Kelan tt-tukiasiakas saa 75 euron koronalisän keväältä syyskuussa jos on saanut tt-tukea nyt elokuussa mutta yllättäen iso osa asiakkaista saa elokuussa veronpalautukset minkä takia tt-tukea ei myönnetä elokuulle
joten näin se koronalisä syyskuulta jää saamatta. Kyllä tämä sosiaalipolitiikka on sitten kieroa. On toki eräs ryhmä jolle tuki taitaa tulla automaattisesti.
Kommentit (66)
SoundHolic kirjoitti:
Minä sain toimeentulotukea keväällä, ja saan luultavasti noilta kaikilta neljältä kuukaudelta myös tuon 75 euro. Ensi kuussa tosin saan myös veronpalautusta joka huomioidaan toimeentulotuessa, mutta saan silti "ylimääräistä" 75 euroa
Niin iso vuokra auttaa tässäkin asiassa
Onko se nyt sitten varmistunut? Kun eikös se ollut vasta harkinnassa...
Nyt kyllä sossun täti on ihmeissään, mikä koronalisä.... Asiakkaat saa ylimääräistä rahaa, joten en myönnä täydentävää ollenkaan.
Millä perusteella tämä lisätuki tuli? Miten teillä menot lisääntyi, jos lapsetkin saivat hakea koulusta ruuan?
No, muualta tulleet saa koko ajan korotettua tukea, säälitaputuksia ja vielä median sympatiat. Olkaa kateellisia.
Olisi pitänyt tuokin lisä myöntää automaattisesti kaikille niille jotka ovat jossain vaiheessa vuotta tarvinneet tt-tukea. Nyt taas toiset saa ja toiset ei ei mene reilusti.
Odotetaan koska alkaa ulina siitä, jos köyhä meinaa saada muutamalta kuukaudelta 75e ylimääräistä.
Edustajien palkat, ok. Bloggareiden ja nobodyjulkkisten veronmaksajien kustantamat kymppitonnit ok. Mutta ei lisää rahaa köyhille!
Ihan älytöntä valtion rahojen tuhlausta, kun muutenkin talous menossa koronan takia syöksykierteeseen. Saan siis itsekin toimeentulotukea, mutta siltikään en ole tämän kannalla.
Torkkupeitot eduskuntaan koko jengille 120e kappale. Mutta ei raja vedetään siihen, että kaikista köyhimmät ei pääse vaan rikastumaan vaan pysyvät loukoissaan.
Toimeentulotuki on viimesijainen tuki.
Mihin tarvitset toimeentulotukea, jos saat saman verran veronpalautuksia? Kerro?
Miten se eräs ryhmä veronpalautuksia saisi, joten tottakai saavat 75e tuen.
Pitäisikö yheiskunnan maksaa toimeentulotuki myös silloin, kun sen saaja pärjää ilman sitä.
Eli kun saat veronpalautusta, pärjäät niillä rahoilla sen tarvittavan ajan.
No se menee ihan oikein, että veronpalautus huomioidaan. Niin se huomioitiin mullakin, saan 65e vähemmän tt-tukea nyt elokuussa, koska tulee veronpalautusta. Ei se mua itketä, koska noin se kuuluu mennäkin.
Tämä koronalisä maksetaan eka erä 30.9. ja sen jälkeen aina kuukauden 16. päivä joulukuun loppuun asti. Tämä lukee Kelan sivuilla. Eduskunta aloittaa istuntokauden 1.9. joten ehtivät lyödä tämän lukkoon. Käsittääkseni se on läpihuutojuttu, ei ole vastustettu eduskuntaryhmissä.
Vierailija kirjoitti:
Torkkupeitot eduskuntaan koko jengille 120e kappale. Mutta ei raja vedetään siihen, että kaikista köyhimmät ei pääse vaan rikastumaan vaan pysyvät loukoissaan.
Ei, kun tässä minä vaan ihmettelen, miksi teille maksetaan 75 euroa lisätukea?
Miksi minä en saa palkkaani koronalisää?
En usko, että toteutuu. Vasemmistohallitus ei välitä köyhistä.
Trumpin USA:ssa työttömät saavat yli 2000 taalaa kuussa koronan takia. Suomea parempi sosiaaliturva, jos vain osaa hakea.
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella tämä lisätuki tuli? Miten teillä menot lisääntyi, jos lapsetkin saivat hakea koulusta ruuan?
Itselleni tulee ainakin mieleen viiveet hakemusten käsittelyissä ja siitä aiheutuneet korkokulut sun muut hankaluudet.
Minä sain toimeentulotukea keväällä, ja saan luultavasti noilta kaikilta neljältä kuukaudelta myös tuon 75 euro. Ensi kuussa tosin saan myös veronpalautusta joka huomioidaan toimeentulotuessa, mutta saan silti "ylimääräistä" 75 euroa