Viereisestä pöydästä kuului tuhahtelua ja voivottelua, kun imetin eilen vauvaani ravintolassa
Imetyshuivi oli vielä suojana. En ymmärrä, miten vauvojen syöminen voi olla joillekin ongelma. 🤦♂️
Kommentit (380)
Tiivistys: Mikä täällä on vaikea joillain ihmisillä ymmärtää, että kaikki vauvat/useammat vauvat eivät suostu imemään pullosta sitä maitoa?🤔 ja kaikki äidit eivät halua ruokkia edes pullosta tai eivät pysty. Imetit julkisesti tai ei se on mielipide kysymys onko se ok vai ei. Ennen kun itse tulin raskaaksi, ajattelin että imetys on epäsopivaa ja herranjumala tonkin äidin NÄNNI näkyy jos näin vaikkapa instagramissa imetyskuva niin järkytyin että tarviiko tuollaisia kuvia nettiin laittaa että se on henkilökohtaista asiaa mitä ei tarvitsisi muille näyttää. Mutta nyt, ymmärrän paremmin ja keskusteluani monen äidin kanssa/neuvolassa asiasta ja ymmärrän että ei se aina oma valinta ole imettää julkisesti.. tai jos on se on monen asian myös summa, olen raskaana ja en tiedä pystyisinkö voisinko itse imettää julkisesti en tiedä mutta ymmärrän ainakin niitä ketkä imettävät 🤚🏽 En rupea katsomaan pahalla jos lapsi tarvitsee ruokaa viereisessä pöydässä, sekä ravintoa, vaan ajattelen sitä lasta koska lapset menevät kaiken edelle. Ehkä se on tämä äidin vaisto kaikkia lapsia kohtaan nyt myös että me olemme niitä ketkä heistä huolehtivat ja kenen turvautuvat kohdusta maan pinnalle asti ja täällä 🤔
Vierailija kirjoitti:
Viereisessä pöydässä kuolattiin kun imutin muijaani raflassa.
Yhtä oksettavaa se on jos joku röyhtäisee mutta sekin kuuluu ruokailuun. Tai jos imuttelet niin ei siitäkään kaikki tykkää mutta ilman sitä selviät hengissä-> vauvat eivät selviä ilman ruokaansa
minä minä minä minä minä minä.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori nyt vaan mutta näin odottavana äitinä mitä ihmettä minä voin sille että mahani kasvaa raskauden edetessä tai se et jotain ällöttää se, että raskaana tahtomatta kasvaa tämä maha? Se on todella harmi jos jotain se oksettaa kasvava raskausajan jos siittä on jonkun elintoiminnot ovat kiinni kehittyäkseen siellä. Mulle on ihan sama jos jotain ällöttää, harmittaa tai loukkaa mun maha, et voi harmi sitten, ja ei vois vähempää kiinnostaa, jos on kyse siittä missä mun lapsi kasvaa ja lapsestani mikä on hänelle elinehto kehittyä. Niin voi hirvitys!!!!!! Sori nyt vaan kun jonkun elämä on siittä kiinni tästä raskausmahasta niin oon pahoillani että se aiheuttaa mielipahaa monille :( Et voihan helvetti soikoon teitä ihmisiä!? Kuinka joku edes kehtaa sanoa noin.
Miks sitten tulet oksentamaan loukkaantumisesi tähän ketjuun, jos sua ei vois vähempää kiinnostaa?
Minuakin oksettaa monet asiat haisevat imiset busseissa tai räkivät ihmiset kauppajonoissa, luulisi silti ymmärtävät mitä varten raskausmahat on? Se on harmi jos jotain ällöttää, sille nyt ei voi mitään toisin kun sille jos jonkun ihra perse laahaa tai kaljamaha edelläsi kaupassa.. silloin olisi aika mennä salin puolelle tai juoksu lenkille. SE ällöttää. Eiköhän jokainen tiedä mitä varten raskausmahat on ja sille nyt ei valitettavasti voi tehdä mitään jos raskaana on..
Eikös tämä sovi tissiflashmobiin, sehän on niin voimaannutavaa.
Vierailija kirjoitti:
minä minä minä minä minä minä.....
Joo, "MINÄ olen maksava asiakas ja MINUA häiritsee, kun vauva syö. MINÄ MINÄ MINÄ!"
Ei se itse imettäminen muita naisia häiritse vaan se, että saattaa näkyä paljas rinta. Tällaisen rinnan vilauttajan muut naiset olisi valmiita kivittämään.
Ketään miestä ei häiritse imettäminen ravintolassa.
Mikä siinä on NIIIIN epäsoveliasta että vauva syö,sieltä mistä hän saa ruokansa??????? Se miten vauvoja tehdään kuuluu intiimiyden puolelle sun muut mutta imetys on ruokkimista !!!!!
Jänkyn vänkyn vää vää.
Juu, olemme jokainen oltu joskus vauvoja.
Juu, tulevia veronmaksajia ja tuleva turva. Kyllä kyllä.
Vauvan itkuako pitäisi sitten kuunnella?
Hei, tämä on vain luonnollista, mikä pervo sinä olet? Olet sairas.
Kyllä tämä on niin tärkeää.
Haluatko että äidit eristäytyvät ja jäävät kotiin? Itkukyynel.
Aina äitejä sorretaan.
Kerran yksi inva jonotti vessaan ainakin puolituntia.
Söisitkö sinä paskankatkussa?
Ja sitten eikun kyynärpäätekniikalla näihin kaikkiin vedoten, eikun vaan lölleröt esiin ja show pystyyn. Kato, mulla on oikeus ja minä olen Äiti. Mutta sitten kuitenkin mieli pahoittuu, kun jotakuta siltikin vaan ällöttää ja kokee olonsa epämukavaksi.
Ihan puhtaasta uteliaisuudesta: uskotteko oikeasti, että teidän paasaus toimii? Tuleeko yhtään "myönteisempi" ilmapiiri? Edistääkö haukkuminen jotain? Käsi sydämelle. Kaakattaminen tuutin täydeltä minusta ei vain oikeasti mitenkään edistä teidän "asiaa".
Jotenkin vähän veikkaan, että keillä tämä vauvan "nälkä" tulee niin ihan yhtäkkiä hups-oho eteen, on sitä samaa porukkaa joilla laskutkin tulevat hups oho ihan yllättäen ja muutenkin arjen hallinta on vähän hups-oho miten sattuikaan -osastoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua katsella imettämistä tai muiden eritteiden roiskimista ravintolassa sen enempää kuin sitä, että isketään potta ravintolan pöytään ja laitetaan lapsi siihen tarpeilleen. Molemmat ovat luonnollisia asioita, mutta eivät kuulu sellaisiin tiloihin missä muut syövät ja joutuvat katselemaan sitä vastentahtoisesti. Jos kotioloissa tai kylässä käydessään imettää ruokapöydässä muiden suostumuksella, niin siitä vaan, mutta älkää tehkö sitä ravintolassa ellette oikeasti kysy jokaisen läsnäolijan suostumusta ensin. Sen verran voi muita ottaa huomioon ja opetella käytöstapoja.
Missä muut syövät? Kaikki muut saavat syödä mutta ei vauva. Sanomassasi on paha ristiriita.
Vauva voidaan imettää muuallakin kuin ravintolassa. Ravintolassakin voidaan mennä syrjemmälle eikä järjestää siitä pakkoshowta muille. Pikkulapset muutenkin ovat sen ikäisiä hyvin vähän aikaa, että ei ole paljon vaadittu jos valmistautuu lasten tuloon niin, ettei kuvittele, että pikkulapsen kanssa vaan jatketaan entistä elämää ja ravintoloissa juoksemista niin kuin mitään elämänmuutosta ei olisi tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miisu kirjoitti:
Miksi sitä imetystä ei voi tehdä ennen ravintolaan menoa? Tai imettää ravintolan rauhallisemmassa osassa, eikä pöydässä, missä on naapuripöytiä vieressä? Kyllä se ruokarauha kuuluu muillekin asiakkaille, eikä vain imettäjille.
Miten se ruokarauha häiriintyy jos mitään ei näy?
Joku sanoi aiemmin, että ajatus siitä, että lähellä on vauva imemässä paljasta tissiä, on ällöttävä. Tissi ja "lutkutus" ovat ongelma. Huomaa, kuinka nuo ällöttyjät käyttävät sanaa "lutkutus", joka viittaa selvästi suuseksiin, eivätkä esim. "lussutus", joka on neutraalimpi.
Eli imetys = tissi + tissin imeminen = seksi.
Miten taivaan tähden sana "lutkutus" viittaa suuseksiin? Tämä ongelma on ihan sun omassa päässäsi.
Täysin ohi varsinaisen aiheen: kuinka suuseksi EI ole lutkutusta? Siis miehelle annettu? Sitä se nimenomaan on. Jos ei ole, ei ole välttis kauhean hyvää.
Kerron siis ilmaisen vinkin naisena, jonka antamasta suuseksistä kuulemma "ei pääse yli", "ei ole paluuta muuhun", "ei enää kukaan muu riitä". MIksi? Minä todellaalutkutan eli akti on hyvin kostea.
Tämän opetti muuan mies minulle nuorempana. Että suurin naisten tekemä virhe on tehdä kuivaa, liian hillittyä siitä puuhasta. Että oletteko kuulleet miehestä, joka toivoo siittimelleen kuivaa ympäristöä aktin ajaksi? ETte, koska sitä ei ole. SIitin kaipaa kosteaa koloa, oli kolo mikä hyvänsä. Kuulemma myös se lutkuttava ääni kiihottaa.
Ilmainen vinkki kaikille suuseksn antajille, joiden mies tai miehet eivät voihki onnesta ja änkytä jälkeen päin, ettei näin hyvää Voi ollakaan.
Anteeks nyt väärä ketju, mutta monen elämään tää kuitenkin liittyy.
Terveisin Onnellinen, jumaloitu LUTKUTTAJA
Kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei imetyksessä ole mitään kiisteltävää. Se on tapa ruokkia vauva ja lohduttaa tätä. Sitä ei tarvitse tehdä vessassa eikä piilossa, jos pitää vaikka imetyspaidan tai harson rinnan peittona. Imettää voi vaikka eduskunnan istuntosalissa tai ravintolassa. Imetys on osa normaalia vauvaelämää niillä, joilla imetys vain onnistuu, eikä siitä tarvitse tehdä numeroa puolin eikä toisin.
Imetyksen näkemisestä tekevät ongelman sellaiset ihmiset, jotka eivät muutenkaan ole kovin onnellisia omassa elämässään ja joilla on tapana paheksua milloin mitäkin vain oman olemassaolonsa pönkittämiseksi. Imetyksessä on ensisijassa kyse vauvan nälästä, janosta tai muusta hädästä, ja kuka tahansa älyllinen olento pystyy ymmärtämään, että tietenkin vauvan tarpeisiin vastataan hädän hetkellä. Ihmisvauvat syntyvät tähän maailmaan keskeneräisinä rääpäleinä ja vaativat valtavasti huomiota ja hoivaa ensimmäisenä elinvuotenaan. Perheille tekee hyvää liikkua myös kodin ulkopuolella ja nauttia elämästään, jos sellaisesta pitävät.
Annetaan äitien ruokkia lapsensa, vaikka jopa siellä ravintolassa.
Anteeksi mutta oletko ajatellut, että tuo ei kyllä myönteisyyttä yhtään tuo mukanaan. Jotakuinkin sinun viestisi on, että kaikki muut ovat sairaita ja tyhmiä jotka ovat kanssasi eriä mieltä.
