Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö mitä yhteistä on menestyjillä?

Vierailija
31.07.2020 |

Ne keskittyvät uuden luomiseen ja määrätietoisesti puskevat kohti tavoitteita. Jos jollain menee hyvin, ne haluavat pyrkiä samaan. Luuserit sen sijaan keskittyvät katkeruuteen ja kateellisuuteen. Jos jollain on jotain, ne pyrkivät tuhoamaan sen, maksavat vaikka 100 euroa jotta toinen ei saa 50 euroa.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän varsin hyvin. Nimittäin se on muna mikä kaikkia menestyjiä yhdistää!

Niin. Toisilla ne munat on sarjassa, toisilla rinnan.

Vierailija
42/82 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lainaa tarvitaan isi-papalta vain 50000€, niin miksi sitä pankista olisi tarvittu 70000€-100000€?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestyjillä on yleensä turvaverkko ja rikas perhe, tai rikkaat kaverit. Yksin he eivät menestystään saa vaikka niin mainostavat. Tämä on nähty niin moneen kertaan. Jos on vaatimattomista oloista, menestykseen tarvitaan niin paljon energiaa, että monet väsyvät matkalla. Itseäni ärsyttävät nämä itseään kehuvat "menestyjät" jotka eivät todellakaan ole yksin tehneet yhtään mitään, vaan siellä on rahaa taustalla ja valmiit verkostot.

Nainen50

Vierailija
44/82 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestyjät eivät ole pessimistejä ja nihilistejä.

Vierailija
45/82 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo tässä keskustelussa nähdään se mikä erottaa menestyjän: menestyjä näkee mahdollisuuksia, joita kohti pyrkiä ja ei-menestyjä näkee puolestaan vaan asioita miksi joku muu menestyy ja itse ei (toinen saa sitä ja tätä isältään, minä en saa mitään ja on paljon vaikeampaa, toisella kestää terveys, minulla ei jne.) näitä syitä voi aina keksiä ihan loputtomiin, mutta itse uskon, että ne ovat juuri niitä mistä menestyjän tunnistaa: hän näkee mahdollisuutensa puutteiden ja muihin vertailun sijasta. Jos joku sai 50k€ isältään, sai joku toinen varmasti 150k€, mutta jäikö tämä ensimmäinen vellomaan tuohon ajatukseen vai ottiko sen mitä sai ja pyrki sillä kohti tavoitteitaan?

Vierailija
46/82 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lainaa tarvitaan isi-papalta vain 50000€, niin miksi sitä pankista olisi tarvittu 70000€-100000€?

Laskin mukaan sen, jos olisi pitänyt maksaa asumisesta. Tarina ei kerro, kauan tyyppi asui ilmaiseksi. Siksi hintahaitari.

Vierailija
47/82 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menestyjillä on yleensä turvaverkko ja rikas perhe, tai rikkaat kaverit. Yksin he eivät menestystään saa vaikka niin mainostavat. Tämä on nähty niin moneen kertaan. Jos on vaatimattomista oloista, menestykseen tarvitaan niin paljon energiaa, että monet väsyvät matkalla. Itseäni ärsyttävät nämä itseään kehuvat "menestyjät" jotka eivät todellakaan ole yksin tehneet yhtään mitään, vaan siellä on rahaa taustalla ja valmiit verkostot.

Nainen50

Väärin. Jos nyt rahalla mitataan niin onhan lukuisia miljonäärejä jotka ovat ponnistaneet vaatimattomista oloista. Sitkeys, päämäärä ja älykkyys riittää pitkälle

Vierailija
48/82 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo tässä keskustelussa nähdään se mikä erottaa menestyjän: menestyjä näkee mahdollisuuksia, joita kohti pyrkiä ja ei-menestyjä näkee puolestaan vaan asioita miksi joku muu menestyy ja itse ei (toinen saa sitä ja tätä isältään, minä en saa mitään ja on paljon vaikeampaa, toisella kestää terveys, minulla ei jne.) näitä syitä voi aina keksiä ihan loputtomiin, mutta itse uskon, että ne ovat juuri niitä mistä menestyjän tunnistaa: hän näkee mahdollisuutensa puutteiden ja muihin vertailun sijasta. Jos joku sai 50k€ isältään, sai joku toinen varmasti 150k€, mutta jäikö tämä ensimmäinen vellomaan tuohon ajatukseen vai ottiko sen mitä sai ja pyrki sillä kohti tavoitteitaan?

Melkein itken kun puhut niiiiiiiiiiin asiaa! Juuri niiiiiin tämä!!!!!

Vierailija
49/82 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Vellojat ovat sokeita omalle vatvomiselleen ja selityksilleen.

Minun mieheni 53 v on menestyjä. Olen oppinut häneltä niin paljon. Ehkä suurin ero kaikkiin muihin on asenne: kaikkeen löytyy ratkaisu. Jos yksi tapa ei toimi, sitten etsitään toinen tapa. Tehdään vaikka lakialoite, jos ei löydy ratkaisua. Koskaan hän ei löydä selityksiä selitysten päälle kuten moni muu.

Vierailija
50/82 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen50

Väärin. Jos nyt rahalla mitataan niin onhan lukuisia miljonäärejä jotka ovat ponnistaneet vaatimattomista oloista. Sitkeys, päämäärä ja älykkyys riittää pitkälle

On heitäkin, mutta harvinaisempaa se on.

"Köyhyys ja sen seuraukset siirtyvät usein sukupolvelta toiselle. Tämän vuoksi onkin erityisen huolestuttavaa, että suomalaisten lapsiperheiden suhteellinen köyhyys on kasvanut nopeasti 1990-luvulta alkaen.

Perheen taloudelliset vaikeudet ovat yhteydessä lasten myöhempiin taloudellisiin vaikeuksiin. Toimeentulotukea saaneiden vanhempien lapset joutuvat turvautumaan toimeentulotukeen useammin kuin muut lapset. Toimeentulovaikeudet ja epävarmuus aiheuttavat usein vanhemmille ahdistusta ja masennusta, joka heijastuu lasten elämään myös muilla elämän alueilla. Erityisesti toimeentulotuen saannin pitkittyessä lasten riski kokea myöhempiä hyvinvoinnin ongelmia kasvaa."

https://thl.fi/fi/web/lapset-nuoret-ja-perheet/tyon_tueksi/nuorten-syrj…

"Nuoren riski syrjäytyä tai joutua myöhemmin elämässä vaikeuksiin kasvaa huomattavasti, jos useita kuormittavia tekijöitä osuu päällekkäin samaan perheeseen.

-

-

Korkeasti koulutettujen vanhempien lapset menestyvät yleensä koulussa paremmin ja saavat tukea kotoaan. Pelkän perusasteen suorittaneiden vanhempien lapsille opintie on usein ohdakkeista."

https://yle.fi/uutiset/3-10496132

Vierailija
51/82 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskin mukaan sen, jos olisi pitänyt maksaa asumisesta. Tarina ei kerro, kauan tyyppi asui ilmaiseksi. Siksi hintahaitari.

Voi jösses! Sulla on tarkat laskutoimitukset tehtynä kaverin saamisista. En tiedä voiko kateus mennä tän syvemmäks. 😬

Vierailija
52/82 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni 53 v on menestyjä. Olen oppinut häneltä niin paljon. Ehkä suurin ero kaikkiin muihin on asenne: kaikkeen löytyy ratkaisu. Jos yksi tapa ei toimi, sitten etsitään toinen tapa. Tehdään vaikka lakialoite, jos ei löydy ratkaisua. Koskaan hän ei löydä selityksiä selitysten päälle kuten moni muu.

Mä tykkään sun miehen asenteesta! 👍

Vierailija
53/82 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini menestyi hyvin opiskeluissa ja sai unelmiensa työpaikan. Nousi urlla nopeasti. Kaikki tyssäsi kuitenkin siihen, että sairastui jo nuorena kroonisesti ja menetti työkykynsä. Onko hän menestyjä vai luuseri, kun saanut sitä mitä tavoitteli ja nyt elää tukien varassa sairaseläkkeellä?

Vierailija
54/82 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue tutkimuksia vähäosaisuuden periytyvyydestä, terveydellisten seikkojen vaikutuksesta elämään ja syrjäytymisen rakenteista. Moni masentunut ja uupunut on sinnitellyt todella pitkään ja sitten tulee seinä vastaan. Tiedän, miten vaikeaa on nähdä mahdollisuuksia, kun on siellä pimeässä kuilussa. Minä niitä löysin ja niitä kohti pyrin, mutta en ole yhtään sen parempi ja menestyneempi ihminen. Jollekin toiselle se menestys voi olla se, että jaksoi nousta sängystä.

Vierailija
55/82 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jösses! Sulla on tarkat laskutoimitukset tehtynä kaverin saamisista. En tiedä voiko kateus mennä tän syvemmäks. 😬

Kateus? Minä olen menestyjien puolella. Vastasin vain aiemmalle, joka väitti, että ilman isipapan rahoja ei olisi voinut menestyä. Vastasin, että voi. Kun ottaa lainan.

Vierailija
56/82 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömät ja syrjäytyneet ovat siis vain vellojia, jotka eivät yritä mitään....? Aika moni heistä on voinut yrittää ja yrittää ja nähdä niitä mahdollisuuksia, mutta se ei ole tuottanut hedelmää. Korona-aikanakin konkurssin tehneet yritykset eivät vissiin yrittäneet tarpeeksi?

Vierailija
57/82 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini menestyi hyvin opiskeluissa ja sai unelmiensa työpaikan. Nousi urlla nopeasti. Kaikki tyssäsi kuitenkin siihen, että sairastui jo nuorena kroonisesti ja menetti työkykynsä. Onko hän menestyjä vai luuseri, kun saanut sitä mitä tavoitteli ja nyt elää tukien varassa sairaseläkkeellä?

Näiden ihmisen mielestä se on vain oma valinta eikä kaverisi yrittänyt vain tarpeeksi. Sairaudet paranee, kunhan vaan ajattelee positiivisesti ja näkee mahdollisuuksia. Krooniset kivut katoaa tahdonvoimalla.

T: Toisenlaisen saman tarinan tietävä

Vierailija
58/82 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestyminen on oikea asenne!

Vierailija
59/82 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen50

Hyväosaisuus on vahvasti periytyvää, vaikka täällä kuinka joku vänkäisi, että kyllä sekin nousi sieltä vaatimattomista oloista yms. Jep, on heitäkin, mutta se vaatii tosiaan paljon energiaa. Moni saa burn outin siinä. Pidän muutenkin aika vaarallisena sitä suorittamisen yli-ihannointia (itse olin just sellainen), tässä maassa on liian paljon uupuneita ja masentuneita.

"Helsingin yliopiston tuore väitöstutkimus osoittaa, että vanhempien sosioekonominen asema periytyy vahvasti erityisesti yhteiskunnan ääripäissä eli kaikista pieni- ja suurituloisimmilla. Tutkimuksen mukaan perheen materiaaliset, sosiaaliset ja kulttuuriset toimintamahdollisuudet ja -olosuhteet ennustavat lasten aikuisena saavuttamaa sosioekonomista asemaa.

VTM Outi Sirniön perjantaina tarkastettavasta väitöstyöstä selviää, että perhetaustalla on vaikutusta siihen, minkälaisia mahdollisuuksia lapsilla on saatavilla. Hyvä- ja pienituloisten resurssit eroavat toisistaan, ja resurssien puute johtaa siihen, että sosiaalisen liikkuvuuden mahdollisuudet vaikeutuvat. Hyväosaisilla etuoikeudet puolestaan pysyvät. "

https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/talous-yhteiskunta/vaitos-perhetaust…

Vierailija
60/82 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysperäiset sairaudet ovat lisääntyneet vuosien aikana ja esimerkiksi Kelassa sairauspäivärahan mielenterveyssyiden takia kasvoi 43 prosenttia vuodesta 2016 vuoteen 2019. Sitten on ne, joka yritti, ehkä menestyikin ja uupui tai sairastui niin pahasti, ettei enää tullut työkykyiseksi. Mutta oma vikahan se, mitäs eivät yrittäneet tarpeeksi eivätkä olleet tarpeeksi määrätietoisia. Mullakin oli kovat tavoitteet, lahjoja ja kehitin paljon itseäni, mutta niin vaan se masennus ja uupumus pisti stopin.

Mun näkemyksen mukaan nykyajan yhteiskunta on kylmä ja suorituskeskeinen.

Muakin on isolla porukalla yritetty lyödä maahan ja jonkin aikaa siinä onnistuivatkin, mutta mulla on syntymälahjana (geenit, ei vanhempien ansiota) sinnikkyys ja resilienssi. Kyky nousta....aina.

Niin mullakin on ollut kyky nousta, mutten ole sen takia jotenkin menestyneempi ja parempi ihminen.

Olet menestynyt kyllä jos olet noussut tuhkasta.

En ole. Olen vain ihminen, joka on kokenut paljon p*skaa ja jotenkin selvinnyt siitä tähän asti ja nähnyt kuitenkin mahdollisuuksia ja valoa. Se ei ole pelkästään minun ansiotani, vaan myös ulkopuolisten tekijöiden ansiota. Kaikille ei niin käy. Osa jopa riistää hengen itseltään enkä todellakaan näe heitä jonain epäonnistujina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän