pahan päivän varalle.
Rahastojen ja osakkeiden arvo on tällä hetkellä jotain vähän yli puolen miljoonan luokkaa. Lisäksi sellainen vajaa viisikymppiä "normi" säästötilillä.
Meillä on ollut sellainen pitkäntähtäimen "säästöprojekti" ostaa asunto ilman lainarahaa... kohta aletaan olla tavoitteessa.
Olin pitkään pienipalkkaisessa työssä jossa kaikki meni mitkä tulivatkin. Nyt olen työtön ja toimeentulotuen rajamailla ja olen saanut säästettyä muutamassa kuukaudessa 500 euroa käteisenä ja 200 euroa säästötilille. Hassua, eikö totta?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 17:02"]
Olin pitkään pienipalkkaisessa työssä jossa kaikki meni mitkä tulivatkin. Nyt olen työtön ja toimeentulotuen rajamailla ja olen saanut säästettyä muutamassa kuukaudessa 500 euroa käteisenä ja 200 euroa säästötilille. Hassua, eikö totta?
[/quote]Niin ja sitten kun on tarpeeksi kasassa, lähdetään lomamatkalle niin että puolet vielä jää säästöön matkan jälkeenkin. Eli noin 3000 pitäisi olla vähintään kasassa ennen sitä.
Miehellä 24000 ja mulla 11500. Asuntolainaa on jäljellä.
Mun autolaina on just maksettu ja säästöt alkaa taas karttua.
Miehen kottero pitäisi uusia, meinasi että ostaisi käteisellä.
Meillä ihan ok palkat, mutta mies on tuhlari ja meillä jää mulla enemmän säästöön pienemmästä palkasta huolimatta; menoja maksetaan tasaisesti. Mies käyttää rahaa heti kun sitä on. En taida sanoa paljonko, mutta ei mitään ihmeitä, enemmän saisi olla.
0 euroa. Kaikki menee mitä tuleekin.
322 tuhatta euroa. (322000 eur.)
Varmaankin ostamme sijoitusasunnon (taas).
Mun ja miehen tileillä yhteensä n. 25 000 e, sisältää käyttötilit, ei säästetä mihinkään erityiseen, mutta käytetään jos tarvetta on.