Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri lintsaa töistä mutta kirjoittaa blogia "sairaana"!

Vierailija
05.07.2013 |

Siis arvatkaa ärsyttääkö meitä muita tiimiläisiä etenkin nyt kesällä, kun joudutaan tuuraamaan lintsaajaa eli työkaveri lintsaa aivan selvästi harva se viikko ja aina 3 päivää putkeen tai enemmän jos saa helposti pelkällä puhelinsoitolla ja valittamalla saikkua terkkarilta, kun yleensä sillä on nimen omaan sellaisia vikoja joita ei näy päällepäin niin voi jatkuvasti vedota niihin eli selkä kipeä, jalka kipeä, joskus pää kipeä.

Eräs toinen työkaveri sai selville että tämä kirjoittaa blogia, ja kas kumma miten juuri niiltä sairaspäiviltä on tullut blogipäivityksiä eli jos hänellä on ollut selkä kipeä ja sairaana niin silti on ollut kantamassa huonekaluja, tai jos on ollut jalka kipeänä niin poseeraa uusissa korkokengissä! On joskus valittanut että selkäkipuisena pystyy vain makaamaan sängyssä, eikö luulisi että se tietokoneen jatkuva näpytteleminen istuen tekisi silloin selälle huonoa?

Voiko työkaverin käräyttää esimiehille blogin perusteella koska siellä on kuvatodisteet siitä ettei ole ollut oikeasti sairaana vaan tehnyt aivan jotain muuta noina päivinä?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomalla saa kirjoittaa blogia. Voit kertoa siitä työnantajalle, mutta ainoa, jolle tulee ongelmia, olet sinä.

Vierailija
22/46 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 16:13"]

Siis arvatkaa ärsyttääkö meitä muita tiimiläisiä etenkin nyt kesällä, kun joudutaan tuuraamaan lintsaajaa eli työkaveri lintsaa aivan selvästi harva se viikko ja aina 3 päivää putkeen tai enemmän jos saa helposti pelkällä puhelinsoitolla ja valittamalla saikkua terkkarilta, kun yleensä sillä on nimen omaan sellaisia vikoja joita ei näy päällepäin niin voi jatkuvasti vedota niihin eli selkä kipeä, jalka kipeä, joskus pää kipeä.

Eräs toinen työkaveri sai selville että tämä kirjoittaa blogia, ja kas kumma miten juuri niiltä sairaspäiviltä on tullut blogipäivityksiä eli jos hänellä on ollut selkä kipeä ja sairaana niin silti on ollut kantamassa huonekaluja, tai jos on ollut jalka kipeänä niin poseeraa uusissa korkokengissä! On joskus valittanut että selkäkipuisena pystyy vain makaamaan sängyssä, eikö luulisi että se tietokoneen jatkuva näpytteleminen istuen tekisi silloin selälle huonoa?

Voiko työkaverin käräyttää esimiehille blogin perusteella koska siellä on kuvatodisteet siitä ettei ole ollut oikeasti sairaana vaan tehnyt aivan jotain muuta noina päivinä?

[/quote]

Onko kuvissa ja blogin päivityksissä päiväykset milloin on siirrellyt huonekaluja?

Ja eräältä vastaajalta hyvä pointti, se mitä sulle on saikun syyksi sanottu, ei välttämättä ole likikään todellisuutta. Mitä se sulle kuuluu, miksi saikulla on. Riittää että esimies/työnantaja tietää syyn olevan hyvä.

Katkera kielikello, se on aika helppo kuvaus sinusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos bloggaaja on sairaslomalla ja jos saisi blogista sivutuloja, niin miksi ei samalla ole sairaslomalla myös blogistaan jos on päivätyöstään? nostaa palkkaa molemmista? onko se teidän mielestä reilua peliä etenkin työtovereita kohtaan?

Vierailija
24/46 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 01:34"]

jos bloggaaja on sairaslomalla ja jos saisi blogista sivutuloja, niin miksi ei samalla ole sairaslomalla myös blogistaan jos on päivätyöstään? nostaa palkkaa molemmista? onko se teidän mielestä reilua peliä etenkin työtovereita kohtaan?

[/quote]

Ja jos on töissä ja kirjoittaa blogia mistä saa sivutuloja, se pitäisi jakaa työkavereiden kesken koska se on vain reilua?

Vierailija
25/46 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 23:03"]

[/quote]

P*skat se mitään katkeraa ja kielikelloa ole jos joudut tekeen toisen hommat töissä kun toinen harrastaa jotain omaa kivaa ja blogia jossain muualla ja jos kukaan ei maksa siitä ylimääräistä! Suostuisitko sä itse sellaseen, häh?

Mä tekisin tosta tutkintapyynnön työpaikalla. Piste. Siinäpä sitten selittelee blogin mahdollisia ajastuksia ja muuta, ja joutuu varmasti näyttämään ne johdolle. Rasittavaa muutenki että lusmuilijat vievät työpaikat kunnon ihmisiltä joilla potentiaalia ja halukkuutta tehdä työtä. Toivottavasti sellaset saa potkut.

Vierailija
26/46 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkup. kerro sitten miten kävi jos tai kun aiotte pistää kollegoiden kanssa käryn käymään? :)

Vierailija
27/46 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa pöljä aloitus.

Blogi ei ole 99,99 %:lle bloggaajista mikään bisnes vaan harrastus.

Ja blogi voidaan todellakin kirjoittaa etu- tai jälkikäteen eli ellei ole kyseessä nimenomaan päiväkirjablogi, juttuja on tyhmää yhdistaa julkaisupäiväänsä.

Toivottavasti ap "käräytti" sairaan työkaverinsa  - ja sen jälkeen toivon, että käräytetty sai tuntuvan korvauksen työpaikkakiusauksesta ja tulevaisuudessa ehkä kannustavamman työyhteisön.

Käräyttäjä tuskin ottaa opikseen saamastaan näpäytyksestä, sakoista tms. Joillekin ihmisille muiden kyttäys ja kadehdinta (jopa sairaudesta kadehtiminen) on niin verissä ettei siihen mikään pure.

Vierailija
28/46 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Oliko tämä oikeasti AIKUISEN ihmisen kommentti?

Vierailija
29/46 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pysyn ainakin kaukana omasta blogista jos olen sairaana tai muuten huonossa kunnossa! En jaksaisi ajatella kuvaamista, en kirjoittamista, vaan lepäisin ja rentoutuisin. Hyvä jos olen jaksanut televisiota katsoa sairaana ollessani.
Miksi pitäisi pyntätä itseään kotona kuvia varten jos on ilmoittanut töihin olevansa sairaana? Minä käyn korkeintaan suihkussa ja jos tarve käydä lääkärillä lääkitystä hakemassa niin ehkä laitan hiuksia sen verran että kehtaa astua ulos.

Eikö Ruotsissa ollut karenssipäivä jokaiselta ensimmäiseltä sairaspäivältä, eli et saa palkkaa tai sairaspäivärahaa ollenkaan?

Samaa lakia pitäisi ehdottomasti soveltaa Suomessa, ja uskokaa että loppuisi suomalaisten ylimääräinen lintsaaminen ja väki tervehtyisi tilastollisesti aivan silmän räpäyksessä!;)

Vierailija
30/46 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 01:52"]

Olipa pöljä aloitus.

Blogi ei ole 99,99 %:lle bloggaajista mikään bisnes vaan harrastus.

Ja blogi voidaan todellakin kirjoittaa etu- tai jälkikäteen eli ellei ole kyseessä nimenomaan päiväkirjablogi, juttuja on tyhmää yhdistaa julkaisupäiväänsä.

Toivottavasti ap "käräytti" sairaan työkaverinsa  - ja sen jälkeen toivon, että käräytetty sai tuntuvan korvauksen työpaikkakiusauksesta ja tulevaisuudessa ehkä kannustavamman työyhteisön.

Käräyttäjä tuskin ottaa opikseen saamastaan näpäytyksestä, sakoista tms. Joillekin ihmisille muiden kyttäys ja kadehdinta (jopa sairaudesta kadehtiminen) on niin verissä ettei siihen mikään pure.

[/quote]

No joo muistetaanpa tämä, eli tullaan sitten sultakin kysymään kun joudut joskus tekemään ´sairaslomalla´ olevan työkaverin työt omien töidesi lisäksi, samalla kun se lorvisi jossain, shoppaisi, matkustelisi ja laittaisi vielä ihania matkakuvia nettiin kaikkien pällisteltäväksi. Huudellaan vaan sulle että olet kyttääjä, ja katkera ja kateellinen ihminen ja että hanki oma elämä! Hienoa, mahtavaa, eikö vain?

Vierailija
31/46 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa ap:n työkaverin tilanteeseen, niin tietokoneen käyttöön ei tarvita istumista. Itsekin juuri näypyttelen selälläni maaten selkäkipuisena. Kuvat ja tapahtumat blokissahan voi olla myös aikaisemmin otettuja tai kuvitteellisia. Eikö?

Vierailija
32/46 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 02:08"]

Minä pysyn ainakin kaukana omasta blogista jos olen sairaana tai muuten huonossa kunnossa! En jaksaisi ajatella kuvaamista, en kirjoittamista, vaan lepäisin ja rentoutuisin. Hyvä jos olen jaksanut televisiota katsoa sairaana ollessani.
Miksi pitäisi pyntätä itseään kotona kuvia varten jos on ilmoittanut töihin olevansa sairaana? Minä käyn korkeintaan suihkussa ja jos tarve käydä lääkärillä lääkitystä hakemassa niin ehkä laitan hiuksia sen verran että kehtaa astua ulos.

Eikö Ruotsissa ollut karenssipäivä jokaiselta ensimmäiseltä sairaspäivältä, eli et saa palkkaa tai sairaspäivärahaa ollenkaan?

Samaa lakia pitäisi ehdottomasti soveltaa Suomessa, ja uskokaa että loppuisi suomalaisten ylimääräinen lintsaaminen ja väki tervehtyisi tilastollisesti aivan silmän räpäyksessä!;)

[/quote]

itselläni kävisi ainakin toisin päin. Olisi yhden päivän sijaan sen 3 päivää poissa. Nyt olen usein vaiyhden päivän pois ja menen puolikuntoisena töihin. Silloin jos yksi päivä olisi palkaton kannattaisi olla heti kolme päivää pois.

Vierailija
33/46 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 02:08"]

[/quote]

Laista kärsisivät alat, joilla ei pysty tekemään etätöitä eli monet huonosti palkatut alat. Itse tekisin tuossa tilanteessa sairaana etätöitä.

Vierailija
34/46 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan luulisi passittavan paljon sairatelevan työntekijän jo lääkärille yleisiin tutkimuksiin, jotta voitaisiin selvittää mistä poissaolot johtuvat ja voidaanko niille tehdä jotakin. Ei jatkuva sairastelu ole kenenkään etu.

Vierailija
35/46 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi, onneksi nykyään entinen, lusmu piti vähintään kerran vuodessa burn out lomaa. Ne ajoittuivat jännästi sellasiin kohtiin, kun oli anonut lomaa, mutta ei ollut saanut sitä. Kännykkä kiinni niinä aikoina, muilla saikuillaan aina tavoitettavissa. Toinen lapsista sairastui aina sopivasti, jos oli omia asioita hoidettavana työpäivän aikana. Esim. autonvaihto. Oli niin kauhean kipeä, köh köh, lapsi ettei voinut laittaa kouluun, mutta seuraavana aamuna meni sinne taas ihan normaalisti, vaikka edellisenä päivänä oli niiiiiin tukossa ja kuumetta.

Ei siinä mitään, jos olisi edes hoitanut työnsä asiallaisesti, mutta siinä sitten muu tiimi selvitteli hänen sotkujaan.

Vierailija
36/46 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt monta vaihtoehtoa:

1. työkaverisi feikkaa sairaudet kirjoittaakseen blogia.

2. työkaverisi on ihan oikeasti kipeä, mutta sairaslomalla hoitaa blogiaan

a) blogit voi olla etukäteen kirjotettuja tai sellaisia jotka vaatineet vain vähän muokkausta

b) blogit voi olla ajastettuja, jolloin ilmestyvät tiettyinä päivinä oli saikulla tahi ei

c) blogit voi olla feikkausta. Ehkä hän ei kerro todellisesta elämästään vaan vähän värittää sitä.

3. Työkaverisi ei ole kertonut teille työkavereilleen todellista syytä saikuille. Esimiehelle tässä tapauksessa lienee kertonut.

Oli miten oli, vaikutat hyvin katkeralta ja kateelliselta. Asia ei kuuluisi sinulle, mutta haluaisit kuitenkin puuttua siihen. Tuolla asenteella sinä olet se joka luo huonoa ilmapiiriä ja esimiehesi toivottavasti sen myös näkee.

Vierailija
37/46 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin veikata ,etei kerro oikea syytä siaraslomaan sinulle.

Mistäs tiedät ,ettei sillä ole esim syöpää ja hoidoissa menee niin huonoon kuntoon ,ettei voi tehdä töitä.

Vierailija
38/46 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2013 klo 01:58"]

[/quote]

Oliko tämä oikeasti AIKUISEN ihmisen kommentti?

[/quote]

Väittäisin että huomattavasti ainakin aikuisemman ihmisen kommentti kuin mitä aloittaja on. Nyt se "tärkeä tiimityö" menee siihen kyttäämiseen ja pahan jakamiseen, energia mikä pitäisi sulloa "tärkeään työhön" kuluu pahan ilmapiirin pyörittämiseen ja kyttäilyyn. Voin vaan kuvitella, millaista tuohon porukkaan on palata. 

Vierailija
39/46 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut mukana todistamassa kahta tällaista tapausta, ja olen sitä mieltä että käräyttämisellä oli kaksi erittäin positiivista vaikutusta. Toki käräyttämistä ei saa tehdä ilkeästi vaan yhteisymmärryksellä;

1. Työntekijällä oli paha olla joten siitä johtui jatkuva huono olo ja sen myötä turhat sairaspoissaolot. Työntekijä viihtyi kuitenkin lomamatkoilla poissaolojensa aikaan ja oli kuvissa hymyilevä ja rentoutuneen näköinen, ja kun muut saivat sen selville niin kertoivat asiasta työnantajalle koska kokivat poissaolijan töiden jakamisen muille epäreiluksi kun hekin olisivat mielellään lomailleet aina sen 3 päivän sairasloman ajan ennen ja jälkeen viikonlopun. Meillä oli ainakin niin että pystyi olla sairaana 3 päivää pelkällä poissaoloilmoituksella. Työnantaja puuttui asiaan ja antoi työntekijälle mahdollisuuden kuntoutukseen. En ole itse enää kyseisessä työpaikassa, mutta työntekijä voi kuulemma taas hyvin eikä poissaoloja ole enää sen kummemmin kuin muillakaan.

2. Jatkuvasti sairaslomien varjolla lintsannut työntekijä erotettiin, todisteita ei ollut. Työntekijä oli sisimmässään halunnut lopettaa mutta ei pystynyt koska oli tunnollinen ja kuvitteli että pettää muut, mutta ymmärsi että erottaminen oli ns potku pyllyyn koska vaihtoi saman tien alaa ja alkoi tehdä sitä mitä oli oikeastaan aina halunnut, eli sai tästä uutta tsemppiä elämään ja voi paremmin kuin koskaan.

Vierailija
40/46 |
07.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen 2.-kohtaan korjaan: todisteita sairauksista ei ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän