Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pitkillä lennoilla koneessa kylmä vai kuuma?

Vierailija
06.07.2013 |

Pakkaan juuri kamoja mannertenvälistä lentoa varten. En ole ikinä lentänyt tuntia pidempiä lentoja ja nekin potkurikoneella eikä suihkarilla. Mitä kannattaisi pukea itselle ja pikkulapsille? Onko koneessa kuuma vai pikemminkin liian kylmä, pärjääkö lapset sortseilla ja t-paidoilla? Matkakohteessa on kuuma, joten en viitsi ottaa lämpimiä vaatteita mukaan ellei niitä koneessa tarvi.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä! Laita verkkapusakat vaikka lanteille keinumaan kaikille, ja pitkät housut.

Vierailija
2/13 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kakkosen kanssa, koneessa on yleensä hyvä ilmastointi eli kylmä tulee ennemmin kuin kuuma. Kuuma voi tulla korkeintaan, jos aurinko kovasti paistelee ikkunasta sisään ja olette ns. auringon puolella istumassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta taas siellä on ihan normaali lämpötila, sellainen +21 ehkä. Ikinä en ole palellut koneessa, toisaalta en nyt nirunaru-topissakaan matkusta. Varaa vaikka hupparit pitkähihaisiksi mukaan. 

Vierailija
4/13 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat on hyvät. Jalat palelee siellä aina. 

Vierailija
5/13 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht kylmä on, mutta peiton saa. Tosin luin, että Norwegianilla siitä peitosta pitää maksaa vuokraa... muilla yhtiöillä ilmainen.

Vierailija
6/13 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymyksestä ja vastauksista! T. ohis joka juuri miettii samaa :)

Vierailija
7/13 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä vilttejä ei aina riitä kaikille. Mä olen ostanut oman tyyny+vilttisetin. Kolmella viimesimmällä lennolla ei ole ollut kylmä koneessa. Minä, joka palelen helposti niin olen pärjännyt ilman hupparia.

Vierailija
8/13 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kylmähisiä ootte. Ottaa konjakkipaukut. Ei tietenkään puolialastomana. Pitkähihaista ylle ja varkuilla pärjää.

Vierailija
9/13 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 18:18"]

Niitä vilttejä ei aina riitä kaikille. Mä olen ostanut oman tyyny+vilttisetin. Kolmella viimesimmällä lennolla ei ole ollut kylmä koneessa. Minä, joka palelen helposti niin olen pärjännyt ilman hupparia.

[/quote]

No kyllä niitä vilttejä on ihan kaikille. Odottavat penkeillä yölennoilla. Paitsi ei lomalennoilla ja halpalentoyhtiöissä. 

Ja koneessa on kylmä. Siis pitkät housut ja pitkähihainen kylmä. 

Vierailija
10/13 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Laitan sitten pitkähihaiset ja -lahkeiset kaikille :) ap

Vierailija
11/13 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy miksi lennollaa tulee kylmä on se, että alkaa väsyttää. Moni varmaan huomannut, että ihan kotonakin jos väsyttää niin on herkästi "kylmä". Mannerten välisillä lennoilla yleensä nukkuu, joten siksi viltti tmv. on hyvä olla (joko lentyhtiön puolesta tai oma). Iso (villa)pashmina menee hyvin pieneen tilaa mutta lämmittää hyvin.

Vierailija
12/13 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole palellut. Ja jos aurinko porottaa ikkunan saa peitettyä...

Vierailija
13/13 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein aluksi voi tuntua viileältä mutta lennon aikana lämpenee.