Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri lintsaa töistä mutta kirjoittaa blogia "sairaana"!

Vierailija
05.07.2013 |

Siis arvatkaa ärsyttääkö meitä muita tiimiläisiä etenkin nyt kesällä, kun joudutaan tuuraamaan lintsaajaa eli työkaveri lintsaa aivan selvästi harva se viikko ja aina 3 päivää putkeen tai enemmän jos saa helposti pelkällä puhelinsoitolla ja valittamalla saikkua terkkarilta, kun yleensä sillä on nimen omaan sellaisia vikoja joita ei näy päällepäin niin voi jatkuvasti vedota niihin eli selkä kipeä, jalka kipeä, joskus pää kipeä.

Eräs toinen työkaveri sai selville että tämä kirjoittaa blogia, ja kas kumma miten juuri niiltä sairaspäiviltä on tullut blogipäivityksiä eli jos hänellä on ollut selkä kipeä ja sairaana niin silti on ollut kantamassa huonekaluja, tai jos on ollut jalka kipeänä niin poseeraa uusissa korkokengissä! On joskus valittanut että selkäkipuisena pystyy vain makaamaan sängyssä, eikö luulisi että se tietokoneen jatkuva näpytteleminen istuen tekisi silloin selälle huonoa?

Voiko työkaverin käräyttää esimiehille blogin perusteella koska siellä on kuvatodisteet siitä ettei ole ollut oikeasti sairaana vaan tehnyt aivan jotain muuta noina päivinä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 16:29"]

Se että siirtää huonekalua kotonaan on eri asia kuin tekee töitä kipeällä selällään.

[/quote]

Kuka maininnu et siirtelee huonekalua kotonaan? Outoo..... sillä alotusviestis kirjotetaan et tää ollu kantamassa niitä, eli huonekaluliikkeestä tai jostain sit varmaan? En mä ainakaan ite kipeellä selällä kantais tai siirtelis mitään enkä varmaan kykenis edes tietsikkaa näppäillä.

Täähän on saman lainen tapaus ku kuulin et yks mies ilmotti töihin et lapsi kauheen sairaana. Sitten se ei muistanu että työkaverit pääsee sen facebookiin ja siellä oli ollu kuvat Lintsiltä että miten perhe huvittelee ja molemmat lapset oli ollu mukana, se kauheessa kuumeessa olevaki. Työkaverit käräyttäny ja työnantaja vei lomapäivän tililtä. Ihan oikein!

Vierailija
2/46 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogi voi olla ajastettu. Eli tekstit on tehty etukäteen, monta viikkoa varastossa ja sit tiettyinä aikoina päivittyy itsestään. Tosi yleistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 16:19"]

Blogi voi olla ajastettu. Eli tekstit on tehty etukäteen, monta viikkoa varastossa ja sit tiettyinä aikoina päivittyy itsestään. Tosi yleistä. 

[/quote]

Juu hirrrveeen yleistä joopa joo. Samaa mieltä, työnantajalle olisi syytä vinkata tästä käytöksestä. Työntekijä itse voi sitten esitellä miten on ajastanut tai muuta. Rahat pois lusmuilta, tämä on päivanselvää. Aina on näitä lieroja vapaamatkustajia, jotka surutta teettävät työt muilla. Oksettavaa porukkaa. Luultavasti siirtävät tämän ajattelutavan lapsilleenkin. Että samaa odotettavissa. 

Vierailija
4/46 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Yleensä vain jos bloggaat jollekin lehdelle tms. ja miksi ne ajastetut päivitykset laitettaisi varta vasten juuri sairaspäiville jos niitä on aika kirjoitella sairaspäivinä? :DDD

Vierailija
5/46 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil oli yks tollanen lintsari mun edellises työpaikas. Oli täst projektitiimist vek varmaa 5 viikkoo mahakipujen takii ja sit vielä jotai 4 viikkoo lisää. Työnantaja "huolestu" otti yhteyt työterveyslääkärii ja tämä lähetti tän lintsaajan peräsuoli tähystykseen ku oli just 2 viikon lanzaroten lomalt perheines palannu kotio. Aivan oikein. 

Vierailija
6/46 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 16:33"]

[/quote]

Yleensä vain jos bloggaat jollekin lehdelle tms. ja miksi ne ajastetut päivitykset laitettaisi varta vasten juuri sairaspäiville jos niitä on aika kirjoitella sairaspäivinä? :DDD

[/quote]

Ei tarvitse olla ajastettu, mutta bloggaava tuttavani ainakin suunnittelee postauksia pitkälle ajalle etukäteen, ottaa kuvat jo valmiiksi (kun valo sattuu olemaan sopiva yms.), ja kirjoittaa tekstit sitten myöhemmin, kun sattuu olemaan aikaa.

Kai sairaspäivinä kirjoitella saa kuitenkin. Eri juttu tietysti, jos kuvatkin ovat samalta päivältä.

Vierailija
7/46 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajastan postaukset melkein aina. Kirjoitan varastoon kun on inspis ja jaan tekstit sopivin aikavälein ettei tule ryppäissä tai ole pitkiä taukoja.

Vierailija
8/46 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selityksen makua.

Vierailija
9/46 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tänään tulee blogikirjoitus huonekalujen siirtämisestä niin se tarkoittaako että tänään oltiin siirtämässä niitä huonekaluja. Vai siirrettiinkö ne huonekalut jo viikko sitten ja nyt saikulla oli aikaa kirjoittaa se juttu? Ja otettiinko se korkokenkä kuvaa juuri saikkupäivänä vai aikaisemmin?

Jos työkaverilla on lääkärin tms kirjoittama saikkulappu, niin ei siinä ole mitään sanomista kellään.

Itse olen lapsettomuushoitojen vuoksi saikulla ja töihin kerron olleeni flussassa tms.

Terveiset lapsettomuushoidoista

Vierailija
10/46 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voisi kyllä nyt mennä itteesä!

Vierailija
11/46 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt sairauslomalla vaikka missä, metsätöissä ja ulkomailla. Oli nyt vaan niin, että olin samalla työttömänä, etten ollut edes mistään töistä tai työnhaustakaan pois, kun lääkäöri kirjoitti sairauslomaa lähes vuoden.

Siinä oli aikoja, jolloin olin tajuttomana sairaalassa, todella huonossa kunnossa, viikkoja, jolloin en päässyt sängystä ylös, sairaalahoitojaksoja ja toipumista ennen suraavaa leikkausta jne. Välillä oli siis parempia päiviä, jolloin liikuin ja tein mitä pystyin - ja paljon enemmänkin. Liikuin mahdollisimman paljon, että kuntoutuisin työkykyiseksi. Välillä ei pystynyt tekemään mitään muuta kuin nukkumaan monta päivää putkeen, paljon makasin tietokoneen kanssa sohvalla ja tosiaan joskus urheilin. Yllättäen oli hyvä päivä ja seuraavana ehkä leikkaus tms, joka pisti taas viikoksi petiin.

Kammottaa ajatella, miltä ajoittainen poissaolo tai pitkä sairausloma olisi kuulostanut työpaikalla. onneksi työpaikka tuli vasta, kun sairausloma oli jo melkein ohi...

Käyn hoidoissa välillä vieläkin, mutta onneksi niin harvoin, että saan ne ajoitettua työajan ulkopuolelle. Kenenkään ei tarvitse luulla mitään eikä tietää. Olen töissä ihan terve.

Vierailija
12/46 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti putosi tähän: siis että aina teidän luulonne eivät mene oikeaan ja kaikki ei ole sitä miltä näyttää. Metsätöissä heiluva sairaslomalainen voi olla oikeasti kuolemansairas, tiedän kokemuksesta.

Vierailija
13/46 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 16:34"]

Meil oli yks tollanen lintsari mun edellises työpaikas. Oli täst projektitiimist vek varmaa 5 viikkoo mahakipujen takii ja sit vielä jotai 4 viikkoo lisää. Työnantaja "huolestu" otti yhteyt työterveyslääkärii ja tämä lähetti tän lintsaajan peräsuoli tähystykseen ku oli just 2 viikon lanzaroten lomalt perheines palannu kotio. Aivan oikein. 

[/quote]

reps :D

Vierailija
14/46 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 18:11"]

Mä ajastan postaukset melkein aina. Kirjoitan varastoon kun on inspis ja jaan tekstit sopivin aikavälein ettei tule ryppäissä tai ole pitkiä taukoja.

[/quote]

No olettaisin että tuo on ihan helppo sitten todistaa työnantajalle tarvittaessa? Mun mielestä on aivan oikeutettua että tuo tuodaan esille. Jos henkilöllä on puhtaat jauhot pussissaan, niin mitäs vahinkoa tuosta sitten olisi kellekkään? Työpaikan ilmapiiri vaan puhdistuu kaikesta turhasta kyräilystä.

Vierailija
15/46 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käräyttää. Itse varmaan ihan "viattomasti" kovaäänisesti möläyttäisin tuosta blogista esimiehen kuullen jotain. Antaisin esimiehen tehdä johtopäätelmät itse.

Vierailija
16/46 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 16:13"]

Siis arvatkaa ärsyttääkö meitä muita tiimiläisiä etenkin nyt kesällä, kun joudutaan tuuraamaan lintsaajaa eli työkaveri lintsaa aivan selvästi harva se viikko ja aina 3 päivää putkeen tai enemmän jos saa helposti pelkällä puhelinsoitolla ja valittamalla saikkua terkkarilta, kun yleensä sillä on nimen omaan sellaisia vikoja joita ei näy päällepäin niin voi jatkuvasti vedota niihin eli selkä kipeä, jalka kipeä, joskus pää kipeä.

Eräs toinen työkaveri sai selville että tämä kirjoittaa blogia, ja kas kumma miten juuri niiltä sairaspäiviltä on tullut blogipäivityksiä eli jos hänellä on ollut selkä kipeä ja sairaana niin silti on ollut kantamassa huonekaluja, tai jos on ollut jalka kipeänä niin poseeraa uusissa korkokengissä! On joskus valittanut että selkäkipuisena pystyy vain makaamaan sängyssä, eikö luulisi että se tietokoneen jatkuva näpytteleminen istuen tekisi silloin selälle huonoa?

Voiko työkaverin käräyttää esimiehille blogin perusteella koska siellä on kuvatodisteet siitä ettei ole ollut oikeasti sairaana vaan tehnyt aivan jotain muuta noina päivinä?

[/quote]

Sinulle kerrottu selkä tai muu kipu voi olla oikeasti masennuksesta. Miksi oletat että ihmiset kertoo todellisia syitään?

Se että siirtää huonekalua kotonaan on eri asia kuin tekee töitä kipeällä selällään.

Vierailija
17/46 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 18:42"]

Aloittaja voisi kyllä nyt mennä itteesä!

[/quote]

Ai sen takia kun toinen nostaa palkkaa eikä jaksa mennä töihin kun kotona on kivempaa väsätä blogia, ja hän ja muu tiimi joutuu tehdä lintsaajan työt??? Miksi ihmeessä muiden pitäisi omien töidensä lisäksi tehdä kaiken maailman lusmujen ja suojatyöpaikkalaisten hommat???

Vierailija
18/46 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 19:01"]

Pointti putosi tähän: siis että aina teidän luulonne eivät mene oikeaan ja kaikki ei ole sitä miltä näyttää. Metsätöissä heiluva sairaslomalainen voi olla oikeasti kuolemansairas, tiedän kokemuksesta.

[/quote]

Tuskin sellainen tekisi silti muuta sivubisnestä kuten blogia, ja jättäisi työt muiden harteille? Moni vakavasti sairas ei halua että sairautensa huomataan ja siksi yrittää käydä töissä parhaansa mukaan, ja siksi työtahtinsa saattaa näyttää tehokkaammalta jopa kuin muiden, joten kukaan ei osaa epäillä. Tiedän kokemuksesta, mutta eikö olisi reilua kertoa muille tilanteesta jos noin olisi, edes niille jotka joutuvat tuuraamaan sairaslomien aikana?

Täällä Suomessa sairaslomaa saa helposti valittamalla, ja jos ei irtoa niin sanoo vaan että haluaa tappaa itsensä heittäytymällä sillalta alas tai vastaavaa, kuulemma toimii ja kahden viikon stressiloma aina taattu :( Olisi mukava tietää että moniko masennustapaus on aito ja moniko ollut näytelty.

Olen ollut Jenkeissä töissä ja heillä on paljon parempi työmoraali kuin suomalaisilla, vaikka joutuvat tekemään keskimäärin 9-10 tunnin työpäiviä.

Vierailija
19/46 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 18:37"]

Jos tänään tulee blogikirjoitus huonekalujen siirtämisestä niin se tarkoittaako että tänään oltiin siirtämässä niitä huonekaluja. Vai siirrettiinkö ne huonekalut jo viikko sitten ja nyt saikulla oli aikaa kirjoittaa se juttu? Ja otettiinko se korkokenkä kuvaa juuri saikkupäivänä vai aikaisemmin?

Jos työkaverilla on lääkärin tms kirjoittama saikkulappu, niin ei siinä ole mitään sanomista kellään.

Itse olen lapsettomuushoitojen vuoksi saikulla ja töihin kerron olleeni flussassa tms.

Terveiset lapsettomuushoidoista

[/quote]

Ei työnantajan ole silti pakko antaa palkallista sairauslomapäivää vaikka kuinka olsii lääkärintodistus.

Vierailija
20/46 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli töissä eräs muuten vaan v-eee-ttuuntuneen olonen tympeä keski-ikäinen nainen joka voivotteli ja valitteli aina joka hitsin paikkaa kropassaan, ja sai sairaslomaa. Meinattiin alkaa kyseleen siltä että miten sä hei sen oikein teet, opeta meillekin! ;D

Lusmuilu paljastu kun tämä oli taas hakenu sairaslomaa, ja yks työkaveri oli käymässä Alkossa hakemassa juomaa johonkin iltatilaisuuteen ruokatunnin aikana, niin tämä sairastelija oli ollu siellä Alkossa vähän ostelemassa. Oli huomannu että tää toinen tulee sinne niin oli menny hyllyjen taakse piiloon, ihan ku lapsi! :D :D :D