Oireeton Korona vaurioitti keuhkojani, sydäntäni ja munuaisiani
Olin täysin perusterve. Yht äkkiä tänä keväänä on tullut pahoja ongelmia sekä keuhkojen, munuaisten että sydämen kanssa. Toimivat kaikki vähän väärin. Olen työkyvytön ja aivan puolikuntoinen. Pystyn kävelemään hitaasti, mutta en treenaamaan tms. Elämänlaatu on täysin mennyt. Lääkärit eivät ole löytäneet mitään muuta syytä oireilleni kun mahdollisen oireettomana ts. ei kuumetta, yskää tai muita oireita, sairastetun Koronan.
Kommentit (110)
"The study notes that it is possible these abnormal CMR findings were present prior to COVID-19 infection, however, it is also likely that the viral infection amplified any pre-existing cardiovascular damage. It is also unclear whether these post-COVID-19 cardiovascular effects are permanent or have long-term health consequences."
On täysin mahdollista, että ihmiset olivat terveitä ennen koronaa ja korona on aiheuttanut suurimman osan tai jopa kaikki muutokset. Silti, kuten tässä sanotaan, ei ole tiedossa oliko tutkituilla samat vauriot ennen koronaa, pahensiko korona jo olemassaolevia vaurioita ja ovatko muutokset pysyviä vai väliaikaisia.
Tulokset kyllä osoittavat siihen suuntaan että koronalla on hyvin todennäköisesti sormensa pelissä, mutta mitään prosenttilukuja siitä kuinka moni sydämestään täysin terve saa sydänvaurioita koronasta ei tämän tutkimuksen pohjalta voi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä vähättelijöitä vaivaa? Pelko? Ahdistus? Joku käsittelemätön lapsuuden ongelma? Miksi kommentoit vähätellen? Miksi mun sairaus on niin kova paikka SULLE?
Vastauksia, kiitos.
Mikä sinua vaivaa? Haet helppoa provoa. Joku aina uskoo, koska kerää tietoa omien epärealististen uskomusten taa.
Häpeä!
Vierailija kirjoitti:
99.9% lievän koronan sairastaneista ei ole ikinä käynyt edes testeissä, ei tiedä koko asiasta, eikä luultavasti ole edes kiinnostunut. Luulosairaat ovat asia erikseen.
Öh? Olen 33-vuotias asiantuntija, puoli-ammattilainen yhdessä urheilulajissa ja ollut 10v työuran aikana kaksi päivää poissa sairauden vuoksi. Jos tämä koskee minua, niin se voi koskea ketä vain.
- ei ap
Lääkärit on jo kuukausia puhuneet samaa, miksi se tulee teille yllätyksenä? ettekö ole lukutaitoisia? ”Ei koske Suomea”?
Tyhmää jengiä ei voi muuta sanoa.
töissä oli talvella testeillä todettua influenssaa ja keväällä koronaa. kyllä influenssan sairastaneiden kokemukset olivat paljon karumpia kuin koronan. hassua että influensaa tyypeistä yksikään ei sitten saanu oireita koronasta...?!?! mulla oli lievöt oireet. onko toi sattumaa vai??
Tässä linkki englantilaiselle pitkäkestoista koronaa sairastavien tukisivustolle
Suomessa ei vastaavanlaista varmaan vielä ole?
Uutisissa joista näistä kerrotaan on uutisihmisiä jotka on vähän kuin mielikuvitusihmisiä. Täällä käy ihmis-ihmisiä, sellasia kun minä, ja mua tää ei kosketa.
Vierailija kirjoitti:
Lorvikatarri.
varmaan kannattaa sitten alkaa seuloa työttömiä ja lomalaisia, jos laiskottelu aihettaa sydänvaurioita.
Lorvikatarri tai luulotauti ei varmaankaan riitä aiheuttamaan ct-kuvissa näkyviä vaurioita....
Vierailija kirjoitti:
En tiedä liittyykö koronaan vai ei, mutta hengästyn nykyään todella helposti, vaikka liikun aktiivisesti. Olin muutama vuosi sitten sohvaperuna ja edes silloin mun kunto ei ollut näin huono.
