Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan tt-tukiasiakas saa 75 euron koronalisän keväältä syyskuussa jos on saanut tt-tukea nyt elokuussa mutta yllättäen iso osa asiakkaista saa elokuussa veronpalautukset minkä takia tt-tukea ei myönnetä elokuulle

Vierailija
30.07.2020 |

joten näin se koronalisä syyskuulta jää saamatta. Kyllä tämä sosiaalipolitiikka on sitten kieroa. On toki eräs ryhmä jolle tuki taitaa tulla automaattisesti.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin surullista, että koko kansa nostaa metakan jos joku ryhmä saa jotain, eikä itse nyt saakaan, miten se on itseltä pois? 🙄

Mulle jää palkasta pakollisten kulujen jälkeen 500e, joka ei lienee hirmu summa ole, mutta oon vaan iloinen et huonompiosaiset saa pikkusen "ekstraa". Herranjumala 75e jopa neljänä kuukautena. Monelle köyhälle se on iso raha ja menee oikeasti tarpeeseen.

Vierailija
42/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Torkkupeitot eduskuntaan koko jengille 120e kappale. Mutta ei raja vedetään siihen, että kaikista köyhimmät ei pääse vaan rikastumaan vaan pysyvät loukoissaan.

Niillä torkkupeitoilla ei monellekaan köyhälle maksettaisi tuollaisi ylimääräisiä korvuaksia. Pitää vähän ajatella saajien lukumäärääkin.

Ei, kun tässä minä vaan ihmettelen, miksi teille maksetaan 75 euroa lisätukea? 

maskit ja käsidesit maksaa. aika paljon.

Monet sinnittelee aika pienellä palkalla, ensin heidän vuoro olisi päästä rikastumaan, jos nyt sellainen yleensä olisi mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläkkeet nousee, niin huudetaan entäs opiskelijat.

Jos opintotuki nousee niin huudetaan entäs eläkeläiset.

Lapsilisiä kadehditaan. Kadehditaan jos joku saa velat anteeksi eikä joutunutkaan konkurssiin. Kadehditaan toisen 75e kuussa vaikka itse tienataan nelinumeroisia summia. Jos toimeentulotuen asiakas myy omaisuuttaan 50 eurolla niin mutistaan miksi nostaa tukea kun voisi myös myydä katon päänsä päältä. Jos naapuri voittaa lotossa satasen, niin oikein kihistään kun itse ei ikinä voita.

Hei nyt oikeesti, ootteko ihan tosissaan?

Vierailija
44/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Torkkupeitot eduskuntaan koko jengille 120e kappale. Mutta ei raja vedetään siihen, että kaikista köyhimmät ei pääse vaan rikastumaan vaan pysyvät loukoissaan.

Niillä torkkupeitoilla ei monellekaan köyhälle maksettaisi tuollaisi ylimääräisiä korvuaksia. Pitää vähän ajatella saajien lukumäärääkin.

Monet sinnittelee aika pienellä palkalla, ensin heidän vuoro olisi päästä rikastumaan, jos nyt sellainen yleensä olisi mahdollista.

"Rikastumaan", jos henkilö joka mahdollisesti joutuu vielä niistä tuista kattamaan osan vuokrasta, saa joku 70 ylimääräistä?

Oletteko te oikeasti päästänne vinksallaan vai jotenkin patologisesti kateellisia ihmisille jotka joutuvat kärvistelemään muutamalla eurolla jopa vuosia elämästään?

Vierailija
45/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmisellä jää päivittäin tuista käteen bussilipun, netin ym. pakollisuuksien jälkeen joku 9-12e per päivä, niin en sanoisi että tämä mitenkään rikastuu jos saa seitsemän kympin edestä takaisin esim. kevään käsidesi, maski jne. hankintoja ja laskujen viivästyskorkoja.

Mutta niinhän se on jenkeissäkin, miljardööt demonisoivat rutiköyhiä ja tuntevat kateutta näitä kohtaan, joku sairaushan tuo on joka vaatisi psykiatrista hoitoa.

