Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä iässä ollaan yli keski-iän?

Vierailija
06.07.2013 |

Tuli tämä mieleen, kun poika sanoi minun olevan jo ykeski-iän ylittänyt. Kysyin sitten mihin ikäryhmään kuulun? Ja kysyin myös mihin ikäryhmään hän itse katsoo kuuluvansa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 45-50-vuotias ole enää keski-iässä. Laskennallisesti ollaan jo ylitetty keski-ikä reippaasti.

Vierailija
22/23 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta keski-ikäinen on ihminen, joka ei ole nuori, ts. millään tapaa missään kehitysvaiheessa, vaan iässä, jossa ikääntyminen on tosiasiallisesti jo käynnissä, mutta jossa sen merkit eivät ole vielä huomattavia eivätkä rajoita toimintakykyä mitenkään. Keski-ikäinen on kuitenkin vielä ainakin periaatteessa myös lisääntymiskykyinen. Kun lisääntymiskyky lopulta on tullut täydellisesti tiensä päähän, keski-ikä on auttamattomasti ohi.

Keski-iän alkamiskynnys on häilyvä, mutta sen loppupiste on melko selkeä: se on iässä, jolloin ikääntymisen merkit alkavat ovat jo selkeästi nähtävillä ja toimintakyvyn laskun ensimmäiset merkit ovat jo tulleet esiin. Eli tässä vaiheessa eläkkeelle lähtö alkaa jo siintää näköpiirissä, koska ikääntymisen fyysiset merkit vaikuttavat hiljalleen jo jaksamiseen ja palautumiseen. Tärkeä merkkipaalu on myös naisten hedelmällisyys, joka on jo kokonaan päättynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 46 ja en oo enää mielestäni keski-ikäinen. Ikäihminen jo.