Olen uskossa, kysykää mitä haluatte.
Yritän vastata kaikkiin kysymyksiin niin hyvin kun pystyn.
Uskon siis Jeesukseen Vapahtajanani ja olen ns. uudestisyntynyt uskova.
Kommentit (47)
Eikö sinua hävetä?
Meinaan, että kun palvot jumalaa joka tuomitsee ikuiseen (!) kadotukseen synnittömimmänkin ihmisen vain koska tämä ei jaksa uskoa. Eikö rangaistus sinusta ole yhtään kohtuuton?
Ap, miten suhtaudut homoihin ja lesboihin......
Minä tunnen henk.koht. lesbon joka on tullut uskoon, hän on jättänyt entisen syntielämän ja työskentelee nyt hengellisessä työssä. Tätä naista ovat lesbot, hänen ent. ystävät, uhanneet väkivalla ja jopa tappaa hänet, eli ei ole helppoa tulla, ei homon eikä lesbon, uskoon. Ulkopuolelle leirin.
Kaikki ihmiset, olivat he sitten homoja, lesboja, heteroja, mustia, valkoisia, keltaisia, suomalaisia, ruotsalaisia, venäläisiä, arabeja, somalialaisia, jne. jne., he kaikki ovat Jumalan kuvia ja Jumala rakastaa heitä, mutta vihaa syntiä, siksi hän kärsi, hän viaton ja synnitön, ristikuoleman. Jeesus kantoi ristillä kaikkien ihmisten kaikki synnit, niin menneet kuin tulevatkin, siksi hänestä sanottiin, hänen ristillä roikkuessaan, ettei hänen hahmonsa ollut enää ihmisten kaltainen, niin runneltu hän oli. Jeesuksen taakka oli järkyttävä, kaikki maailman synnit yhden ihmisen päällä, miljoonat murhat, aviorikokset, raiskaukset, jumalanpilkat, varkaudet, valehtelut, kaikki väkivalta jne. jne. Siksi hänen uhrikuolemansa on niin äärettömän arvokas, sitä ei voi millään rahalla ei kullalla, eikä millään teolla ostaa, se on ilmaista, se on lahja, sen vain voi ottaa vastaan tai on ottamatta, vapaasti voi valita.
Homojen ja lesbojenkin on tehtävä parannus ja saatava synnit anteeksi, niin sen jälkeen he voivat olla aidosti uskossa.
Vastaan taas parin tunnin päästä kysymyksiin.
Viestiketjun aloittaja.
Minusta vastaat vähän asian vierestä kirjoittamalla ensin rivin asiallista vastausta ja sitten kappaleen verran "käännytyspuhetta".
Luterilaisen opin mukaan muuten on niin, että kuollessaan kastamaton lapsi joutuu helvettiin. Tietenkään tästä ei haluta puhua, koska sotii nykyisin ihmisten oikeustajua vastaan. Muilla kristityillä lahkoilla mielipide asiasta vaihtelee.
Mutta voin kysyä toisinkin. Jos nyt joku hiippari raiskaa, kiduttaa ja murhaa sanotaan 15-20 vuotiaan tytön, mutta muistaa katua ennen kuolemaansa, pääsee hän taivaaseen. Jos tyttö taas ei ollut uskossa, hän ei pääse. Miksi tämä on oikein?
En ole taaskaan viestiketjun aloittaja, mutta onpa mielenkiintoisia kysymyksiä.
Miksi katuva raiskaaja, kiduttaja, murhaaja pääsisi taivaaseen kun taas uhri ei, koska ei ollut uskossa?
Hehän ovat kaksi eri ihmistä, omine elämäntarinoineen, vaikka hirviömäinen tapahtuma heidät hetkeksi yhdisti.
Jos joku tekee noin kamalan teon, niin luultavasti jos aidosti katuu, täytyy sen olla valtava prosessi ja varmasti itseinho ja itsesyytökset eivät ihan heti lopu. Mutta onko oikein olettaa, että jos tekee vaikka noinkin kamalan teon, että sitä ei itse saisi käsittää katua? Että tuollainen murhaaja raiskaaja ei saisi koskaan ymmärtää miten hirveän teon hän teki? Eikö se ole jo osa hänen henkistä rangaistustaan että ymmärtäisi? Ei pelkät kalterit mielestäni riitä rangaistukseksi tuollaisesta teosta, on hyvä että myös henkisesti joutuisi kohtaamaan tekonsa.
Mitä tyttöön tulee niin saisiko hän olla vaikka minkälainen saatananpalvoja ja joutuessaan rikoksen uhriksi, se ikäänkuin hyvittäisi sitten kaiken hengellisen elämän puutteen? Entä jos se tyttö olisi myös aiheuttanut toimillaan paljon enemmän pahaa kuin hyvää ympärilleen? Ei rikoksen uhriksi joutuminen kenestäkään puhtoista tee. Mutta ymmärrän kyllä pointtisi.
Jeesusta seuraamalla pääsee Jeesuksen luokse. Mutta mehän emme kukaan täällä voi sanoa kuka sinne pääsee, sehän on Jumala joka valitsee ja meidän muiden ei tule tuomita muita.
Eikös se sun jumalasi sanonut, että menkää ja täyttäkää maa? Joten onko se syntiä, jos nainen ei anna?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 11:11"]
Hah, tiukkoja kysymyksiä! Selaas nyt sitä raamattua ap, ja koita keksiä jotain muitakin vastauksia kuin näitä viittauksia lapsellisiin tuhlaajapoika yms tarinoihin.
[/quote]
Ei tuhlaajapoikakertomus ole lapsellinen tarina, vaan syvällinen ja koskettavakin vertaus Jumalan RAKKAUDESTA ihan jokaista ihmista kohtaan, myös juuri sinua kohtaan, joka nyt luet tätä viestiä ja olet ehkä pettynyt Jumalaan tai pidät mahdottomana tai vaikka naurettavana sitä, että on todella olemassa Jumala, Kristus joka rakastaa sinua enemmän kuin voit tällä hetkellä kuvitellakaan. Kuitenkin on mahdollista luottaa tällaiseen rakkauteen ja jopa kokea sitä: ensimmäisestä linkistä löydät tuhlaajapoikakertomuksen ja jälkimmäisessä linkissä pieni video, jossa kuvataan Jumalan rakkautta. Kaikkea hyvää etsimiseesi ja muista. että Jumalakin etsii sinua, kosta olet hänelle rakas ihminen :)
http://www.nic.funet.fi/pub/doc/bible/html/finnish/1992/Luuk.15.html
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 11:14"]
Millä perusteella raamattuun valittiin määrätyt tarinat. Miksi naisten kirjoittamia evankeliumeja ei ole otettu matkaan.
Kuinka paljon Jumallalla on tekemistä nykyisenlaisen luterilaisen uskon kanssa?
Mihin tarvitaan uskossa ihmisten määrittelemät laita ja säännöt, että kelpaisi Jumalalle?
[/quote]
En itse tiedä millä perusteella juuri nuo kirjat on koottu Raamatuksi, mutta käsittääkseni Vanhan Testamentin perusta on juutalaisissa pyhissä kirjoituksissa ja Uuden Testamentin Apostolilaississa kirjoituksissa ja näistä on syntynyt Raamattu.
Vanhassa Testamentissa on muuten Ruutin kirja, ja Apokryfisissä kirjoituksissa on muistaakseni Juudit. Muita naiseen viittavia kirjoja ei ole Raamatussa. Mutta Raamatussa on paljon kuuluisia, vahvoja ja Jumalaa pelkääviä naisia joiden kautta Jumala toimi. On profeettoja ja evangelistoja.
Jumalaa kutsutaan Isäksi, mutta Jumalassa on myös "äitiä", sillä Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, mieheksi ja naiseksi hän heidät loi, näin sanoo Raamattu.
Luterilaisesta kirkosta en osaa sanoa paljonkaan kun en ole koskaan ollut luterilaisen kirkon jäsen, synnyin itse orthodoksiseen perheeseen. Mutta omasta mielestäni nykyinen EvLutkirkko on luisunut todella kauas Jumalan Sanasta ja luulenkin että EvLutkirkko hajoaa osiin ja yhä useampi jättää myös ks. kirkon.
Jumala on säätäny lait, ei kiskseen ihmisiä, vaan suojellakseen ihmistä.
Terv. Viestiketjun aloittaja.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 17:28"]
Onko tukka hyvin, näkyykö kello?
[/quote]
Tukka on hyvin ja kelloa ei ole ranteessa. ;D
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 09:54"]
Miksi olet niin tyhmä, että täytät elämäsi tuollaisella hölynpölyllä?
[/quote]
Jumalan pelko on viisauden alku. Näin sanoo Jumala itse, ja minä uskon Jumalaan enemmän kuin ihmiseen.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 10:36"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 10:30"]
Samalla tapaa Jeeus haluaa todella pelastaa myös perheenäidit, mutta se on kiinni myös perheenäidistä, haluaako että Jeesus hänet pelastaa?
Monet jotka ovat pilanneet elämänsä täysin "synniteillä", heillä ei ole enää muuta mahdollisuutta kuin kääntyä Jumalan puoleen ja huutaa apua tTaivaasta. Muistakaa tuhlaajapojan kertomus.
Monet ns. "hyvät ihmiset " ajattelevat etten minä tarvitse Jumalaa enhän ole mikään rikollinen ja minut on lapsena kastettu ja kuulun kirkkoon ja se takaa että pääsen Taivaaseen. Eli he alattelevat että teollaan voivat ansaita Taivaspaikan.
Mutta Jumala sanoi: Ihmisen parhainkin teko on kuin likainen vaate Jumalan kasvojen edessä" Teollaimme emme koskaan voi pelastua, vaan armosta ja Jeesuksen ristikuoleman kautta.
Terv, viestik.aloittaja.
[/quote]
Minua hiukan ihmetyttää tuo "riippuu vähän perheenäidistä, haluaako Jeesus hänet pelastaa"
Jos perheenäiti on ihan tavallinen ihminen, kuka elää oravanpyörässä. Rahat vähissä, tekee kahta työtä, on uupunut ja väsynyt, huoli lapsen pärjäämisestä. Välillä ihan lopussa, kun laskee laskuja yms.
Sitten sinä tulet siihen määrittelemään, että riippuu perheenäidistä, haluaako Jeesus hänet pelastaa.
Ihminen ei voi ikinä määritellä, kenet Jeesus pelastaa. Ihminen, et edes sinä uskovaisena pysty sanomaan, kuka pääsee taivaaseen. Se on Jumalan käsissä se. Ei ihmisen määriteltävänä.
Moni ihminen alkaa kuvitella olevansa Jumalan sijainen maan päällä, kun tulee uskoon. Minä en uskaltaisi mennä vastaamaan tuolla tavoin, että kenet Jeesus haluaa pelastaa. Se ei ole sinun vastattavissa.
[/quote]
Jeesus haluaa pelastaa kaikki ihmiset, mutta on ihmisestä itsestään kiinni haluaako hän itse että Jeesus hänet pelastaa, kaikki eivät halua tulla Jeesuksen omiksi ja kaikkilla ihmisillä on siihen vapaus, Jeesus ei pelasta väkisin ketään. Pelastus ei ole pakkopelastusta, vaan vapaaehtoista.
Terv. Viestik. aloitt.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 11:11"]
Hah, tiukkoja kysymyksiä! Selaas nyt sitä raamattua ap, ja koita keksiä jotain muitakin vastauksia kuin näitä viittauksia lapsellisiin tuhlaajapoika yms tarinoihin.
[/quote]Hienoja kysymyksiä, vastaan mielelläni kaikkiin kun vain ehdin.
Olen lapsenmielinen ja sen kaltaisten on Jumalan sanan mukaan Taivasten Kuningaskunta. :)
Terv, Viestik. aloitt.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 19:14"]
syötkö pyllynhajuisia juustoja
[/quote]
En, entä sinä itse. ;)
Terv. Viestik. aloitt.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 17:51"]
Eikös se sun jumalasi sanonut, että menkää ja täyttäkää maa? Joten onko se syntiä, jos nainen ei anna?
[/quote]
Yksi ihanin asia avioliitossa on seksi ja vielä ihanampaa se on jos se miellyttää molempia. Jos vaimoa ei haluta, niin siitä pitää keskustella ja etsiä syy moiseen käytökseen. Ei se synti ole, käsiottääkseni, mutta ei se ole myös mukavaa varmaankaan miehen kannalta. En muuta osaa vastata tuohon.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 17:51"]
[/quote]
Yksi ihanin asia avioliitossa on seksi ja vielä ihanampaa se on jos se miellyttää molempia. Jos vaimoa ei haluta, niin siitä pitää keskustella ja etsiä syy moiseen käytökseen. Ei se synti ole, käsiottääkseni, mutta ei se ole myös mukavaa varmaankaan miehen kannalta. En muuta osaa vastata tuohon.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 12:24"]
Jumala puhuu mulle säännöllisesti ja Hän on kertonut mulle, että jeesus ei ole oikeasti hänen poikansa vaan Saatanan maahan lähettämä väärä profeetta. Haluaisitko sä auttaa mua levittämään tätä viestiä ja vakuuttamaan muut uskovat asiasta?
[/quote]
Jumala ei anna Pyhän Hengen pilkkaa anteeksi, kaikki muut synnit voidaan antaa anteeksi. Näin kertoo Raamattu.
Terv. Viestik. aloitt.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 16:28"]
Miksi jotkut uskovaiset ovat suvaitsemattomia ja puhuvat niin paljon pahaa muista ihmisistä?
[/quote]
Sitä minäkin ihmettelen. Mutta tunnen monta, monta uskovaa, jotka eivät koskaan puhu pahaa lähimmäisestään vaan siunaavat ja rukoilevat heidän puolestaan. Tähän pitää minun itsenikin pyrkiä.
Terv. Viestik. aloitt.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 16:28"]
Miksi jotkut uskovaiset ovat suvaitsemattomia ja puhuvat niin paljon pahaa muista ihmisistä?
[/quote]
Myös uskovaiset kamppailevat valintojen edessä joka päivä ( malttako kieli olla puhumatta pahaa henkilöstä joka on tehnyt väärin sinua kohtaan...) Ainakin minä joudun joka päivä kamppailemaan ihan kuin muutkin, tosin tiedostan valinnanvapauden ehkä paremmin ja ajatuksen että kaikilla teoilla on seurakset- hyvät tahi pahat.
Mutta kysymyksessäsi huokuu ajatus, että vain uskovaiset olisivat suvaitsemattomia ja puhuvat pahaa toisista- ei varmaankaan kaikki ja niinhän pahaa puhuvat ja ovat suvaitsemattomia monet ei-uskovaisetkin. Siinä työsarkaa kaikille, että voi suhtautumistaan muuttaa. tv. ei aloitusviestin kirjoittaja vaan vain uskossa.