Onko painon kommentointi ok parisuhteessa? Itseäni ahdistaa.
Olemme molemmat miehen kanssa lihonneet parisuhteessa, mies jopa hieman enemmän.
Olemme puhuneet siitä, että alamme syömään terveellisemmin ja liikkumaan yhdessä. Haluamme molemmat sitä ja olemme päättäneet koska me aloitamme yhteisen projektin.
Itseäni harmittaa ja hävettääkin, että kiloja on tullut ainakin kuusi lisää tässä suhteen aikana, paino vaihtelee alas ja ylös, joka johtuu puhtaasti vääränlaisesta ruokavaliosta yms.
Eilen kuitenkin mies alkoi yhtäkkiä haukkumaan kuinka läski olen. Läski, läski, läski. Hoki vain ja puhui myös omasta lihomisestaan ja nauroi itselleen. Sanoi, että aletaan heti pian treenaan kun sinäkin olet läski, mikset voi myöntää vaikka sanoin tietäväni kyllä jne. Ihmetteli miksi pahastuin mutta tuo tuli niin puskista ja tuntui kamalalta, että mies vieressä puhuu niin kärjistyneesti arvostellen. Lisäksi kertoi mitä minun tulisi painaa ja paljonko nyt painan, ja miltä pitäisi näyttää.
Aloin jopa itkemään. Pyyteli anteeksi mutta ei lopettanut kritisointia. Eikä ymmärtänyt miksi loukkaannuin.
En edes halua, että tuo koskee minuun.
Oli vain aika mautonta mielestäni.
Aion kyllä taas pitää itsestäni parempaa huolta mutta tuollainen kommentointi on jo minulle ainakin loukkaavaa.
Kommentit (63)
Ukko37 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa törkeältä. En taida ymmärtää kuitenkaan kokonaan, siis jos olette sopineet että korjaatte liikunta- ja ruokailutottumuksianne niin miksi ette tee niin?
Koska läskit ovat kuin juoppoja.
Vannovat ja vannovat parantavansa tapansa, mutteivät sitä juuri koskaan tee.
6kg lisää painoa ei tee läskiksi! Olen pahoillani miehesi puolesta ap. :(
Vierailija kirjoitti:
Ukko37 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa törkeältä. En taida ymmärtää kuitenkaan kokonaan, siis jos olette sopineet että korjaatte liikunta- ja ruokailutottumuksianne niin miksi ette tee niin?
Koska läskit ovat kuin juoppoja.
Vannovat ja vannovat parantavansa tapansa, mutteivät sitä juuri koskaan tee.6kg lisää painoa ei tee läskiksi! Olen pahoillani miehesi puolesta ap. :(
Riippuu ihan lähtöpainosta. Jos esim. lähdetään 55 kilosta ja siihen lisätään 6 kiloa, niin kyllä on auttamattoman läski fiilis. Ei mene vanhat vaatteet enää päälle.
Toki jos lähtöpaino on vaikka 80 kiloa, niin suhteellinen "läskiintyminen" ei ole niin ilmiselvää....
Vielä jatkuu kritisointi.
Kuulemma potkii vain eteenpäin ja kertoo missä minulla on löllöä ja hermostuu jos loukkaannun. Ihan helvetin kamalaa.
En voi sanoa mitään etten aiheuta koko illaksi suoranaista sotaa ja itseni kiduttamista.
Päädyn myötäilyyn ja itkun nielemiseen, pakko lähteä treenaamaan ja katsoa asuntoa.
Pelkään tätä komboa nyt, tämä tilanne on hullu. Mies vain tarkoittaa hyvää ja haukkuu koska haluaa meistä sporttisia samalla kun itse kuuntelen järkyttyneenä tuota läskiksi haukkumista. Siis olenko nyt liian herkkä ja sokea vai saako tästä loukkaantua.
Ap
Saat loukkaantua. Sitä voi fiksustikin kannustaa toista ottamaan niskasta kiinni, ei tarvitse katsella tuollaista retardia. Itse lähtisin heti, punkkaisin ystävillä tai perheen luona jos vain mahdollista, etsisin uuden asunnon varapatjalta käsin.
Ex kommentoi useinkin painoani. Ensimmäisen raskauden jälkeen vielä laihduin mutta toisen raskauden jälkeen ylipainoa jäi n. 15 kg. Mies alkoi huutaa jos näki minun syövän esim. jäätelöä ja katseli minua monesti sellaisella ilmeellä että häntä oksetti, jos näki minut alasti. Hän joskus humalassa sanoi että minä olen lihavana ruma kuin emakko, mutta jos on tarpeeksi kännissä niin pystyy panemaan. Tämän jälkeen en enää häntä halunnut ja erohan siitä sitten tuli. Mies sanoi lisäksi että kukaan mies ei voisi minusta kiihottua enää koskaan, koska olen niin kuvottava läskeineni. Enpä ole kokeillut, itsetunto niin romuna.
Ennen lastensaantia olin tosi kaunis ja hoikka, ilmeisesti vain silloin olin nainen. Nyt luulen että en pysty enää laihduttamaan, en jaksa treenata.
1/5. Piste miesvihalietsonnan onnistumisesta, vaikka se tällä palstalla äärimmäisen helppoa onkin.
En pitkässä parisuhteessa kokenut tarpeelliseksi kertaakaan kommentoida kumppanin vartaloa. Jälkikäteen voin todeta, että kehuja olisin saanut kertoa useammin.
Ei siis todellakaan ole mikään provo.
Täällä itsekin mietin elänkö painajaisessa vai reaalimaailmassa. Olenko vain herkkä vai täysi luuseri. Ja olen syömishäiriötä potevana ollut viikonkin syömättä mitään kun se on päälle tullut. Nyt tuntuu niin järkyttävältä kuunnella ihan totaalista haukkumista paikassa josta en edes pääse pois vaan joudun sietämään ja myhäilemään kunnes omaan suojaan pääsen asettumaan.
Ei ole sanoja. Miten kukaan haluaa näin kannustaa urheilemaan, haukkumalla vartaloa joka suunnasta. On ennenkin ollut epämääräistä arvostelua mutta koskaan painosta ei näin jäätävää kritiikkiä ja loukkaantuminen mitataan vain heikkoudeksi, josta ei ole treenaamaan.
Ap
Vaimoni lihoi vuodessa 15 kiloa. Olen yrittänyt kannustaa muuttamaan elämäntapojaan ja itse olen alkanut syömään terveellisemmin ja liikkumaan enemmän, vaikka oma painoni ei olekaan noussut.
Puoli vuotta nyt yrittänyt hyvällä eikä mitään ole tapahtunut. Seksuaalinen haluni häntä kohtaan on pian nollassa. Kannattaisiko erota suoraan ilman, että yritän huomauttaa lihomisesta tylymmin? En haluaisi loukkauslinjalle lähteä. Hyvällä ei ainakaan muutosta tapahdu ja seksitöntä loppuelämää en aio viettää.
Ase ohimollako se sua haukkuu? Kenenkään ei ole pakko olla kenenkään kanssa.
Tuntuu kuin pää hajoaisi.
Pitääkö minusta tulla upea vartaloinen, jotta kuuluisin tänne? Pelottaa. Tekisi mieli eristäytyä. Ahdistaa todella paljon.
Olenko vain heikko, ahdistaa.
Vai pitääkö nyt vain olla vahva ja olla tulevaisuudessa fitness niin olen rakkauden arvoinen.
En enää tiedä mitä tekisin ja minne suuntaan menisin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu kuin pää hajoaisi.
Pitääkö minusta tulla upea vartaloinen, jotta kuuluisin tänne? Pelottaa. Tekisi mieli eristäytyä. Ahdistaa todella paljon.
Olenko vain heikko, ahdistaa.
Vai pitääkö nyt vain olla vahva ja olla tulevaisuudessa fitness niin olen rakkauden arvoinen.
En enää tiedä mitä tekisin ja minne suuntaan menisin.
Ap
No ei tiedä moni muukaan. Sinäkö se ketjuasi upittelet? Mene nukkumaan.
Exäni kommentoi jatkuvasti. Lähti sitten meneen kun painoni ei pudonnut.
m50
Vierailija kirjoitti:
+6kg ei tee kenestäkään
LÄSKIÄ.
Se +6 on hyvin pian +12, ellei asioille tee jotain.
Ai niin mutta kehopostiivisuus ja lisää pullaa nassuun.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni lihoi vuodessa 15 kiloa. Olen yrittänyt kannustaa muuttamaan elämäntapojaan ja itse olen alkanut syömään terveellisemmin ja liikkumaan enemmän, vaikka oma painoni ei olekaan noussut.
Puoli vuotta nyt yrittänyt hyvällä eikä mitään ole tapahtunut. Seksuaalinen haluni häntä kohtaan on pian nollassa. Kannattaisiko erota suoraan ilman, että yritän huomauttaa lihomisesta tylymmin? En haluaisi loukkauslinjalle lähteä. Hyvällä ei ainakaan muutosta tapahdu ja seksitöntä loppuelämää en aio viettää.
Onneksi korona korjaa sinutkin - ja toivottavasti etenkin sinut. Seksuaalinen halusi on _kuvottavaa_ - eikä se kiinnosta ketään.
Ai miehelle? Sama se on naisellekin. Kukaan ei halua pallomahamiestä.