Menee hermot vauvaan!!!
Siis MIKAI HELVETISSÄ on hiljaa vaon jos liikun!?
Haluaisin istua ilman että see rääkyy!
En jaksa seisoa ja pomppia ja kävellä ympäri kämppää koko ajan!!!!!!
Kommentit (56)
Ihanaa kun täydelliset äidit jotka eivät ole ikinä hermostuneet lapselleen tulevat vastaamaan, pusuja teille, arvostan vastauksianne <3
Auttaa yritin. Hermostui toki minäkin. Kun lapseni oli n 3kk laitoin hänet sänkyyn ja katsoin että kaikki on hyvin ja sitten kävelin pihalle. Kiersin taloa muutaman minuutin. Usein aamuisin olin niin väsynyt että aloin itkeä kun kello soi. Siksi yritin auttaa..mutta ei sitten.
No 11
Aah, niin tuttua. Jatkuvaa liikettä ja tärinää saa olla välillä että rauhottuu, kannattaa hankkia kantoliina me ollaan vaavin kanssa ainakin tykätty kyllä se siitä rauhottuu ja tiän pitäis itekin olla rauhallinen mutta kyllä mä olin ainakin pariin otteeseen ihan itku kurkussa ton asian takia kunnes rauhottu eikä sille mitään mahda. Jos tuntuu ylitsepääsemättömältä niin laita ihan toviks vauva itsekseen turvalliseen paikkaan vaikka pinnasänkyynsä ja mee ite rauhottuun, vedä henkeä ja laita vaikka kuulokkeet korviin ja kuuntele jotain lempi musaas kymmenen minuuttia ja palaa rauhallisena vauvan luokse takasin niin sekin rauhottuu paljon helpommin sitten pikkuhiljaa <3 tiedän että on vaikeeta välillä mutta koita muistaa ne hyvät jutut :) ja on ihan normaalia tuntea myös voimakkaita negatiivisia tunteita välillä kun ite on niin väsynyt ja vauva ei meinaa millään rauhottua. Tsemppiä <3
Teille muille, kiitos tsempeistä... allergiaa olen itsekin miettinyt, mutta en tiedä mistä aloittaisin... =/
Kovin vahvoja mausteita en siedä itsekään, ja olen itse allerginen herneille, mansikalle, porkkanalle jne....
Kantoliina on käytössä jo, että saan edes ruokaa laitettua...
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 19:57"]
Auttaa yritin. Hermostui toki minäkin. Kun lapseni oli n 3kk laitoin hänet sänkyyn ja katsoin että kaikki on hyvin ja sitten kävelin pihalle. Kiersin taloa muutaman minuutin. Usein aamuisin olin niin väsynyt että aloin itkeä kun kello soi. Siksi yritin auttaa..mutta ei sitten.
No 11
[/quote] En tarkoittanut sinua, enkä muita asiallisesti vastanneita... meni vain väsyynenä hermot kommenteille että vauva pelkäisi minua, jne...
Minkä ikäinen vauva? syökö maitoa vai jo kiinteitä? Alkaako aina tiettyyn aikaan päivästä/illasta se itku?
Nukahti kun kirjoitin ekan pidemmän viestin, nyt taas hereillä ja huutaa....
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 20:05"]
Minkä ikäinen vauva? syökö maitoa vai jo kiinteitä? Alkaako aina tiettyyn aikaan päivästä/illasta se itku?
[/quote] 2,5kk, täysimetys, ei huoli pulloa, heti aamusta alkaa rumba ja loppuu yöllä noin kahdeltatoista. Noin kahdeksalta aamulla taas jatketaan. Yöllä ei itke, herää pari kertaa syömään. nyt taas hiljaa kun seison ja keinun ja hytkyn, jos istun alkaa huuta, samoin jos pysähdyn tai en liiku tarpeeksi rajusti.
mä paan kuulokkeet korviin ja meen toiseen huoneeseen kuuntelee musiikkia. en mäkään jaksa aina kuunnella vauvani rääkymistä. se loppuu kyl kun nukahtaa.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 20:05"]
[/quote] 2,5kk, täysimetys, ei huoli pulloa, heti aamusta alkaa rumba ja loppuu yöllä noin kahdeltatoista. Noin kahdeksalta aamulla taas jatketaan. Yöllä ei itke, herää pari kertaa syömään. nyt taas hiljaa kun seison ja keinun ja hytkyn, jos istun alkaa huuta, samoin jos pysähdyn tai en liiku tarpeeksi rajusti.
[/quote]
Meidän lapsella oli koliikki ja itku alkoi aina klo 19-20 illalla ja huutoa oli 3-4 tuntia kunnes nukahti. Oli myös sellainen että sai kannella ja heiluttaa sen 4 tuntia, koska alkoi heti huutaa kun kenuttelu loppui. Koliikki on yleensä sellainen että loppuu kun lapselle tulee ikää 3 kk. Mutta se huuto alkaa yleensä juuri illalla ja kestää joitakin tunteja. Harvoin koko päivää, en ole sellaisesta ainakaan kuullut.
Av-mamman vastaus kaikkeen: tissi suuhun. Että mua risoo. Joskus se maitokin voi olla se mikä lasta itkettää! Ja jumalauta, älkää tehkö lapsia jos jätätte ne vaan huutamaan. Lapsi ei koskaan huuda ilkeyttään, vaan joku asia on aina huonosti. Meilläkin huudettiin päivät kaksi kuukautta, sitten alettiin säntillisesti nukuttamaan. Huuto väheni kummasti. Kaikki lapset eivät vaan malta / osaa / pysty nukkua.
Meillä auttoi joskus se että lapsen laittoi turvakaukaloon lattialle ja sitä keinutti kädellä. Lapsi oli vähänkuin keinutuolissa. Kovin kauaa ei tuon ikäistä viitsinut kuitenkaan turvakaukalossakaan istuttaa. Heiluva liike auttoi aina hetken. Kannattaa kokeilla. t 19 ja 23
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/tunnus/khp00048
http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/aiheet/tietopaketit/ravitsemustietoa/terveys/ruoka_allergiat
Siis jos imetät omasta ruokavaliosta pois kotimaiset viljat ja maito samoin soija ja kananmuna. Eksoottiset hedelmät ja marjat.
Ei näitä myöskään vauvan ruokiin.
Hiljaisuus tulee vasta reilun viikon kuluttua ruokavalion alkamisesta.
no 11 again
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 20:19"]
Av-mamman vastaus kaikkeen: tissi suuhun. Että mua risoo. Joskus se maitokin voi olla se mikä lasta itkettää! Ja jumalauta, älkää tehkö lapsia jos jätätte ne vaan huutamaan. Lapsi ei koskaan huuda ilkeyttään, vaan joku asia on aina huonosti. Meilläkin huudettiin päivät kaksi kuukautta, sitten alettiin säntillisesti nukuttamaan. Huuto väheni kummasti. Kaikki lapset eivät vaan malta / osaa / pysty nukkua.
[/quote]
Tämä juuri on ongelma uskoisin..."Kaikki lapset eivät vaan malta / osaa / pysty nukkua. " Esikoinen ei myöskään osannut nukkua päikkäreitä, oppi nukkumaan niitä vasta vuoden ikäisenä. Yöt alkoi nukkumaan paremmin 8kk ikäisenä, sitä ennen heräili tunnin, parin välein.. Nyt kärsii kauhukohtauksista öisin, alkoivat kun oli n 1,5v. Unihäiriöhän sekin on, kun siirto yhdestä univaiheesta toiseen ei onnistu....
Itsekin kärsin nukahtamisongelmista, muistan että olen pienestä asti ihmetellyt miten veljeni vain laittavat pään tyynyyn ja nukahtavat siihen suurinpiirtein heti, itse vain makoilin hereillä ties kuinka kauan.
Om diagnoosini olisikin ehkä muksuon väsynyt, mutta ei osaa nukkua, ja siksi huutaa, koska on niin väsynyt... kunnes tulee nälkä, jolloin pystyy torkahtamaan rinnalle, mutta ei saa syvästä unesta kiinni.... noniin, nukkui sen ajan kun tän kirjoitin, nyt heräs taas. Ja eiku hytkymään....
hommaa kiikkutuoli itselles. Taikoliikkikeinu vauvalle
Allergiaa minäkin veikkaisin, ja tuo on onneksi helppo kokeilla. Kuten #11 kirjoitti, imetysdieetille. Jos se ei onnistu, niin sitten ei auta muu kuin vaihtaa apteekin erikoiskorvikkeeseen. Nutrilon Pepti 1 alle 6kk ikäiselle.
Allergeenit poistuvat rintamaidosta kokonaan vasta 2 viikon päästä, mutta itkut alkavat helpottaa varmasti jo aikaisemmin. Meillä maitoallerginen lapsi reagoi ihan samalla tavalla, ei ihottumaa tai muuta iho-oiretta, vain suolistoperäisellä kipuilulla ja huutamisella. Erikoiskorvike auttoi heti ensimmäisestä päivästä (pysyi sisällä) ja huuto lakkasi 4 viikon jälkeen. Myöhemmin sai anafylaktisen shokin pienestä määrästä tavallista maitoa, eli allergia oli todella paha.
kiikkutuolista ei oo iloa, kokeiltu. koliiikkikeinua en oo kokeillu,, en kyl viiitti semmosest maksaa todetakseni ettei auta
Toiset vauvat vaan on tuollaisia ilman mitään kipuja tai allergioitakin. Temperamenttipiirre. Meillä esikoinen oli tuollainen, mutta se olinhelposti ratkaistu: vauva aina mukana kantoliinassa, siinä oli tyytyväinen ja minä sain liikuskella vapaasti. Äkkiä se ikä menee ohi jossa noin täytyy kanniskella...
Meillä tehos hiustenkuivaajan hurina vauvan vieressä muutaman kerran, kun mikään muu ei auttanut... -mama-
Allergiaa, refluksiaa,muusta johtuvaa kipua?