Auttakaa valinnassa: uusi läppäri vai dvd-soitin?
Kumpikin on hankitalistalla parin vuoden sisään.
Vanha läppäri (n. 5-6v vanha) alkaa olla niin hidas ja takkuinen, että joutuu päivittämään uuteen versioon. Muistia sais laitettua lisää, mutta vain yhden kamman. Tämän toimenpiteen teen vielä kyllä jokatapauksessa.
VHS:t meni rikki lopullisesti, niitä odottaa enää SER-piste.
Tässä yh-taloudessa on pieni lapsi ja mulla vaativa työpaikka, joten välillä olisi kätevää saada lapsi katsomaan lastenohjelmia tai vaikka pelaamaan pikku kakkosen pelejä. Pähkäilen nyt kahden vaihtoehdon välillä. Lisätiedoksi se, että seuraavat kaksi kuukautta olen aivan pa syystä ja toisista, ja uuden laitteen joutuisin ottamaan osamaksulla.
Noniin. Kumpi?
Uusi läppäri: Haaveilen, että voisin hävittää telkkarin kokonaan pois. Netin kautta saa katsottua tärkeimmät ja mielenkiintoisimmat ohjelmat ja samassa paketissa tulisi sitten tietysti dvd-soitin, eli läppäri palvelisi kaikkia tarkoituksia.
Tosin katselumukavuus olisi onneton.
DVD-soitin: Lapsen voisi laittaa katsomaan elokuvia telkkarista ja laite toimisi. Toisaalta haluaisin sellaisen systeemin, että saan poltettua ohjelmia DVD:lle. En ole tutustunut siihen, millainen soittimen (ja muun laitteiston?) pitäisi olla.
Mitä mieltä ja mitä neuvoja?
Kommentit (6)
Mäkin alan kallistua sille kannalle... :D Tässä just kattelin läppäreitä ja törmäsin semmoseen merkkiin ku Lenovo. En oo ikinä semmosesta kuullukaan; tosin en ole tietokoneisiin yhtään ajatusta uhrannutkaan sitten sen jälkeen kun ostin tän nykysen läppärin. Lenovo tuntu olevan kuitenkin Murolla aika suositeltu.
ap
Ja eka jatkaa vielä että voisithan ostaa sen dvd-soittimenkin vaikka käytettynä huuto.netistä, löytyy varmasti parilla kympillä, niin saisit sitten molemmat ja voihan läppärinkin ostaa käytettynä. :)
Halvimmat DVD-soittimet maksaa 20 euroa, joten miksi ei ostaa molempia? Tai sitten tosiaan läppäri, jossa on optinen asema, kuten kakkonen ehdotti. Lisäksi kaapeli ja mahd. adapteri, jos lapsi haluaa katsoa leffoja telkkarin kautta.
24,90 e
Lenovo on entinen IBM, se lienee tuttu? Teki ennen lähinnä yrityskäytössä suosittuja läppäreitä, mutta nykyään on laajentanut myös kuluttajamarkkinoille. Ovat hinnakkaampia kuin jotkut muovirimpulat, mutta Lenovon koneita pidetään yleisesti laadukkaina ja kestävinä koneina.
Ok, kiitos näistä kommenteista. Äsken kaupassa välähti itelläkin mieleen, että sen läppärinhän saa kii telkkariinkin... Mä olen vaan niin out kaikista tämmösistä tietotekniikkajutuista :D
ap
Läppäri. Mutta muista sitten tarkistaa että koneessa on se levy-asema kun nykyään monesti uusissa läppäreissä ei niitä enää ollenkaan ole, mutta silloin voi ostaa semmosen ulkosen levy-aseman, maksaa jotain 40e