Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä ja liha - valitusta ruuan laadusta.

Vierailija
05.07.2013 |

Tänään ostin valmiiksi marinoitua porsaan ulkofilettä kun kaupassa ei paljon muuta ollut ja en ollut syönyt lihaa pitkään aikaan. Söin ehkä 100 grammaa ja heitin menemään. Ei ollut hyvää. Liian mausteista ja liha oli vetelää ja mautonta.

Jauhelihaa olen joskus ostanut ja se on maistunut kummalliselta. Ennen juhannusta ostin grillirimpsuja mutta kun avasin paketin, niin sieltä tulvahti omituinen, kemikaalin haju. Toinen ostamani paketti haisi ihan normaalille.

Naudan suikaleista tein ennen usein lihakeittoa mutta helvetin kalliita ovat nykyään ja paketissa saattaa olla useita harmaanvihreitä suikaleita. Ei tee mieli syödä.

Pari viikkoa sitten ostin jotain Pirkka lihapullapannua jossa oli lihapullia ja perunakuutioita. Joku peruna maistui aivan ihmisen paskalle. Yrjösin vessassa ja huuhtelin suuni suuvedellä. En ole ainakaan vielä sairastunut.

Yhtenä jouluna laitettiin kinkku uuniin ja uunissa yön yli muhittuaan, koko asunto haisi lannalta. Saatiin uusi kinkku tilalle. Kylläpä tuli jouluinen mieli.

Mikä helvetti siinä on, että kaupasta ei saa kunnollista lihaa/ruokaa? Pitääkö tässä alkaa joihinkin toimenpiteisiin vai alanko kasvisyöjäksi? Kauppiaat, älkää myykö paskaa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sieltä lihatiskiltä aina parempaa löydy. Pahimmassa tapauksessa ne eilisen päiväyksen pakkaukset on puretti lihatiskin irtomyyntiin.

Metsästä itse lihasi. Sekään ei aina takaa sitä, että liha on varmasti hyvää, jos saa loppusyksystä suolille ammutun hirvisonnin lihaa.

Marinoitu liha on todella niin viheliäistä, että sitä en ole antanut koirallekaan. Kala on hyvää!

Vierailija
22/31 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. monessa kaupassa on ala-arvoisia tuoretuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 19:22"]

Jaan tuskasi ap.

Ostin tässä ihan vasta Pirkan lihapullapyttipannua, se maistui ihan vehkeelle. Jäi lapsilta ja minulta syömättä, mutta kaikkiruokainen mieheni popsi hyvällä halulla meidänkin edestä.

[/quote]

OMG! Ollaan ehkä syöty samaa erää. Pitäisiköhän ilmoittaa tästä jonnekin?

Vierailija
24/31 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, samoja ajatuksia. Tänä vuonna mansikat ovat olleet ala-arvoisia, joten ostinpa luomua kokeeksi: ne maistuivat oikeilta mansikoilta, mutta eivät olleet ylimaallisen herkullisia tms. vaan sellaista peruslaatua, jota hyvän marjan kuuluisikin olla. On se nyt kumma..!!

Naudanlihasuikaleita en laittaisi keittoon, keittoon kuuluu ihan eri liha ja rasvaa pitää vähän olla, muuten ei tule makua liemeenkään.

Vierailija
25/31 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usea liha on pakattu suojakaasuun, mikä haisee silloin, kun avaat paketin. Haju siis johtuu siitä, eli lihasta (mikäli se on säilytetty oikein).

Pyrin yleensä ostamaan marinoimatonta lihaa, mutta esimerkiksi kanankoivet ovat halvempia marinoituna. Nekin pesen kylmän veden alla ja marinoin itse ennen kypsentämistä.

Jauheliha nyt sellaisenaan ei mielestäni ole mitenkään erikoista, mutta kun sen maustaa oikein, on se ihan hyvää.

Vierailija
26/31 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen elintarvikkeet on vain sontaa, siinä se.

Vierailija
27/31 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas! Ostin kaupan altaasta possun suikaleita koska tarvitsen jotain lihaa syödäkseni. Päältä olivat normaalin näköisiä, sisältä harmaan vihertäviä. En uskaltanut syödä. Harmaanvihreä väri ei muuttunut saadessaan ilmaa. Haisi ihan normaalilta. En silti uskalla syödä niitä.

Vierailija
28/31 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan johtuu siitä, että ostat paskaa lihaa ja vieläpä marinoitua tai sitten eineksiä. hei haloo oikeesto. ostapa seuraavan kerran naudan filettä tai luomu naudan jauhelihaa (EI SIKANAUTAA VAAN LUOMUNAUTAA). on meinaa hyvää. äläkä osta marinoitua lihaa vaan marinoi itse. älä osta valmiita lihapullia yms, vaan tee itse. 

Vierailija
29/31 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sattui myös muuten viime jouluna tuollainen aivan karsea, kuselta ja siltä ihteltään haiseva kinkku. Oli aivan kotimainen, piti olla oikein kotimaiselta pienluomutilalta tullut kinkku. Kilohinta oli tietty sen mukainen. En halua mustamaalata tässä ketään, jokin vahinko tuossa varmaan on käynyt, että kinkusta lähti noin kamala haju koko yön. Kun viileni, haju pikkuhiljaa laantui eikä maussa ollut mitään vikaa. Mistähän tuo voi johtua tuollainen karsea haju, joka kinkusta tuli? Kyllä meinasi mennä joulu pilalle oikeasti :(.

Vierailija
30/31 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 19:04"]

Osta se ulkofilee lihatiskistä ja mausta itse, tee samoin keittolihan kanssa,pyydä tiskistä laadukasta nautaa keittoon käytettäväksi. 

[/quote]

Älä pyydä lihatiskiltä laadukasta nautaa keittoon... kerro, että teet pihvejä, niin saatat saada keittoon sopivaa laadukasta nautaa. Sisäfileen ja ulkofileen ne suurinpiirtein erottaa oikein. Keittolihaa myydään Kasslerina. Jos jänteitä haluat, kannattaa pyytää sitä keittoon käytettävää lihaa.

Vierailija
31/31 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 19:04"]

Osta se ulkofilee lihatiskistä ja mausta itse, tee samoin keittolihan kanssa,pyydä tiskistä laadukasta nautaa keittoon käytettäväksi. 

[/quote]

Älä pyydä lihatiskiltä laadukasta nautaa keittoon... kerro, että teet pihvejä, niin saatat saada keittoon sopivaa laadukasta nautaa. Sisäfileen ja ulkofileen ne suurinpiirtein erottaa oikein. Keittolihaa myydään Kasslerina. Jos jänteitä haluat, kannattaa pyytää sitä keittoon käytettävää lihaa.

[/quote]

Ei kassleria, sehän on possua, ei yleensä käytetä lihakeitossa. Naudan lapaa tai etuselkää, niistä tulevat parhaat lihakeitot. Myös osso buccosta voi keittää lihakeiton, jos haluaa, on vähän työläämpi, mutta tulee maukasta :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi