Viereisestä pöydästä kuului tuhahtelua ja voivottelua, kun imetin eilen vauvaani ravintolassa
Imetyshuivi oli vielä suojana. En ymmärrä, miten vauvojen syöminen voi olla joillekin ongelma. 🤦♂️
Kommentit (380)
Tuntuu välillä että raskaana olevien tulisi pysyä 9kk kotona tekemättä mitään varmaan ihmisten mielestä lukkojen takana koska ei ole soveliasta raskaana näyttäytyä eri paikoissa.. Tai tehdä sitä ja tätä vaikka neuvolasta sanotaan voisi tehdä ihan hyvin,mutta kun mahaa ihmetellään ym ym.. stareotyyppistä ajattelua ”mitä toi tääl tekee!!toihan on raskaana!!*jakatsotaan paheksuen” oli se sitten pubissa alkoholittomalla drinkillä tai hiuksia leikkauttamassa kampaajalla (->Niin luullaan jo kampaamossa oot värjäämäs tääl hiuksia!!!)niin hyvä kun sinne kehtaa mennä. Sitten kun vauveli syntyy ja pitäisi imetys piilossa koska ei ole ”soveliasta” ja tehdä vauvaan liittyvät asiat nekin piilossa koska sekään ei ole soveliasta tai jos toi lapsi itkee mitä se tääl julkisella paikkaa sitä pitää menis kotiin= eli tee kaikki piilossa koska ei ole soveliasta ja ”mene kotiis sinä raskaana oleva tai vauvan kans tääl pyörivä, ” Täältä pois. ”Kuin kehtaa syöttää tota vauvaa JULKISESTI”. Syöttää!!?! Ihmiset tekee typeriäkin temppuja tuol julkisesti kattilaa vaikka ihmisiä jotka känni sekoilee tai näyttelee tuol peppuansa muille julkisil paikoil tai ui suihkulähteis kalsareita..niin sitä ihmetellään enemmän jos joku syöttää rinnastaan vauvaansa Ok?
Jossain rossossa saa minun puolestani imettää, kaivella tikulla hampaita, syödä puhelinta selaten ja mieskin voi tulla syömään paidatta, mutta sitä hienommissa ravintoloissa kiitos ei. Häiritsee muita maksavia asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imettäjät, onko teistä ok istua julkisessa paikassa tissi paljaana noin ilman vauvaa?
Minusta ei. Oli vauvaa tai ei, niin siinä tilanteessa sinä paljastat tissisi ja pakotat kaikki läsnäolijat olemaan samassa tilassa paljasrintaisen naisen kanssa.
Tietty eri juttu kun on jotain sentään peittona.
Tää on kyllä totta. Mitä tähän voi muuta sanoa? Totta mikä totta.
Naurattaa älyttömästi tän alapeukuttajat. Alkuperäinen lainaus oli, että niin tai näin, niin jos imetät julkisesti, pakotat muut jakamaan tilan paljasrintaisen kanssa. Alapekuttajien mielestä kuitenkaan ei. Eli rinta muuttuu, miksi, jalaksi?
Imetys on luonnollista ja tärkeää. Mutta maailmassa on muitakin ihmisiä, esim eri ikäluokkia, uskontokuntia. Ilman liinaa imettäjä TODELLAKIN pakottaa muut olemaan samassa tilassa paljasrintaisen naisen kanssa ja musta se on huonoa käytöstä.
Jos menee syrjemmälle ja ei tee asiasta numeroa, ei ole paha. Ja jossain lentokoneessa pitkällä lennolla on vain pakko. Mutta kenenkään ei ole apkko mennä hienoon ravintolaan ja pakottaa muut tähän. Itsellä oli kerran imetysaikanapa juurikin pari tuntia vapaata tästä, olimme buukanneet pöydän, olimme pari tuntia pariskunta ihmisten ilmoilla. Ja meillä ei ollut tällaista omaa aikaa vauvan erityistarpeiden ja tukiverkoston vähyyden vuoksi todlelakaan usein. Otti päähän, että siinä kahdenkymmenen sentin päässä oli sitten ometys ja todella sellainen maailmanomistajan imetys. Hönö mieheni ihmetteli naisen rinnan suuruutta. Minua itketti, että meidän yhteinen aikamme kului vauvakuviossa ja toisn naisen tissejä ihmetellessä. Se ei tuntunut mukavalta, vaikka kuinka ymmärrän imetyksen ja kannatan sitä. Muutnekin se vauva oli niin pieni, että suositus on ollut vielä kotona oloon, on ihme, kun aivan piene vauvan kanssa on päästävä ravintolaan, vaikka vastustuskyvyn vuoksi sitä ei suositella.
