Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisitte? Mitä tekisitte?

Vierailija
04.07.2013 |

Elämäntilanteeni on sekava. Olen kokenut vuoden sisään erittäin riitaisan ja vaikean avioeron. Ex-mieheni kiusaa minua ahkerasti, vaikka ero johtui hänen uskottomuuksistaan. Siis monista, monista avioliiton ulkopuolisista suhteista. Hiukan ennen avioeroa, olin menettänyt työpaikkani konkurssin johdosta. Löysin nopeasti uuden työn, jossa aloitin hiukan ennen kuin ero läsähti naamalle. Sinnittelin töissä. En ollut sairaslomalla, koin että pärjään paremmin jos saan ajatukset pois työstä. Tottakai olin kovilla, jäin pienen lapsen yksinhuoltajaksi. Koin kuitenkin että pärjään jotenkuten. Kärsin unettomuudesta, joka kostautui virheinä (pieninä) työssä. Pomoni on kuitenkin armoton, eikä jättänyt yhtäkään virhettä huomioimatta. En olettanut että se, etten pidä sairaslomaa vaikka olin hyvin hajalla, aiheuttaisi suurta kiitollisuutta, mutta oletin että se edes huomioitaisiin niin että työpaikallani nähtäisiin kuinka motivoitunut ja ahkera olen.

Paineita kasautui. Esimieheni alkoi syyttää minua virheistä joita en ollut tehnyt, (esim. tietokoneohjelmista johtuvista ongelmista).

Sitten jouduin vakavaan onnetttomuuteen jonka seurauksena traumatisoiduin. Kärsin fyysisistä sekä henkisistä oireista. Sinnittelin, koitin jaksaa töissä. Tulin kesken sairasloman töihin, vaikka olin infonnut pomoa että olen aika herkillä, saatan purskahtaa itkuun mutta että haluan kutenkin yrittää edes muutaman tunnin tehdä töitä.

Kun saavuin työpaikalle, esimieheni alkoi tylyttää välittömästi minua. Sairaslomani aikana oli selvinnyt muutamia pieniä tekemiäni virheitä (asioita, joista osa johtui jälleen kerran keskeneräisestä ohjelmistosta, joka aiheutti virheitä) osa omasta kiireestäni -tuurasin kollegaani ennen onnettomuutta tämän ollessa lomalla-. Pomoni sanoi että yrityksen sietokyky alkaa olla loppu, että luottamus minuun on nolla. Kysyin suoraan, haluaako pomoni että etsin uutta työtä. Hän oli hiljaa. Sanoi ettei minua nyt olla irtisanomassa, mutta että ei yrityksen tarvitse sietää tällaista. Että toimitusjohtajatasolla asioista on keskusteltu eikä minuun olla millään tasolla tyytyväisiä.

Koen olevani jaksamiseni äärirajoilla. Olen yrittänyt helvetillisessä elämäntilaneessa parhaani, liiallisen työtaakan alla jaksaa ja jaksaa. Selvinnyt vähillä yöunilla, oikutelevan pomon alaisuudessa, palannut kesken sairasloman töihin jos vain suinkin olen pystynyt. Pomoni katseesta huokui täydellinen kylmyys. Hän ei osoittanut minkäänlaista empatiaa esim. siitä että onnettomuus oli vakava, oli muutamasta sentistä kiinni etten menettänyt henkeäni.

Myönnän tehneeni virheitä. En mitään suurempia, vaan lähinnä virheitä siksi että henkinen jaksamiseni on ollut todella tiukilla, ja esimiehini osoittaa jatkuvasti minulle tyytymättömyyttä. Mainittakoon ettei yksikään tässä yrityksessä tule toimeen esimieheni kanssa, vaan hän on erittäin vähän pidetty henkilö. Minä teen hänen kanssaan töitä, joten olen suoraan sylkykuppina kun hänellä on huono päivä. Pomoni itse tekee virheitä, mutta ne sivuutetaan, minun juttuihini puututaan.

Mitä minä teen? Olen hakenut kahteen työpaikkaa, josta toiseen minut kutsuttiin haastatteluun.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 12:37"]

Oletko siis tällä hetkellä töissä? Miten ehdit käymään av:lla? Tuollaisessa tilanteessa en uskaltaisi itse missään tapauksessa käyttää nettiä kuin vain työntekotilanteisiin, vaikka kuinka joskus voisi töissä olla itsestäriippumattomista syistä luppoaikaa.

[/quote]

Joo olen töissä. Pomoni sanoi ettei halua minun tekevän kuin yhtä simppeliä tarkistushommaa. Ilmeisesti kokee että minusta on enemmän haittaa kuin hyötyä täällä. Järjestelmä jolla teen töitä, on selainpohjainen joten netti on auki jokatapauksessa. Ehdin täällä av:llä välillä aina kävästä.

ap

Vierailija
2/44 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 12:37"]

Oletko siis tällä hetkellä töissä? Miten ehdit käymään av:lla? Tuollaisessa tilanteessa en uskaltaisi itse missään tapauksessa käyttää nettiä kuin vain työntekotilanteisiin, vaikka kuinka joskus voisi töissä olla itsestäriippumattomista syistä luppoaikaa.

[/quote]

Joo olen töissä. Pomoni sanoi ettei halua minun tekevän kuin yhtä simppeliä tarkistushommaa. Ilmeisesti kokee että minusta on enemmän haittaa kuin hyötyä täällä. Järjestelmä jolla teen töitä, on selainpohjainen joten netti on auki jokatapauksessa. Ehdin täällä av:llä välillä aina kävästä.

ap

[/quote]

No et sinä kyllä vuoden työntekijältä kuulosta. Esimiestä on aina helppo haukkua kun oma työmoraali ei ole kunnossa. Kuulostaa että olet siellä töissä säälipisteitä kerjäämässä "kun olet niin reipas että jaksat sairaslomalla töihin".

Laitas palsta kiinni, kerro esimiehelle että sait hommat tehtyä ja kysy mitä voit seuraavaksi tehdä. Ei se luottamus sinuun sillä synny että istut sitruunaa syöneenä tsättäilemässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 12:40"]

Olen pahoillani mutta minun näkökulmani on hieman eri kuin täällä jo esitetyt.

Ymmärrän että tilanteesi on vaikea ja että olet äärirajoillasi. Esimiehesi kuulostaa tehtäväänsä sopimattomalta ja toimintansa on ihan ehdottomasti asiatonta.

Minusta kuitenkin kuulostaa myös siltä, että erossa olet tukeutunut työhösi ja vaikka sanot ettet kaipaa sairasloman pitämättä jättämisestä pään taputuksia, olet kuitenkin ollut ylimääräisiä kehuja vailla.

Fakta on se, että sairaslomaa määrätään silloin kun ihminen ei ole työkuntoinen. Ehkä juuri siksi et ole pystynyt hoitamaan työtehtäviäsi. Vessassa itkeminen ei ole työkuntoisen ihmisen merkki. Minusta aikuisen ihmisen tulisi käsittää se itsekin. Puolikuntoinen, joka tulee työpaikalle itkemään (ilkeästi sanottuna sääliä kerjäämään), vie muidenkin työntekijöiden energiaa ja vaikeuttaa kaikkien töitä.

Mielestäni sinulla on kaksi vaihtoehtoa, jos et pääse uuteen työhön. Ensimmäisessä haet sairaslomaa ja sairastat masennuksesi kunnolla (sairasloman aikana sinua ei voida irtisanoa, joten toimisin nyt nopeasti hoitoon hakeutumisen kanssa). Toisessa taas viet esimiehen toiminnan eteenpäin. Pyydät keräämänsä virhelistan kirjallisena, esität sen esimiehen esimiehille sekä liittoon. Käyt listan läpi yhdessä esimiehen kanssa ja kysyt, kuinka olisit voinut toimia toisin. Varmistat että vastaavia virheitä ei enää synny.

Toisin sanoen, voit joko painaa pääsi ja esiintyä uhrina nykytilanteen jatkuessa tai purra hampaasi yhteen ja korjata tilanteen. Tarkennan vielä että ehdottamani sairasloman hakeminen ei tarkoita pään painamista vaan sekin on yhtä lailla tilanteen korjaamista.

Ja vielä sellainen vinkki että tämä esittelemäsi itsesääli ja uhrina esiintyminen ei pue ketään. Jos aiot jatkaa vastaavaa uudessa työssäsi, olet hyvin pian samassa tilanteessa siellä. Jos koet tarvetta vessassa itkeskelyyn, hae sairaslomaa. Ymmärrän että sinulla on todella vaikeaa, mutta nykyisellään et pääse koskaan tapahtuneista asioista yli. Avaimet ratkaisuun ovat sinulla itselläsi.

[/quote]

En ole suoraansanoen uskaltanut jäädä sairaslomalle. Pomoni lempi puheenaihe on se kuinka hän hautautuu omiin töihinsä, tekee kymmeniä tunteja kk ylitöitä jne. Tällaisen saarnan alla sairaslomalle jääminen ei tuntunut hyvältä: Pelkäsin pomoni reaktiota.

Pitkälle sairaslomalle jääminen saisi pomoni täydellisen raivon partaalle ja työnteosta täällä tulisi mahdotonta. Lisäksi tuuraan pomoani, joka jää itse kesälomalle minun lomani jälkeen joten jos itse jään sairaslomalle, ei pomoni voi pitää kesälomaansa koska täällä ei ole ketään tekemässä hänen työtään.

Olen pahoillani että olen tällainen ruikuttaja. Ei tämä kivalta tunnu, tekisin mitä vaan että elämä hymyilisi.

ap

Vierailija
4/44 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olet tehnyt virheen jo siinä, että olet hänelle kertonut yksityiselämäsi vaikeuksista. Asia ei hänelle kuulu millään tavoin. Ja nyt olet anatanut ilmeisen ikävälle ihmiselle kaikki tiedot joilla kiristää sinua ja lisätä paineitasi. Hänelle ei kuulu miksi olet sairaslomalla. Sairaslomatodistus riittää.  Lääkäri on todennut sinut työkyvyttömäksi ja siitä ei ole kenelläkään sanomista.Teet itsellesi vain hallaa jos et sitä noudata. Jos menet töihin annat lisäsyyn moitteille tyyliin "ei se oikeesti sairas ole, olihan se eilenkin duunissa."

Miten ajattelit saada uuden duunin, jos olet henkisesti romuna? Ammattitaitoinen haasattelija kyllä huomaan tällaisen. Tai vaikka ei huomaisikaan niin miten ajattelit jaksaa uudessa työpaikassa, jossa tulee varmasti ainakin aluksi uusia haasteita, jos et hoida itseasi kuntoon?

Nyt teet niin kuin jo täällä aiemmat on neuvoneet:

1. Olet sairaslomalla ja hoidat itsesi kuntoon. Sinulla on siihen täysi oikeus Lisäksi työnantajalla on nykyään velvollisuus selvittää työterveyden kanssa mistä pidempi sairasloma johtuu ja mahdollisuuksien mukaan puuttua asiaan. Jos sairasloma on työperäinen asia.

2. Pyydät esimieheltäsi kirjallisena listan tekemistäsi virheistä ja käyt ne lävitse luottamusmiehen kanssa. Ja mietitte jatkotoimia.

3. Olet yhteydessä liittoon ja työsuojelutarkastajaan. Kertomuksesi pohjalta tuossa saattaa täyttyä työpaikkakiusaamisen tunnusmerkit. ASiasta voi tiedustella luottamuksella. Viranomaiset ym. eivät tee mitään ilman lupaasi.

4. Ala arvostamaan itseäsi ja pitämään puolesi!

Vierailija
5/44 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 11:49"]

No eikö ole vähän outoa jos tulen tänään töihin ja huomenna jäänkin pois? Ensiviikolla mulla on vielä saikkua, mutta myös kesälomaa, joten en jokatapauksessa tule töihin.

Mun on hyvin vaikea ymmärtää millainen ihminen pystyy olemaan totaalisen kylmä, nähdessään toisen ihmisen fyysisen ja psyykkisen pahoinvoinnin.

ap

ap

[/quote]

Hyvä Ap, En nyt tarkoita pahaa vaikka puhunkin suoraan. Annat nyt ymmärtää, että pomosi on maailman kylmin ja ilkein ihminen ja sinä vaan yritätä sinnitellä. USKON täysin, että koet sen niin. Tuntuu silti siltä että sinulle on annettu aikaa, ja virheitä, väsymystä ja vastaavaa on katsottu läpi sormien. Työpaikallasi tiedetään kokemasi ongelmat. Eli eivät he täysin välinpitmättömiä ole kai olleet? Meidän työpaikalla on sääntä, että kun ollaan kipeitä ollaan kotona, ja kunkoetaan että on valmis palaamaan töihin, niin palataan töihin ja työt hoidetaan kunnolla. Sinulla on ollut todella raskasta, en kiellä tätä ollenkaan, mutta kuinka pitkän ajan haluaisit että sinua työpaikalla paijataan ja virheitä katsotaan läpi sormien? Koska eihän se ole työpaikan tai muiden työntekijöiden syy, että sinulla on henkilökohtaisella tasolla vaikeaa. Työt pitää hoitaa, ja ne joutuu yleensä tekemään joku muu. Ei ole reilua, että töihin tullaan sinnittelemään ja itketään vessassa ja nukahdellaan päätteen ääreen. Silloin pitää olla kotona keräämässä voimia. Itse lähettäisin omat työntekijät heti kotiin, jos olisi noin rankkaa heillä. Sitten kun ovat taas voimissaan, niin tulevat töihin ja oletan että työt tehdään 100% sti. Ja en ole pomosi, ja en ole mielestäni ilkeä tai kohtuuton. Eräskin työntekijä oli 7 kk hermolomalla ja palasi sitten takaisin kuntoutuneena. Se tuli kalliiksi, mutta lopputulos on hyvä. Pahinta olisi ollut jos hän oisi tehnyt puoliteholla töitä koko sen ajan, ja olisi edelleen puolikuntoinen. Toivon sinulle kaikkea hyvää. Hoida itsesi kuntoon, ja katso eteenpäin. Unohda pomosi ja keskity nyt parantamaan oma tilanteesi.

Vierailija
6/44 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ei voida irtisanoa pienten virheiden vuoksi (sanon tämän työnantajana). Älä siis siitä huoli. En lukenut jokaista viestiä, mutta kysyn, onko kyseessä mainostoimisto?

Vierailija
7/44 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 14:57"]

Sinua ei voida irtisanoa pienten virheiden vuoksi (sanon tämän työnantajana). Älä siis siitä huoli. En lukenut jokaista viestiä, mutta kysyn, onko kyseessä mainostoimisto?

[/quote]

Kyseessä ei ole mainostoimisto. Mutta arvatkaa vaan onko mukavaa olla täällä töissä, kun tietää olevansa täysin epätoivottu henkilö? Pomoni haluaa minut ulos, esim. siten että ei anna joustoa työajoissa lainkaan. Hän tietää että olen yksinhuoltaja ja vastuussa lapseni päiväkotiin vienneistä. Teen toimistotyötä, jossa ei ole mitään oleellista siinä onko paikalla klo 8 vai klo 9. Ehdotin pomolle, että pääsisin busseilla parhaiten niin etä tulisin varttia vaille 8 töihin, ja lähtisin varttia vaille 16. Ei onnistu. Muut täällä kyllä tulee ja menee miten haluaa. Nyt sitten istun pysäkillä ja odotan bussia joka päivä 25 min ylimääräistä. Ihan sama, ei mun maailma siihen lopu. Mutta pointtina se, että miksi muille joustot on ok, mulle ei :(

ap

Vierailija
8/44 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 14:57"]

[/quote]

Kyseessä ei ole mainostoimisto. Mutta arvatkaa vaan onko mukavaa olla täällä töissä, kun tietää olevansa täysin epätoivottu henkilö? Pomoni haluaa minut ulos, esim. siten että ei anna joustoa työajoissa lainkaan. Hän tietää että olen yksinhuoltaja ja vastuussa lapseni päiväkotiin vienneistä. Teen toimistotyötä, jossa ei ole mitään oleellista siinä onko paikalla klo 8 vai klo 9. Ehdotin pomolle, että pääsisin busseilla parhaiten niin etä tulisin varttia vaille 8 töihin, ja lähtisin varttia vaille 16. Ei onnistu. Muut täällä kyllä tulee ja menee miten haluaa. Nyt sitten istun pysäkillä ja odotan bussia joka päivä 25 min ylimääräistä. Ihan sama, ei mun maailma siihen lopu. Mutta pointtina se, että miksi muille joustot on ok, mulle ei :(

ap

[/quote]

Olet viesteistäsi päätellen kokenut jonkinlaisen burnoutin tai olet masentunut. Et selvästikään ole työkykyinen. Täm on vaikea ajatuspeli, mutta yritä ajatella asiaa ulkopuolisena. Jos olisit työnantaja sinun yrityksessäsi, niin olisitko tyytyväinen nykyiseen työpanokseesi ja haluaisitko että muutkin työntekijät tekisivät työnsä kuten sinä? Ja ei saa sanoa, että MUTTA.. Keskity vain sinun työpanokseesi ja arvioi sitä. Tätä harjoitusta olen tehnyt aikoinaan itsekin.

Vierailija
9/44 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleistä että masentunut henkilö kokee asiat niin että kaikki kaatuu heidän niskaansa, ja kaikista muista pidetään paisti hänestä, ja muiden kanssa joustetaan paitsi hänen ja niin edelleen. Oikeasti, hoida nyt itsesi kuntoon ja unohda muiden syyttely tilanteestasi.

Vierailija
10/44 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala pomo on aina hankala. Vaihda työpaikkaa oman mielenterveytesi vuoksi ja ota edeltäjääsi yhteyttä. Pomollesi tuskin kelpaa kukaan, jos edeltäjäsi sai potkut. Ehkä sun pomolla on pää vähän vinksahtanut.

Vierailija
11/44 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia nämä ap:n mokat ovat? Kuinka kauan ajallisesti olet itkenyt vessassa? Kävitkö siellä usein päivän aikana itkemässä?

Kuinka usein nukahtelit?

Oletko ajatellut, että alkoholikäytössä (3 lasillista) arki-iltana saattaa vaikuttaa seuraavanpäivän työtulokseen?

Vierailija
12/44 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin koko ketjun läpi ja niskavillat nousi pystyyn! Ap itkee kuinka rankkaa hänen työnsä on, kuinka kukaan ei häntä ymmärrä eikä  anneta aikaa.

Kuitenkin ap ITSE on mennyt s-lomalla töihin, PUOLIKUNTOISENA joka vaikuttaa sitten työpanokseen negatiivisesti. Mielestäni ap nostaa nyt itseään jalustalle ja mollaa pomon maan rakoon.

Jos sinulla ap olisi firma, katselisitko alaisilta tuollaista touhua ja jatkuvia virheitä mitä sinun pomosi nyt katsoo.

Kyllä kuule se 9kk on työelämässä pitkä aika katsella toisen virheitä. Ei ole pomon eikä työkavereidesi vika, että sinun elämä on sekaisin! Kuinka kauan pitäisi antaa aikaa sinulle, jotta hommat luistaisi? Varsinkin kun viesteistäsi huomaa, että teet niitä virheitä töissä. Sinulle on annettu jo monta kuukautta aikaa ja itse olet martyyrina jättänyt s-lomat väliin etkä ole hoitanut itseäsi kuntoon!

Se ei ole työpaikan vika todellakaan, että itse et osaa lopettaa ajoissa ja jäädä saikulle! Sama se mitä pomo yrittää sanoa, kenenkään ei tarvitse sairaana tulla töihin! Mitäpä jos olisit jo alusta jäänyt saikulle ja nyt voisit olla jo paremmassa kunnossa ja valmiina antamaan täyden työpanoksen. Olisi varmana työkaverit ja pomokin tyytyväisempiä kuin nyt!

Uskon täysin, kuinka rankkaa sinulla on ollut ja olen pahoillani puolestasi. Suomeksi sanottuna minua ottaa päähän sinun kaltaiset ihmiset joiden mielestä koko työpaikan pitäisi pomppia yhden rankan elämäntilanteen mukaan! Mitäpä jos KAIKKI alkaisivat lataamaan vaikeuksiaan töihin ja antaa niiden vaikuttaa työpanokseen? Onnistuisiko, ei!

Tiedän kyllä, miltä sinusta tuntuu. Olen itse kokenut yhden 1,5 vuoden aikana mm. 2 läheisen kuoleman, joista toinen oma lapsi. Mies lähti uuden naisen matkaan lapsen kuoleman jälkeen. Jäljelle jäänyt lapsi täysin minun vastuulla ja hänkin oireili rankasti. Itsellä fyysinen sairaus ollut läpi elämän. Lisäksi menetimme asunnon kiitos ex mieheni temppujen takia.

Silti missään vaiheessa ei tullut mieleenikään alkaa syyttää pomoa, joka erään päivän jälkeen pyysi minut sivulle ja sanoi, etteivät he voi jatkaa minun kanssa. Olin itse huomaamattani ollut poissaoleva ja hutiloinut minkä myös asiakkaat huomasivat. Silloin rehellisesti kerroin tilanteeni ja ilmoitin jääväni s-lomalle kunnes elämäni on taas kunnossa. Vajaan vuoden päästä palasin töihin uutena ihmisenä.

Olisiko minun silti pitänyt jatkaa, vaikka elämäntilanteeni huononsi työpanostani? No ei!

Ota ap itseäsi niskasta kiinni, hoida itsesi kuntoon ja lakkaa nostamasta itseäsi jalustalle! Kyllä se pomo joutuu sitten kesälomansa sumplimaan, niille ei vain voi mitään jos työntekijä sairastuu!

Vierailija
13/44 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sinne haastatteluun ja jos sut valitaan, vaihdat työpaikkaa.

Vierailija
14/44 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vaatinut liikaa itseltäsi, olisi kannattunut olla rauhassa sairauslomalle. No tietysti vaihdat työpaikkaa jos sinut valitaan. Tsemppiä!

Vierailija
15/44 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet siihen haastatteluun ja vaihdat työpaikkaa mikäli tärppää. Ei kuullosta siltä, että kannattaisi jatkaa nykyisessä työpaikassa jaksamisen äärirajoilla. Pomoilla on se hyvä puoli työntekijöihin nähden, että heidän tekemät virheet eivät haittaa. Kyse ei ole siitä, kumpi tekee enemmän virheitä ja kumman virheet ovat isompia. Tekemiset ovat vain eri asteikoilla.

Vierailija
16/44 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos mua ei valita? Tiedän että olen vetänyt itseni äärirajoille. mutta pomoni sanoi suoraan, ettei se on firman ongelma jos minulla on vaikeaa yksityiselämässäni. Se on aivan totta, ei olekaan. Tuntuu vaan uskomattoman julmalta. :(

ap

Vierailija
17/44 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, en mesisi sairaslomalla töihin.  Toiseksi hakisin sairaslomaa, jos en ole työkykyinen. Työkykyinen en ole, jos teent yössäni virheitä oman elämäntilanteesi takia.  Kolmanneksi, jos huomaan työssäni puutteita sen vuoksi, ettei tietokoneohjelmat toimi, tai joudun paikkaamaan kollegaa, niin olen heti kirjallisesti  yhdeydessä esimieheen ja mahdollisesti myös esimiehen esimieheen. Näin ei minua voi syyttää hitaudesta ja tulee kirjallista faktaa siitä, että minä olen asian ilmoittanut eteenpäin.

Neljänneksi annan pomon erottaa minut jos erottaa. En rupea kyselemään, että pitäisikö minun väistyä. Tuollaisessa tilanteessa olisin hyvin jämäkällä äänellä ja  käytöksellä ilmaissut sen, että minähän olin kertonut ohjelmistohankaluuksista ja minähän korvasin myös kollefgaa. Jos haluavat täydellistä tulosta, niin sitten esimiestasolla hoitavat työntekijöiden työolot sellaisiksi, että täydellistä työtulosta voi tehdä. Sitä kun ei voi toimimattomalla työkalulla tai puutteellisella henkilöstöllä saada aikaan.

Vierailija
18/44 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maailmasa jyllää kovat arvot. kaltaisesi tunnolliset työläiset uhrataan surutta, käytetään loppuun ja viskataan sivulle. Toivon sinulle KOKO SYDÄMESTÄNI pelkkää hyvää. Ansaitset elämääsi parempia aikoja <3

Vierailija
19/44 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua ei valita, kannattaa jatkaa paremman työpaikan etisimistä, mutta ei vielä irtisanoutua entisestä. Antaa niiden sitten irtosanoa, kun/jos oikeasti eivät halua sinua siellä enää pitää. Silloin työsuhteen päättämisen haitat jäävät firman kontolle, mutta sinä pidät oikeutesi päivärahoihin jms.

Jos joudut olemaan tuolla töissä pitkään, voit myös pyytää, että siellä järjestettäisiin palaveri , jossa olisi sinä ja esimiehesi ja mahdollisesti hänen esimiehiään, sekä luottamusmies tai työterveyden edustaja, ja jossa voisit selittää, mistä nuo virheet sinun mielestäsi johtuvat. Mutta ÄLÄ sano, että ne johtuvat vaikeasta avioerosta ja siitä, että sinnittelet töissä vaikka sinun pitäisi olla sairaslomalla, koska juuri niin sun ei alunpitäenkään olisi pitänyt tehdä. Töihin mennessään ihmisen pitää olla työkuntoinen. Jos ei ole työkuntoinen, pitää jäädä sairaslomalle ja hoitaa itsensä kuntoon - ei mennä puolikuntoisena töihin sähläämään.

Vierailija
20/44 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomoni mielestä syy on minussa. Jos en jaksa tehdä minulle määrättyjä töitä, en sovellu työhöni. Pomoni mielestä työmäärässäni ei ole mitään vikaa, hän pystyisi hoitamaan tehtäväni oman työnsä sivussa kuulemma.

Edeltäjäni sai potkut, koska hänen työpanokseensa ei oltu tyytyväisiä. Tekisi pikkuisen mieli ottaa yhteyttä edeltäjääni ja kysyä miten hän on tämän tilanteen täällä kokenut. Oma pomoni ei ole tyytyväinen kehenkään eikä mihinkään, mutta silti otan tämän hyvin henkilökohtaisesti. Minulla olisi sairaslomaa ensi viikko vielä, ja tämä viikko loppuun, jätänkö ihan pokkana tulematta vaan töihin? Nyt istun tällä ja motivaationi on nolla (kuten arvaatte, kun tänne kirjoittelen)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän