Millaisia matkamuistoja yleensä ostatte itsellenne?
Meillä on pari tiettyä: kivi ja sitten ulkomaanmatkoilta myös mikä tahansa esine, missä näkyy kohteen lippu. Yleensä avaimenperä tai pinssi. Voisihan sitä tietysti Suomen lippuunkin liittyvän esineen ostaa.
Kommentit (27)
Jääkaappimagneetti mullakin. Aina hopeanvärinen ja paikan nimi näkyy. Kiva kokoelma vaikka kaikki aivan erilaisia, vain väri yhdistää. Nyt osui 15v hääpäivä reissun ajalle, mies löysi sydämenmuotoisen kiven rannalta ja otti sen mukaan muistoksi yöpöydälle. :)
Ostan vain tarpeellista käyttötavaraa. Maailma hukkuu turhaan rihkamaan. En tarvitse mitään krääsää.
Yleensä en mitään. Jos on hyvä hinta/laatu-suhde, voin ostaa oikeasti tarpellisia asioita kuten lenkkikengät tai vaatteita...
Minä olen myös kerännyt yhden hyvän kiven kaikista paikoista. Nyt vaan en enään muista mikä on mistäkin. Jatkan silti perinnettä. Muuten en osta matkamuistoja.
Postikortteja, ja pyydän ystäviäni lähettämään heidänkin kohteistaan kortin :) jääkaappimagneetti, tai pieni patsas on myös kiva
Minulla on koristenukkekoti, johon olen ostanut jotain sopivaa pientä matkakohteestani.
Norjasta on aina pakko tuoda peikko. Ja kiviä olen tuonut minäkin.
Meillä ei ole mitään yhtä matkamuistoa, mikä ostettaisi joka paikasta. Jotain pientä käyttöjuttua aina tarttuu matkaan. Esimerkkinä Brysselistä ostin pienen pussin, joka kulkee aina mukana käsilaukussa.