Tervetuloa kerhoon, yli 20 vuotta pitkiä juoksulenkkejä, raskasta työtä ja lihaskuntoharjoituksia takana ja nykyään pieni kävely saa puuskuttamaan. Pyörälenkistä on kolme viikkoa ja nilkat ovat joka aamu vain kireämmät ja kipeämmät. Yritin puolen vuoden ajan nostaa kuntoa alati lyhenevillä ja hitaampitempoisilla lenkeillä lopputuloksena, että kunto vain huononi kerta kerralta.
Enää en pysty edes tekemään töitä joita ennen tein joten en todellakaan tiedä mitä teen tulevaisuudessa. Olin perusterve kolmekymppinen ja nyt päivät menevät lepäillessä kun väsyttää ja pää on sumussa. Pieni kävely hengästyttää, portaat vasta väsyttävätkin ja olo on kuin olisin vanhentunut vuosikymmeniä. Kroppa tuntuu koko ajan siltä kuin olisin juuri harrastanut rankkaa liikuntaa.
Mietin onko koko virus designattu niin, että se tekee massoista vajaakuntoisia, jopa työkyvyttömiä ja väsyneitä ja sairaita pitkäksi aikaa. Se tekee sen mihin tuputetut masennuslääkkeet eivät kyenneet. Ennen purin ahdistusta liikuntaan ja nyt se on mahdotonta.
Mä ainakin oon kokenu lähinnä mielenterveyden huonontuessa tämän koronan aikana että oon voinu huonommin, hengästymistä ja sydän hakkaa. Kun mieli voi paremmin niin oireita ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lorvikatarri.
varmaan kannattaa sitten alkaa seuloa työttömiä ja lomalaisia, jos laiskottelu aihettaa sydänvaurioita.
muinaismuija kirjoitti:
muinaismuija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muinaismuija kirjoitti:
muinaismuija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitruunamehu oli mauste.
Ei mies oikein jaksa syödä. Lähinnä torkkuuKyllä joku on nyt hullusti mut hänhän on sairaalassa nyt?
Muista vaatia lääkkeen vähentämistä, koska sitä ei kukaan muu hoksaa. Pahimmillaan määräävät nyt verenpainelääkkeet lisäksi:-(Mitä tutkimuksia tekevät?
Minkäniminen sitruunamehuTIIVISTE oli?
https://jamanetwork.com/journals/jamaotolaryngology/article-abstract/62…X-tran tuote kyseessä
Italiassa valmistettu:
"Tuotekuvaus
Xtra sitruunatäysmehua käytetään vastapuristetun sitruunan tavoin.
Sillä voi maustaa kala- ja äyriäisruokia, kastikkeita, salaatteja, jälkiruokia, leivonnaisia ja juomia. Sitruunatäysmehu on makeuttamaton.Ainesosat
Sitruunatäysmehu, säilöntäaine (E224 kaliumdisulfiitti). Vastaa 6-8 sitruunan mehua."Vai olisko tynnyrin pohjasakat sattuneet siihen pulloon;-D
Malationijäämiä on ainakin sitrusmehuissa paljon, mutta tuo lisätty aine on tiedossa:
"E224 - Kaliumdisulfiitti
Lisäaineryhmä
SäilöntäaineetKuvaus
Sulfiitit ovat säilöntäaineina vanhoja ja erityisen tehokkaita bakteereja vastaan.
Niillä on myös hapettumista estävä vaikutus.
Saa käyttää mm.
kuivattuihin hedelmiin,
kuorittuihin perunoihin,
perunahiutaleisiin,
rypälepohjaisiin juomiin sekä viineihin ja siidereihin.Enimmäismäärärajoituksia.
Hyväksyttävä päivittäinen enimmäissaanti (ADI)
E220-E228 yhteismäärälle 0,7 mg/kg/vrk"
https://www.carlroth.com/medias/SDB-7995-FI-FI.pdf
JÄRKYTTÄVÄÄ !!!!!
"H318 Vaurioittaa vakavasti silmiä.
H335 Saattaa aiheuttaa hengitysteiden ärsytystä"
se tapahtui jo äsken tuolla:-D
Kuka tampio täällä alapeukuttaa? Kokekaa itse tämä niin tiedätte miltä tuntuu! Mietinpä vain kuinka moni tulee vielä riistämään hengen itseltään kun ei jaksa enää oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä liittyykö koronaan vai ei, mutta hengästyn nykyään todella helposti, vaikka liikun aktiivisesti. Olin muutama vuosi sitten sohvaperuna ja edes silloin mun kunto ei ollut näin huono.
Tervetuloa kerhoon, yli 20 vuotta pitkiä juoksulenkkejä, raskasta työtä ja lihaskuntoharjoituksia takana ja nykyään pieni kävely saa puuskuttamaan. Pyörälenkistä on kolme viikkoa ja nilkat ovat joka aamu vain kireämmät ja kipeämmät. Yritin puolen vuoden ajan nostaa kuntoa alati lyhenevillä ja hitaampitempoisilla lenkeillä lopputuloksena, että kunto vain huononi kerta kerralta.
Enää en pysty edes tekemään töitä joita ennen tein joten en todellakaan tiedä mitä teen tulevaisuudessa. Olin perusterve kolmekymppinen ja nyt päivät menevät lepäillessä kun väsyttää ja pää on sumussa. Pieni kävely hengästyttää, portaat vasta väsyttävätkin ja olo on kuin olisin vanhentunut vuosikymmeniä. Kroppa tuntuu koko ajan siltä kuin olisin juuri harrastanut rankkaa liikuntaa.
Mietin onko koko virus designattu niin, että se tekee massoista vajaakuntoisia, jopa työkyvyttömiä ja väsyneitä ja sairaita pitkäksi aikaa. Se tekee sen mihin tuputetut masennuslääkkeet eivät kyenneet. Ennen purin ahdistusta liikuntaan ja nyt se on mahdotonta.
Minä myös entinen hyväkuntoinen ja aktiivinen liikunnan harrastaja. Elämä ilmam liikuntaa on yhtä helvettiä... En tiedä kuinka kauan tätä jaksan...
Ei uskota muuten kirjoitti:
Laittakaapa linkkiä noihin tutkimuksiin, joiden mukaan enemmistö sairastuneista olisi saanut sydänlihastulehduksen tai muita sisäelinongelmia.
Seuraisit ite aikaasi. Äläkä vaan odota, että muut tekee homman puolestas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viet aika tehokkaasti kaiken uskottavuuden tekstiltäsi kun alat spekuloida salaliittoteorioilla ja design-viruksilla. Menet kategoriaan huruhenkilö.
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä vähättelijöitä vaivaa? Pelko? Ahdistus? Joku käsittelemätön lapsuuden ongelma? Miksi kommentoit vähätellen? Miksi mun sairaus on niin kova paikka SULLE?
Vastauksia, kiitos.
Terve järki ja rento luonne?
Joo, koronassa on todettu pitkäaikaisia vaurioita monissa tutkimuksissa. Toivotaan että suurin osa ei olisi pysyviä (loppuikä) vaikka olisivatkin pitkäaikaisia (monta kuukautta-vuotta). Ja siis mitenkään kenenkään oireita ja tilannetta vähättelemättä, koska noista ei toriaan tiedä jäävätkö kroonisiksi. Itse sairastin rajun influenssan muutama vuosi sitten ja toipumiseen meni monta kuukautta, henki ei kulkenut, särki ja väsytti jne. En tiedä miltä sisäelimissä näytti tms. vertailutietoa siihen mitä nyt on tutkimuksissa havaittu koronan sairastaneilla olleen. Voi olla ihan eri tilanne.
Toivon kaikille sairastuneille mahdollisimman pikaista olon paranemista. Eikä tarvitse hävetä tai tuntea itseään huonoksi, onhan tuohon kuollut nuoria perusterveitäkin ja se italialainen maratoonari oli life supportissa 18 vuorokautta ja sairaalassa taisi olla pari kuukautta? Sanon vaan siksi kun monet syyllistävät ja vähättelevät että ainoastaan vanhat tai muuten huonokuntoiset sairastuvat vakavasti.
Yht äkkiä tänä keväänä on tullut pahoja ongelmia sekä keuhkojen, munuaisten että sydämen kanssa. Toimivat kaikki vähän väärin. Olen työkyvytön ja aivan puolikuntoinen.
Ap, millaisia ongelmia tarkalleen keuhkojen, munuaisten ja sydämen kanssa? Olitko töissä aiemmin?
Kuulostaa hyvin ylimalkaiselta aloitukselta. Esim. synnynnäinen sydänvika aiheuttaa oireita keski-iässä.
Mikä on hoitotahosi?
Joo joo aloittajalle vaan...
Mee vaikka lenkille jos ei ole muuta tekemistä!!!!