Kuka maksaa maskit jos ne käskytetään naamalle
Jos meikäläinen aikoisi käyttää normi arkipäivänä kertakäyttömaskeja se tarkoittaisi noin 5 maskia per päivä.
Siitä voi alkaa laskea paljonko se tekee kuussa.
Itsellä vielä varmaan saldo riitäisi mutta entäs ne joilla ei riitä edes ruokaan.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Pöh. Käyttää samaa yhtä kertakäyttömaskia vaan, jos pakko tulee
Zincc
Kerrankin olen kanssasi samaa mieltä murmeli! :)
Ihan itse me ainakin täällä Saksassa maskimme ostamme. Kangasmaskeja tein itse kotoa löytyneistä kangaspaloista ja ostin lisäksi muutamia, sen verran että voin laittaa pesuun ja ottaa puhtaan päivittäin käyttöön. Rahaa meni n. 15 €.
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko, että tulee pakkoa, koska ei ole mitään tieteellistä pohjaa maskien käytölle. Ja virushan menee kangasmaskista läpi ihan tuosta vaan. Ja toisekseen, ei ole mitään näyttöä myöskään siitä, että koko koronapandemiaa olisi olemassakaan. Nyt nähdään onko Sannasta ja kumppaneista mihinkään. Sikanuhanhömpötyksen aikaanhan Sanna oli sitä mieltä, että täyttä vedätystä, saapa nähdä uskaltaako nyt sanoa totuuden.
Juuri tänään on tutkijaryhmä uutisoinut, että maskista on hyötyä ja se vähentää tartuntariskiä 30-50%. Myös kangasmaskista on hyötyä.
Tuon tiedon tietävät nyt ne, jotka seuraavat uutisia. Sinä näköjään et seuraa.
Maskista on tulossa ihmisiä monella tavalla erotteleva tekijä. Jo yksi vilkaisu henkilöön tulee kertomaan enemmän kuin esim vaatemerkki, rannekello, auto tms perinteinen statusesine.
Sinä itse maksat omat maskisi, tietenkin. Kuka muu ne muka maksaisi sinulle?
Vanhasta lakanasta voi ommella helposti jopa kymmeniä maskeja ompelutarvikkeiden hinnalla. Myös huivia voi käyttää.
Tilasin 25kpl apteekista, ilman postikuluja, hinta vain 23€. Lähikaupassa myydään kansanmaskeja 1€ kpl. Kai sen verran voi terveyteensä satsata? Toimeentulotuki nousee 75€ syyskuussa, maskiostoja varten. Mikä on tekosyysi olla käyttämättä? Laiskuus, kalja, tupakka?
AP ottaa vastuun itsestään ja maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Kertakäyttömaskien (”kansalaismaskit”) hinta olisi noin 150 eur/kk/hlö. FFP2- tai 3-luokan suojaimilla huomattavasti vielä tuota korkeampi. Kangasmaskit/huivit on valitettavasti ainoa suurimmalle osalle rahallisesti mahdollinen vaihtoehto.
Mistä niitä kangasmaskeja voi ostaa ja paljonko maksaa kpl?
Vierailija kirjoitti:
Tulee näköjään helpoksi havaita jo päältäpäin ihmisten elämänhallinnan taso sen mukaan. Vain totaaliluusereilla ei ole maskia, kunnonihmisillä on.
Tuo voi muuten toimia joillain miehillä keinona saada positiivista huomiota naisilta. Jos olisin sinkkumies ja etsisin luotettavaa kunnollista naista, käyttäisin maskia jo nyt ennen suositusta. Mieluiten jotain tyylikästä, kuviollista kangasmaskia.
Ja jos minä olisin sinä, niin käyttäisin vaippoja.
Zinc
Eikös korona mene silmienkin kautta jos on tarttuakseen?silloin silmäsuojat tarvittais jos halutaan taudista eroon......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko, että tulee pakkoa, koska ei ole mitään tieteellistä pohjaa maskien käytölle. Ja virushan menee kangasmaskista läpi ihan tuosta vaan. Ja toisekseen, ei ole mitään näyttöä myöskään siitä, että koko koronapandemiaa olisi olemassakaan. Nyt nähdään onko Sannasta ja kumppaneista mihinkään. Sikanuhanhömpötyksen aikaanhan Sanna oli sitä mieltä, että täyttä vedätystä, saapa nähdä uskaltaako nyt sanoa totuuden.
Juuri tänään on tutkijaryhmä uutisoinut, että maskista on hyötyä ja se vähentää tartuntariskiä 30-50%. Myös kangasmaskista on hyötyä.
Tuon tiedon tietävät nyt ne, jotka seuraavat uutisia. Sinä näköjään et seuraa.
Maskista on tulossa ihmisiä monella tavalla erotteleva tekijä. Jo yksi vilkaisu henkilöön tulee kertomaan enemmän kuin esim vaatemerkki, rannekello, auto tms perinteinen statusesine.
Tuo on kyllä huono juttu, jos ihmisiä ruetaan arvostelemaan sen mukaan käyttääkö maskia vai ei. Kaikilla ei ole varaa ostaa tai ompelukonetta, ompeluvälineitä ja ompelutaitoa, jotta itse saisi tehtyä.
Monessa maassa on maskipakko ja joka kerta kun liikkeellä ilman niin heilahtaa pienimmäällään sadan euron sakko. Kuinka monet sakot tyhmin ottaisi ennen kuin vähintään kangasriepua vetäisi kasvojen eteen?
Vierailija kirjoitti:
Kangasmaskia en kyllä naamalle työntäisi. Oksettava ajatuskin.
Oletko koskaan talvella suojannut kasvojasi kaulahuivilla? Laitoitko kaulahuivin sen jälkeen oksennusta pidätellen roskikseen?
Ap, kuka maksaa huononäköiselle silmälasit?
Kuka maksaa nuorille naisille kuukautissuojat?
Kuka ostaa vaatteesi?
Nyt osaatkin itse vastata kysymykseesi.
Asun itse etelässä ja täällä on ollut jo pitkään pakko käyttää maskeja. Ei niitä mistään maskivarastosta käydä kuittaamassa valtion piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Kysyykö kukaan muu kuin aito suomalainen tätä tai meinaa oksentaa.
Mietin ihan samaa, vaikka yleensä yritän viimeiseen asti välttää "vain suomalaiset" -ajattelua... Asun Romaniassa ja ei täälläkään maskien kustannusten takia oltu nihkeitä. Kun tuli maskipakko, niin kyllä ihmeesti ne kaikkien naamalle ilmestyi. Mukaanlukien minimieläkkeellä, 150€/kk, kituuttavat.
Aloittajan syy kysyä tätä on se että normi arkipäiväni ovat sellaisia että tarvitsisin oikeasti useita maskeja päivässä.
Tottakai tiedän että itse ne maksaisin. Töistä ehkä saisin osan jos tulisi vahva suositus.
Halusin ehkä provota sitä että helppohan se on huudella maskien perään jos istuu kotona ja kerran pari viikossa käy kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Monessa maassa on maskipakko ja joka kerta kun liikkeellä ilman niin heilahtaa pienimmäällään sadan euron sakko. Kuinka monet sakot tyhmin ottaisi ennen kuin vähintään kangasriepua vetäisi kasvojen eteen?
No käytännössä valtaosassa maita poliisilla ei ole resursseja valvoa tällaista asiaa. Yleensä menee niin, että kaupassa vartija tai bussissa kuski pyytää poistumaan. Vähän realismia nyt.
Ei ihme, että taudit leviävät, kun kansa on niin tyhmää kuin tässä ketjussa. Mistä maskeja saa, paljonko ne maksavat, ei ole varaa yms. Liikuttakaa sitä sossun avustamaa persausta liikkeelle ja ottakaa selville asioita. Nyt liikkeelle sieltä sohvannurkista ja herätkää todellisuuteen. Jättäkää ne kaljat ostamatta, niin saatte maskeja. Koronavirus on ollut todellisuutta jo 6kk. Ulos, ylös ja reaalimaailmaan, räpyttelemään niitä rähmäisiä silmiänne, näette miltä se oikea maailma näyttää.
Korona tarttuu eniten kotona ja juhlissa. Eli maskit on oltava sitten ensisijaisesti siellä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan syy kysyä tätä on se että normi arkipäiväni ovat sellaisia että tarvitsisin oikeasti useita maskeja päivässä.
Tottakai tiedän että itse ne maksaisin. Töistä ehkä saisin osan jos tulisi vahva suositus.Halusin ehkä provota sitä että helppohan se on huudella maskien perään jos istuu kotona ja kerran pari viikossa käy kaupassa.
Kangasmaskit tulevat halvemmaksi pidemmän päälle. Niitä saa kaupoista ja netistä, tai teet itse.
Tulee näköjään helpoksi havaita jo päältäpäin ihmisten elämänhallinnan taso sen mukaan. Vain totaaliluusereilla ei ole maskia, kunnonihmisillä on.
Tuo voi muuten toimia joillain miehillä keinona saada positiivista huomiota naisilta. Jos olisin sinkkumies ja etsisin luotettavaa kunnollista naista, käyttäisin maskia jo nyt ennen suositusta. Mieluiten jotain tyylikästä, kuviollista kangasmaskia.