Vierailija
46/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Rikastumaan", jos henkilö joka mahdollisesti joutuu vielä niistä tuista kattamaan osan vuokrasta, saa joku 70 ylimääräistä?

Oletteko te oikeasti päästänne vinksallaan vai jotenkin patologisesti kateellisia ihmisille jotka joutuvat kärvistelemään muutamalla eurolla jopa vuosia elämästään?

Suomalainen luonne. Kohta on adressi pystyssä asian takia.

Vierailija
47/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jee, saa yli kolme hunttia lisää syyskuun lopussa. Tulee kyllä tarpeeseen, sillä en saa enää toimeentulotukea syyskuusta eteenpäin ollenkaan. 5x75e=375e. Ootellaan.

Siis sä saat syyskuussa 75 euroa lisää. Ei se tule takautuvasti tuolta maalis-heinäkuulta.

Vierailija
48/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on joku taho tahto joka vääristää asioita tahallaan. Muistan Vasemmistoliiton lehden lööpin "Lapsilisät nousevat!". Jutussa kehuttiin nostoa, mutta tietenkään ei kerrottu koko totuutta.

Piti mennä muualta katsomaan, että yksinhuoltajien lapsilisiä + vähintään 4-lapsisten perheiden lapsilisiä nostetaan.... Kuinkahan monta prosenttia jäi ulkopuolelle?

Vierailija
49/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä en saa palkkaani koronalisää?

Mä ainakin sain maaliskuun alusta alkaen palkankorotuksen, 400€/kk. Olin jäänyt palkkakuoppaan.

Vierailija
50/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsidesiä on ilmaiseksi tyrkyllä joka nurkalla ja kädet pestään kun on mahdollisuus. Maskisuositusta ei ole, joten ei valtion sellaiseen pidä rahaakaan antaa.

Sille 75e:lle on varmasti käyttöä, en vastusta sitä, mutta ihmettelen näitä kuluja.

Vierailija
51/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsotaan valtion tasollahan kokonaispalkkasumma on pienentynyt työttömyyden kasvun ja lomautusten takia. Kimmo Kiljunen aina vaatii että eläkeläisten on saatava samat korotukset kuin työntekijöiden. Eli eikös nyt Kimmon pitäisi kertoa kuinka paljon hyvätuloisten eläkeläisten (heitäkin on melkein 200 000 joiden eläke on yli 2600 euroa) verotusta pitää kiristää että hekin osallistuvat koronatalkoisiin?

Vierailija
52/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos esitys menee läpi, laki tulee voimaan 1. elokuuta 2020."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c24143b2-3fe1-4141-9c70-71ea3a53264f

On meillä hyvä vasemmistohallitus, kun tämä unohtui, mutta miljardit lähtivät EU pakettiin.

Vierailija
53/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites minä ja moni muu joka ei ole nyt tt-tuki asiakas kun jää juuri se noin 500 euron omavastuu eläkkeestä asumiskulujen ym. jälkeen.

Mutta nyt kun jotkut saavat niin, että saakin jäädä 575 euroa.

Olisin ja moni muu siinä kuussa oikeutettu toimeentulotukeen (sen 75 euran verran), mutta kun en ole vanha asiakas.

Eikö kaikilla olisi oikeus siihen, mikä ero tässä ihmisellä on?

Samalla rahalla eletään, minä eläkkeestä maksan sen omavastuun 500 euroa ja muut jostain muusta.

75 euroa olisi iso raha kaikille köyhille. Jotka kituuttavat sillä samalla 500 eurolla kuusta toiseen.

Vierailija
54/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin ottamaan lainaa toimeentulotukiasiakkaana koronakeväänä ylimääräisten ruokakulujen kattamiseksi, ja veronpalautukset käytän kevään lisäkulujen eli niiden pakollisten pikavippien maksuun. Veronpalautukset lasketaan tuloiksi sen pari kolme kuukautta kuitenkin, vaikka yhtään enempää tuloja ei ole kuin ennenkään. Ne toimeentulotukiasiakkaat, ketkä ovat sössineet veronpalautukset ulosottoon, saavat siis ylimääräistä rahaa 75e per naama. Lisäpykälä syksyn osalta koronakorvausten myöntämisessä vähävaraisille on mielestäni epäreilu.

Jos sitä tukea jaetaan, se tulisi kohdentaa niille toimeentulotuki lapsiperheille, ketkä eivät koronakeväänä voineet ruokailla koulussa. Ja huomautus! Joka kunnassa niitä ruokapaketteja ei jaettu, oman lapsen koulupiirissä Wilma-viesti tuli samana päivänä kun ruoka olisi pitänyt noutaa. Paketti oli kuulema kuivatarvikkeita pariksi viikoksi. Toista wilma-viestiä ei koskaan tullutkaan ruoan jakelusta.

Vierailija
55/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on joku taho tahto joka vääristää asioita tahallaan. Muistan Vasemmistoliiton lehden lööpin "Lapsilisät nousevat!". Jutussa kehuttiin nostoa, mutta tietenkään ei kerrottu koko totuutta.

Piti mennä muualta katsomaan, että yksinhuoltajien lapsilisiä + vähintään 4-lapsisten perheiden lapsilisiä nostetaan.... Kuinkahan monta prosenttia jäi ulkopuolelle?

Tosiaan, totuutta ei kerrota. Esimerkiksi toimeentulotukiasiakkaat ovat ainoa ryhmä, mille lapsilisät ovat tuloja. Eli jos lapsilisä korotetaan, he eivät saa yhtään parempaa toimeentuloa, koska korotukset ovat pois toimeentulotuesta. Ok, vähävaraiset töissäkäyvät yksinhuoltajat hyötyvät tästä, mikä on ihan oikein, että he saavat vähän lisätukea

Vierailija
56/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mites minä ja moni muu joka ei ole nyt tt-tuki asiakas kun jää juuri se noin 500 euron omavastuu eläkkeestä asumiskulujen ym. jälkeen.

Mutta nyt kun jotkut saavat niin, että saakin jäädä 575 euroa.

Olisin ja moni muu siinä kuussa oikeutettu toimeentulotukeen (sen 75 euran verran), mutta kun en ole vanha asiakas.

Eikö kaikilla olisi oikeus siihen, mikä ero tässä ihmisellä on?

Samalla rahalla eletään, minä eläkkeestä maksan sen omavastuun 500 euroa ja muut jostain muusta.

75 euroa olisi iso raha kaikille köyhille. Jotka kituuttavat sillä samalla 500 eurolla kuusta toiseen.

Meillä on kahdella ihmisellä 600e käytettävissä kuukaudesta toiseen, ja se toinen on teini, kuka tarvitsee rahaa opiskelukirjoihin jne

Vierailija
57/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh enpä oo kuullutkaan tollasesta. Siis syys-joulukuussa saa joka kuukausi 75 e, jos on maalis-heinäkuussa saanu tt-tukee, ja saanu tt-tukee myös elo-marraskuussa?

Ite saan veronpalautuksia, joten tt-tukea ei heru ainakaan elo-syyskuussa mutta että loppuvuodesta sais enemmän rahaa no sehän passaapi

Vierailija
58/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs minä,

Entäs minä,

Entäs minä???

Aikuiset ihmiset, miten voi ottaa noin koville?

Vierailija
59/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs minä,

Entäs minä,

Entäs minä???

Se ottaa koville, jos ei ole rahaa ruokaan laskujen jälkeen, ja näkee, että toisille jaetaan rahaa avokäsin. 75 e/kk on iso raha todella monelle.

Vierailija
60/66 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs minä,

Entäs minä,

Entäs minä???

Se ottaa koville, jos ei ole rahaa ruokaan laskujen jälkeen, ja näkee, että toisille jaetaan rahaa avokäsin. 75 e/kk on iso raha todella monelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme