Ei hyvää päivää! Kaverini väittää kivenkovaa että rasvaisia maitotuotteita...
kannattaa suosia, sillä ihmisen on saatava rasvaa. Siksi syöttää lapsilleenkin täysrasvaisia juustoja, kevytmaitoa, rasvaista(ja sokerista) jogurttia....
Ei ymmärrä, että niissä on eläinrasvaa, joka ei ole sitä, mitä on tarpeellista saada. Huh...
Kommentit (29)
Mun mummo, 94 v on elänyt varmaan suurimmaksi osaksi leivällä, perunalla ja pullalla. Ikää 95, viimeksi puhuessa valitteli kun nyrjäytti ranteensa hakatessaan halkoja.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 17:38"]
Isomummoni karppasi koko ikänsä ja niinhän siinä kävi kuten ennustettiin, kuoli ennen kuin ehdi täyttää edes 100 vuotta. 99 oli mittarissa.
Ap provoilee, taitaa olla sinulla tylsä päivä?
[/quote]
Miten teet tuon levitteen? Miltä maistuu ja millainen rakenne tulee?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 18:49"]
Musta tää on niin huvittavaa, että monet olettavat että jos jossain tuotteessa suosii vähärasvaista niin sitten sitä suosii kaikissa. Meillä esim. käytetään vähärasvaisia lihatuotteita, jogurttia (maustamatonta) ja maitoa, mutta täysrasvaisia juustoja ja leivän päälle itsetehtyä levitettä (voita, öljyä ja vettä). Mä en näe mitään syytä miksi kaiken pitäisi olla sitä rasvaisinta.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 18:26"]
Minua taas hirvittää kun lapsille annetaan rasvatonta maitoa ja mitälie-minilätta-flora-levitteitä ja paistetaan kaikki jossain culinessessa.. Mistä ne sen rasvan sitten saavat?
Itsekin ennemmin suosin oikeaa voita. Maito ostetaan kevytmaitona, mutta jogurtit on täysrasvaisia turkkilaista tai kreikkalaista, ei niitä sokeri-lisäainemössöjä.
[/quote]
[/quote]
Kevyttuotteiden on todettu mm. heikentävän hedelmällisyyttä kasvavilla lapsilla. Miksi kukaan haluaisi syöttää lapselleen light-tuotteita?
eläinrasvojen haitallisuudesta ei ole vedenpitävää näyttöä. kohtuullisesti saa syödä lähes mitä vaan.
Kirjoittamalla ei hyvää päivää! osoitat joko alhaisen älykkyytesi tai olet teini.
En tajua, miksi ne vaihtoehdot pitää muka olla nykyään aina ääripäitä. Joko syödään superjalostettuja light-tuotteita tai sitten läträtään voita ja kermaa niin että napa paukkuu...
Mitä tapahtui kohtuudelle? Minä jotenkin onnistun välttämään liikaa (eläin)rasvan käyttöä ja en silti syö koskaan light-tuotteita. En tunne rasvaisen ruuan olevan terveellistä - tai ainakaan siitä ei tule minulle hyvä olo - joten en yksinkertaisesti syö sitä kovin paljon. Rasvaiset tuotteet korvaan kuitenkin ihan muilla ruuilla kuin niiden light-versioilla.
Toisaalta minulla on sukurasite, joten on vähän pakko katsoa mitä syön. Esimerkiksi isoisäni söi koko ikänsä rasvaa, rasvaa, rasvaa, ja sepelvaltimotauti jylläsi. Eli vanhaksi silti joo, mutta kärsi jo vuosikymmeniä ennen kuolemaansa ensimmäisen sydäninfarktinsa.
Minä en syö mitään teollisesti valmistettua, missä lukee kevyt. Muita syön kohtuullisesti ja kummasti tässä normaalipainossa pysytään, kun noiden lisäksi ruokavaliossa on se vähintään 500 grammaa kasviksia joka päivä, usein menee 700.
Annan voin pehmetä jonkin aikaa, sitten vaan vatkaimella sekoitan. Aina jää ähän "rakeiseksi" ts. on pieniä voipällyröitä kokonaan sekoittuneen aineksen seassa mutta on helposti levittyvää, voi siis ottaa suoraan jääkaapista ja levittää pehmeällekin leivälle ilman että repeää ja voipällyrät levittyvät myös hyvin kun ovat niin pieniä. Resepti on 500 g voita, 3 dl öljyä ja vajaa desi kylmää/viileää vettä.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 18:56"]
Miten teet tuon levitteen? Miltä maistuu ja millainen rakenne tulee?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 18:49"]
Musta tää on niin huvittavaa, että monet olettavat että jos jossain tuotteessa suosii vähärasvaista niin sitten sitä suosii kaikissa. Meillä esim. käytetään vähärasvaisia lihatuotteita, jogurttia (maustamatonta) ja maitoa, mutta täysrasvaisia juustoja ja leivän päälle itsetehtyä levitettä (voita, öljyä ja vettä). Mä en näe mitään syytä miksi kaiken pitäisi olla sitä rasvaisinta.
Minua taas hirvittää kun lapsille annetaan rasvatonta maitoa ja mitälie-minilätta-flora-levitteitä ja paistetaan kaikki jossain culinessessa.. Mistä ne sen rasvan sitten saavat?
Itsekin ennemmin suosin oikeaa voita. Maito ostetaan kevytmaitona, mutta jogurtit on täysrasvaisia turkkilaista tai kreikkalaista, ei niitä sokeri-lisäainemössöjä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]