Istu alas ja mietis pari kertaa.
Ei kun se pointti on edelleen se että imetys ei ole mielipideasia. Se on vauvan ruokkimista ja jos se hoidetaan siististi esim. liinan alla niin siihen ei kerta kaikkiaan pitäisi olla kenelläkään mitään sanomista. Koska se on VAUVAN RUOKKIMISTA. Ei tarvi edes keskustella, onko imetys luonnollista tai häiritsevää. Koska ihan sama, vauva ruokitaan kun sillä on nälkä ja pulinat pois.
Noin yleensä kanssaihmisten asioista kovin kiinnostuneet tuomitsijat, tuhisijat ja kyttääjät eivät ole mitään onnellisimpia ihmisiä muutenkaan. Mutta jos haluaa pilata oman iltansa ravintolassa loukkaantumalla vauvan ruokinnasta, niin saa toki tehdä.
Vauvan voi myös ruokkia pullosta ja pulinat pois. Jos on pakko niin pientä tunkea ravintolaan, ja pulinat pois.
Sori nyt vaan mutta kaikkia vauvoja ei voi ruokkia pullosta 😂 hanki tietoa jos tässä harhaluuloaaa elät.. ihan perustietoa. Ai että kaikki vauvat toimivat samanlailla ja saisit itse valita syöttäkö pullosta vai rinnasta? Se mistä ja miten vauva syö on monen tekijän summa ja äitikään ei voi siihen vaikuttaa. Monet äidit haluaisivat esimerkiksi rintaruokkia mutta se onkin paskempi juttu jos maitoa ei tule, joudut pettymään ja toivoa parasta että vauva huolii pullokorvikkeet. Tai esimerkiksi haluaisit lopettaa imetyksen ja Sen sijasta pulloruokkia(joka helpottaisi sinua paljon) mutta joudut menemään sillä mitä vauva määrää jos ei vaikka suostu pullosta syömään. Myöskin se että jos haluaisit pulloruokkia omalla maidolla etkä antaa korvikkeita missään nimes, mutta oma maidontuotantosi olisi sellainen että Et aaa etukäteen sitä pumpattua kun ehkä 1cm😂 ja maidon kerääntymistahtisi olisi vaikkapa 4hvälein niin ei sitä paljon sillon keräillä etukäteen jos omaa maitoaan haluaisi pullolla syöttää.... monien asioiden summa. Ei ole noin yksinkertaista että ”vauvan voi ruokkia pullosta ja pulinat pois” voi voi.. sinulla ei taida olla vauvaa jos luulet että tosta noin pulloruokinta käy että pullo mukaan ja maito sinne kun mennään ulos🤣no way
Ohiksena kysyisin, että jos sinne tissiin sitten kuitenkin erittyy sitä maitoa tarpeeksi lapsen syödä, niin miksei sitä kertyisi tarpeeksi myös pumppaamista varten? Vai onko sulla tapana yrittää pumpata heti imetyksen jälkeen tyhjiä tissejä?
1cm ei muuten ole mikään tilavuusmitta.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei imetyksessä ole mitään kiisteltävää. Se on tapa ruokkia vauva ja lohduttaa tätä. Sitä ei tarvitse tehdä vessassa eikä piilossa, jos pitää vaikka imetyspaidan tai harson rinnan peittona. Imettää voi vaikka eduskunnan istuntosalissa tai ravintolassa. Imetys on osa normaalia vauvaelämää niillä, joilla imetys vain onnistuu, eikä siitä tarvitse tehdä numeroa puolin eikä toisin.
Imetyksen näkemisestä tekevät ongelman sellaiset ihmiset, jotka eivät muutenkaan ole kovin onnellisia omassa elämässään ja joilla on tapana paheksua milloin mitäkin vain oman olemassaolonsa pönkittämiseksi. Imetyksessä on ensisijassa kyse vauvan nälästä, janosta tai muusta hädästä, ja kuka tahansa älyllinen olento pystyy ymmärtämään, että tietenkin vauvan tarpeisiin vastataan hädän hetkellä. Ihmisvauvat syntyvät tähän maailmaan keskeneräisinä rääpäleinä ja vaativat valtavasti huomiota ja hoivaa ensimmäisenä elinvuotenaan. Perheille tekee hyvää liikkua myös kodin ulkopuolella ja nauttia elämästään, jos sellaisesta pitävät.
Anteeksi mutta oletko ajatellut, että tuo ei kyllä myönteisyyttä yhtään tuo mukanaan. Jotakuinkin sinun viestisi on, että kaikki muut ovat sairaita ja tyhmiä jotka ovat kanssasi eriä mieltä.
Ei kun se pointti on edelleen se että imetys ei ole mielipideasia. Se on vauvan ruokkimista ja jos se hoidetaan siististi esim. liinan alla niin siihen ei kerta kaikkiaan pitäisi olla kenelläkään mitään sanomista. Koska se on VAUVAN RUOKKIMISTA. Ei tarvi edes keskustella, onko imetys luonnollista tai häiritsevää. Koska ihan sama, vauva ruokitaan kun sillä on nälkä ja pulinat pois.
Noin yleensä kanssaihmisten asioista kovin kiinnostuneet tuomitsijat, tuhisijat ja kyttääjät eivät ole mitään onnellisimpia ihmisiä muutenkaan. Mutta jos haluaa pilata oman iltansa ravintolassa loukkaantumalla vauvan ruokinnasta, niin saa toki tehdä.
Vauvan voi myös ruokkia pullosta ja pulinat pois. Jos on pakko niin pientä tunkea ravintolaan, ja pulinat pois.
Sori nyt vaan mutta kaikkia vauvoja ei voi ruokkia pullosta 😂 hanki tietoa jos tässä harhaluuloaaa elät.. ihan perustietoa. Ai että kaikki vauvat toimivat samanlailla ja saisit itse valita syöttäkö pullosta vai rinnasta? Se mistä ja miten vauva syö on monen tekijän summa ja äitikään ei voi siihen vaikuttaa. Monet äidit haluaisivat esimerkiksi rintaruokkia mutta se onkin paskempi juttu jos maitoa ei tule, joudut pettymään ja toivoa parasta että vauva huolii pullokorvikkeet. Tai esimerkiksi haluaisit lopettaa imetyksen ja Sen sijasta pulloruokkia(joka helpottaisi sinua paljon) mutta joudut menemään sillä mitä vauva määrää jos ei vaikka suostu pullosta syömään. Myöskin se että jos haluaisit pulloruokkia omalla maidolla etkä antaa korvikkeita missään nimes, mutta oma maidontuotantosi olisi sellainen että Et aaa etukäteen sitä pumpattua kun ehkä 1cm😂 ja maidon kerääntymistahtisi olisi vaikkapa 4hvälein niin ei sitä paljon sillon keräillä etukäteen jos omaa maitoaan haluaisi pullolla syöttää.... monien asioiden summa. Ei ole noin yksinkertaista että ”vauvan voi ruokkia pullosta ja pulinat pois” voi voi.. sinulla ei taida olla vauvaa jos luulet että tosta noin pulloruokinta käy että pullo mukaan ja maito sinne kun mennään ulos🤣no way
Ohiksena kysyisin, että jos sinne tissiin sitten kuitenkin erittyy sitä maitoa tarpeeksi lapsen syödä, niin miksei sitä kertyisi tarpeeksi myös pumppaamista varten? Vai onko sulla tapana yrittää pumpata heti imetyksen jälkeen tyhjiä tissejä?
-eri
Voit vaikka googlata tuota. Monilla, joilla tulee hyvin maitoa, ei heru pumpulle.
Ihanaa, kun ihmiset, jotka eivät tiedä imettämisestä mitään, yrittävät päteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain rossossa saa minun puolestani imettää, kaivella tikulla hampaita, syödä puhelinta selaten ja mieskin voi tulla syömään paidatta, mutta sitä hienommissa ravintoloissa kiitos ei. Häiritsee muita maksavia asiakkaita.
