Tykkäätkö jos teille tullaan ilmoittamatta kylään
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En!! Haluan laittaa kotini kuntoon ennen vieraita, se on mielestäni kohteliasta. Kauheinta oli, kun synnäriltä tulon jälkeen miehen sukulaiset pelmahtivat yks toisensa jälkeen yllätysvierailulle ja soittivat vain ovikelloa. Paniikissa revin vaatteita rähjäisen t-paidan päälle ja yritin kattaa ja siistiä paikkoja paniikissa, vaikken pystynyt kunnolla edes kävelemään.
Meillä oli 2 viikon rauhoitusaika lasten synnyttyä.
Mies informoi sukunsa, minä omani.
Sitten oli jo vähän ehtinyt toipua ja levätä sekä tutustua & tottua itse uuteen perheenjäseneen.
Minusta on erittäin ajattelematonta tunkea levittelemään pöpöjään vastasyntyneen ja vastasynnyttäneen kotiin - ja vielä kutsumatta.
Minusta on ajattelematonta mennä mihinkään lapsiperheeseen edes kutsuttuna. Ikinä ei voi olla varmuutta siitä, onko kuitenkaan tarpeeksi terve ja taaperoilla on taipumus tartuttaa vaikka kihomatoja sormeilemalla tarjottavia.
En tykkää, mutta ei meille ilman mun lupaani tullakaan.
En tykkää. Läheisisimmät kaverit voi soittaa ja kysyä, että voidaanko tulla kahville tässä kauppareissun yhteydessä, kun asutaan ison kauppakeskuksen vieressä. Mutta kukaan ei loukkaannu, jos sanotaan, että nyt ei sovi. Jos joku vaan tulisi soittamaan ovikelloa tuskin avaisin ovea.
Ei tartte tulla edes kutsuttuna. Tosin sellaisia ei ole luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En!! Haluan laittaa kotini kuntoon ennen vieraita, se on mielestäni kohteliasta. Kauheinta oli, kun synnäriltä tulon jälkeen miehen sukulaiset pelmahtivat yks toisensa jälkeen yllätysvierailulle ja soittivat vain ovikelloa. Paniikissa revin vaatteita rähjäisen t-paidan päälle ja yritin kattaa ja siistiä paikkoja paniikissa, vaikken pystynyt kunnolla edes kävelemään.
Sitten oli jo vähän ehtinyt toipua ja levätä sekä tutustua & tottua itse uuteen perheenjäseneen.
Minusta on erittäin ajattelematonta tunkea levittelemään pöpöjään vastasyntyneen ja vastasynnyttäneen kotiin - ja vielä kutsumatta.
Minusta on ajattelematonta mennä mihinkään lapsiperheeseen edes kutsuttuna. Ikinä ei voi olla varmuutta siitä, onko kuitenkaan tarpeeksi terve ja taaperoilla on taipumus tartuttaa vaikka kihomatoja sormeilemalla tarjottavia.
Olen ruuan suhteen ylihygieeninen, joten meillä ei tuota vaaraa ollut. Taaperot eivät saaneet sormeilla tarjottavia - myöskään kihomatoja ei ollut ikinä.
Ylihygieenisyydestä johtuu, etten mielelläni syö kylässä tai ulkona, koska en usko muiden ruokaa laittaessaan noudattavan yhtä tiukkaa käsienpesukäytäntöä kuin itse teen.
Jos esim. käytän kaupasta ostettua lehtisalaattia, pesen joka lehden yksitellen ja kuivaan talouspaperin päällä. Minulle on esim. ollut kauhistus nähdä, miten monet luottavat pakatun salaatin puhtauteen ja syövät sellaisenaan.
Ei minua haittaa ollenkaan. Aina meillä on suht siistiä ja luultavasti jotain tarjottavaakin löytyy. Niin harvinaista on saada omia vieraita että otan jokaisen ilolla vastaan. Teinien kavereita täällä ramppaakin joka päivä ihan riittävästi. Tulevat omine aikoineen sisään sivuovesta, joka ei ole lukossa kuin öisin, ja huikkaavat heipat tullessaan peremmälle taloon , joten nykyään en ihan pienestä enää hätkähdä.
Yllätysvierailut ovat painajaisia. Nyt en voisi edes vieraita ottaa vastaan, kun olen sairastunut, mutta en mä sitä ole tutuille tai sukulaisille kertonut.
Teetteköhän te jotkut vähän turhan ison numeron vierailuista? Mitä ihmettä odotatte vieraillessanne muiden kotona? Että joka ikinen nurkka on nuohottu ja pöydässä on 7 ruokalajia?
Minusta on ihanaa jos joku näinä aikoina ylipäätään vaivautuu kylään meille. Niin moni nyhjää vain kotonaan eikä liikahda mihinkään.
Meillä on kämppä kuin pommin jäljiltä ja tekemiset minuuttiaikataulutettu.
Ei todellakaan tule kukaan yllättäin sotkemaan kuvioita.
Vierailija kirjoitti:
Ja mieskö vain katseli vieressä?
Voihan se sillä hetkellä tuntua hankalalta, jos olosuhteet ovat hankalat, mutta todennäköisesti se on kuitenkin sitten mukavaa. Ne, jotka meillä käyvät, eivät odota mitään uskomatonta panostusta, joten kukaan tuskin järkyttyy siitä, että koti ei ole tip top. Vessat kyllä pesisin (jos eivät olisi siistejä), koska ei ole kivaa, että vieraat joutuvat käymään likaisessa vessassa.
Iltasin siitä, että joku vieras tulee (viimein!), mutta hivenen salaa harmittelin sotkuista asuntoa ja ei ole mitään kivaa kahvin kanssa (todennäköisesti) - haluan antaa vieraille parhaan tarjoilun :)
Ihan OK, en sellaisesta ota liikaa stressiä. Emme elä missään sikolätissä muutenkaan joten mitään ”salailtavaa” ei ole eikä tietysti monilapsisessa perheessä voisi ollakaan. Te, joille ajatus yllätysvieraista on katastrofi, olette varmaan lapsettomia, vai eivätkö lasten kaveritkaan pääse kynnyksenne yli ilmoittamatta etukäteen?
Olen myös oppinut iän myötä reagoimaan tilanteisiin joustavasti, joten koko päiväni ei mene pilalle jos suunnitelmiin tulikin jokin muutos.
Vierailija kirjoitti:
Iltasin siitä, että joku vieras tulee (viimein!), mutta hivenen salaa harmittelin sotkuista asuntoa ja ei ole mitään kivaa kahvin kanssa (todennäköisesti) - haluan antaa vieraille parhaan tarjoilun :)
ILAHTUISIN :)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kämppä kuin pommin jäljiltä ja tekemiset minuuttiaikataulutettu.
Ei todellakaan tule kukaan yllättäin sotkemaan kuvioita.
Kuulostaa aika raskaalta tavalta elää...
En. Teen epäsäännöllistä kolmivuorotyötä enkä todellakaan arvosta ovikellon rimputtelua kun olen yövuorojen välillä nukkumassa. Parin ihmisen kanssa jouduin tekemään kovasti töitä ennen kuin tämä meni jakeluun.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on vika ihan sinussa. Minä olisin maannut sängyssä tai muuten ollut siivoamatta, ja antanut vieraiden siivota jos häiritsee...ja tuskinpa häiritsi ketään muutakuin sinua
En todellakaan ilahtuisi. En edes vietä ns. luppoaikaa kotona että olisi ok pamahtaa sisään ja kuvitella että olisi aikaa. Jos teen etätöitä, se on ehdoton ei, jos opiskelen, häiriö on yhtäläinen, muuten joko olen syömässä, nukkumassa, suihkussa tai lepäämässä kun olen kotona. Urheilenkin lähes päivittäin enkä silloin ole kotona. Ihan on sovittava etukäteen tapaamiset tai niitä ei tule.
Meillä ei käy ikinä yllätysvieraita. Onneksi.
Edes oma äitini ei tiedä tarkkaa osoitettani,kaupunginosan tietää..