Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia matkamuistoja yleensä ostatte itsellenne?

Vierailija
07.07.2013 |

Meillä on pari tiettyä: kivi ja sitten ulkomaanmatkoilta myös mikä tahansa esine, missä näkyy kohteen lippu. Yleensä avaimenperä tai pinssi. Voisihan sitä tietysti Suomen lippuunkin liittyvän esineen ostaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

magneetti

Vierailija
2/27 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koruja olen ostanut, korvakorut useimmiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaappimagneetti esim kuninkaallisista. Kivaa kitchiä:)

Vierailija
4/27 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yleensä osta matkamuistoja, mutta ostan aina jonkin pienen käyttöesineen, josta on iloa pitkään, ja joka tuo matkan elävästi mieleen.

Vierailija
5/27 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostamme aina jokaiselta reissulta  sellaisen jääkaappimagneetin, Ja siinä pitää olla haarukka, lusikka tai veitsi. Ja kohteen nimi kohteena ja/tai maana.

Vierailija
6/27 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koruja, vaatteita ja kenkiä. Jos ei muuten ole shoppailukohde niin sitten joku koru. Hiirimaton olen joskus ostanut, siinä oli oikein käyntiokohteen nimikin.

Vierailija
7/27 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan aina paikallinen keittokirja. Myös jotain mausteita tai muuta ruokaan liittyvää jos mahdollista. Musiikkia, vaatteita, koruja, taidetta.

Vierailija
8/27 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan postikortteja (ja lähetän yleensä yhden itselleni). Lisäksi olen ruvennut ostamaan tarran matkalaukkuun. Siinä saa mielellään olla aika perinteinen (jopa kliseinen) kuva jostain tavallisesta nähtävyydestä, esim. Eiffel tai Big Ben. Haluan matkalaukustani camp-henkisen ja hauskan värikkään.

Kiviäkin kerään, mutten ole niitä koskaan ostanut.

Vierailija
9/27 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostan käyttötavaraa, useimmiten astian, jossa jotenkin näkyy se kohdemaa. Esim raku-keramiikkaa Japanista. Ei siis mitään turistikrääsää. Riittää, että minä itse tiedän mistä esine on peräisin.

Vierailija
10/27 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen ostanut pienen rasian. Minulla on niitä jo aika monta, sillä aloitin tämän rasiakeräilyn jo 11-vuotiaana.

Osa on antiikkia, osa ihan krääsää, mutta jokainen on rakkaudella valittu. Ihan kaikkialta en ole rasiaa tuonut, esim. viimeksi Lontoossa unohdin koko jutun :D 

Vierailija
11/27 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo niin paljon tavaraa kerääntynyt että en osta enää mitään.

Vierailija
12/27 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ostetaan vaan jaakaappi-magneetti. niita onkin kertynyt ihan kiva kokoelma ja nayttavat kivalta. 

Vierailija
13/27 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallista käsityötä, yleensä jonkin koriste-esineen.

Vierailija
14/27 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan usein jonkin pikkutavaran arkikäyttöön. On tullut ostettua esim. huhmare, suolapurkki, keittiöpyyhkeitä jne... Mukava sitte vaikka ruokaa laittaessa tarttua suolapurkkiin ja hymyillen muistaa, mistä se on mukaan tarttunut. :)

Vierailija
15/27 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja, levyjä, vaatteita, laukkuja ja muuta käyttötavaraa. Kotimaasta.

Vierailija
16/27 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaappimagneetteja minäkin ostan reissuilta. Lapset ostavat myös magneetit ja jotakin pientä pitemmiltä reissuilta. Tykkään valokuvata ja olen aina sanonut, että ne kuvat ovat minun matkamuistoja.

Vierailija
17/27 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaa mm. Paikallisia mausteita, paikallista alkoholia, ruokaa, koriste-esineitä ja muuta sisustusjuttuja mm pöytälinoja

Vierailija
18/27 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä mitään. Viimeisimmältä reissulta toin mukanani kiven, jonka poikani löysi rannalta minulle onnenkiveksi. Toisinaan ostan pöytäliinan tai jonkin korun itselleni. Usein reissusta ei ole kotiintuomisiksi kuin muistoja, kuvia ja paljon pyykättävää ;)

Vierailija
19/27 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mitään. Jos on shoppailukohde, niin toki voin ostella kaikenlaista, mutta en matkamuistoja.

Vierailija
20/27 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jää käteen jääkaappimagneetti, joku pieni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä