Onko tehtäväni puuttua naisystävän teinityttären kyseenalaisiin TikTok videoihin?
Siellä herutellaan peppua ja muutakin kroppaa vähissä vaatteissa. Naisystäväni tuskin tästä tietää, mutta sattumalta osui omaan silmään, kun huolestuneena luin artikkelin jossa puhuttiin nimenomaan tästä TikTokista ja sen vaaroista, ja menin sitten katsomaan. Tyttö 16v. Mikä on oikea lähestymistapa?
M37
Kommentit (83)
Sanot tytölle, että kerrot äidille tai tehdään sugarbeibesopimus. Siinä tyttökin voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa hyvät palstalaiset, että me teinit näemme herutuksen hyvin erilaisena kuin te. Teidän mielestänne toppi päällä kulkeminen on herutusta.
Täällä mesoaa nuo ukot joille on herutusta ihan jo se, että näköpiirissä on nainen normaaleine ulokkeineen. Kaapupakosta haavelevat.
Ensin esitellään rintoja ja takapuolta, ja sitten valitetaan jos herrasmies tiedustelee suostumusta :(
Julkaisen tissipeppu kuvan ja saan kikulinkuvan ja ärähdän somessa ja iltapäivälehdet tekee lööpin ja sama uudelleen ensi viikolla. Huomiohuoraamista kauneimmillaan. En minäkään pyydä niitä tissikuvia sinne someen, enkä haluaisi niitä nähdä.
Kylläpä täällä on taas avutonta ja aivotonta porukkaa liikkeellä.
Ongelma ratkeaa, kun lakkat etsimästä ja kyttäämästä niitä paheksumiasi kuvia. Itse olet somekuplasi rakentanut, joten pura se entinen ja rakenna uusi, mieleisesi.
_Sosiaalisen median palvelut pyrkivät arvaamaan, millaista sisältöä haluamme seuraavaksi nähdä. Tämä onnistuu palveluiden algoritmeillä, jotka keräävät meistä tietoa esimerkiksi aiempien tykkäysten, seurattavien ja sisältöjen perusteella. Seurauksena näemme lähes ainoastaan sisältöä, jotka vahvistavat omia mielipiteitämme tai jotka miellyttävät meitä. Eri ihmiset saavat esimerkiksi Google-hausta eri hakutulokset, jotka perustuvat käyttäjän hakuhistoriaan. Yhden ihmisen sosiaalinen media on siis erilainen kuin toisen. Tätä kaikkea kuvastaa termi somekupla (filter bubble)._
Vieläkös youtube on (kuulemma) pullollaan niitä my dad/stepdad rates my bikini-herutu...eikun tuotearvosteluja? Siinä on kyllä löydetty oikein koko perheen harrastus :x
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa hyvät palstalaiset, että me teinit näemme herutuksen hyvin erilaisena kuin te. Teidän mielestänne toppi päällä kulkeminen on herutusta.
Täällä mesoaa nuo ukot joille on herutusta ihan jo se, että näköpiirissä on nainen normaaleine ulokkeineen. Kaapupakosta haavelevat.
Ensin esitellään rintoja ja takapuolta, ja sitten valitetaan jos herrasmies tiedustelee suostumusta :(
Kaksinaismoralismi. Naiset pitävät yllä kahta agendaa. Korostavat sukupuoltaan ja ihmettelevät miksi sukupuolta aina korostetaan. Koettakaa jo helvetti päättää mitä te haluatte.
Miksi tämä asia sinua noin kovasti kaivelee? Asia ratkeaa, kun lakkaat kiinnostumasta siitä, mitä naiset tekevät tai sanovat. Et sinäkään niitä naisia kiinnosta. Yhtään.
Ala seurata miesten somea, jos sitä kerran on ihan pakko kyylätä, ja siirry ylikselle, missä on keskusteluseuraksi kaltaisia kivoja miehiä. Unohda naiset.
Sinua ei huolestuta mikä tulee olemaan tyttöjen ja naisten asema? Päätä pensaaseen?
Sellaista se elämä on, että sinä elät puutteessa, vaikka tytöltä valuu spermaa pillusta samalla, kun puhuu sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot tytön äidille, että kävit sen artikkelin luettuasi katsomassa tytön tiktokia ja ajattelit, että hänen olisi hyvä tietää mitä siellä on. Et sano muuta. Äiti tekee mitä tekee. Ei ole sinun asiasi muuten.
Äidit eivät ymmärrä tällaisia asioita.
Aikuinen mies tulee kertomaan, että teinityttäresi heruttelee? Creepy alert !!!!!
Mies pyörii jossain teinien tiktokeissa herumassa.
Huh, onneks ei oma tytär, vaikka Tiktokissa onkin. On lapsella arvomaailma kohdallaan, kun ei tarvii hytkytellä ja esiintyä vähäpukeisena sosiaalisessa mediassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksinaismoralismi. Naiset pitävät yllä kahta agendaa. Korostavat sukupuoltaan ja ihmettelevät miksi sukupuolta aina korostetaan. Koettakaa jo helvetti päättää mitä te haluatte.
Miksi tämä asia sinua noin kovasti kaivelee? Asia ratkeaa, kun lakkaat kiinnostumasta siitä, mitä naiset tekevät tai sanovat. Et sinäkään niitä naisia kiinnosta. Yhtään.
Ala seurata miesten somea, jos sitä kerran on ihan pakko kyylätä, ja siirry ylikselle, missä on keskusteluseuraksi kaltaisia kivoja miehiä. Unohda naiset.
Olen elänyt koko elämäni Suomessa, jossa naisilla on ollut täysin yhdenvertaiset mahdollisuudet tehdä mitä tahansa kuin miehillä. Olen 70-luvulla syntynyt, 80-luvun lapsi ja 90-luvun nuori, joka en ole koskaan edes ajatellut, etteikö nainen olisi pätevä tekemään mitä tahansa. Milloinkaan omassa nuoruudessani en muista, että olisimme (ikäpolveni siis) koskaan ikinä ajatelleet, ettei nainen voi käyttäytyä noin, että tuo on miehen työ ja tämä on naisen paikka. Minun sukupolveni on aina ajatellut, että kaikki, jokainen ihminen voi tehdä mitä haluaa.
Siksipä tuntuu kovasti kummalliselta, että teidän nuorien sukupolvi on nyt rajoittamassa tätä kaikkea ja kaiken pitäisi liittyä vain naiseuteen tai mieheyteen eikä siihen että olemme vain ihmisiä.
Toimii normaaleilla. Sitten on näitä patologisia sukupuolivihaajia, joille toimiva ainoa ohje on, että pysyvät erillään siitä vihansa kohteesta, etteivät tule tehneeksi mitään peruuttamatonta. Esimerkkejä löytyy, mitä voi sartua, kun siinä vihassa marinoidutaan riittävän kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkaisen tissipeppu kuvan ja saan kikulinkuvan ja ärähdän somessa ja iltapäivälehdet tekee lööpin ja sama uudelleen ensi viikolla. Huomiohuoraamista kauneimmillaan. En minäkään pyydä niitä tissikuvia sinne someen, enkä haluaisi niitä nähdä.
Ongelma ratkeaa, kun lakkat etsimästä ja kyttäämästä niitä paheksumiasi kuvia. Itse olet somekuplasi rakentanut, joten pura se entinen ja rakenna uusi, mieleisesi.
_Sosiaalisen median palvelut pyrkivät arvaamaan, millaista sisältöä haluamme seuraavaksi nähdä. Tämä onnistuu palveluiden algoritmeillä, jotka keräävät meistä tietoa esimerkiksi aiempien tykkäysten, seurattavien ja sisältöjen perusteella. Seurauksena näemme lähes ainoastaan sisältöä, jotka vahvistavat omia mielipiteitämme tai jotka miellyttävät meitä. Eri ihmiset saavat esimerkiksi Google-hausta eri hakutulokset, jotka perustuvat käyttäjän hakuhistoriaan. Yhden ihmisen sosiaalinen media on siis erilainen kuin toisen. Tätä kaikkea kuvastaa termi somekupla (filter bubble)._
Hädin tuskin ehdin avaamaan iltalehden kun silmiini osui jonkun elinan tissit joka tienaa onlyfansissa. Hyvä meidän naiset! Olette upeita esimerkkejä meidän nuorille. Maailman vanhin ammatti sen kuuluvalle paikalle takasin ! Girl power💪
Tuollaisia videoita pääsee katsomaan ihan kaikki. Muistan tapauksen, jossa tytöllä oli privatili, mutta siitä huolimatta hänen videoitaan taltioitiin vääriin tarkoituksiin, kun tämän kaveripiirissä tehtiin pilkkaa hänen tekemistään tanssivideoista. Vanhempien pitää opettaa lapsilleen vastuullista somekäyttäytymistä.
Lääh puuh, anna setämiehen katsoa tyllerön topin sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua ei huolestuta mikä tulee olemaan tyttöjen ja naisten asema? Päätä pensaaseen?
Ajattelitko, että nettipalstoilla meuhkaamalla kohennat naisten asemaa? Kun riittävästi syyllistät, hu@rittelet ja alistat, asiat paranevat?
Perin outo ajatustapa sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt koko elämäni Suomessa, jossa naisilla on ollut täysin yhdenvertaiset mahdollisuudet tehdä mitä tahansa kuin miehillä. Olen 70-luvulla syntynyt, 80-luvun lapsi ja 90-luvun nuori, joka en ole koskaan edes ajatellut, etteikö nainen olisi pätevä tekemään mitä tahansa. Milloinkaan omassa nuoruudessani en muista, että olisimme (ikäpolveni siis) koskaan ikinä ajatelleet, ettei nainen voi käyttäytyä noin, että tuo on miehen työ ja tämä on naisen paikka. Minun sukupolveni on aina ajatellut, että kaikki, jokainen ihminen voi tehdä mitä haluaa.
Siksipä tuntuu kovasti kummalliselta, että teidän nuorien sukupolvi on nyt rajoittamassa tätä kaikkea ja kaiken pitäisi liittyä vain naiseuteen tai mieheyteen eikä siihen että olemme vain ihmisiä.
Samat havainnot, mutta olen syntynyt jo 60-luvulla ja 80-luvulla olin jo opiskemassa DI:ksi.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea lähestymistapa on kertoa asiasta naisystävällesi, eli tytön äidille, erityisesti jos hän ei tiedä asiasta mitään.
Suosittelen käyttämään myös muuta kuin heruttaa termiä keskustelussa.Mikä on se parempi termi jos tyttö esiintyy niukassa topissa missä nännipihat vilkkuu ja housutkin melko matalalla? Muistuttakaa teinejänne, että tällaiset videot päätyy nettiin jonneki runkkufoorumille eikä niitä saa koskaan pois. Teini-iän hölmöily voi iskeä takaisin 10v päästä kun olet hyvässä työpaikassa.
Valitettavasti näin on päässyt usein käymään lasten ja nuorten videoille. Vääriin tarkoituksiin ovat menneet ja levinnyt pitkin nettiä.
Vierailija kirjoitti:
Isättömät tytöt tuntuu heruttelevan kaikista pahiten. Surullista hakea miehiltä sitä hyväksyntää, mitä ei omalta isältä saanut. Eikä tajua ollenkaan itse mitä tekee, kuvittelee, että tältä se Kardashiankin näyttää, tältä näyttää NAINEN....
Näytä tytön äitille, on hänen asia sanoa tytölle.
Minulla itseäni 14-vuotta nuorempi pikkusisko teki tota. Puhuttelin pikkusiskoni ihan itse kun hän minua fanittaa. Sinuna, isäpuolena, en menisi näin "herkästä" asiasta puhumaan teinitytölle.
MIKSI JOKU POISTATTI TÄMÄN?
Mun 16 v tyttäreni on menettänyt isänsä jo vauvana. Hänellä ei koskaan ole ollut sellaista rakastavaa isäpuolta elämässä.
Tosin menin naimisiin neljä vuotta sitten hyvän ja kiltin miehen kanssa, joka kohtelee tytärtäni hyvin.
Mutta tyttäreni muutti syksyllä opiskelemaan toiselle puolen Suomea, asuu omassa vuokra-asunnossa, kahden kissan kanssa. Hän ei hengaile kaupungilla, ei esittele itseään somessa, opiskelee tunnollisesti, ja nyt käy myös seurakunnassa.
Olen hyvin onnellinen hänen puolestaan, sillä asiat voisi olla myös aivan päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hädin tuskin ehdin avaamaan iltalehden kun silmiini osui jonkun elinan tissit joka tienaa onlyfansissa. Hyvä meidän naiset! Olette upeita esimerkkejä meidän nuorille. Maailman vanhin ammatti sen kuuluvalle paikalle takasin ! Girl power💪
No jos ne iltapäivälehdet ovat ainoa uutiskanava, jonka keksit, niin sittenhän sinua ei voi auttaa.
Mutta miksi puhut somesta, jos kyse onkin roskalehdistöstä?
Miehet eivät tätä voimaantumista keksineet, te naiset keksitte sen ihan keskenänne! En suostu häpeämään runkkaamistani hetkeäkään!
Ap:sta creepy alert. Ensin seuraa teinin kaikkia somekanavia muka huomen vuoksi ja sitten löytää näitä ns herutuksia, mutta ehdotukseen puhua tytön äidille suhtautuu kriittisesti koska haluaa antaa isällistä ohjausta. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isättömät tytöt tuntuu heruttelevan kaikista pahiten. Surullista hakea miehiltä sitä hyväksyntää, mitä ei omalta isältä saanut. Eikä tajua ollenkaan itse mitä tekee, kuvittelee, että tältä se Kardashiankin näyttää, tältä näyttää NAINEN....
Näytä tytön äitille, on hänen asia sanoa tytölle.
Minulla itseäni 14-vuotta nuorempi pikkusisko teki tota. Puhuttelin pikkusiskoni ihan itse kun hän minua fanittaa. Sinuna, isäpuolena, en menisi näin "herkästä" asiasta puhumaan teinitytölle.
MIKSI JOKU POISTATTI TÄMÄN?
Mun 16 v tyttäreni on menettänyt isänsä jo vauvana. Hänellä ei koskaan ole ollut sellaista rakastavaa isäpuolta elämässä.
Tosin menin naimisiin neljä vuotta sitten hyvän ja kiltin miehen kanssa, joka kohtelee tytärtäni hyvin.
Mutta tyttäreni muutti syksyllä opiskelemaan toiselle puolen Suomea, asuu omassa vuokra-asunnossa, kahden kissan kanssa. Hän ei hengaile kaupungilla, ei esittele itseään somessa, opiskelee tunnollisesti, ja nyt käy myös seurakunnassa.Olen hyvin onnellinen hänen puolestaan, sillä asiat voisi olla myös aivan päinvastoin.
Parempi terve ja lisätuloja tuottava seksielämä kuin lahkojäsenyys.
Mites se äidin oma some? #kaverivanhemmuus