Mä sain lapsena iskun sähköpaimenesta
Keräsin lehmille kukkakimpun ja menin syöttämään niin osui kyynärpää lankaan, aiihh
Kommentit (22)
2, No ei iso, mutta sellainen räpsäys kuitenkin. ;) ap
Aivan varmasti kaikki maalaislapset ovat niitä iskuja saaneet, jos vaan on ollut sähköpaimenia lähistöllä.
meistä oli aina hirveen kiva leikkiä niillä... monta ihmistä jonoon ja viimene sai aina kunnon tällin :)
Tädin mies (nämä sukulaiset asuivat maalla) huijasi minua. Käski kokeilemaan heinällä, ei kuulemma satu! Minä kokeilemaan, ja napsahtihan se! Uudelleen en kokeillut.
Sähköpaimen kait tuli korvaamaan piikkilangat. Niidenkään ohitus ei aina onnistunut kipeittä naarmuitta.
Me saatiin siskon kanssa monta kertaa, kun leikittiin että uskaltaako. Ei se paha ole. Käytiin mummolassa maalla. Oma koti oli kaupungissa.
Ap, tuskin enää sattuu, jos tapahtui sinulle lapsena. Sehän on vain pieni jytkäys. :D Kokeilitkos pissata langan päälle. Veli teki niin, ja kuulemma jytkähti kivasti.
8. Sähköpaimen ei korvaa piikkilankaa eikä päinvastoin. Molemmille on omat tarpeensa.
Kai niin on tapahtunut lähes jokaiselle, meille kaupunkilaislapsillekin.
Joo, minäkään en edes muista montako kertaa tällin sain. Ei se vaarallinen ole, eihän niitä käytettäisi jos olisi. Mun lapsikin sai 4-vuotiaana, eikä ollut moksiskaan, ihmetteli vain napsausta.
Minä sain ikävimmän tällin nenääni, se oli jopa tunnoton jonkin aikaa sen jälkeen.
Hahaa! Maatalon lasten hupi kun tuli vieraita. Letka langalta ja viimeseksi joku vieras lapsi. tai just näitä kuka koskee eka heinällä, kädellä yms. Ja on siihen yllytetty pissamaakin. Ja tietty itte kokeiltu kaikki ja näytetty."- Kato eihän edes satu, kokeile sinäkin!" :) Ja suhteellisen normaali aikuinen tällähetkellä.
T. Kauhu kakara maalta
Monta kertaa kesässä niitä sai lapsena, koska laitumet kiersi pihan joka puolelta. Mutta jytky ei ollut kova, koska meidän paimen oli aika tehoton. Jossain vaiheessa sitten laitumet oli niin laajat, että vanhan paimenen teho ei riittänyt ja ostettiin uusi laite. Oltiin totuttu siihen vanhaan tehottomaan ja kun tehot yhtäkkiä kasvoikin, niin kovempi jysäys tuli ensin aika yllätyksenä. Oli pakko vähentää vahinkokosketuksia, kun tehokkaampi jysäys jos tuntuikin aika ilkeältä.
onhan niitä sätkyjä heppatyttönä saatu, mutta hassua lukea tämä aloitus kun viime yönä juuri näin unta että jalka takertui paimenpojan lankaan, vaikka en ole niitten kanssa ollut tekemisissä enää aikoihin.
Mekin leikittiin lapsena paimenpojalla mummolassa. :-) . Sai kivat säkärit.
Olen nyt aikusenakin saanut kerran lapsen kanssa kun vahingossa vasikoita syöttäessä koskin aitaan ja lapsi oli toisessa käessä kiinni. Vähän napsahti, muttta ei lapsi pelästynyt pahemmin.
Se on aikamoinen tälli.
Itse myös sain lapsena kun joksin jahtaavaa sonnia karkuun henkeni kaupalla.
Ja aikuisenakin kun menin rapsuttelemaan lehmiä aitaukseen.
Sähköpaimenet on muuten tainnut hävitä ja piikkilangat tulla takaisin? Niissä harvoissa paikoissa, missä ämylit yleensä ulos pääsee :(
Kerran mummolassa kesää viettäessä ihastelin pitkään laitumella olevia lehmiä ja samalla pidin sähköpaimenesta kiinni. Ihmettelin vaan, kun kantapäässä nyki. Mikä lie lihaskramppi tullut :D Joo, oon kaupunkilainen...
19, tuskinpa vain korvaa, sähköpaimen on kaikille turvallisempi.
Sitä paitsi jo EU määrää, että ammujen pitää päästä ulos 2 kk ajan vuodessa. Voivat olla pihatossa tai laitumella.
Maatalon lapsena mä sain niitä iskuja joka kesä, sitä mentiin paikasta toiseen ja välillä piti päästä aitojen yli tai ali. Aina se ei onnistunut vaan koski lankaan. Tai sitten erehdyttiin, luultiin että lehmät on toisessa aidassa. Eipä se isku kovin iso ole, onneksi :)