Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lisälyhennyksiä pankkilainaan -kannattaako?

Vierailija
08.07.2013 |

Mietimme, että muuttaisimme lainan ehtoja ja lyhentäisimme takaisinmaksuaikaa tuntuvasti. Tällöin korko nousisi huomattavasti nykyisestä, joka siis tällä hetkellä on kokonaisuudessaan 0,60!!!! HUOM!

Ensin ajattelimme tuplata lyhennyksen kuukausittain, mutta korko olisi todennäköisesti vähintään 2% tuntumassa...

Mutta, jos lyhentäisimme ilman ehtojen muuttamista tällä samalla matalalla korolla sen tuplamäärän lainaa....

Miten pankki suhtautuu tälläiseen? Onko kenelläkään kokemusta?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt vähän faktaa: Lisälyhennyksiä saa tehdä  silloin, kun lainan korko on sidottu Euriboriin. Pankki ei tällöin saa rangaista asiakasta lisälyhennysten tekemisestä, vaan lainaa saa lyhentää tai vaikka maksaa kerralla loppuosan pois. Taas jos on joku pankin oma kiinteä korko tms. niin asia on eri ja silloin kannattaa tutustua niihin lainaehtoihin.

Vierailija
22/26 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 13:42"]

Sellainen 10% on vuositasolla noussut sijoitusten arvo.

Itse kotiutin 4vuoden jälkeen rahat ja hilkun verran alle 60% sain enemmän mitä rahastoon olin laittanut.

Tälläisina aikoina rahat voi "sijoittaa" muutenkin että niistä saa parhaan hyödyn. Esim. jos asut sähkö- tai öljylämmitteisessä talossa niin sijoitat ne ylim. rahat vaikka toiseen lämmitysmuotoon jolloin asumiskulut putoavat huomattavasti, useamman tonnin vuodessa. Tai ajat vanhalla autolla joka on suuri ruokainen ja sitä pitää korjata jatkuvasti, lisäksi vakuutusmaksut ovat korkeat, voit sijoittaa uuteen autoon jolloin korjauskulut ja polttoainekulut sekä vakuutusmaksut laskevat ja tuovat sitä kautta suuret säästöt.

[/quote]

Yhdyn kaikkeen muuhun mutta auton kohdalla asia on päinvastoin. Uuteen autoon on 'pakko' teettää kalliit määräaikaishuollot että takuu säilyisi, ja on 'pakko' ottaa kallis kaskovakuutus ettei kolarissa menettäisi kauheasti rahaa. Sitten vielä arvonlasku ja pääomakulut. Itse olen laskenut että alle tonnin ritsat tulee edullisimmaksi, pakollinen liikennevakuutus riittää ja jos auto hajoaa niin eikun toinen samanlainen tilalle eikä paljoa kirpaise.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 13:52"]

http://www.taloussanomat.fi/rahoitus/2013/06/06/uusi-s-pankki-alkaa-tarjota-asuntolainoja/20138030/12

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 13:23"]

S-pankista ei saa vielä asuntolainaa.

Ja on hölmöä maksaa tässä vaiheessa ylimääräisiä lyhennyksiä, kun niille rahoille saa paremman tuoton muuten.Itse olen sijoittanut koko asuntolaina-ajan pariin rahastoon kuukausittain pienen summan. Voin halutessani maksaa asuntolainan kokonaan pois ennen laina-ajan loppumista tai sitten maksan lainan alkuperäissuunnitelman mukaan ja sitten vaikka remppaan koko talon niillä rahaston rahoilla.

[/quote]

[/quote]

Sisälukutaitosi hieman hukassa?

S-pankista ei saa VIELÄ asuntolainaa, sama tuossa jutussa sanotaan hieman eritavalla. Tapiola-pankki ja S-pankki yhdistyvät ensi vuoden alussa jolloin S-pankki alkaa tarjoamaan myös asuntolainaa.

Vierailija
24/26 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä nyt vähän faktaa: Lisälyhennyksiä saa tehdä  silloin, kun lainan korko on sidottu Euriboriin. Pankki ei tällöin saa rangaista asiakasta lisälyhennysten tekemisestä, vaan lainaa saa lyhentää tai vaikka maksaa kerralla loppuosan pois. Taas jos on joku pankin oma kiinteä korko tms. niin asia on eri ja silloin kannattaa tutustua niihin lainaehtoihin."

Kiitos sinulle :)

ap

Vierailija
25/26 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon autokeskusteluun tuossa yllä ( en osaa näitä hienoja lainausjuttuja ....:) )

Mutta olen samaa mieltä, uusi auto on täysin turha, vaikka sellaisella onkin ilo ajella...Parempi on joku ritsa, johon voi teettää jossakin pajalla edullisesti pienet huollot...Tai pätevä kaveri tekee sen korvausta vastaan ja on taatusti luotettavammin tehty kuin merkkikorjaamoissa... :)

-ap

Vierailija
26/26 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, työkaverini ajaa vanhalla autolla. 1500€ on mennyt korjauksiin tänä vuonna eikä auto ole vieläkään kunnossa lisäksi öljyä kuluu tolkuttomasti kun syö sitä. Toinen työkaveri ajaa uudella autolla, teki huoltosopparin joka sisältää kaiken huollon maksaa 200€/vuosi. Toista tonnia vähemmän kulut uudessa autossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi