Onko kaikki oikeasti sitä mieltä, ettei ulkomaalaisesta voi löytää netissä aitoa rakkautta?
Otsikko ehkä vähän oudosti kirjoitettu, mutta en osannut sitä muotoilla. Kyllähän näitä tapauksia nimittäin on, että löytyi rakkaus netistä esim. englantilaisen kanssa. Ei se mielestäni täysi mahdottomuus ole vaikkakin varovainen saa mielestäni kuitenkin olla. Ja entä, jos ehdottaa skypepuhelua ja se menee ihan ok?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Nettirakkaudessa iso osa suuresta tunteesta ja käsitys toisesta on omaa mielikuvitusta ja omaa fantasiaa. Kaiken konkretian puutteessa (näkö, kuulo, haju, maku, toisen eleet ja sanaton viestintä...) ihmisen mieli rakentaa toisesta aikamoisen satuolennon.
Tämä on fiksusti sanottu.
Sanoisin, että on äärimmäisen hankala löytää netin kautta "se oikea".
Minä tiedän yhden tapauksen jossa se onnistui. Suomalainen mies ja amerikkalainen nainen. Mies meni ensin tutustumiskäynnille naisen kotikonnuille ja vuoden päästä muutti sinne kokonaan. Tämä on aivan ihana tarina ja olen onnellinen hänen puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Aina kannattaa sopia kuukauden sisään tapaaminen julkiselle paikalle ja miettiä siitä eteenpäin jatkoa. Ulkomailta voi löytää rakkauden, mutta missään nimessä ei pidä jättää nettiromanssin tasolle, eikä pyytää tai lähettää rahaa.
Skype edesauttaa yhteydenpidossa, muttei tietenkään korvaa livenä tapahtuvaa kommunikaatiota.
Nyt on aika mahdotonta tavata kun rajat kiinni eikä tietoa milloin palautuvat eikä muutenkaan suositella siltikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kannattaa sopia kuukauden sisään tapaaminen julkiselle paikalle ja miettiä siitä eteenpäin jatkoa. Ulkomailta voi löytää rakkauden, mutta missään nimessä ei pidä jättää nettiromanssin tasolle, eikä pyytää tai lähettää rahaa.
Skype edesauttaa yhteydenpidossa, muttei tietenkään korvaa livenä tapahtuvaa kommunikaatiota.Nyt on aika mahdotonta tavata kun rajat kiinni eikä tietoa milloin palautuvat eikä muutenkaan suositella siltikään.
No sitten ei kannata ottaa vaikeasti saatavaa puolisoa. Turhaan alkaa maalailemaan rajojen ollessa kiinni hattarakuvia jostain saavuttamattomasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettirakkaudessa iso osa suuresta tunteesta ja käsitys toisesta on omaa mielikuvitusta ja omaa fantasiaa. Kaiken konkretian puutteessa (näkö, kuulo, haju, maku, toisen eleet ja sanaton viestintä...) ihmisen mieli rakentaa toisesta aikamoisen satuolennon.
Minä tiedän yhden tapauksen jossa se onnistui. Suomalainen mies ja amerikkalainen nainen. Mies meni ensin tutustumiskäynnille naisen kotikonnuille ja vuoden päästä muutti sinne kokonaan. Tämä on aivan ihana tarina ja olen onnellinen hänen puolestaan.
USA:n ollessa kyseessä en varmaan ensimmäisellä tapaamisella uskaltaisi kyllä ihan yksin sinne päin lähteäkään eli Suomessa parempi olisikin järjestää :0
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USA:n ollessa kyseessä en varmaan ensimmäisellä tapaamisella uskaltaisi kyllä ihan yksin sinne päin lähteäkään eli Suomessa parempi olisikin järjestää :0
Sieltä tuleva saattaa haluta jäädä tänne. Oon ymmärtänyt etteivät kaikki hyväksy USA:n nykyistä menoa ja haluavat lähteä. Ole tarkkana ettei kohdallesi osu tp-shoppailija!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skype edesauttaa yhteydenpidossa, muttei tietenkään korvaa livenä tapahtuvaa kommunikaatiota.Nyt on aika mahdotonta tavata kun rajat kiinni eikä tietoa milloin palautuvat eikä muutenkaan suositella siltikään.
No sitten ei kannata ottaa vaikeasti saatavaa puolisoa. Turhaan alkaa maalailemaan rajojen ollessa kiinni hattarakuvia jostain saavuttamattomasta.
Eli normaalisti elellään tahoillaan yhteyttä pitäen ja kohdataan jos kohdataan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli normaalisti elellään tahoillaan yhteyttä pitäen ja kohdataan jos kohdataan?
Kunhan molemmille tuo on ok niin mikäs siinä. Ongelmaksi vain voi muodostua yksipuolinen rakkaus joka saattaa hajottaa toisen. Peli täytyy katkaista heti jos kummastakaan alkaa tuntua ikävältä.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voi. Itse olen viestitellyt kolme kuukautta amerikkaisen miehen kanssa, joka on ollut upseerina laivastossa. Säästän parasta aikaa hänen lentolippuihin varaa. Miehellä on itse talous aika tiukalla, koska hänen kaikki rahat ovat palaneet lähisukulaisensa sairaalakuluihin. Ja voin siis vannoa, että tämä ei ole huijaus, vaan ihan 100-varmasti aito tapaus. <3
Sinullakin lähes sama homma kuin minulla? Mies, siis U.S.A navy amiral tulee suomeen kun saan säästettyä 4000 euroa hänen lentosukkiinsa. Hänellä on sellainen vakava sairaus, että ilman erikoislentosukkia, jotka Nasa valmistaa hän ei voi lentää. Hän ostaisi ne mielellään itse, mutta hänellä on sen verran salainen tehtävä laivastossa, ettei hän voi paljastaa Nasalle oikeaa henkilöllisyyttään. Helpompi siis jos laitan rahat hänen salaiselle tililleen, josta hän voi sitten CIA avulla tilata lentosukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö aika hyvin paljastu videopuhelussa millainen on?
