Miehen työ ja minun harrastus. Miten ratkaista?
Mies on työnarkomaani ja tekee 70 tuntista työviikkoa. Hänen toiveensa on, että kun hän harvoin on kotona, se pyhitettäisiin hänelle ja yhdessä oloon. Etukäteen ei voi tietää, milloin hän ehtii olla kotona ja milloin pelkästään nukkua. Olen kuulemma itsekäs, kun minä harrastan joskus silloin kun hän on harvoin kotona. Miten ratkaista tilanne? Etukäteen ei voi tietää milloin mies ehtii olla kotona.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Laitatte omat menonne, työt ja harrastukset kalentereihin, istutte viikottain alas vertaamaan aikatauluja ja merkkaatte ylös yhteisen ajan. Kumpikaan ei väheksy toisen menojen tärkeyttä vaan päättää itse omasta puolestaan, mikä itselle on tärkeää. Ei se vaikeaa ole.
Mies ei suostu kalenterimerkintöihin, kun kuulemma työt pitää hoitaa yrittäjänä sitä mukaa kun ne on järkevintä tehdä, eikä lähteä kesken työmaalta. Etukäteen kuulemma ei tiedä työpäivän kestoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitatte omat menonne, työt ja harrastukset kalentereihin, istutte viikottain alas vertaamaan aikatauluja ja merkkaatte ylös yhteisen ajan. Kumpikaan ei väheksy toisen menojen tärkeyttä vaan päättää itse omasta puolestaan, mikä itselle on tärkeää. Ei se vaikeaa ole.
Mies ei suostu kalenterimerkintöihin, kun kuulemma työt pitää hoitaa yrittäjänä sitä mukaa kun ne on järkevintä tehdä, eikä lähteä kesken työmaalta. Etukäteen kuulemma ei tiedä työpäivän kestoa.
Sinä tiedät menosi. Laita ne kalenteriin näkyviin.
Et sinä ole vain miehen odottelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkkaa sitten omat menosi miehen kalenteriin, niin hän tietää etukäteen, milloin ei kannata kiukutella. Ethän sinä mikään miehen käytössä oleva viihdyttäjä voi olla ja laittaa omaa elämääsi hyllylle. Te olette samanarvoisia.
Mitä iloa on tuollaisesta miehestä, joka ei ole juuri koskaan kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkkaa sitten omat menosi miehen kalenteriin, niin hän tietää etukäteen, milloin ei kannata kiukutella. Ethän sinä mikään miehen käytössä oleva viihdyttäjä voi olla ja laittaa omaa elämääsi hyllylle. Te olette samanarvoisia.
Ihanko olette tosissanne sitä mieltä, että ap:n pitäisi kaikki menonsa ilmoittaa miehensä kalenteriin etukäteen, ettei mies kiukuttele, jos ap ei päivystäkään kotona?
Jos mies tulee ja menee miten tahtoo ilman etukäteisilmoittamisia, sama oikeus on ap:lläkin ja miehen on syytä sopeutua siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuota voi ratkaista muuten kuin miehesi työtä vähentämällä. Onko teillä taloudellisesti tiukkaa, vai onko mies töissä, koska pitää siitä ja haluaa maksimoida tulonsa? Jos vähemmälläkin pärjäisi, niin tuo on selvä osoitus miehen prioriteeteista, joissa perhe tulee vasta työn jälkeen.
Puhut höpöjä. Viikossa 168tuntia. Jos siitä käyttää työhön 70tuntia, niin vielä jää 98tuntia muuhun käyttöön. Ei pitäisi olla kovin hankala ratkaistavaksi.
Terkuin: Toinen työnarkomaani
Tuosta 98 tunnista pitää löytää aikaa työmatkoihin, nukkumiseen, itsensä huoltamiseen, syömiseen. Eipä tuosta oikeasti kovin montaa tuntia viikossa jää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko olette tosissanne sitä mieltä, että ap:n pitäisi kaikki menonsa ilmoittaa miehensä kalenteriin etukäteen, ettei mies kiukuttele, jos ap ei päivystäkään kotona?
Jos mies tulee ja menee miten tahtoo ilman etukäteisilmoittamisia, sama oikeus on ap:lläkin ja miehen on syytä sopeutua siihen.
On ihan normaalia kertoa omista harrastusmenoistaan puolisolle ja muille perheenjäsenille. Se ei ole luvan kysymistä vaan kommunikointia ja informointia. Monilla on ihan koko perheen yhteinen kalenteri, jossa on kaikkien menot.
Tämä ei ilmeisesti ollut ap:n mielestä sittenkään hyvä keskustelunaihe.
Älä lähde siihen, että elät ja joustat miehesi tekemisten mukaan. Hän on itse tehnyt valintansa työn suhteen eikä voi edellyttää, että koko maailma pyörii sen mukaisesti. Kirjoituksesi perusteella vaikuttaa, että hän haluaa kontrolloida myös muuta elämää, sinut mukaanlukien. Oletan, että teillä ei ole lapsia, mutta jos lähdet suunnittelemaan elämäsi miehesi työ kaiken edellä, olet pian ilmainen piika, lastenhoitaja ja sängynlämmittäjä.