Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan tt-tukiasiakas saa 75 euron koronalisän keväältä syyskuussa jos on saanut tt-tukea nyt elokuussa mutta yllättäen iso osa asiakkaista saa elokuussa veronpalautukset minkä takia tt-tukea ei myönnetä elokuulle

Vierailija
30.07.2020 |

joten näin se koronalisä syyskuulta jää saamatta. Kyllä tämä sosiaalipolitiikka on sitten kieroa. On toki eräs ryhmä jolle tuki taitaa tulla automaattisesti.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella tämä lisätuki tuli?  Miten teillä menot lisääntyi, jos lapsetkin saivat hakea koulusta ruuan?

Itse käyn kuntouttavassa josta sain sen päälle 100e kulukorvausta kuussa. Iso raha mulle, sain yleensä säästöönkin jonkun kympin. Kävin leipäjonossa. Kuntouttava loppui, ruoan jakelu loppui ja sain sen satasen vähemmän. Mä ainakin jouduin niiden muutamien kymppien säästöjen tuhlaamisen jälkeen lainaamaan ruokaan, ja laskut myöhästyi. Söin vaan kerran päivässä säästääkseni, itketti oikeasti välillä kun jatkuvasti mietti mistä mä saan ruokaa, mulla oli nälkä. Joku yksinhuoltaja, jolla on useampi huollettava ja myös täysin tukien varassa on kyllä ollut epätoivoisessa tilanteessa. Joutuu elämään täysin muiden armoilla ja almuilla, ja kaikki loppui yhtäkkiä.

Mä saisin tolla rahalla kaappeihin ruokaa ja laskuja ajan tasalle.

Kaikilla oli hätä ettei työssäkäyvien tulot tipu ja me jäätiin kaikkien jalkoihin.

Vierailija
62/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen kansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on joku taho tahto joka vääristää asioita tahallaan. Muistan Vasemmistoliiton lehden lööpin "Lapsilisät nousevat!". Jutussa kehuttiin nostoa, mutta tietenkään ei kerrottu koko totuutta.

Piti mennä muualta katsomaan, että yksinhuoltajien lapsilisiä + vähintään 4-lapsisten perheiden lapsilisiä nostetaan.... Kuinkahan monta prosenttia jäi ulkopuolelle?

Tosiaan, totuutta ei kerrota. Esimerkiksi toimeentulotukiasiakkaat ovat ainoa ryhmä, mille lapsilisät ovat tuloja. Eli jos lapsilisä korotetaan, he eivät saa yhtään parempaa toimeentuloa, koska korotukset ovat pois toimeentulotuesta. Ok, vähävaraiset töissäkäyvät yksinhuoltajat hyötyvät tästä, mikä on ihan oikein, että he saavat vähän lisätukea

noinhan sen pitääkin mennä. Se toimeentulotuki on VIIMEINEN TUKI. Tarkoitus olisi ettei kukaan joutuisi sitä nostamaan vaan muilla tuloilla ihmisen toimeentulo katetaan ensisijaisesti. Jos jokin muu tuki kasvaa niin tietenkin toimeentulotuki pienenee vastaavasti..

Vierailija
64/66 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tossa otsikossa lukee? Näettekö te muut sen kokonaan ja jos, niin miten? Itse nään vain: "Kelan tt-tukiasiakas saa 75 euron koronalisän keväältä syyskuussa jos on saanut tt-tukea nyt elokuussa mutta yllättäen iso osa asiakkaista s..." Miksei asiaa voisi kirjoittaa kommenttikenttään ja otsikkokenttään vain naseva otsikko?

Ja onkos tästä koronalisästä kuulunut mitään? Olen ilmeisesti oikeutettu moiseen, en kyllä ymmärrä, miksi sellaista ansaitsisin.

Vierailija
65/66 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tossa otsikossa lukee? Näettekö te muut sen kokonaan ja jos, niin miten? Itse nään vain: "Kelan tt-tukiasiakas saa 75 euron koronalisän keväältä syyskuussa jos on saanut tt-tukea nyt elokuussa mutta yllättäen iso osa asiakkaista s..." Miksei asiaa voisi kirjoittaa kommenttikenttään ja otsikkokenttään vain naseva otsikko?

Ja onkos tästä koronalisästä kuulunut mitään? Olen ilmeisesti oikeutettu moiseen, en kyllä ymmärrä, miksi sellaista ansaitsisin.

Minä olen ainakin ostanut esimerkiksi extratonkat saippuaa ostosten pesuun, kertakäyttökäsineitä (käyttänyt jo useita paketteja) ja kankaisia hengityssuojia (säästän kunnes tilanne "päällä"). Eli ihan tarpeeseen tulee korvaamaan noita ylimääräisiä kuluja. Muut laskut ovat myöhässä uusien kulujen takia.

Vierailija
66/66 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin surullista, että koko kansa nostaa metakan jos joku ryhmä saa jotain, eikä itse nyt saakaan, miten se on itseltä pois? 🙄

Mulle jää palkasta pakollisten kulujen jälkeen 500e, joka ei lienee hirmu summa ole, mutta oon vaan iloinen et huonompiosaiset saa pikkusen "ekstraa". Herranjumala 75e jopa neljänä kuukautena. Monelle köyhälle se on iso raha ja menee oikeasti tarpeeseen.

"Miten se on itseltä pois" - et ole veroista kuullut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi