Onko kukaan eronnut koska puoliso ei osallistu kotitöihin?
Olemme nelikymppinen pari ja lasten syntymän jälkeen mies on alkanut vähentämään kotitöiden tekemistä ja viettämään yhä enemmän aikaa pois kotoa. Tämä tuli yllätyksenä koska ennen lasten syntymää mieheni oli jopa poikkeuksellisen osallistuva, tehtiin siivoukset ja ruoanlaitot yhdessä tai puoliksi, mies viihtyi hyvin kotonakin.
Nyt kun meillä on kaksi lasta ja olemme molemmat kokopäiväisesti työelämässä niin mies ehkä kerran - pari kuussa imuroi ja käy kaupassa pikkuostoksilla satunnaisesti. Isoilla ostoksilla ei jaksa käydä, koska ostettavaa olisi liikaa. On alkanut harrastaa paljon liikuntaa, opiskella ja auttaa paljon kavereitaan eli kotona on todella vähän. Oletus melkein on, että mies ei ole kotona.
Kun otan tämän puheeksi, mies alkaa lytätä mua ja takertua kaikkeen sanomiseeni, etsiä virheitä tekemisistäni jne.
Lisäksi se, että rahallisesti minä ja lapset elämme tiukilla senttejä laskien, mies taas ostaa mitä mieli tekee laskeskelematta.
Tällaistäkö se on muillakin? Ainakin osalla kavereista on sama meno. Mieheni ei parisuhdeterapioihin tai muuhun mielestään hömppään suostu. Onko tästä vielä mahdollista jatkaa yhdessä muuten kuin että minä alistun ja muuhun yhä ilottomammaksi miehen porskuttaessa tyytyväisenä?
Kommentit (5)
En tiedä kuinka moni on lopulta eronnut mutta kyllähän tällä palsalla saa lähes aina kun olen täällä itse kohdata ja lukea kirjoituksia joissa kirjoittaja avautuu, kuinka kumppani (yleensä mies) ei osallistu yhteisen arjen ja kotitöiden tekoon. - Saattoi jopa aikanaan osallistiua mutta viimeistään siinä vaiheessa kun muutettiin yhteen, tai kun alettiin maksaa asuntolainaa ellei sitten vasa kun saatiin lapsi(a) niin tekeminen loppu (lähes) kokonaan. Lievemmässä tapauksessa alkoi edellyttää ohjelmointia (Yleisin ohjelmointikieli: Nalkutus).
Ja sitten ihmetellään, miksi niin moni nainen on nykyisin sinkku
Minkäköhän takia ap luulet lapsiperheissä erojen tulevan?
Miehen mielestä lasten- sekä kodinhoito on rasittavaa ja, koska sinä olet olemassa, kaiken voi nakittaa sinulle olemalla pois kotoa. Ajatustakaan mies ei uhraa sille, miltä hänestä tuntuisi tehdä ne kaikki itse, jos sinä olisit valinnut toimia kuten mies.
Suomeksi sanottuna, mies on joko itsekäs kusipää tai ei rakasta sinua.
Tuskin kukaan on imuroinnin takia eronnut, imuroida pitää kuitenkin oli yksin tai kaksin. Mutta kuvaamasi kaltaisen suhteeseen /perheen arkeen osallistumisen puutteen vuoksi varmaan suurin osa eroista tulee. Suhteessa pitäisi mennä yhdessä eteenpäin, ei niin, että toinen on se vastapuoli. Ja vaikka molemmat tarvitsevat myös omia menoja, niin fakta on, että jos hankit perheen niin siihen menee aikaa ja se pitää useimmin ottaa mukaan menoihin. Kotonakin pitää tehdä osansa. Tuskin aloittajakaan täällä kirjoittelisi, jos yhdessä perheenä menisivät aina jossain ja kaikilta jäisi kotityöt tekemättä.
Joo. Kylmä mies, joka ei enää arvostanut yhtään (vaikka näin tietenkin itse väitti, sanallisesti). Todella pitkään annoin "uusia mahdollisuuksia", jotka oli kuitenkin vain itseni kusettamista. Oltiin melko nuoria, ei lapsia tms suuria sitoumuksia. Tunsin/tunnen itseni lähinnä katkeraksi idiootiksi, kun ihan tosissani luulin että lupaukset on lupauksia. En halua enää yhtään miesystävää "jakamaan arkea".
Iltapaskassa sitten artikkeleita kuinka kolmekymppisille naisille ei mikään riitä ja hyvät miehet ei ole koskaan päässyt edes treffeille... Niin se keksi murenee.
Ei ole eronnut. Et voi mitään. Mies on työnsä tehnyt siittänyt sinulle lapset nyt mies lepää. Nyt vain raadat miehesi lapsiesi kotisi eteen kunnes kuolema teidät erottaa tai joku nuorempi misu