Koiraihmiset ja yhdyssanavirheet
Hei,
olen tässä yrittänyt miettiä, että onko koiran omistamisella ja yhdyssanavirheillä joku korrelaatio?
Sangen usein tapaa tapauksia, että ihminen pitää koirista ja viljelee yhdyssanavirheitä sekä muutenkin kielellinen lahjakkuus on vähän jostain sieltä syvältä.
Ajatuksia?
Kommentit (7)
Lue "yli opisto opiskelijoiden" tekstejä "väitös kirjoista". Olen huolestunut Suomen tulevaisuudesta.
En ole erityisesti huomannut, että koiraihmisillä olisi taipumusta yhdyssanavirheisiin. Sen sijaan kyökkipsykologian harrastuneisuus sekä erityisen aktiivinen sukupuolielämä ja siihen liittyvät kirjoittelut tuntuvat olevan yhdyssanojen väärinkäyttäjien suosiossa.
Minä olen huomannut hieman samantapaisen ilmiön. Eli ne koiranomistajat, jotka kannattavat vanhentuneita koulutustapoja, eivät osaa oikeinkirjoitusta eivätkä yhdyssanoja. Tämä ei tietenkään päde 100% mutta aika iso osa "koirakuiskaajista" on juuri näitä joille kirjoittaminen, ja sitä myöten kenties lukeminenkin on vaikeaa. Eihän sitä silloin uutta niin hyvin opi, eikä luota alan tutkimuksiin ja asiantuntijoihin, koska eihän asioita tutkimalla mitään saada selville, vain mutu-menetelmillä.
Ihan vaan perjaattessa (sic).
[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 20:33"]
Minä olen huomannut hieman samantapaisen ilmiön. Eli ne koiranomistajat, jotka kannattavat vanhentuneita koulutustapoja, eivät osaa oikeinkirjoitusta eivätkä yhdyssanoja. Tämä ei tietenkään päde 100% mutta aika iso osa "koirakuiskaajista" on juuri näitä joille kirjoittaminen, ja sitä myöten kenties lukeminenkin on vaikeaa. Eihän sitä silloin uutta niin hyvin opi, eikä luota alan tutkimuksiin ja asiantuntijoihin, koska eihän asioita tutkimalla mitään saada selville, vain mutu-menetelmillä.
Ihan vaan perjaattessa (sic).
[/quote]
Tarkoitatko että Victoria Stillwell vs keppi? Niin, kai se kertoo myös koulutustasosta. Mielenkiintoinen ajatus.
Olet oikeassa. Koiraihmiset on aikamoista wt-jengiä.