Te lapsena/nuoren hyväksyntää ja kehuja vaille jääneet, minkälaisia teistä tuli aikuisena?
Itse vajaa kolmikymppisenä huomaan edelleen janoavani hyväksyntää ja kehuja, tuntuu myös etten koskaan saa tarpeeksi. Tietysti tiedostan ettei minun hyvyys tai kelpaavuus tällaisena kuin olen ole muiden kehuista kiinni. Itsevarmuutta löytyy mutta silti, ajoittain koen olevani niin mitätön, yksin ja ei mihinkään sopiva tai kenellekään kelpaava. Parisuhteissa välillä liian takertuva ja koen ettei toinen jaa rakkautta tarpeeksi. Ehkä tämä tästä vuosien myötä. Neuvoja? Vinkkejä? Vertaistukea?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
sos tilanteiden pelko, vakava masennus, ikisinkkuus, yksinäisyys, ei minkäänlaista itsevarmuutta, liikalihavuus.
Mä olen kans kasvattanut melko tuhdin kuoren ympärilleni
Paljon samaa kuin muilla. Olen ollut jo 10 vuotta naimisissa , mutta epäilen kelpaavuuttani miehelleni edelleen ajoittain. Menen paniikkiin, kun mokaan töissä ja alan ajatella saavani potkut(en ole saanut), teen töissä liikaa miellyttääkseni muita ja uuvun helposti. Autan aina, jos minulta kysytään apua ja laiminlyön mieluummin itseäni.