Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävää kun mieheni komentelee lastani, mutta omaansa ei yhtään.

Vierailija
05.07.2013 |

Kuvio on se, että minä, mieheni ja lapseni asutaan yhdessä ja hänen lapsi tulee viettämään viikonloppuja ja kesäisin pidempiä aikoja meille.

Ymmärrän, että hän on vkl isä ja haluaa olla ihana ja paras, mutta aina silloin hän myös muuttuu omaani kohtaan suorastaan hirviöksi.

Haukkuu tätä saatanan idiootiksi ja komentaa siivoamaan huoneensa, vaikka hänenkin lapsi on siellä sekoittanut. Jos pyydän, että lapset ulkoiluttaisivat koiran, niin ei onnistu mutta yrittää käskyttää mun lastani siihen hommaan yksin. Lapsilla siis 1 vuosi ikäeroa 12 ja 13 v.

Lapsille tulee jonkin verran eripuraa asioista, niin huomaan että mieheni lähtee lapsensa kanssa kimppaan kiusaamaan minun lastani ja kun karjahdan kaikille osapuolille, niin mieheni lapsi soittaa äidilleen ja valittaa minusta ja lapsestani.

Annas olla kun se hetki koittaa, että miehen lapsi on lähtenyt takaisin äidillensä, niin mieheni käytös muuttuu taas lastani kohtaan. On ihana, vitsailee, naureskelee, vie uimaan ja shoppailemaan eikä mesoa yhtään.

Odotan nykyään kauhulla niitä viikonloppuja kun hänen lapsena taas tulee. Tänään olen hänelle tehnyt selväksi, että joko minä ja lapseni tai he menevät vierailun ajaksi jonnekin muualle. Mä en jaksa enää.

Yhteisiä lapsia ei ole eikä tule.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies on sanonut syyksi tälle käytökselleen? Sun lapsesi on jo niin iso, että nielee vaan? Ja sitten heti perään lähtee uimaan, shoppailemaan yms? Mun lapset eivät ikinä suostuisi tuohon!

Vierailija
2/29 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen suomi-ukko? Kuulostaa ihan kamalalta. Parempi olisi ettette viettäisi yhdessä näitä isä-viikonloppuja. Ei tuo ole reilua lapsellesi eikä sinulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä, että miehesi ei halua lapsensa äidin tietävän, että hän oikeasti pitää sinun lapsestasi ja siksi oman lapsen tullessa käytös muuttuu. Lapsen täytyy - ehkä riitojen välttämiseksi -  viedä äidilleen viesti, että hän on isälleen ykkönen. Miehesi on sortunut liioittelun puolelle. 

Vierailija
4/29 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap varma, että sinä et ole se riiviö siellä?

Entä jos se oletkin sinä, joka muuttuu siellä kun miehen lapsi tulee teille? Jos se oletkin sinä, josta tulee omaa toista lasta pompottava ja omaa lastaan puolustava leijona?

Vierailija
5/29 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 17:43"]

Oletko ap varma, että sinä et ole se riiviö siellä?

Entä jos se oletkin sinä, joka muuttuu siellä kun miehen lapsi tulee teille? Jos se oletkin sinä, josta tulee omaa toista lasta pompottava ja omaa lastaan puolustava leijona?

[/quote] Olen varma. Mulla ei ole mitään vastaan mieheni lasta. Pidän häntä perheenjäsenenä ja mielestäni silloin myös osallistutaan yhteisiin tekemisiin.

En ole koskaan häntä haukkunut tai yksistään häntä pyytänyt tekemään jotain. Puhun aina lapsista yhdessä kun on meillä, en sun lapsi ja mun lapsi-systeemillä.

AP

Vierailija
6/29 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi tunne-elämä ei vaikuta ihan kaikkein vakaimmalta, kun hän, aikuinen mies, syöksyy suoraan lapsen aseteelle oman lapsensa seurassa. Ikävintä tässä on, että sinun lapsesi on joutunut mukaan jonkinlaiseksi pelinappulaksi. Miehesi on todella julma lastasi kohtaan.  Myös miehen lapsi joutuu kärsimään nähdessään, millainen hirviö hänen isänsä on. 

Sinun pitää puhua miehesi kanssa tästä epäkohdasta kahden kesken. Kerro tuo kaikki, mitä aloituksessasikin on. Sano, että et voi sallia moista käytöstä lastasi kohtaan. Sitten voisit auttaa miestä löytämään ratkaisun ongelmaansa joko kahdestaan sinun kanssasi tai sitten ammattiavun piirissä. 

Valmistaudu myös siihen vaihtoehtoon, että sinun ja miehen tiet eroavat. Jos mies ei ole halukas käyttäytymään asiallisesti lastasi kohtaan, olisi kaikkien osapuolten kannalta paras ratkaisu, että te eroaisitte. Ajattele erityisesti lapsia. 

Vierailija
7/29 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan klassinen tilanne, että miehesi tuntee syyllisyyttä siitä, että toinen lapsi asuu teillä koko ajan ja yrittää sitten syyllisyyttään lieventää olemalla omalleen se "kiva isä" ja aina lapsensa puolella tajuamatta miltä tilanne näyttää sen toisen lapsen ja AP:n silmin.

Vierailija
8/29 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 17:51"]

Miehesi tunne-elämä ei vaikuta ihan kaikkein vakaimmalta, kun hän, aikuinen mies, syöksyy suoraan lapsen aseteelle oman lapsensa seurassa. Ikävintä tässä on, että sinun lapsesi on joutunut mukaan jonkinlaiseksi pelinappulaksi. Miehesi on todella julma lastasi kohtaan.  Myös miehen lapsi joutuu kärsimään nähdessään, millainen hirviö hänen isänsä on. 

Sinun pitää puhua miehesi kanssa tästä epäkohdasta kahden kesken. Kerro tuo kaikki, mitä aloituksessasikin on. Sano, että et voi sallia moista käytöstä lastasi kohtaan. Sitten voisit auttaa miestä löytämään ratkaisun ongelmaansa joko kahdestaan sinun kanssasi tai sitten ammattiavun piirissä. 

Valmistaudu myös siihen vaihtoehtoon, että sinun ja miehen tiet eroavat. Jos mies ei ole halukas käyttäytymään asiallisesti lastasi kohtaan, olisi kaikkien osapuolten kannalta paras ratkaisu, että te eroaisitte. Ajattele erityisesti lapsia. 

[/quote] On käynyt myös tuo ero mielessä. Mieheni on kaikesta huolimatta todella rakas lapselleni. Vaikka ei biologista yhteyttä olekaan, niin on kutsunut tätä aina isäksi. Mahtava tyyppi kun ei omaa lasta paikalla, mutta tuntuu että vuosien saatossa on mennyt vaan hullummaksi. Tänään hänen kanssaan viimeksi tästä olen puhunut, mutta joko ei halua myöntää asiaa tai sitten ei vaan näe omaa käytöstään, mutta ei tunnu ymmärtävän kantaani.

AP

Vierailija
9/29 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota että miehesi haukkuu lastasi saatanan idiootiksi, ei pitäisi hyväksyä ollenkaan! Se vahingoittaa lapsesi itsetuntoa. Asioista voi riidellä ihan asiallisestikin.

Vierailija
10/29 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 17:33"]

Kyse on siitä, että miehesi ei halua lapsensa äidin tietävän, että hän oikeasti pitää sinun lapsestasi ja siksi oman lapsen tullessa käytös muuttuu. Lapsen täytyy - ehkä riitojen välttämiseksi -  viedä äidilleen viesti, että hän on isälleen ykkönen. Miehesi on sortunut liioittelun puolelle. 

[/quote]

näin varmaan asia on. Ja lisäksi miehesi ei halua lapsensa tietävän, että pitää sinun lapsestasi.

Vierailija
11/29 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi oikeasti nimittelee ja räyhää sinun lapsellesi, niin se on todella väärin, ja äitinä sinun pitäisi lopettaa se välittömästi. Mitään lapselleni kiroilemista tai syyttä huutamista en sietäisi hetkeäkään.

Meillä on samantapainen tilanne siinä, että miehelläni ja minulla on melkein samanikäiset pojat. Kun he ovat kaksin minun seurassa kaikki menee todella hienosti, miehen poika on tosi kiva minun pojalle ja mulle. Mutta isän tullessa käytös muuttuu täysin, silloin minä ja poikani ovat hänelle kuin ilmaa, ilmeilee miten inhoaa poikaani ja on isänsä kimpussa koko ajan. Ja miehelle olemme myös ihan kuin ilmaa. Olen yrittänyt tästä sanoa, että meidän pitäisi yrittää olla niin kuin perhe, eikä kaksi kuppikuntaa, mutta kun ei mene jakeluun. Täälläkin ongelmana se, kun miehen poika on täällä vuoroviikoin ja omani koko ajan. Kun miehen poika on äitinsä luona mieheni on todella kiva minun pojalle, ja kun hän on täällä, mies näyttää ärsyyntyvän pojastani ihan syyttä. En tiedä mikä on ratkaisu tällaisiin asioihin, toivottomalta tuntuu kun olen yrittänyt puhua. Itse ei nää toiminnassaan mitään vikaa.

Vierailija
12/29 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI OLET TUOLLAISEN MIEHEN KANSSA JOKA ON LAPSELLESI HIRVIÖ?

Vierailija
13/29 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako isä-viikonloppua aiot sitä miestä vielä katella? Mies menee lapsesi edelle..

Vierailija
14/29 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi tekee noin syystä, mutta väärinhän se on, mutta kyllä minä ihmettelen suuresti, että siunun lapsesi hänestä tykkää? Onko hänessä jotain erityistä, siis kun sietää noin sikamaista kohtelua mieheltä... Ihme myös, ettei vihaa sitä miehen lastakin...

En kyllä ikinä sietäisi moista keneltäkään, ketään kohtaan...

Vierailija
15/29 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannataisiko vaikka erota? toki olisi ollut soveliasta käyttää ehkäisyä jo ennen tuota yhteisen lapsen syntymää. 

Vierailija
16/29 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheni haukkuisi lastani saatanan idiootiksi, eroaisin. Tuolla tavalla ei puhuta kenellekään. 

Vierailija
17/29 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna tehdä niin. Lapselle haitallista. Eri asunnot?

Vierailija
18/29 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannataisiko vaikka erota? toki olisi ollut soveliasta käyttää ehkäisyä jo ennen tuota yhteisen lapsen syntymää. 

Luetun ymmärtäminen? Viestissä sanottiin ettei yhteisiä lapsia ole eikä tule :D

Vierailija
19/29 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sun pitäisi sitä omaa lasta suojella tollaselta haukkujalta, en ymmärrä mikset lähe lätkimään lapsesi kanssa? Miksi miehellä on valta valita joko te tai oma lapsi? Mä jo kattelisin omaa kämppää ja laittaisin kamat kantoon. Minä tekisin päätöksen. Sanoisin miestä siksi saakutin itiootiksi.

Vierailija
20/29 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa varmaan, kun neuvotte AP:tä täällä 11 vuotta myöhässä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan