Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni on luullut että paistijauheliha on oikeasti tehty paistista?

Vierailija
05.07.2013 |

Minä tunnustan olleeni niin naiivi. Jos pakkauksessa kerran lukee jotakin, niin tällaisessa maassa, missä elintarvikkeita valvotaan, luulisi että tekstit pitää paikkansa. Mutta mitä meille on vuosikymmeniä syötetty kalliina paistina -jotain ihan muuta!

Ja lihatalot kehtaa valittaa, että eivät enää saa käyttää paisti-sanaa muusta lihasta. Olisivat hiljaa ja tyytyväisiä että selviävät pelkällä nimenvaihdolla. Minun mielestäni pitäisi langettaa kunnon sakot kuluttajien harhaanjohtamisesta.

"Paistijauheliha on vakiintunut tuote ja kuluttajat ovat tottuneet siihen." Onpa helvetin hieno veruke! Missään ei kuitenkaan kerrota ettei jauheliha ole välttämättä paistia nähnytkään.

Olen sitä mieltä että eläimestä tulisi käyttää kaikki mahdolliset ruhonosat että runsailla luonnonvaroilla tuotetusta lihasta ei menisi hukkaan mitään, mutta sekään ei ole syy myydä jotain muuta ruhonosaa paistina.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 09:32"]

Olen sitä mieltä että eläimestä tulisi käyttää kaikki mahdolliset ruhonosat että runsailla luonnonvaroilla tuotetusta lihasta ei menisi hukkaan mitään, mutta sekään ei ole syy myydä jotain muuta ruhonosaa paistina.

[/quote] Tuosta olen tismalleen samaa mieltä! Voisin syödä hevostakin, jos vaan pakkauksessa sanotaan että se on hevosta. Lihan maksimaalinen hyödyntäminen on suotavaa, kuluttajan harhaanjohtaminen ei.

Vierailija
2/2 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ajattelin että ainakin suurin osa siinä olisi ollut paistiosia ja tietysti rasvan määrää mietin. Tällä hetkellä ostan yleensä uudistuksen jälkeen markkinoille tullut 9,5% jauhelihaa ja rehellisesti sanottuna en kyllä edes halua tietää mistä osista se on jauhettu :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi