Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako hitaalle vastaajalle vastata yhtä hitaasti?

Vierailija
31.07.2020 |

Muulla on yksi ystävä, jonka kanssa kirjoittelemme pitkiä sähköposteja. Voisi ehkä sanoa, että olemme kirjekavereita. Pidetään siis ainoastaan sähköpostitse yhteyttä. Tällä kaverilla saattaa mennä usein neljäkin kuukautta ennen kuin lähettää mitään. Itsellä menee yleensä noin kuukausi. Nyt olen miettinyt, että mitäisikö minunkin venyttää vastaamistani. Mitä mieltä olette?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna tekisin niin

Vierailija
2/18 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä, paitsi jos haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutanko jotenkin liian innostuneelta tai jopa säälittävältä, jos vastaan paljon aikaisemmin kuin hän?

Vierailija
4/18 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä tarvi alkaa laskelmoimaan milloin voi vastata.

Vierailija
5/18 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuinka usein kirjottelet. Luultavasti myös sille toiselle osapuolelle aika merkityksetöntä. 

Vierailija
6/18 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse väkisin venyttää, jos sinusta on luontevampaa vastata 1 kk kuluttua. Se olisi outoa, jos toinen vastaisi 4 kk kuluttua, ja sinä vastaisit heti seuraavana päivänä. 1 kk ja 4 kk on kuitenkin sen verran pidempiä vastausvälejä kumpikin, että ovat OK, jos kuitenkin kirjoittelette suunnilleen vuorotellen. Jos taas sinä kirjoitat 1 kk välein, vaikka toinen ei ole sinun viimeisen viestisi jälkeen mitään kirjoittanut, voisi olla järkevää vähän venyttää niitä kirjoitusvälejä.

Vierailija
7/18 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan lähetä rahaa sille!!!

Vierailija
8/18 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutanko jotenkin liian innostuneelta tai jopa säälittävältä, jos vastaan paljon aikaisemmin kuin hän?

Ei kukaan mieti tuollaisia. Paitsi näköjään sinä. Muille ihan sama kuinka usein vastaat, kun kyse vain kirjekaverista. 

Vierailija
9/18 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan sama, sillä hän toimii jo joka tapauksessa kapasiteettinsa ylärajalla.

Vierailija
10/18 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vaan lähetä rahaa sille!!!

Haha no en tietenkään. Ihan kavereita ollaan.

Vierailija
11/18 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hidas vastaaja. Ihan ok jos vastaat yhtä hitaasti, muttei haittaa jos itse haluat vastata nopeammin. Itse lähinnä tunnen syyllisyyttä siitä että olen se hidas... Syynä ihan se että tuntuu ettei nopeammin keksi tarpeeksi kirjoitettavaa.

Vierailija
12/18 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse väkisin venyttää, jos sinusta on luontevampaa vastata 1 kk kuluttua. Se olisi outoa, jos toinen vastaisi 4 kk kuluttua, ja sinä vastaisit heti seuraavana päivänä. 1 kk ja 4 kk on kuitenkin sen verran pidempiä vastausvälejä kumpikin, että ovat OK, jos kuitenkin kirjoittelette suunnilleen vuorotellen. Jos taas sinä kirjoitat 1 kk välein, vaikka toinen ei ole sinun viimeisen viestisi jälkeen mitään kirjoittanut, voisi olla järkevää vähän venyttää niitä kirjoitusvälejä.

Joo siis olen vastannut noin 1 kk kuluttua hänen sähköpostistaan, ja en kirjoita uutta sähköpostia ennen kuin hän on vastannut.

Vierailija
13/18 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaava ihan noin mene että vastausaika pitäisi olla yhtä pitkä. Sanoisin että pari viikkoa on tarpeeksi lyhyt aika vastatakseen mihin tahansa vaikka toisella menisi vuosi viesteissään. Jokainen tyylillään tekisi mieli sanoa mutta jos vastaat saman tien niin aika innokkaalta vaikutat.

Onpas typerä keskustelun aihe :D Tee niinkuin itse parhaaks näet sinähän omasta elämästäsi olet vastuussa mitä hemmettiä

Vierailija
14/18 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/18 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molemmat kirjoittaisitte vain neljän kuukauden välein niin toinenhan kirjoittaisi vain kerran yhden vuoden aikana ja toinen kaksi kertaa.

Vierailija
16/18 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne. Lopulta annoin olla, ja keskustelu tyrehtyi, oli joskus hyvä kaveri mutta asutaan niin kaukana ja otan mielenkiinnon puutteena hänen hitauden vastata. Kaikkea hyvää hänelle silti

Vierailija
17/18 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan perseestä ja ajanhukkaa. Henkilökohtaisesti harrastan vain intensiivistä kommunikointia; mikäli tämä ei onnistu, on homma turhaa.

Vierailija
18/18 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtaisin koko kaverin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän