Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annatko lapsesi laittaa viiliin sokeria joka kerrokseen?

Vierailija
03.07.2013 |

Meillä saa laittaa vain ekaan kerrokseen, sen jälkeen ei sokeria enää lisätä. Piste.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viili sekoitetaan ensin tasaiseksi, sitten joukkoon sekoitetaan sen verran sokeria, että hampaissa narskuu.

-37-vuotias lapsi-

Vierailija
2/26 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi voisi allergioiltaan syödä viiliä niin saisi laittaa sokeria joka kerrokseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset eivät syö viiliä. Itse söin lapsena viilin noin, että kerrostin sokerilla :)

Vierailija
4/26 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siiiiis kuka laittaa viiliin sokeria!!! en tajua... :-(

Vierailija
5/26 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu saa laittaa. 

Vierailija
6/26 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset laittaa viiliin sokeria. Ohut huntu joka kerrokseen :)

Usein ei meillä kylläkään viiliä syödä.

Vierailija
7/26 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 20:46"]

Meillä saa laittaa vain ekaan kerrokseen, sen jälkeen ei sokeria enää lisätä. Piste.

[/quote]

Luulen et kun sulta silmä välttää ne laittavat sitä silti. Viimeistään kun itse omat viilinsä kustantavat.

Vierailija
8/26 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, viiliin ei laiteta sokeria

Vierailija
9/26 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

Kuinka monta eri kerrosta on viilissä? En ole koskaan syönyt joten en kysy kettuillakseni.

Vierailija
10/26 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeen kerroksiin?

Teen itse viiliä ja sitä on sen verran ohut kerros matalassa astiassa, että menee yhdessä kerroksessa.

Vierailija
11/26 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ei syö viiliä, mutta jos söisivät niin saisivat laittaa. Puuroon saavat laittaa joka kerrokseen.

Vierailija
12/26 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lapset edes oppii että voisi useamminkin sokeroida kuin sen päällisen... ellei jossain näytetä mallia? Ei ne tarhassakaan laita kaneli-sokeria kuin siihen pintaan, ennen tarhaa meidänkin muksu söi viilit ilman sokeria ihan mielellään., tarhassa oppi sokeroimaan sokeri-Viiliksenkin :(

Ja sitä parasta päällikerrosta ei tod sekoiteta ja tehdä viilistä liisetriä....

Vierailija
13/26 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran laitetaan sokeria ja kanelia ja sillä täytyy pärjätä. Jos ei kelpaa, niin syövät sitten ruisleipää ;) En kovin paljoa välitä näistä sokerilla kyllästetyistä tuotteista, yritän opettaa lapsille muitakin makuja kuin sokerin. Itse olen toivoton sokerihiiri, mutta puurot ja viilit syön ilman sokeria.

Vierailija
14/26 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka syö viiliä ilman sokeria ? Sen kuuluu narskua hampaissa...

Vierailija
15/26 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä oikein läträtään sen sokerin kanssa? Siis ei ap vaan ne kerrostajat. Luojan kiitos mun muksut ei edes pysty syömään mitään niin makeaa, että sokeri narskuisi hampaissa.

Vierailija
16/26 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mihin kerroksiin? En ole vissiin syönyt kerroksellista viiliä, mutta en laittaisi sokeria viiliin alkuunkaan, hyi.

Vierailija
17/26 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei aukee mullekaan noi kerrokset..selittäkää!

Vierailija
18/26 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, tampiot, ensin siis sokeri ja sitten se lusikoidaan siitä pinnalta lohkaisemalla viiliä lusikalla suuhun. Ensimmäinen kerros kun on syöty, on purkissa hieman kuoppainen viilin pinta ja viiliä 2/3 jäljellä. Sitten uusi sokeri ja taas lusikoidaan n. 1/3 viilistä. Vielä 3. sokeri ja syödään loput.

Vierailija
19/26 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 22:13"]

Juu ei aukee mullekaan noi kerrokset..selittäkää!

[/quote]

En syö viiliäni kerroksittain...vaan koukkaan pohjaa myöden... mutta kerroksellisuus tarkoittaa sitä, että ripotellaan reilusti sokeria ja lusikoidaan se sokeri suuhun mahdollisimman ohuen viilikerroksen kanssa. Sitten ripotellaan uudet sokerit ja syödään seuraava kerros.

Kertokaapa sokruhirmut... montako kerrosta saa siitä tavallisesta 2dl laakeasta purkista?

Vierailija
20/26 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 22:22"]

Noh, tampiot, ensin siis sokeri ja sitten se lusikoidaan siitä pinnalta lohkaisemalla viiliä lusikalla suuhun. Ensimmäinen kerros kun on syöty, on purkissa hieman kuoppainen viilin pinta ja viiliä 2/3 jäljellä. Sitten uusi sokeri ja taas lusikoidaan n. 1/3 viilistä. Vielä 3. sokeri ja syödään loput.

[/quote]

Noh, tampiot! Pääsette vähemmällä vaivalla, kun kaadatte tuhottomasti sokeria sinne viiliin ja sekoitatte sen sössön! On varmaan joka kerroksessa tarpeeksi, eikä tarvitse koko ajan ammentaa lisää!