Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oireeton Korona vaurioitti keuhkojani, sydäntäni ja munuaisiani

Vierailija
31.07.2020 |

Olin täysin perusterve. Yht äkkiä tänä keväänä on tullut pahoja ongelmia sekä keuhkojen, munuaisten että sydämen kanssa. Toimivat kaikki vähän väärin. Olen työkyvytön ja aivan puolikuntoinen. Pystyn kävelemään hitaasti, mutta en treenaamaan tms. Elämänlaatu on täysin mennyt. Lääkärit eivät ole löytäneet mitään muuta syytä oireilleni kun mahdollisen oireettomana ts. ei kuumetta, yskää tai muita oireita, sairastetun Koronan.

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mahdollisen" no nyt mennään hyvällä mutulla ja kunnon provolla :D

Vierailija
82/110 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan juu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niissä naamareissa tuoksuaineita?

Vierailija
84/110 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sairastettiin muutama viikko sitten koko perhe, lievästi. Joten mahdolliset jälkioireet jää nähtäväksi, mutta nytkin pelkkä kävely nostaa sykkeet ja hien pintaan.

Eniten olen huolissani lasten mahdollisista jälkitaudeista. Olen jutellut 3 eri lääkärin kanssa, heistä 2 on tartuntatautilääkäreitä ja kaikilla vastaus oli sama. Ei ole vielä tietoa, mutta huolissaan ovat.

Myös oireettomilla virus temmeltää sisuksissa ja jälkikäteen nähdään mitä tapahtuu kun oireeton virusta kantava urheilee ja kuormittaa kehoaan samaan aikaan kun virus jäytää sisällä.

Minulla oli vähintään 16 eri oiretta ja sairastin 2 viikkoa, vaikkakin lievästi niin sängyssä meni 1,5 viikkoa ja edelleen nukun päikkärit kesken työpäivän.

En todellakaan aliarvioi muiden ihmisten oireita.

Minulla ei ole ikinä ollut keuhkoissa mitään, sydän ja sisäelimet myös ok. En ole sairastanut ikinä esim. keuhkoputkentulehdusta, poskiontelutulehdusta tms

Vierailija
85/110 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista!

Vierailija
86/110 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idi ootti jos ei ole muuta sanottavaa aiheeseen niin älä uppaa.

Vierailija
87/110 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se munuaisongelmat ilmenee? eGrf-epi laskenut? Kreatiniini koholla eli onko tullut munuaisten vajaatoimintaa?

Itsellä jo valmiiksi kystaiset munuaiset sukurasitustautina, joten tämä tauti pelottaa. Joudun jossainvaiheessa dialyysiin, en haluaisi vielä 20-30 vuoteen moiseen

Vierailija
88/110 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin keuhkot on skrakannut maaliskuun jälkeen, semmosta se ny vaan on.

Taitaa lisääntyä melkoisesti nämä mustatuntuu-työkyvyttömyys eläkkeet 3/2020 jälkeen. Toivottavasti vaaditaan kunnon kuvaukset eikä mennä selittämättömien kipusairauksien tasolle.

Vierailija
89/110 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yht äkkiä tänä keväänä on tullut pahoja ongelmia sekä keuhkojen, munuaisten että sydämen kanssa. Toimivat kaikki vähän väärin. Olen työkyvytön ja aivan puolikuntoinen.

Ap, millaisia ongelmia tarkalleen keuhkojen, munuaisten ja sydämen kanssa? Olitko töissä aiemmin?

Kuulostaa hyvin ylimalkaiselta aloitukselta. Esim. synnynnäinen sydänvika aiheuttaa oireita keski-iässä.

Mikä on hoitotahosi?

Pahoja rytmihäiriöitä ja muita sydäntuntemuksia, pulssi ihan mitä sattuu, keuhkoissa hengenahdistusta enkä pysty harrastamaan liikuntaa, eivät vaan toimi kunnolla. Synnynnäistä sydänvikaa ei ole, eikä suvussa kellään mitään sydäntauteja, sydän on ultrattu ja ekgt otettu, mutta pahat oireet jatkuvat.

Nyt olen sisätautipolin asiakkaana, tutkivat miksi munuaiset yht äkkiä hukkaavat kaliumia.

Hoitotahtoa en ole tehnyt. Työkyvyttömyys johtuu huonosta ja heikosta olosta ja keskittymiskyvyttömyydestä. Tuntuu että kognitiiviset kyvyt ovat ehkä 10 % siitä mitä ennen. Vielä tammikuussa hommat sujuivat erittäin hyvin, samoin kuin urheilut.

Jo jopas, munuaisten vajaatoiminnassa elimistöön kertyy kaliumia eli syödystä ruuasta se imeytyy entiseen tapaan mutta ei poistu.

Sinulla siis toimii käänteisesti? Eli joko elimistösi ei imeydy kaliumia tai munuaiset falskaa sen liikaa pois.

Vaarallista kaikkineen.https://www.terveyskyla.fi/munuaistalo/krooninen-munuaistauti/hoito/rav…

Ethän kai syö lakritsia tai salmiakkia, juuri nyt et saa syödä sitä ollenkaan.

"Runsas lakritsin ja salmiakkien käyttö aiheuttaa joillekin henkilöille hypokalemiaa."

Alhainen kaliumpitoisuys veressä

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…

Eli elimistösi käyttäytyy kuin olisi nesteenpoistolääkkeet päällä.

Lisämunuaiset voi olla myös syynä.

Vierailija
90/110 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ikävää Ap, että noin käynyt sinulle :(

Et ole varmaan ns hyväosainen, koska menestyviin ja hyvätuloisiin ihmisiin korona ei näyttäisi vaikuttavan oikein mitenkään. Tauti suorastaan karttaa heitä. Vai tunnetteko yhdenkään sellaisen palstalaiset?

Vierailija
91/110 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä vähättelijöitä vaivaa? Pelko? Ahdistus? Joku käsittelemätön lapsuuden ongelma? Miksi kommentoit vähätellen? Miksi mun sairaus on niin kova paikka SULLE?

Vastauksia, kiitos.

Itse ymmärrän taudin vakavuuden. Mutta ymmärrän myös sen että on erittäin todennäköistä että tauti ei tule poistumaan edes rokotteen avulla, koska se on niin ahkera muuntumaan. Tämän ovat monet asiantuntijat ja tutkijat ympäri maailmaa tunnustaneet.

Ja koska tauti ei tule koskaan poistumaan, sen kanssa tulee oppia elämään. Tämän takia en jaksa pelätä tai stressata koska tästä ei suurella todennäköisyydellä koskaan tulla pääsemään eroon. On pakko tottua siihen että jotkut sairastuvat ja kuolevat, ja että joillekin tulee viruksesta muita terveyshaittoja. Tiedostan että voin olla yksi heistä, mutta oma asenteeni on että ei sille sitten mitään voi.

Vierailija
92/110 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä vaurioistahan on jo kertynyt tutkimustietoa ja niistä on uutisoitukin.

Moni ei vain lue uutisia nykyään. Juuri hiljattain uutisoitiin maailmanlaajuisesti, että yli 70% koronan sairastaneista oli saanut sydänvaurion.

Linkki kiitos.

Vierailija
93/110 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama oireettoman keuhkokuumeen jälkeen. Älä huoli kyllä vielä paranet mutta siinä menee pitkä aika. Ei tämä korona ja sen jälkioireet poikkea oikeastaan mistään pahemmasta keuhkokuumeesta/influenssasta.

Vierailija
94/110 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei vaivaa muu kuin lorvikatarri.

Vierailija
95/110 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei Venäjä. Sillekään ei yleensä tarvita mitään todisteita.

Vierailija
96/110 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Novichok tuhosi ne!

Vierailija
97/110 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin kirjoittelisin nettiin kaikenlaisia keksittyjä valeita, jos tarpeeksi maksettaisiin.

Vierailija
98/110 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tampio täällä alapeukuttaa? Kokekaa itse tämä niin tiedätte miltä tuntuu! Mietinpä vain kuinka moni tulee vielä riistämään hengen itseltään kun ei jaksa enää oireita.

Muistan kun keskusteltiin aiemmin/keskustellaan edelleen siitä, että korona aiheuttaa neurologisia oireita sairastaneille. Sitten kauhisteltiin että "kauheaa neurologisia oireita" ja juuri samantyylisiä kommentteja kuin sinulla "miettikää kuinka moni riistää niiden takia henkensä".

Olen koko elämäni kärsinyt erään neurologisen häiriön takia aivan vastaavista oireista. Muistihäiriöistä, tarkkaamattomuudesta, väsymyksestä, motoriikan ongelmista, ahdistuksesta yms. ja minua ei ole koskaan ymmärretty. Neurologisista oireista kärsiviä kuten esim. aspergerista kärsiviä, autismista kärsiviä, ja keskittymishäiriöistä kärsiviä ei ole koskaan ymmärretty. Hoettu vaan kuinka "on omasta asenteesta ja kasvatuksesta kiinni" ja kuinka eivät ole oikeita sairauksia tai vaivoja. Tai sitten vain väitetty että ymmärretään, mutta ei sitten kuitenkaan. Nepsy lapsia ja nuoria ei ymmärretä koulussa. Heitä kiusataan oireidensa takia. Ja yhteiskunnalla ei ole koskaan ollut kiinnostusta puuttua tähän.

Ja nyt sitten, kun "korona voi aiheuttaa neurologisia oireita", niin ne ovatkin niin kamalia ja miettikää että "joku voi niiden takia tehdä vaikka itsemurhan". Aina ollaan tehty. He ovat tehneet ketkä ovat vaivojen kanssa syntyneet mutta eivät koskaan ole ymmärrystä saaneet.

Siksi tuntuukin itsestäni hyvin typerältä tämä koronan jälkioireiden kauhistelu.

Vierailija
99/110 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja oireita meillä oli lapsella jokunen vuosi sitten sairastelun jonkun flunssan jäljiltä. Silloin ei liebe ollut koronaa, mutta joku muu tauti. Sydänfilmissä näkyi jotain ja keuhkojen toiminta oli alikapasiteetilla. Mykoplasman hoitokeinot auttoivat pikkuhiljaa tuohon ja aika.

Vierailija
100/110 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idi ootti jos ei ole muuta sanottavaa aiheeseen niin älä uppaa.

Olis paljonkin, mutta kiva kuulla, mitä muut vastaavat.