No ei! Toki, jos pystyy olemaan skype-yhteydessä 24/7 kuukauden ajan, niin ehkä sitten.
Mites muuten tapaamisen turvallisuus eli ei kai heti uskalla yökylään ottaa, jos ulkomailta tulee? :0 Ainahan olisi muutenkin julkiselle paikalle järjestää mutta sitten täytyisi tietysti varata hänen hotelli.
Vierailija kirjoitti:
Mites muuten tapaamisen turvallisuus eli ei kai heti uskalla yökylään ottaa, jos ulkomailta tulee? :0 Ainahan olisi muutenkin julkiselle paikalle järjestää mutta sitten täytyisi tietysti varata hänen hotelli.
No toinen menee hotelliin/Airbnb:hen ja tämä kotimaassaan asuva kotiinsa kahvilassa tapaamisen jälkeen.
Pelkään kyllä tosi paljon huijatuksi tulemista :( Kun oon nyt pari päivää viestitellyt PenPalWorldissa yhden amerikkalaismiehen kanssa. Ja minä siis alun perin otin yhteyden häneen. Tuntuu kuin hän olisi kiinnostunut mutta voi myös ystävällisyyttään kertoa pitävänsä minusta ja että kiva kuulla minusta. Voi kuulla perusamerikkalaisuuteen tai sitten on täysi huijaus :( Ajattelin nyt rauhoittaa itseni, etten tänään ollenkaan viestittele. Varmaan pitää kysyä ensi kerralla s-postiosoite, ettei palstalle vain jäisi. Voi olla että oon joittenkin mielestä hölmö, mutta rahahuijaukseen en varmasti lähde.
Vierailija kirjoitti:
Huijarit on äärimmäisen helppo kyllä erottaa. Niissä on heti kättelyssä kaikki ne elementit mistä ei tarvi arvuutella mikä homma kyseessä.
Samaa mieltä. Kovin pitkään ei voi feikata mitään, ja jos alkaa vaihtelemaan kuvia enemmänkin niin niistä näkee paljon kun kirjoitellen tutustuen samalla lähettelee toisille kuvia.
Kaveri löysi Hollannista rakkaan itselleen 22 vuotta sitten, muutti sinne, ja edelleen ovat yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään kyllä tosi paljon huijatuksi tulemista :( Kun oon nyt pari päivää viestitellyt PenPalWorldissa yhden amerikkalaismiehen kanssa. Ja minä siis alun perin otin yhteyden häneen. Tuntuu kuin hän olisi kiinnostunut mutta voi myös ystävällisyyttään kertoa pitävänsä minusta ja että kiva kuulla minusta. Voi kuulla perusamerikkalaisuuteen tai sitten on täysi huijaus :( Ajattelin nyt rauhoittaa itseni, etten tänään ollenkaan viestittele. Varmaan pitää kysyä ensi kerralla s-postiosoite, ettei palstalle vain jäisi. Voi olla että oon joittenkin mielestä hölmö, mutta rahahuijaukseen en varmasti lähde.
Pyydä Skypeen. Sehän on ilmainen ja Skype tilin pystyy luomaan tosi nopeasti. Ainakin näkisitte toisenne.
Mä löysin netistä ulkomaalaisen kumppanin. Ei ollut mikään seuranhakusivusto. Oltiin jonkin aikaa kaukosuhteessa ja vierailtiin toistemme luona. Sitten muutin hänen luokseen. Hyvin olen viihtynyt ja rakastan häntä päivä päivältä vain enemmän.
En koskaan tavoitellut ulkomaalaista kumppania. Päinvastoin. Olisin mielelläni ottanut kumppanin, jolla on sama äidinkieli, ja jäänyt asumaan Suomeen. Mutta en ollut löytänyt sellaista Suomesta, niin päätin olla avoin uutta kohtaan. Olen onnellinen, että uskalsin ottaa riskin.
Stadissa on englanninkielisten yhdistys, joka järkkää baari-iltoja, pubivisoja ja kaikennlaista muuta toimintaa. Sinne vaan mukaan. Miehet on brittejä, jenkkejä, ausseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä Skypeen. Sehän on ilmainen ja Skype tilin pystyy luomaan tosi nopeasti. Ainakin näkisitte toisenne.
Toimiiko skype hyvin myös puhelimessa? Entäs haittaako, kun omalla nimellä oon siellä vai voiko vaihtaa, ettei näy sukunimeä siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko skype hyvin myös puhelimessa? Entäs haittaako, kun omalla nimellä oon siellä vai voiko vaihtaa, ettei näy sukunimeä siellä?
Toimii ja asetuksista voi muokata nimimerkkiään. Välillä puhelimen kautta tehty nimimerkin muutos ei näy, joten kannattaa käydä varmentamassa koneella näkyvillä oleva nimi.
Miten kauan meni tapaamiseen?