Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut aikoo tosiaan mennä avokonttoreihin Helsingissä maanantaina?

Vierailija
31.07.2020 |

Aika hullua...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se korona tartu katsekontaktilla. Kyllä samassa sisätilassa voi olla, kun muistaa turvavälit, ei aivastele, yski eikä säästele saippuan käytössä.

Käytännössä ei kyllä avokonttoreissa ja palavereissa noita turvavälejä noudateta. Ei se vaan toimi niin. Puhumattakaan julkisista kulkuvälineistä.

Monet kulkeneet julkisissa ihan normaalisti koko vuoden. Eipä tuo korona silti kovin ärhäkästi levinnyt. 

Matkustajia on vaan ollut normaalia vähemmän.

Ei enää moneen viikkoon

Ai ei vai, vaikka koululaiset puuttuu?

Kaiken ikäisiä on ollut kyydissä. Suunnilleen sama määrä kuin muulloinkin heinäkuussa. Ei ainakaan täälläpäin ole minään vuonna koululiikenne alkanut heinäkuussa.

Vierailija
22/31 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ajatella...Mun mies on käynyt kokoajan töissä ihan normaalisti kun on pakko, jos ei halua työttömäksi ryhtyä, ja hän ei halua. Ja työmatka menee ratikka+metro. No kesäloma oli sentään tuossa välissä. Mä teen etätöitä vielä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka pystyy jäämään etätöihin, vähentää kontakteja ja antaa enemmän tilaa muille.

Vierailija
24/31 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ihmetelty kuinka mahdutaan kaikki konttorille, kun joka toinen paikka on pois käytöstä. Samoin myös ruokalassa joka toinen paikka käytössä ja tuoleja vähennetty.

Julkisissa juna ja bussi on jo nyt kohtalaisen täyttä. Junat varsinkin, kun vuoroja on vähennetty ja junia lyhennetty.

Kaikkia töitä ei vaan pysty tekemään etänä. Olen koko ajan ollut toimistolla.

Vierailija
25/31 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kesälomaa lukuunottamatta ollut avokonttorissa töissä koko ajan. Pomo oli sitä mieltä, että jos lähipiirissä todetaan tartunta, töitä jatketaan normaalisti, mutta ei oteta osaa mihinkään, missä pitäisi tavata muita ihmisiä.

Vierailija
26/31 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kesälomaa lukuunottamatta ollut avokonttorissa töissä koko ajan. Pomo oli sitä mieltä, että jos lähipiirissä todetaan tartunta, töitä jatketaan normaalisti, mutta ei oteta osaa mihinkään, missä pitäisi tavata muita ihmisiä.

Ja sitten ne vielä kuvittelee ettei suomeen nyt toista aaltoa tule kun kaikki on niin järkeviä....

Samoin luin yhden "huippuyritysjohtajan" ravintolareissusta jommasta kummasta ip-lehdestä ja kävi ilmi että olikin korona ja nyt ravintola on karanteenissa. Pisti silmään että tämä "huippuyritysjohtaja" ihmetteli kun häntä ei ulkomailta tultua käsketty (ollenkaan? riittävän selväsanaisesti?) karanteeniin niin hän sitten touhusi menemään ilman karanteenia ja nyt se on sitten ilmeisesti valtiovallan vika että hän olikin koronansa kanssa ravintolassa illan??!

Mahtavaa järjenjuoksua. Tai siis lammasasennetta jossa ei edes ajatella jos joku ylempää ei käske. 

Vierailija
27/31 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvosuojat käyttöön. Hyvä tuuletus työtilaan. Ei ongelmaa. Apteekkihenkilökunnalla oli oikein iso plexilasinaamari kasvojen suojana. 

Ei tavarakauppaa voi tehdä kotoa käsin suoraan asiakkaalle eikä esim. pankki- ja vakuutuspapereita voi kotona käsitellä edes pankkisalaisuuden tai tietoturvallisuusvaatimusten takia, joten pakko on työpaikalla työskennellä. Terveyden- ja sairaanhoitokaan ei toimi ilman työpaikalla fyysisesti olemista. Bussit ja junat eivät kulje itsestään. Kahvia ja ruokaa tekemään ja myymään tarvitaan ihmisiä. 

Vierailija
28/31 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KASVOSUOJAT ON KEKSITTY. Jos ei niitä osaa käyttää, on todella avuton aatu.

Vierailija
29/31 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko mennä töihin hoitamaan vanhuksianne, vaikka ei huvittaisi. Kahdella bussilla joudun kulkemaan. Älkää syyttäkö minua, jos virus tulee hoivapaikkaan. Pakko käydä kaupassa, hoitaa myös iäkästä isääni. Ei palkastani ostella suojavälineitä, kun työnantajalla ei ole antaa niitä. Asuntolaina ja yhtiövastike on maksettava, ei ole varaa autoon. Töissä on pakko käydä, oli korona tai ei. Pieni nuha ei ole syy jäädä saikulle.

Vierailija
30/31 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se korona tartu katsekontaktilla. Kyllä samassa sisätilassa voi olla, kun muistaa turvavälit, ei aivastele, yski eikä säästele saippuan käytössä.

Käytännössä ei kyllä avokonttoreissa ja palavereissa noita turvavälejä noudateta. Ei se vaan toimi niin. Puhumattakaan julkisista kulkuvälineistä.

Minä olen töissä avokonttorissa, jossa tilaa 850m2. Meitä on 10 työntekijää. Riittää turvaväliä.

Vierailija
31/31 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaiset tuhannen oppilaan avokonttorikouluihin suoraan lomilta ja ulkomaanmatkoilta.