Ihan sama ootko minkä uskontoinen, rikas, köyhä, eri ikäluokkia, eiköhän kaikki tänne samallalailla ole maailmaan tupsahtanut 🤣 eiköhän kaikki muslismit, Jehovat, mummot ja vaarit kaikki sen ymmärrä kun kaikki ihmisiä ovat että vauvat eli pienet ihmiset syövät kun synnymme. Jotkut vauvat syövät ihan 1,5-2,5 h välein ja aikaa ja paikkaa sinä et kyllä äitinä päätä millon vauva syö. Vauva päättää sen ihan itse.
Minua ei haittaa vauvan ruokinta , mutta jos äiti katsoo minua vihaisesti ruokinnan aikana niin pidän häntä typeränä. Pidän vauvoista ja ei kiinnosta ne rinnat enemmän kuin vauvat.
Vierailija kirjoitti:
Jossain rossossa saa minun puolestani imettää, kaivella tikulla hampaita, syödä puhelinta selaten ja mieskin voi tulla syömään paidatta, mutta sitä hienommissa ravintoloissa kiitos ei. Häiritsee muita maksavia asiakkaita.
Millä tavalla häiritsee? Nyt kiinnostaa...
Vierailija kirjoitti:
Jos äiti saa imettää vauvaansa hunnun alla niin miksen minäkin saa imettää pöydän alla olevaa tyttöystävääni?
Oletko oikeasti noin tyhmä?😀😁 Päivän naurut. En usko että se olisi ihan normaalia jos sinun ikäinen mies imettäisi tyttöystäväänsä?! Siis mitä ihmettä😂😂😂 Eiköhän jokainen ymmärrä miksi vauvat syövät rintamaitoa joten ei ole verravissa sinun ikäiseesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvojen imetys on luonnollista ja normaalia. Luonnotonta, epänormaalia ja iljettävää on, jos aikuinen juo maitoa. Olen nähnyt tällaista hävyttömyyttä harjoitettavan julkisesti ja häpeilemättä. Viime viikollakin joku isomahainen ukko joi täysin kaikkien nähden grillikioskilla maitoa suoraan tölkistä. Hyi helkutti, puistattaa vieläkin!
Yhtä luonnollista ja normaalia on pysytellä vauvan kanssa kotona ensimmäiset 6 kk. Näin tehdään monessa kulttuurissa.
No ei kyllä tasan pysytä kotona. Mistä oot näin typerän jutun päästäsi vetänyt? Mikset ite pysy kotona?
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin imeväisen äiti, pumppaisin maitoa tai korviketta mukaan. Toisaalta jos oikeasti menisin ravintolaan, en ottaisi vauvaa mukaan. Imetysvaihe on niin lyhyt, että sille löytyy muitakin paikkoja kuin mennä puklauttelemaan ravinteliin.
Minun vauvani ei pullosta suostu syömään ja minulta ei maidolla liiaksi ole siunattu että saisin etukäteen pumpattua..🤨joten mitäs tässä tapauksissa?
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin vauvan ruokinta on ok missä ja milloin vaan. No ehkä ei avaruussukkulassa sen laukaisun aikana eikä vuoristoradassa eikä palavassa talossa. Mutta kun vauva tarvitsee maitoa, hänet ruokitaan. Ei ole niin hienoa ravintolaa, ettei pienen ihmisrääpäleen ruokkiminen olisi siellä ihan sopivaa asiallisesti hoidettuna.
Vierailija kirjoitti:
Imettäjät, onko teistä ok istua julkisessa paikassa tissi paljaana noin ilman vauvaa?
Minusta ei. Oli vauvaa tai ei, niin siinä tilanteessa sinä paljastat tissisi ja pakotat kaikki läsnäolijat olemaan samassa tilassa paljasrintaisen naisen kanssa.
Tietty eri juttu kun on jotain sentään peittona.
Minusta ei ole soveliasta paljastaa tissejään julkisesti. Kun ei, niin ei.
Minulla on lapsia, joita imetin. En koskaan joutunut tekemään sitä julkisesti, viihdytitin kotona noin muutnekin hyvin. Mikä pienelle vauvalle joka tapauksessa on hyvä paikka.
Vastaus kysymykseen. Miksi ihmeessä istuisin tissi paljaana ilman vauvaa? Eihän siinä ole tissin esittelystä kysymys. Mutta joo toisaalta kun sanoit ei olisi soveliasta eihän se olekkaan jos tuola huvikseen tissiäsi näyttelisit mutta se on eri asia kun ruokit vauvaa. Minua se ei haittaa omistan silikonirinnat joten saa katsoa jos kiinnostaa. Niistä maksanutkin olen sen verran että katsoa saa jos kiinnostaa 🙏🏾😀
Missä rintamaitoa muka oikein pääsee haistelemaan? Olen imettänyt kaksi lasta ja minulla on lukuisia äitikavereita, enkä ymmärrä ollenkaan tätä "tissimaito haisee"-argumenttia. Vauvan puklu kyllä haisee, mutta se haisee yhtä pahalle myös korvikkeella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin vauvan ruokinta on ok missä ja milloin vaan. No ehkä ei avaruussukkulassa sen laukaisun aikana eikä vuoristoradassa eikä palavassa talossa. Mutta kun vauva tarvitsee maitoa, hänet ruokitaan. Ei ole niin hienoa ravintolaa, ettei pienen ihmisrääpäleen ruokkiminen olisi siellä ihan sopivaa asiallisesti hoidettuna.
Samaa mieltä :)
Mitä sitten vaikka imettäessä näkyy tissi? Näkyyhän paidan lävitsekin rinnan muoto ja nykyajan nuoren ja aikuisten croptop topeissa monella nänni paidan lävitse?😁 niin ihan sama vilahtaako se nänni kun imetät julkisesti.. tuol noita paitojakin näkee monella mistä näkee läpi.....
Vierailija kirjoitti:
Jollekkin vauvoille käy vaan tissimaito ja siksi sitä sieltä on annettava.. ja.. Olisihan se kauhean kiva jos vauva syöstyisi syömään pullomaitoa jossa olisi joko omaa tai korviketta. Ja olisi sekin kiva jos sitä maitoa tulisi niin saisi sitä pumpattua etukäteen kun sekään itsestään selvää ei ole(hyvä kun tulee tarpeeksi suoraan tissistä että vauva tyytyväinen), sekin olisi kiva jos antaa korviketta että ihmiset eivät sitä arvostelisi tai sua äitinä. Raskaus ja tuoreiden äitien syrjintää olen myös huomannut, sä oot raskaana mitä sä täällä teet tai katsotaan kauhulla jos olet vaikka salilla treenaamassa ison mahan kanssa tai vaikkapa terassilla pepsi Maxilla niin kauhistellaan mitä tollanen tääl tekee tossa tilassa. Sun muuta. Raskaus aikana ei sais mennä mihkään.. vauvan kans ei sais mennä mihkää tai tehdä mitään mitä kuuluisi tai voisi tehdä kun sitä ihmetellään. En ymmärrä.
Raskaana ei saa mennä minnekään, kun maha on ällöttävä ja raskaudesta ei saa tehdä numeroa. Odottava äiti on tylsää seuraa hormoonihuuruisena. Ja turha odottaa mitään onnitteluita tai erityiskohtelua, ihan itse olet osasi valinnut ja kuka tahansa osaa tulla raskaaksi, ei ole mikään saavutus!
Vauvan kanssa pitää pysyä kotona, kun vauva saattaa kakata tai tarvita maitoa tai röyhtäillä ja onhan sulla ne kauheat leveät vaunutkin mukana, kunnon ihmisten tiellä joka paikassa. Koronakin jyllää, kyllä nyt vuoden pärjää ihan kodin seinien sisällä HELPOSTI.
Taaperon kanssa nyt ei ainakaan lähdetä minnekään, sehän voi saada uhmakohtauksen tai juosta karkuun ja johan siitä AV-palstalaiset pöyristyy, kun lapsesta lähtee ääntä. Ei lapsia julkisille paikoille ennen kuin osaavat käyttäytyä!!
Leikki-ikäinen ei ainakaan kuulu julkiselle paikalle, se saattaa vaikka puhuakin jotain muille ihmisille ja minä en ainakaan ala kenenkään kakaroita nostamaan jalustalle, puhukaa itse omille lapsillenne! Juoksevat kaupoissa ja kaduilla ja puistoissa, lapsia juoksee ja kirkuu niin ettei tällainen vanha AV-trolli saa hetken rauhaa mamman räkänokilta. Pysykää kotona jos ette osaa olla hiljaa!
Koululainen sitten kulkee puhelin kourassa Pokemonien perässä, kyllä ei minun lapsuudessani tehty sellaista, aivan pöyristyttävää. Lasten pitäisi pysyä kotona kunnes kasvavat aikuisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Minua oksettaa äidinmaidon haju. En tosin tee siitä numeroa ja pidän imetystä ihan luonnollisena. On myös muita pahoja hajuja mitkä etoo ja vie ruokahalun.
Tiedätkö miltä äidinmaito tuoksuu? Oletko maistanut sitä aikuisena? Mahdatko tietää lainkaan, mistä puhut?
Äidinmaidon tuoksu on semmoinen lämpimän maidon ja maku on aika makea. Ikäänkuin sokerinen..
t. mies
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten vaikka imettäessä näkyy tissi? Näkyyhän paidan lävitsekin rinnan muoto ja nykyajan nuoren ja aikuisten croptop topeissa monella nänni paidan lävitse?😁 niin ihan sama vilahtaako se nänni kun imetät julkisesti.. tuol noita paitojakin näkee monella mistä näkee läpi.....
No kun tissi = seksiä. Imetys = seksiä vauvan kanssa? Mikä muu siinä ihmisiä häiritsisi?
Täh?? Imetät sun vauvaa julkisella paikalla ja ihmettelet ihmisten reaktioita. Oon kahden lapsen 27v. äiti, nyt lapset jo isoja, mut ei olis tullut mieleenkään alkaa imettämään vauvaa julkisella paikalla! :D Joissain ravintoloissahan on kieltokin ettei pöydissä saa imettää vaan on mentävä lastenhoitohuoneeseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua katsella imettämistä tai muiden eritteiden roiskimista ravintolassa sen enempää kuin sitä, että isketään potta ravintolan pöytään ja laitetaan lapsi siihen tarpeilleen. Molemmat ovat luonnollisia asioita, mutta eivät kuulu sellaisiin tiloihin missä muut syövät ja joutuvat katselemaan sitä vastentahtoisesti. Jos kotioloissa tai kylässä käydessään imettää ruokapöydässä muiden suostumuksella, niin siitä vaan, mutta älkää tehkö sitä ravintolassa ellette oikeasti kysy jokaisen läsnäolijan suostumusta ensin. Sen verran voi muita ottaa huomioon ja opetella käytöstapoja.
Missä muut syövät? Kaikki muut saavat syödä mutta ei vauva. Sanomassasi on paha ristiriita.
Nämä ammattiloukkaantujat eivät pidä vauvaa ihmisenä. Siitä johtuu ne ristiriitaiset kommentit. He vain haluavat juopotella rauhassa, ilman naisia ja lapsia.
Lapset on Elämä, sitä nämä olmit ei ymmärrä.
-mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei imettäminen haittaa, mutta mietin, että miten huonosti suunnittelette nuo ravintolareissut, jos vauva pitää syöttää sen aikana? Jos ravintolaan juuri silloin pitää päästä, niin miksei voi pumpata sitä maitoa kyseiselle reissulle? Ja joo, tiedän, että pikkuvauvat syövät jatkuvasti.
Miksi pitäisi pumpata, kun maitoa tulee tissistä kätevästi tarvittaessa? Se ravintolareissu voi kestää matkoineen hyvinkin 2-3 tuntia ja kyllä vauvalle ehtii sinä aikana nälkä tulla. Muutenkin imetys rauhoittaa vauvan oudossa paikassa ja tissillä säästytään turhalta itkulta, äitikin saa syödä rauhassa ja jopa vaikka imettää siinä samalla jos niikseen tulee. Ei siinä ole mitään ongelmaa eikä suurin osa imettäjistä tee imetyksestä mitään numeroa. Ja onneksi myös valtaosa ihmisistä suhtautuu suopeasti imetykseen ihan oikeassa elämässä palstan ulkopuolella.
Herää kysymys, että miksi sinne ravintolaan pitää mennä, jos on noin hankalaa. Foodora on keksitty.
Ei ole hankalaa. Tavallista elämää vauvan kanssa. Imetys on vauvan hoitoa siinä missä pulloruokinta, sylittely, vaipan vaihto, röyhtäyttäminen, tutin tarjoaminen... Vauvaa ei voi laittaa pois päältä ravintolassa syömisen ajaksi.
Jollekkin vauvoille käy vaan tissimaito ja siksi sitä sieltä on annettava.. ja.. Olisihan se kauhean kiva jos vauva syöstyisi syömään pullomaitoa jossa olisi joko omaa tai korviketta. Ja olisi sekin kiva jos sitä maitoa tulisi niin saisi sitä pumpattua etukäteen kun sekään itsestään selvää ei ole(hyvä kun tulee tarpeeksi suoraan tissistä että vauva tyytyväinen), sekin olisi kiva jos antaa korviketta että ihmiset eivät sitä arvostelisi tai sua äitinä. Raskaus ja tuoreiden äitien syrjintää olen myös huomannut, sä oot raskaana mitä sä täällä teet tai katsotaan kauhulla jos olet vaikka salilla treenaamassa ison mahan kanssa tai vaikkapa terassilla pepsi Maxilla niin kauhistellaan mitä tollanen tääl tekee tossa tilassa. Sun muuta. Raskaus aikana ei sais mennä mihkään.. vauvan kans ei sais mennä mihkää tai tehdä mitään mitä kuuluisi tai voisi tehdä kun sitä ihmetellään. En ymmärrä.