Onko painon kommentointi ok parisuhteessa? Itseäni ahdistaa.
Olemme molemmat miehen kanssa lihonneet parisuhteessa, mies jopa hieman enemmän.
Olemme puhuneet siitä, että alamme syömään terveellisemmin ja liikkumaan yhdessä. Haluamme molemmat sitä ja olemme päättäneet koska me aloitamme yhteisen projektin.
Itseäni harmittaa ja hävettääkin, että kiloja on tullut ainakin kuusi lisää tässä suhteen aikana, paino vaihtelee alas ja ylös, joka johtuu puhtaasti vääränlaisesta ruokavaliosta yms.
Eilen kuitenkin mies alkoi yhtäkkiä haukkumaan kuinka läski olen. Läski, läski, läski. Hoki vain ja puhui myös omasta lihomisestaan ja nauroi itselleen. Sanoi, että aletaan heti pian treenaan kun sinäkin olet läski, mikset voi myöntää vaikka sanoin tietäväni kyllä jne. Ihmetteli miksi pahastuin mutta tuo tuli niin puskista ja tuntui kamalalta, että mies vieressä puhuu niin kärjistyneesti arvostellen. Lisäksi kertoi mitä minun tulisi painaa ja paljonko nyt painan, ja miltä pitäisi näyttää.
Aloin jopa itkemään. Pyyteli anteeksi mutta ei lopettanut kritisointia. Eikä ymmärtänyt miksi loukkaannuin.
En edes halua, että tuo koskee minuun.
Oli vain aika mautonta mielestäni.
Aion kyllä taas pitää itsestäni parempaa huolta mutta tuollainen kommentointi on jo minulle ainakin loukkaavaa.
Kommentit (63)
Kuulostaa törkeältä. En taida ymmärtää kuitenkaan kokonaan, siis jos olette sopineet että korjaatte liikunta- ja ruokailutottumuksianne niin miksi ette tee niin?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa törkeältä. En taida ymmärtää kuitenkaan kokonaan, siis jos olette sopineet että korjaatte liikunta- ja ruokailutottumuksianne niin miksi ette tee niin?
Koska läskit ovat kuin juoppoja.
Vannovat ja vannovat parantavansa tapansa, mutteivät sitä juuri koskaan tee.
Kuulostaa törkeältä. Mutta kyse on luultavasti siitä, että miehelle on tullut nyt täysi ällötys omia kilojaan kohtaan ja heijastaa sen myös sinun pieneen ylipainoosi. Hyvä, että alatte yhdessä terveellisen elämän. :)
Tuollainen kommentointi ei ole ok. Tosin mielestäni tuo ei ole kommentointia vaan haukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Olisit haukkunut takaisin.
En halua vajota samalle tasolle.
Ap
No teillä sentään oli jotain yhteistyön tynkää tuossa aluillaan. Oma ukko on typeryyttään alusta asti kommentoinut painoa, useita vuosia jo tässä vaiheessa, ei todellakaan ole kiinnostanut koskea tai muuta enää hyvin pitkään aikaan, eikä siihen oikein mikään puhuminenkaan enää auta kun toinen on mikä on, sekä vielä eri kulttuurista kotoisin. Ei tästä varmaan kunnon suhdetta saa kursittua enää, tai olisi ikinä saanutkaan.
Aina tipalla oli, jos 6 kiloa on tehnyt susta läskin 🤔
No huhhuh, ei kuulu arvostavaan suhteeseen tollainen. Määritellä vielä hirveän haukkumisen jälkeen paljonko toinen saisi painaa!! Mä en pääsis tollasen yli, kertoo paljon miehen korvien välistä.
Törkeää. Mies varmaan huomannut, että muuttunut ulkonäkösi vaikuttaa seksihaluihin eikä ole asiaa osannut ilmaista, ja nyt ihme läskillä pitää tehdä jotain purkaus. Varmasti oma lihominen myös vaikuttanut miehen itsetuntoon ja olo röhnö.
Haukkuminen ei ole koskaan asiallista, mutta liikakilot voivat olla niin paha turn off miehelle, ettei enää esim. kykene seksiin. En sinkkuna itsekään haluaisi kumppanikseni esim. ylipainoista miestä, vaikka kaverina sellainen voisi muuten olla ihan ok.
Ei ole todellakaan ok tollanen. Me kyllä miehen kanssa keskustellaan painosta ym mutta täysin eri sävyyn. Itse aloitin elämäntaparempan ja olen laihtunut lyhyessä ajassa yhden housukoon verran. Mies on kannustanut, mutta ei ole tehnyt laihtumisesta isoa numeroa. Lähinnä kehunut reippaasti ja kommentoinut että näkee tulokset. Kertonut että olin kaunis ja täydellinen jo tavatessani, mutta tietää muutoksen olevan hyväksi minun itsetunnolleni ja terveydelleni. Mies taas on tietoineen siitä, että on lihonut paljon tavattuamme. Se ei ole salaisuus ja olemme siitäkin puhuneet täysin kiihkottomasti. Olen kannustanut mukaan lenkille ja huomauttanut runsaasta herkkujen syönnistä TERVEYDEN KANNALTA. Miehen pötsi ei ole vähentänyt hänen viehätystään minun silmissä, lähinnä hänen omassa mielessään. Sana läski ei kuulu meidän sanavarastoomme kenekään kohdalla, vähiten kommentoidessamme toistemme ulkonäköä. En ymmärrä yhtään miksi kukaan haukkuisi kumppaniaan millään tapaa.
Meillä mies on lihonut, mutta minä olen pysynyt samanpainoisena, eikä koskaan tulisi mieleenkään kommentoida ikävästi toisen painoa. Eihän se ylimääräinen rasva mitenkään erityisen seksikästä ole, mutta en koskaan sanoisi sitä miehelleni. Kehun häntä komeaksi ja haluan, että hänellä on hyvä olo, koska rakastan häntä.
En pysty tähän suhteeseen enää.
Ei tässä pysty olemaan onnellinen kun pommeja tulee milloin mistäkin suunnasta.
Tämä oli vielä itselleni erityisen kivulias loukkaus vaikka tiedän itsekin, että täytyy taas ryhdistäytyä. Silti en koskaan itse alentuisi haukkumaan miestä vaikka sitä hän harjoittaa tavalla tai toisella useinkin. Olen jo masentunut muutenkin pitkittyneen riittämättömyyden ja ahdistuksen tunteiden vuoksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En pysty tähän suhteeseen enää.
Ei tässä pysty olemaan onnellinen kun pommeja tulee milloin mistäkin suunnasta.
Tämä oli vielä itselleni erityisen kivulias loukkaus vaikka tiedän itsekin, että täytyy taas ryhdistäytyä. Silti en koskaan itse alentuisi haukkumaan miestä vaikka sitä hän harjoittaa tavalla tai toisella useinkin. Olen jo masentunut muutenkin pitkittyneen riittämättömyyden ja ahdistuksen tunteiden vuoksi.
Ap
Sanoisin että teet oikean valinnan. Älyttömän törkeä loukkaus, itsellä ihan nollatoleranssi painon kommentoinnille näin syömishäiriöisenä
Kuusi kiloa lisää ei kyllä näy juuri missään, joten oliko tuo "läski" oikeasti mieheltä itseltään, vai oliko se sinun sanojasi.
Oli miten oli, tietysti kumppanin pitäisi ymmärtää miten toiselle voi puhua ja miten ei.
Muistan kun kauan sitten työkaveri kertoi, että hänen miehensä oli sängyssä puristellut hänen vatsamakkaroitaan ja tokaissut: "Siun pitäs laihuttaa tuost vatsan kohalt." - Minusta se oli hävyttömästi tehty/sanottu. Minua ei tulla puristelemaan kuin teuraseläintä. Ei ollut mies kuullutkaan kehopisitiivisuudesta, eikähän siihen aikaan kukaan muukaan.
Up