Millä tavalla häiritsee? Nyt kiinnostaa...
Se tuhiseva, lutkuttava ja piereskelevä vauva ainakin häiritsee .Itseä naisena ei tissit kiinnosta.Pitäisi sen verran olla kunnioitusta muita kohtaan ettei tuo sitä kääröä ravintolaan.
Aha.
Mikäs sun pöydästä kuului?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Voit vaikka googlata tuota. Monilla, joilla tulee hyvin maitoa, ei heru pumpulle.
Ihanaa, kun ihmiset, jotka eivät tiedä imettämisestä mitään, yrittävät päteä.
Eihän tuossa muuta pätemistä ollut kuin tuo tilavuusmitta. Muutenhan tuo oli vain utelua? Mutta ilmeisesti asiasta ei saa edes esittää kysymyksiä ja vastauksenakin kehoitetaan vain hooglettamaan. Eikös se ole aika ylimielistä?
Nännejä, joita en olisi välttämättä halunnut nähdä:
Serkku oli tullut sukuloimaan ja esittelemään uutta vauvaansa. Istuskeli vauvan kanssa keskellä olohuoneen lattiaa, aprikoi olisiko vauvalla nälkä ja nosti paidan helmaa niin, että molemmat paljaat tissit pullahtivat esiin kaikkien nähtäville.
Veljen vaimo päätti ruokkia esikoistaan kesken kaiken ruokapöydässä ollessaan anoppilassaan kylässä. Jäi vaikutelma, että halusi esitellä, että näin sitä lasta imetetään. Jatkoi muuten rintaruokintaa ainakin kolmevuotiaaksi asti. Jotenkin tuntuu, että lasta on ruokittu rintamaidolla liian pitkään, jos tämä voi väitellä äitinsä kanssa puhumalla onko nyt hyvä hetki imeä tissiä vai ei.
Rakkaan ystäväni nänni, joka vilahti muuten diskreetisti suoritetun imetyksen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Ennustan tähän avaukseen runsaasti tosi edgyjä ja rajuja vastauksia. Puhumattakaan siitä, miten imettämistä verrataan fellaatioon. Won't stay tuned!
Edellisissä ketjuissa ei todellakaan ole verrattu imettämistä ravintoloissa fellaantioon!!!
On vain listattu muitakin asioita joita ei normaalilla järjellä varustettu ihminen ravintolassa tee vaikka niitä ei ole erikseen kielletty!
Näihin siis kuuluu mainitsemasi fellaatio, kuten myös peräreiän kaivelu yms..... Näitä en kuitenkaan rinnasta imettämiseen, mutta ovat myös asioita joita sivitynyt ihminen ei ravintolassa tee. Tätähän ei minäminä -ihminen ymmärrä vaan hokee, että taas rinnatettiin sitä sun tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennustan tähän avaukseen runsaasti tosi edgyjä ja rajuja vastauksia. Puhumattakaan siitä, miten imettämistä verrataan fellaatioon. Won't stay tuned!
Edellisissä ketjuissa ei todellakaan ole verrattu imettämistä ravintoloissa fellaantioon!!!
On vain listattu muitakin asioita joita ei normaalilla järjellä varustettu ihminen ravintolassa tee vaikka niitä ei ole erikseen kielletty!
Näihin siis kuuluu mainitsemasi fellaatio, kuten myös peräreiän kaivelu yms..... Näitä en kuitenkaan rinnasta imettämiseen, mutta ovat myös asioita joita sivitynyt ihminen ei ravintolassa tee. Tätähän ei minäminä -ihminen ymmärrä vaan hokee, että taas rinnatettiin sitä sun tätä.
Rinnastahan sitä nimenomaan imetetään.
Viereisessä pöydässä kuolattiin kun imutin muijaani raflassa.